![]() |
|
|||
|
|||
![]() mede forummers,
ik heb een vraagstelling: zojuist, in de kou, mijn linker deurgreep vervangen. Dit omdat de tand des tijds de oude had ingehaald. (geen cv) Alles in de juiste volgorde in elkaar als uit elkaar. Overal wat WD40 tussen gedaan. De greep valt netjes in het pinnetje. deur open trekken gaat vloeiend. Het wisselt nu nogal of hij wel/niet van/op slot wilt. de sleutel geeft af en toe totaal geen beweging naar links of rechts. Bij een tweede poging doet hij het wel perfect. Waar kan dit hem in zitten? Heb ik toch iets verkeerd om in elkaar gezet? Ik hoor het graag!
|
|||
|
|||
![]() Heb ik iets gepresteerd waar niemand een antwoord op weet. Chapeau momentje voor mijzelf!
|
|||
|
|||
![]() koperen palletjes versleten?
|
|
|||
|
|||
![]() de pinnetjes IN het slot misschien smeren? De pinnetjes In het slot kunnen nog wel eens vast zitten, ik had het zelfde probleem met mijn kofferklep en rechter deur. probeer eens WD40 IN het slotje(waar je je sleutel insteekt) te smeren.
en als de sleutel wel naar links en rechts draait, doe dat een aantal keren, misschien helpt dat. mvg Korhan ![]() |
|
|||
|
|||
![]() In de cilinder zitten messing plaatjes
deze zijn bekrachtigt door een klein veertje Zit daar een hoop met prut in dan doet het veertje z'n werk niet meer Cilinder even laten weeken in de ontvetter/wasbenzine |