![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Voor mijn binnenschermen zoek ik een goede coating (liefst hetzelfde bijna als origineel) de basis is 2 zink lagen zink.
Ik zou graag willen dat het dit goed hecht. en tevens aan de onderkant bij achteraspunten ect. Wat is beter? Dorpels neem ik aan tegen steenslag in de bitumen? En voorfront ect? Ik hoor het wel.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb bij mij mijn onderkant en de binnenschermen en de dorpels in de bodyschutz laten zetten.
Op de dorpels natuurlijk dezelfde structuur als origineel. De onderkant en de wielkasten iets dikker. Het mooie ervan is dat de bodyschutz overspuitbaar is en dus alles in kleur staat. Teminste bij mij en met deze bodyschutz, weet niet of er verschillende varianten zijn. Kijk maar in mijn topic daar staan nog ergens foto's. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Aansluitend op deze vraag, hoe krijg je de wielkasten mooi kaal? Zitten nog kleine restantjes tektiel op en wil dit weg hebben. Daarna wil ik mijn wielkasten compleet spuiten maar weet niet welk materiaal te gebruiken...
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Staalborstel op de flex werkt heel goed.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Dat is toch gewoon een haakse slijper
![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Roterende staalborstel, er zijn vele varianten, zie foto..
Je kan ook het apparaatje gebruiken welke ik je heb laten zien, met die beitels ![]() ![]()
__________________
Mvg Patrick |
#7
|
||||
|
||||
![]() Als ik alles kaal heb, moet ik dan de naden met kit doen? Of kan ik alles afplakken/ontvetten en dan bodyschutz of tectyl erover?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Ben nu ook bezig met de Restauratie van mijn Golf mkII, en gebruik dit..
Scotch-Brite schuurschijf: Deze schuurschijf kan op een boormachine geplaatst worden. Door de open structuur gaat de schijf niet dicht zitten. Ideaal gereedschap om roest of coating te verwijderen. ![]() Of voor bepaalde plaatsen een haakse slijper..., ![]() Resultaat ![]() ![]() Werkt echt super, en alles perfect schoon! ![]() ![]() Succes.!
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Eerst netjes in de primer zetten. Dan naden met nadenkit, en hierover bodyschutz/tectyl! ![]()
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
#10
|
||||
|
||||
![]() Zoals hierboven al aangegeven wordt, gaat het zeker goedkomen..,
En zeker belangrijk, primer/kit..enz.. altijd goed laten uitdampen voor je het volgende aanbrengt. Gelukt dan zien we graag altijd een plaatje bij het verhaal ![]() Succes!
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik heb alles eerst netjes geschuurd/schoongemaakt/ontvet en daarna de kit. Daarna heb ik op sommige plekjes roestomvormer gebruikt. Daarna is er een laagje primer over gegaan! Nu de volgende stap, tectyl of bitumen?
Ik heb van valvoline body safe ofzo, werd mij aangeraden. Het enige nadeel is dat het zwart wordt.... heb het liever wit. Wat zou ik dan moeten gebruiken? Of is dat body safe/tectyl een betere oplossing? ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat je beter de kit eerst weer moet verwijderen. Primer en dan kitten. Misschien een optie: Innotec steenslag coating die is over spuitbaar,en dan wit lakken.
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Maar op de kit stond dat deze na +/- 10 minuten overspuitbaar was. Maargoed, ik zie wel haha. Nu de primer erop zit, kan ik dan steenslag coating gebruiken en dan erover met witte spuitbus?
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja maar de primer is er voor om het blanke staal te beschermen, en om eventueel kit, lak en/of coating een betere hechting te geven. Die steenslagcoating laten drogen en volgende dag licht opschuren, en dan moet dat zeker goed komen.... ![]()
__________________
VW Vento 2.0 GTI 8v HighLine.'96 Toen hadn wie nog lang hoar en wieduh piepm..! ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Ik ben nu bezig met binnenschermen.
Ik heb alles kaal gehaald. En tijdelijk 1 laag zinkspray ervoor heen gespoten. maar nu zit te denken wat is het beste (ik wil gewoon niet weer over een paar jaar) - waaraan ik zat te denken 2 lagen zinkspray en daarna loodvrije menie ervoor heen (alleen hecht dit goed?) en hecht bitumen of bodyschutzz wel goed op menie of zinkspray? En nadenkit hecht dat wel overal op? En blijft daar geen vocht achterhangen? Er zijn zoveel mogelijkheden ik weet gewoon niet welke stap ik moet doen.
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Ik laat nu compleet de auto lassen/spuiten ect. Ook de voorschermen worden gedaan. Mijn spuiter gaat een overspuitbare bodyschutz gebruiken. Dus eerst kaal maken dan bodyschutz en dan mooi laagje wit erover!
Er zal ongetwijfeld nog een stap tussen zitten ![]() |
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik ben erachter gekomen dat bodyschutz heb beste is word net rubber!
Bitumen komen na loop van de tijd scheurtjes in en kan vocht achterkomen. Maar is het mogelijk om over de strijkkit voor lasnaden daar weer bodyschutzz over heen te spuiten? En heeft bodyshutzz op zinkspray of dient dit eerst in primer gezet worden?
__________________
- Polo1 900 1977 - resto next year - Golf 1600 LS AUTOMATIC - 1976 - resto-project. ![]() - Golf 1300 C - 1984 - from GRANDMA daily driven ![]() |