Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-12-2011, 19:54
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default K-Jetronic Probleem ?

Gegevens wagen:

Golf 2 GTI 8v
bouwjaar januari 1985
Motorcode EV
(geen kat., geen lambda etc, oude type)


Hallo,

Ik heb eens even een vraag.
Als mijn auto koud is en ik moet starten dan wil het nog wel eens lang duren voordat hij aanslaat (houd ff 10sec. aan) daarna slaat hij aan en loopt hij maar 1000 toeren, na enkele seconden stijgt dit tot 1200 toeren, voor het warmdraaien.

Bij warme motor duurt het starten ook lang, ook zo een 10 sec.
Als hij dan aanslaat dan loopt hij heel even op 3 cilinders maar na zon 10 tot 20 seconden loopt hij weer op alle 4.


Wat zou dit probleem kunnen wezen ?

Gr, Ramon

Dingen die ik al vervangen heb;

Brandstofpomp
Koudestart verstuiver
Brandstof druk accumilator
Warmdraai regelaar
Brandstoffilter




De rode blokjes op de foto zijn de reeds vervangen onderdelen.

Last edited by RamonR : 20-12-2011 at 18:38.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-12-2011, 20:36
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,188
Default

Heb je al koppakkingtest gedaan ?
__________________
Golf Rallye
Golf 8 GTI
Caddy 2.0TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 20-12-2011, 15:34
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Draait hij nog niet lekker, Ramon? Dacht dat het m zat in de brandstofaccumulator.... hmmm
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #4  
Old 20-12-2011, 16:55
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

test ook je verstuivers een , mssdat er wa vuil in zit
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #5  
Old 20-12-2011, 18:34
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Verstuivers waren al gecheked die zijn goed, de druk accumulator was het toch ook niet :S
Dusja ik dacht laat ik het hier maar eens vragen voordat ik het hele spul uitpluis en iemand weet het al

Gr, Ramon

p.s. koppaking is al eens vervangen aantal jaren geleden, toen hebben we gelijk nieuwe klep ceals gestoken.
Reply With Quote
  #6  
Old 20-12-2011, 19:04
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Bumper83
Draait hij nog niet lekker, Ramon? Dacht dat het m zat in de brandstofaccumulator.... hmmm



Ja dat dacht ik ook ik heb een afgelopen zaterdag een complete pomp gekocht plus kofferbak rubber voor 40 euri
M'n kofferbak lekte ook ietsje water zeg, centimetertje achter mn stoel
Dus dat is nu wel opgelost, alleen dat slecht starten nog he

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #7  
Old 20-12-2011, 19:06
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Heb je al koppakkingtest gedaan ?


Denk je dat het wat kan wezen met de koppakking ?
Het vloeistof reservouir niveau word niet hoger bij draaiende motor en mn olie is ook alleen maar olie zonder gekke toevoeggingen, 2 weken geleden nog ververst voor het beurtje

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #8  
Old 21-12-2011, 00:16
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

heb je ook je opvoerpomp nagekeken?? Ik heb met mijn EV ook gelijkaardige problemen gehad.

1) mijn opvoerpomp in de tank was kapot
2) Filter aan drukaccumulator zat dicht (degene die met de 2de pomp aan je rechterachterwiel zit)
3) mijn spinnekop zat roest in. (andere op gezet van een MK1)
4) ik had een lekkende verstuiver (4 nieuwe verstuivers gekocht)
5) mijn warmte draairegeling deed het ook niet. Deze ook vervangen door een sloopexemplaar.

dus ik heb ook een pak zoekwerk gehad en na alles ter vervangen deed ie het weer.

Hopelijk kun je het vinden
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-12-2011, 00:41
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

Quote:
Originally Posted by RamonR
Ja dat dacht ik ook ik heb een afgelopen zaterdag een complete pomp gekocht plus kofferbak rubber voor 40 euri
M'n kofferbak lekte ook ietsje water zeg, centimetertje achter mn stoel
Dus dat is nu wel opgelost, alleen dat slecht starten nog he

Gr, Ramon


zo dat meen je niet?! centimeter water achter je stoel? das niet best! Verstandig om dan maar gelijk een ander kofferbakrubber erin te stoppen!

Ik heb zelf vorige week eindelijk andere raamrubbers kunnen bemachtigen voor de voorportieren

Ben in de tussentijd ook bezig geweest om CV in te bouwen, is nog een aardig werkje

Maar goed even terug on topic.. ik heb toch ergens het vermoeden dat het in je brandstofsysteem zit Ramon. Misschien opvoerpomp in je tank zelf dat die versleten is en te weinig druk levert... kan je de brandstofdruk aan je spinnenkop ergens meten? Het duurt inderdaad aardig lang voordat hij bij jou aanslaat, weet je zeker dat je koudestartverstuiver ook daadwerkelijk zijn werk doet?

ps. mooi schematje heb je daar van het K-Jetronic systeem... misschien een keertje van je kopieren oid?
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #10  
Old 22-12-2011, 10:45
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 722
Default

Ik heb ook soortgelijke problemen gehad mn mijn 8v gti ev uit 85,deze stotterde ook ontzettend viel uit slecht starten en kon de ontsteking niet optijd afstellen.Als ik deze goed zetten bokte de motor heel erg en wou die niet meer goed lopen.
Heb nu een warmdraairegelaar en menger van de 16v kr ertussen gebouwd en de problemen zijn voorbij.Dit was om te testen of het aan de 8v menger lag.
Maar volgend jaar gaat deze motor eruit en komt er een vr6,onding die 8v gti.
Reply With Quote
  #11  
Old 22-12-2011, 17:33
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Bumper83
zo dat meen je niet?! centimeter water achter je stoel? das niet best! Verstandig om dan maar gelijk een ander kofferbakrubber erin te stoppen!

Ik heb zelf vorige week eindelijk andere raamrubbers kunnen bemachtigen voor de voorportieren

Ben in de tussentijd ook bezig geweest om CV in te bouwen, is nog een aardig werkje

Maar goed even terug on topic.. ik heb toch ergens het vermoeden dat het in je brandstofsysteem zit Ramon. Misschien opvoerpomp in je tank zelf dat die versleten is en te weinig druk levert... kan je de brandstofdruk aan je spinnenkop ergens meten? Het duurt inderdaad aardig lang voordat hij bij jou aanslaat, weet je zeker dat je koudestartverstuiver ook daadwerkelijk zijn werk doet?

ps. mooi schematje heb je daar van het K-Jetronic systeem... misschien een keertje van je kopieren oid?



Kijk ook goed bezig hoor!
CV inbouwen met zo'n vacuum pompje achterin zeker ?

Ja goh de pomp in mijn tank is ooit vernieuwd omdat de oude kapot was dus ik ga er van uit dat dat goed is, want dat zou je tijdens het rijden ook echt wel merken hoor, dan moet je ongeveer het zelfde hebben als bij een vol filter lijkt me
Ik zou eigenlijk niet weten of je de spinnerkop kan meten, ik denk het niet!
Maar de koude start verstuiver dat zou kunnen, ik heb er hier nog 1 liggen, kan hem altijd even overschroeven natuurlijk.

Greetz, Ramon

p.s. de foto komt uit het Bosch boek over K-Jetronic, staan alleen helaas geen storingen in enzo

Last edited by RamonR : 22-12-2011 at 17:36.
Reply With Quote
  #12  
Old 22-12-2011, 17:36
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by gti_power
Ik heb ook soortgelijke problemen gehad mn mijn 8v gti ev uit 85,deze stotterde ook ontzettend viel uit slecht starten en kon de ontsteking niet optijd afstellen.Als ik deze goed zetten bokte de motor heel erg en wou die niet meer goed lopen.
Heb nu een warmdraairegelaar en menger van de 16v kr ertussen gebouwd en de problemen zijn voorbij.Dit was om te testen of het aan de 8v menger lag.
Maar volgend jaar gaat deze motor eruit en komt er een vr6,onding die 8v gti.



Oke dan, de warmloop regelaar heb ik al vervangen, dat heeft niks geholpen, en die menger ?
Waar moet ik die zoekken ?
Op het schema hierboven bijvoorbeeld, of even beschrijven waar deze onder de kap zit ?

Leuk werkje een v6 er in, alleen die 1.8 8v of 16v zijn duurzamer hoor, die vr6 blokkies gaan altijd kapot omdat de V-lijn een beetje nipt is, het is bijna geen V te noemen, maar toch veel succes!

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #13  
Old 22-12-2011, 18:07
gti_power's Avatar
gti_power gti_power is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 722
Default

Hoi de menger is het gedeelte waar de slangen opzitten de spinnekop.
Ja het blijft wel een risico met een vr6 misschien maar ik heb al een golf 1 16v en 2 16vs vind ik ook niet leuk.
Reply With Quote
  #14  
Old 23-12-2011, 18:55
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by gti_power
Hoi de menger is het gedeelte waar de slangen opzitten de spinnekop.
Ja het blijft wel een risico met een vr6 misschien maar ik heb al een golf 1 16v en 2 16vs vind ik ook niet leuk.



Daar heb je gelijk in, als je altijd goed op het gemakje warm rijd dan kom je een heel eind hoor, kijk mij nu met mn 283.000 km
En ik ben met deze golf begonnen bij de stand 98.000 km

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #15  
Old 23-12-2011, 18:56
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Zou ik geen lekke verstuiver kunnen hebben ?
Omdat hij steeds zo lang moet starten en dan 1 cylinder niet mee doet, alle electronica is vernieuwd.

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #16  
Old 23-12-2011, 20:26
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

zou je ff je verstuivers moeten (laten) afpersen
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #17  
Old 24-12-2011, 12:05
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Zo vandaag 4 nieuwe Injectors besteld bij de automaterialen zaak AOC.

Bosch 0 437 502 023 á €208,-

Volgende week na kerst de boel eens ophalen en monteren, en dan hopen dat het gedonder over is.

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #18  
Old 24-12-2011, 19:33
Bumper83's Avatar
Bumper83 Bumper83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 643
Default

ik hoop het ook voor je!
__________________
Wagenpark:

Golf 2 GTI 8v 1985 (Under Construction)
Golf 2 Avance 1.3 1987 (SOLD)
Passat Sportline 2.0 20V 2002 (SOLD)
Reply With Quote
  #19  
Old 25-12-2011, 12:10
RamonR RamonR is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 587
Send a message via MSN to RamonR
Default

Quote:
Originally Posted by Bumper83
ik hoop het ook voor je!



Ja dat zou mooi wezen he
Ik heb gister een nieuwe accu moeten kopen, die ouwe starte ik om de dag leeg ondertussen, bleken ook een cel kapot te wezen in de Yuasa

Gr, Ramon
Reply With Quote
  #20  
Old 03-01-2012, 14:22
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Laat je nog even weten hoe het is afgelopen???
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum