Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-03-2005, 17:47
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default Brandstofpomp

Bij een K-jetronic motor, welk relais is ook al weer van de brandstofpomp?

Last edited by Marcski : 13-03-2005 at 21:44.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-03-2005, 21:49
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Tis voor een maatje van me, waarbij hetvolgende zich voordoet:

Bij contact aan zet de opvoerpomp het systeem niet op druk.
De vorige eigenaar van de auto heeft een draad vanaf het contact doorverbonden met zekering nr. 5, zodat de pomp blijft lopen als je het contact aanzet, maar normaliter zou deze pomp maar een paar seconden moeten draaien (korte zoem).

nu heb ik die draad verwijderd, en krijg je dat op druk zetten dus niet meer. Motor start wel gewoon overigens.
Het gaat om een GX motor, 1.8 8v K-Jetronic, 90pk
Reply With Quote
  #3  
Old 14-03-2005, 17:08
oergolf's Avatar
oergolf oergolf is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 420
Send a message via MSN to oergolf
Default

voor een golf tot 7/89 hoort het brandstofpomp relais te zitten op plek 2. Dit is de 2e plek vanaf links op de bovenste rij. Dit kan een blauwe relais zijn met nr 67 of nummer 80
__________________
The best way is a VW

Golf S16
Reply With Quote
  #4  
Old 14-03-2005, 17:29
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by Marcski
Tis voor een maatje van me, waarbij hetvolgende zich voordoet:

Bij contact aan zet de opvoerpomp het systeem niet op druk.
De vorige eigenaar van de auto heeft een draad vanaf het contact doorverbonden met zekering nr. 5, zodat de pomp blijft lopen als je het contact aanzet, maar normaliter zou deze pomp maar een paar seconden moeten draaien (korte zoem).

nu heb ik die draad verwijderd, en krijg je dat op druk zetten dus niet meer. Motor start wel gewoon overigens.
Het gaat om een GX motor, 1.8 8v K-Jetronic, 90pk



Is het relais daarbij verwijderd?? Dit doet men wel vaker namelijk als het relais defect is.....
Reply With Quote
  #5  
Old 14-03-2005, 17:30
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

dat wist ik dus niet, omdat ik de plek niet uit mijn hoofd wist, Fred.
Ik ga zo ff kijken of hij op zijn plek zit, tnx!
Reply With Quote
  #6  
Old 14-03-2005, 17:34
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by Marcski
dat wist ik dus niet, omdat ik de plek niet uit mijn hoofd wist, Fred.
Ik ga zo ff kijken of hij op zijn plek zit, tnx!



Tis inderdaad de 2e van links, op de tweede rij van onder gerekend, er kan bij sommige uitvoeringen nog een extra rij relais boven zitten
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum