Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-11-2011, 21:24
Hermaniwema Hermaniwema is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default Golf 4 GTI past hier een S3 Audi motor in ??

Hallo,

Ik ben herman, ik heb hier een golf 4 Gti 150pk 99' AGU staan waar ik graag een Audi S3 210pk in wil.
Gaat dit passen met mijn bak? en welke aanpassingen moet ik nog meer doen?

Mvg. Herman
Reply With Quote
  #2  
Old 01-11-2011, 22:26
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

zekers gaat dit passen. versnellingsbak past gewoon wel vliegwiel en koppelingsset overzetten. kabelboom is iets anders je heb e-gas bij de s3 motor ipv gaskebel bediend. intercooler gebeuren aanpassen. maar waarom een s3 motor? als je het voor de pk s doet kun je goedkoper en sneller een andere turbo plaatsen, ko3s of ko4 in combi met een 3 inch downpipe andere injectoren chip op maat. ko3s bij de juiste afstelling 225 230 pk bij ko4 240 tot 270 pk ligt er helemaal aan hoe extreem je wilt gaan.
Reply With Quote
  #3  
Old 01-11-2011, 22:54
Hermaniwema Hermaniwema is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default

Motorschade. ik wou de kabelboom en gaspendaal van de s3 gebruiken, ben ik verder nog iets nodig?

Mvg. Herman
Reply With Quote
  #4  
Old 02-11-2011, 01:08
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Uitlaatsysteem en intercoolers + buizen.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #5  
Old 02-11-2011, 08:44
Hermaniwema Hermaniwema is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default

Moet ik mijn uitlaatsysteem aanpassen of moet ik een deel gebruiken van de s3?
Reply With Quote
  #6  
Old 02-11-2011, 12:32
Spierings Spierings is offline
No personal life
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 2,399
Default

Denk dat je beter een andere gti motor op de kop kunt tikken en dan deze eventueel laten tunen.
Waarschijnlijk ben je dan ook goedkoper uit.

Dit scheelt je een hoop ellende want die kabelboom ligt er niet zo in want je moet waarschijnlijk van twee kabelbomen 1 maken.

Uitlaat is volgens mij bij een S3 ook anders en dikker kwa pijpwerk.
Reply With Quote
  #7  
Old 02-11-2011, 13:06
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

idd wat Spierings zegt.

Mocht je nog opzoek zijn naar een 20vt, neem dan even contact op met Pewi Vwteam. Die hebben doorgaans motoren op voorraad liggen en inbouw bij hun is ook mogelijk
Reply With Quote
  #8  
Old 02-11-2011, 13:37
Hermaniwema Hermaniwema is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 4
Default

Ik heb hier een s3 motor staan, en een tt 132kw.
Is het net zoveel werk om een tt motor 132kw in te bouwen als de s3 motor?
En voor wat voor prijzen kan iemand mij een AGU motor aan bieden?
Reply With Quote
  #9  
Old 02-11-2011, 14:12
WilcoGTI WilcoGTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Oct 2011
Posts: 487
Default

Gemiddeld voor rond de 1500 euro heb je een complete motor met kabelboom en ecu
Reply With Quote
  #10  
Old 02-11-2011, 19:55
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ik heb hier nog een AGU staan die mag ook weg zonder in en uitlaat etc.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum