![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goedendag,
Hierbij heb ik een vraag over het ombouwen van een 1.3 carb naar 2.0 GTI. Waar moet ik rekening meehouden? Ik heb een complete golf 3 gti, die dus in onderdelen te koop gaat, en alles wat ik nodig heb voor de ombouw wil ik gebruiken, Maar is dat veel moeite? Met de onsteking? Het is al een nieuwere type golf 2, maar nog wel met carburatie. Ik hoor het graag Met vriendelijke groet, Sjoerd |
#2
|
||||
|
||||
![]() motor kun je er zo inhangen ..
motorsteun distrubutie zijde achterkant even omzetten 1.3 op de 2 liter denk dat je nieuw type hebt dus stekkers passen zo in je kast succes |
#3
|
||||
|
||||
![]() 1.3 motorsteun past niet op 2.0
![]() even het complete subframe ombouwen,kabelboom is in beide gevallen niet gek veel werk.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. |
#4
|
||||
|
||||
![]() ja tis ook zo ..
1.3 is idd weer beetje anders .. even met 1.6 in de war hahah .. vrgr gooigolf |
#5
|
|||
|
|||
![]() wat leuk ik ben ook met zo een project bezig alleen heb ik een 1.3 injectie
ik heb de achteras al gemonteert en hij wordt wel wat breder kun je nog max 195 banden monteren als je laag gaat rijden ik ga ook subframe golf 3 gti gebruiken er zijn wel kleine verschillen bij achter as je moet golf 2 16v handrem kabels gebruiken die van golf 3 zijn te kort succes met je project gr roger |
#6
|
|||
|
|||
![]() je moet trouwen ook een nieuwe of andere radiateur aansluitingen zitten aan de andere kant ik heb hem nieuw gekocht bij automateriaal zaak en koste me 50 euro
voor dat geld ga ik niet met tweedehands klooien gr roger |
#7
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reactie's
Hoe zit het dan met het subrame golf 3 onder golf 2? Moet ik dan geen rekening houden met de assen? En draagarmen? Golf 3 is breder toch? En hoe zit dat met de radiateur? Welke moet ik nemen dan? Grt, Sjoerd |
#8
|
||||
|
||||
![]() radiator ..
aansluiting 1.3 zit aan andere kant .. je kan een 1.6 1.8 etc gebruiken die heeft aansluitingen op andere kant zitten . en die moet je gebruiken .. je kan subframe gebruiken golf 3 .mar je moet je draagarmen overzetten ivm spoorbreete .dat is ook met stuurhuis .. je eigen gebruiken golf 3 is breeder.verder past het gewoon onder je auto . vrgr gooigolf |
#9
|
|||
|
|||
![]() En de radiateur van de golf 3 kan ik niet gebruiken?
En de assen? Die zijn dan ook te lang toch? En met het stuurhuis, de golf 3 heeft stuurbekrachtiging, en die wil ik graag overzetten. Dat moet wel kunnen toch? Als ik de spoorstangkogel er helemaal indraai, dan kan het miss wel? Mvg. Sjoerd |
#10
|
|||
|
|||
![]() ik ga ook alles gebruiken van een golf 3
alleen de radiareur past niet |
#11
|
|||
|
|||
![]() ben je al begonnen ik wel ik heb hem erin hangen vandaag alles aansluiten
ben nog wel achter een paar probleempjes gekomen schakelpook past niet gaten boren is een optie stuurbekrachtegings leiding de retour van de pomp naar reservoir moet je ook aanpassen en voor de komputer moet je ook zelf een steun maken of je moet de draadboom pellen en aanpassen Gr. roger |
#12
|
|||
|
|||
![]() Nee, ik ben nog niet begonnen.
Maar hoe heb je dat gedaan met de assen en draagarmen? Grt. Sjoerd |
#13
|
|||
|
|||
![]() ik heb alles van de golf 3 gebruikt assen draagarmen subframe echt alles
|
#14
|
|||
|
|||
![]() was net even aan het zoeken naar een topic van een 2.0 swap in een mk2..
gevonden dus.. ![]() ik ben net hetzelfde aan het doen alsjullie,enkel is mijn motorblok een US blok..is deze hetzelfde,of zijn er andere aanpassingen aan deze? thanx! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het ombouwen komt op hetzelfde neer, motor zal kwa elektronica waarschijnlijk net wat anders zijn maar kan zo ook niet zien wat voor blok je hebt...
__________________
'11 Skoda Fabia TSI '04 Suzuki SV650 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Zal een ABA zijn dan, met een crossflow cilinderkop! Lijkt me niet veel anders dan een EU 2.0...
|