![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
sta op het punt om van de belastingvrije golf 1 cabrio een diesel te maken door er een 1.6 GTD (SB) motor in te leggen. nu schijnt er een aanpassing plaats te moeten vinden om de toerenteller van de benzine om te zetten voor een diesel omdat het singaal anders is? wat zijn de opties (en how to?) Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#2
|
||||
|
||||
![]() mischien heb je hier wat aan...
toerenteller aansluiten zoals ik het lees moet je een andere tellerbak hebben zoiezo
__________________
Mk4 1.6 16v bangmobiel Leon 1m cupra r 244kw ? |
#3
|
||||
|
||||
![]() volgens mij kan je de benzine toerenteller gewoon weer gebruiken en die op de w-aansluiting van de dynamo zetten.
Begint alleen je rode gebied wat te laat... |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
gaat niet werken niet, http://www.vwdiesel.net/forum/index...ge;topic=3741.0 is een uitleg hoe je een bezine toerenteller naar diesel ombouwd.
__________________
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() zo te zien moet je dus een soort van Converter bouwen, zijn er niet mensen die zoiets seriematig gedaan hebben? ik ben namelijk niet zoeen held met condensatoren en weerstandjes vervangen enz.
en bij VW diesel.net doen de fotos het bij mij niet... bij iemand anders toevallig wel? Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
met dit linkje doen ze het wel: http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=3741.0
__________________
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() was daar ook al achter gekomen, maar blijkbaar blockt de server hier de foto's, en mijn telefoon geeft ze ook niet weer.., dan moet ik ze als ik weer eens thuis ben maar een keer openen, mooi dat ze het iig wel doen.
maar er niemand die dat voor de hobby in meervoud maakt ? Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#8
|
|||
|
|||
![]() heb inmiddels een GTD teller uit een golf 2. met een stukje draadboom, maar nu moet de golf 1 stekker nog op de golf 2 tellerunit worden omgezet,
heeft iemand schema's? want het ziet er naar uit dat kleur op kleur niet direct werkt, omdat verschillende kleuren vaker voorkomen op (iig) de stekker van de golf2 unit. dus ik moet van beide stekkers weten wat de pinpositie is! Mvg, Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
is lastig serie matig te doen, ze gebruiken de bestaande toerenteller, daar halen de ze de printplaat uit en solderen m om naar een werkende voor diesel. als je dit serie matig wil gaan doen dan moet je een hoop dashboardjes hebben liggen. ![]() maar als je de juiste onderdelen besteld bij een webshop a la conrad, kan je voor een paar tientjes en een paar uurtjes werk de toerenteller werkend hebben |
#10
|
|||
|
|||
![]() ja die vraag was al niet meer actueel aangezien ik een GTD teller heb kunnen bemachtigen. het is een enkele 28 pins stekker:
en heeft de volgende kleurbezetting: 1.) - 2.) Rood1 3.) Bruin 4.) - 5.) - 6.) - 7.) Paars 8.) Geel 9.) Rood2 10.) Groen1 11.) Rood3 12.) Grijs 13.) Zwart 14.) - 15.) - 16.) Blauw1 17.) - 18.) - 19.) - 20.) 21.) Groen-wit 22.) Blauw2 23.) - 24.) Groen2 25.) Blauw-wit 26.) - 27.) - 28.) - Kleurbezetting van de golf 1 volgt nog, die zoek ik nog even uit als ik weer bij de auto ben. alleen nog belangrijk waar welke van deze kleuren voor staan... dus wie kan mij daarbij helpen!? Gr Roel
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#11
|
|||
|
|||
![]() en de tweede vraag,
de KM teller van de dieselklok heeft een stand die 3 x de stand van de cabrio heeft, (bijna 500K!) die wil ik graag gelijk instellen. 160K ik heb alleen nog niet kunnen vinden hoe.. ![]()
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Je kan de teller uit elkaar halen. de getallen zitten op tandwieltjes die aangedreven worden door een klein tandwieltje op een asje. Dat asje kan je er uit halen/duwen/trekken. En dan kan je alle getallen (tandwielen) draaien.
Ik hoop dat je het begrijpt. Dit alleen gebruiken om je orriginele KM-stand te maken! ![]() Edit; Zoiets als dit, maar dit is de dagteller. |
#13
|
|||
|
|||
![]() en is het normaal dat je het asje los kan halen? is dat ook zo bedoelt?
ik zal eens rustig aan gaan kijken of dat ik eruit kom! thanks!
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#14
|
|||
|
|||
![]() heb in dit topic
http://www.volksforum.com/forum/sho...el+toerenteller het volgende gevonden: Nou ik heb het schema gevonden hier komt het in de tabel hieronder staat de kleurcodering om een golf2 diesel toerenteller (+/-bj 1990)in een caddy 1(bj 12/1991 te bouwen. hierbij heb ik gebruik gemaakt van de orginele golf2 kabel. Hier heb ik de 2 blauwe stekkers af geknipt en met de caddy verbonden. de klemnummers vab de golf zijn van zwarte stekker (28 polig) die in de tellerbak klikt. Multi stekker dashboard caddy golf mk2 klemnr. kleur functie kleur klemnr. 1 grijs-blauw dash verlichting grijs 12 2 bruin const massa bruin 3 3 paars-zwart brandstof meter blauw 21 4 geel-rood temp meter geel-rood 23 5 rood-zwart toerenteller groen 10 6 rood vcc 12v rood 11 7 blauw-wit grootlicht blauw-wit 25 8 - 9 blauw-zwart olie cont geel 9 10 blauw-groen gloei ind groen-wit 20 11 geel olie cont rood-wit 8 12 blauw dynamo ind blauw 16 13 blauw-rood knipperlicht groen 24 14 zwart geschakelde massa zwart 13 niet aanwezig bij caddy coolant low level rood-wit 2 aan de massa koppelen dit is dus het schema waar ik het mee gemaakt heb ik het koelvloeistof level wel en dus ook aan gesloten maar weet zo niet welke kleur en aansluit nummer. succes er mee. mvg JVH heb het ffies verwerkt in een schema: nu volgens dit schema heb 1 2 draden waarbij de kleur codering niet overeenkomt adhv de beschrijving van "JVH" 9 blauw-zwart olie cont geel 9 11 geel olie cont rood-wit 8 bij mij is namelijk pin 8 geel op de GTD teller (ipv 9 welk rood is) en 8 rood ipv rood wit.. en hij matched gevoelsmatig beter bij 9..
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Het is uiteraard niet de bedoeling. Ze zijn ontworpen zodat je niet elke willekeurige kmstand kan maken. Maar het gaat wel als je met wat pielen het asje los hebt. Of je zet de accuboor op de Km-teller kabel, maar dat duurt erg lang ![]() |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wel als je idd van de bijna 5ton af komt...
__________________
Gtsi-® Automotive Test Engineer. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Beter van 5 ton dan van 2 ton. Terugtellen gaat namelijk niet volgens mij.
![]()
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |