Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-11-2011, 17:42
clyde's Avatar
clyde clyde is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 374
Default Waar omboren van 4x100 -> 5x100?!?!

Wie kent iemand die -of weet waar- je je 4x100 naven kunt laten omboren naar 5x100?

Kan dit ook bij de trommels voor/achter?

...zodat ik beide typen velgen kan plaatsen?!!?!? Snappie!?!?

Iemand ook plaatsje, info of verhalen hierover?!?!?

Hoor het graag!
__________________
".....Float like a butterfly, sting like a bee!"
Reply With Quote
  #2  
Old 09-11-2011, 19:35
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Tim doet dat die zit in op het forepark in Den Haag , CC engineering.
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 09-11-2011, 19:58
VWJYI VWJYI is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 2,096
Default

nu nog een adresje in het diepe zuiden des landes
Reply With Quote
  #4  
Old 09-11-2011, 20:38
clyde's Avatar
clyde clyde is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 374
Default

Thanks Rallye!

Ga hem even opzoeken .

Mochten er nog meer zijn in het midden of oosten des lands, laat horen.

Graag ook voorbeelden etc.
__________________
".....Float like a butterfly, sting like a bee!"
Reply With Quote
  #5  
Old 10-11-2011, 10:36
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Machinebedrijven kunnen zit doen, kost je wel wat.

Mijn oude stageplek, in Landgraaf (Limburg), zou dit wel kunnen.
Heb het daar toen namelijk met m'n begeleider over gehad.
Je moet alleen niet schrikken van de kosten ervoor, omdat er - voor hun - veel verloren tijd in gaat zitten..
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #6  
Old 10-11-2011, 10:47
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Even mal laten maken 5x100 3mm en 57.1 mm naaf
5x gaatjes 3mm> boren> tappen M14




Hier ook zelf gedaan ( wel van 5x100 naar 4x100 )
is wel eff werk maar zeker de moeite
Reply With Quote
  #7  
Old 10-11-2011, 18:30
d-ick's Avatar
d-ick d-ick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 264
Default

Quote:
Originally Posted by sixpack
Even mal laten maken 5x100 3mm en 57.1 mm naaf
5x gaatjes 3mm> boren> tappen

Hier ook zelf gedaan ( wel van 5x100 naar 4x100 )
is wel eff werk maar zeker de moeite


En zou je dit ook voor anderen kunnen en willen doen?
Reply With Quote
  #8  
Old 10-11-2011, 19:31
sixpack's Avatar
sixpack sixpack is offline
Volksforum Crew - Polijstpooier
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,024
Default

Hmm nee liever niet, kost teveel tijd die ik niet heb...
Reply With Quote
  #9  
Old 10-11-2011, 19:38
d-ick's Avatar
d-ick d-ick is offline
Forum Regular
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 264
Default

Dat herken ik wel.Maar het het was een poging waard
Reply With Quote
  #10  
Old 29-11-2011, 13:04
clyde's Avatar
clyde clyde is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 374
Default

Ik heb een oude 4X100 trommelrem gepakt, op de werkbank ingeklemt en het advies van Sixpack opgevolgd;

Ei-tje......heb helaas wel mijn 5X100 velg per ongeluk geschaaft met de boor .....je moet wat overhebben voor je hobby.

Deed er wel 1,5 uur over voor 4 gaatjes.....even wennen misschien.

Voor ook even kijken. Is toch wat ingewikkelder, maar moet lukken.

Is een goedkope oplossing!
__________________
".....Float like a butterfly, sting like a bee!"
Reply With Quote
  #11  
Old 29-11-2011, 18:48
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Dan prijs ik mijzelf weer gelukkig met een kleine CNC freesbank in de garage. Maar weer ongelukkig omdat de tijd ontbreekt.
Heb er een mal voor gemaakt, maar die inspannen, uitklokken, naaf erop controle meting je bent zo een uurtje bezig.
Reply With Quote
  #12  
Old 29-11-2011, 22:42
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Ik kan het ook op het werk op de freesbank, maar woon wel wat ver weg
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby)
Golf 2 1,9TDI 1985 (daily)
Passat 3BG variant V5 (daily)
Reply With Quote
  #13  
Old 29-11-2011, 22:45
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by oakgreen20vt
Ik kan het ook
en levert héél goed werk
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #14  
Old 29-11-2011, 22:49
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Scheelt een hoop als je het zelf kan.
Andre jij hebt idd een mooi freesbankje staan.
Is het nog gelukt met het kanteldakje ?
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #15  
Old 30-11-2011, 10:41
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by oakgreen20vt
Ik kan het ook op het werk op de freesbank, maar woon wel wat ver weg



Quote:
Originally Posted by ronaroot
en levert héél goed werk


Wat is ver weg Bas....Roger kwam ook ''ff'' uit zuid Limburg (met een tussenstop en en bakkie bij mij) naar jou toe

gewoon omdat het kan!
Reply With Quote
  #16  
Old 30-11-2011, 10:42
Lesley Lesley is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,079
Default

Quote:
Originally Posted by HannoverEdition
Wat is ver weg Bas....Roger kwam ook ''ff'' uit zuid Limburg (met een tussenstop en en bakkie bij mij) naar jou toe

gewoon omdat het kan!



Ik zeg: gewoon doen
Reply With Quote
  #17  
Old 01-12-2011, 13:25
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

ik vind dit wel een beetje link en zou met die zwakke dingen niet gaan rijden. je hebt nu koud lopen tappen is natuurlijk lang niet zo sterk als onder verhitting man man wat een gepruts
Reply With Quote
  #18  
Old 01-12-2011, 14:05
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
ik vind dit wel een beetje link en zou met die zwakke dingen niet gaan rijden. je hebt nu koud lopen tappen is natuurlijk lang niet zo sterk als onder verhitting man man wat een gepruts


In mijn optiek kan je véél beter je naven om (laten) boren,dan velgen omboren....

Daarbij rij jij zelf met 200+ pk en mét adapters Patrick...daar zijn de meningen door de critisie onder ons ook over verdeeld qua veiligheid/vermogen etc....
Reply With Quote
  #19  
Old 01-12-2011, 16:56
vwmotorsport vwmotorsport is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 431
Default

ik rij met adaptors van vliegtuigalu die daarvoor speciaal gemaakt zijn guido dat is vele malen sterker dan zelf koud tappen in een staalsoort die daarvoor totaal niet geschikt is op deze wijze. enig idee wat voor een krachten op deze bouten komt te staan? ik weet zeker dat ik met een momentsleutel die getaptedraadeinden met een bout zo dol draai. vwb de alu adaptors zeg ik niet voor niks niet dunner dan 15 mm want je hoort vaak genoeg dat ze deze afdraaien.
Reply With Quote
  #20  
Old 01-12-2011, 18:08
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Quote:
Originally Posted by vwmotorsport
ik rij met adaptors van vliegtuigalu die daarvoor speciaal gemaakt zijn guido dat is vele malen sterker dan zelf koud tappen in een staalsoort die daarvoor totaal niet geschikt is op deze wijze. enig idee wat voor een krachten op deze bouten komt te staan? ik weet zeker dat ik met een momentsleutel die getaptedraadeinden met een bout zo dol draai. vwb de alu adaptors zeg ik niet voor niks niet dunner dan 15 mm want je hoort vaak genoeg dat ze deze afdraaien.


Ik ben zelf dan weer geen fan adapters, en al helemaal geen alu dingen van H&R ofzo, daar draai je pas snel het draad uit.
En in een omgeboorde naaf kun je een bout zonder problemen met 150NM vast zetten, probeer dat maar eens in een alu adapter
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby)
Golf 2 1,9TDI 1985 (daily)
Passat 3BG variant V5 (daily)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum