Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2012, 19:35
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default Hot-Spark vraagje

Hallo liefhebbers,

ben ik alweer met een vraag:

ik heb laatst een hot-spark contactpunt vervang setje besteld in de veronderstelling dat ik die wel even zo kon installeren op mijn jb motor.

maar dit blijkt een stukje ingewikkelder te zijn.

op de verpakking stond dat de hot spark alleen gebruikt mag worden met een 3ohm bobine, ik gemaild met de vraag of het niet anders kon.

ja dat kan, je kan ook een originele golf 1 bobine gebruiken mits de laadspanning bij 2500 toeren niet hoger is dan 14,2 volt, ik alles doorgemeten.

laadspanning bij de golf is 14 volt bij 2500 toeren, dat is dus prima.

toen de vraag gestuurd omdat de golf een voorschakelweerstand heeft of dit van toepassing is (heeft de golf 1 dat? op de bobine staat van wel)

nou dit was geen probleem alleen moest ik de module dan anders aansluiten in plaats van rood naar de plus van de bobine en zwart naar de min.

ik moest het volgens hun via dit schema doen:




alleen ik kom er niet uit!

wie helpt mij verder?

en heeft de golf 1 1.5 jb motor uberhaupt wel een voorschakelweerstand? en waar zit die?

ik hoor van jullie

mvg Kenny
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #2  
Old 03-01-2012, 15:18
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

iemand?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #3  
Old 04-01-2012, 14:01
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Weet echt niemand hier wat over?

Of de juiste mensen niet online geweest?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #4  
Old 04-01-2012, 14:48
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ik zie het probleem niet.
Sluit hem eens aan volgens de tekening.
En als er geen voorschakel weerstand zit dan kun je hem nog volgens de tekening aansluiten.
Dan merk je toch zo of hij loopt of niet.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #5  
Old 04-01-2012, 15:07
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Quote:
Originally Posted by dekilo
Ik zie het probleem niet.
Sluit hem eens aan volgens de tekening.
En als er geen voorschakel weerstand zit dan kun je hem nog volgens de tekening aansluiten.
Dan merk je toch zo of hij loopt of niet.



dat is nu juist het probleem, waar moet de plus kabel van de module nu heen?

kom niet echt wijs uit de tekening
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #6  
Old 05-01-2012, 11:01
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Je hebt een rode en een zwarte draad.

Verbind de rode draad van de Hot-Spark module naar de positieve pool op de bobine.

Verbind de zwarte draad van de Hot-Spark module naar de negative pool op de bobine.

Dan auto starten en onsteking afstellen.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #7  
Old 05-01-2012, 12:41
Dax's Avatar
Dax Dax is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 57
Default

Beste Kenny,

Graag zou ik het ook wel willen weten of het een beetje werkt. Wat kost zo'n set nou precies?

Gr. Dax
__________________
Mooap Mooap Gas Derop!
Reply With Quote
  #8  
Old 05-01-2012, 19:51
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

@dekilo, daar was ik zelf ook wel al achter.

maar ik heb nog zoon radio onstoring module op mijn verdelerkap zitten.

moet ik hem dan daar op aansluiten?

want daar zit mijn condensator met contactpunten nu ook op aangesloten.

@dax:

setje kost 48 euro, ik ga proberen het werkend te krijgen


alleen nog even wachten tot ik beetje verder word geholpen hier op het forum!

want heb niet echt zin om mijn setje te frituren doordat het verkeerd aangesloten is :P
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
  #9  
Old 08-01-2012, 10:10
KennyH's Avatar
KennyH KennyH is offline
Donateur & VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2011
Posts: 1,434
Default

Anybody?
__________________
[1999] Golf 4 Variant - Daily
[1996] Golf 3 Atlanta Sport - Daily
[1988] Volvo 480 ES - Hobby
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum