Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-04-2005, 22:01
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default dweil....

hoi

ff een vraagje

ik heb mijn golfje 1 nu verlaagd door middel van een supersport schroefset...
heb er 195/45-14 dunlop P9000 rondom
aan de voorkant 2x5 mm spoorverbreders
aan de achterkant 2x16 mm spoorverbreders

ok, nu `t probleem....

als ik op een rechte weg rij... en van de rechterbaan naar de linkerbaan stuur..... dan voel ik dat de achterkant later komt...serieus, ik voel dat ik al op de linkerbaan zit, en voel de kont gewoon later komen....

ik heb hem nog niet uitgelijnd...

kan dit de oorzaak er van zijn?
en als ik veerpootbruggen voor en achter ga monteren, ben ik er dan vanaf?

groetjes menieman...
Reply With Quote
  #2  
Old 09-04-2005, 22:26
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker
Dat is geen wonder na gisteren:


shit... heb ik et zelf op mans gehad dus

(wat voor kever had jij? `n 1303?)
grapje hoor luuk!
Reply With Quote
  #3  
Old 09-04-2005, 22:33
LRR's Avatar
LRR LRR is offline
Getting there...
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 7,569
Default

Rene,

Dit is gewoon een teken dat jij in combinatie met de stippen-mobiel er nog niet aan toe bent om te gaan inhalen. :p :p :p :p :p


Grtz............... LRR


Ps: Heb geen idee wat de oorzaak kan zijn trouwens...........rij nl geen schroefset
__________________
also known as L(ittle) R(ed) R(ooster)
Reply With Quote
  #4  
Old 09-04-2005, 22:40
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Zal je hem niet eerst eens laten uitlijnen bij een specialist. Die ook nog een beetje met de achterwielen kan rommelen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #5  
Old 09-04-2005, 22:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Zal je hem niet eerst eens laten uitlijnen bij een specialist. Die ook nog een beetje met de achterwielen kan rommelen.


wat valt er te rommelen aan de achterwielen dan jurgen ?
Reply With Quote
  #6  
Old 09-04-2005, 22:49
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Bij mijn Jetta 2 hebben ze door de bevestiging van de achteras aan de auto los te maken, te verschuiven en zo weer vast te zetten de achterwielen een beetje kunnen uitlijnen.

Of dat bij een Golf 1 ook kan heb ik me nog niet in verdiept. Er schijnen nog meer truukjes te zijn.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #7  
Old 10-04-2005, 20:34
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

er ismaar 1 oplossing voor zoiets:

Mark Moerenhout, is wel in breda, maar als er iemand je auto uit kan lijnen is hij het wel.

Suc6
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #8  
Old 11-04-2005, 11:39
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

jups
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #9  
Old 11-04-2005, 11:52
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 15,071
Send a message via MSN to Richard
Default

Quote:
Originally Posted by skywalker
Ja, zo'n kever met dezelfde achterwiel ophanging als een porsche 944.... nu jij weer.



944 das toch zo'n auto die als ie achteruit reed een betere stroomlijn had als vooruit.. ..
__________________
Quote:
Originally Posted by sixpack
Wanne conjo..


BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
  #10  
Old 11-04-2005, 11:53
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

en je spoor breedte achter en voorverschillen ,hierdoor krijg je ook dat de auto in het spoor van de weg zal gaan zoeken
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #11  
Old 11-04-2005, 17:15
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

Quote:
Originally Posted by serge pot
en je spoor breedte achter en voorverschillen ,hierdoor krijg je ook dat de auto in het spoor van de weg zal gaan zoeken


Dus.... als het voor en achter ongeveer gelijk zal zijn... dan wordt et ook minder denk je?

mensen... ik ga echt niet naar breda om m`n auto uit te lijnen hoor :p
Tien minuutjes van m`n huis zit `n Euromaster... die is daar ook goed in


enne... veerpootbruggen monteren... dat scheelt ook?
Reply With Quote
  #12  
Old 11-04-2005, 17:20
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

jup. en van veerpootbruggen maak je alleen de koets iets stijver
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #13  
Old 12-04-2005, 21:33
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by René
Dus.... als het voor en achter ongeveer gelijk zal zijn... dan wordt et ook minder denk je?

mensen... ik ga echt niet naar breda om m`n auto uit te lijnen hoor :p
Tien minuutjes van m`n huis zit `n Euromaster... die is daar ook goed in


enne... veerpootbruggen monteren... dat scheelt ook?


Geloof ons nou maar dat het het meer dan waard is om naar Breda te rijden, zelfs voor jou. Bij de euro master zijn ze in 10 minuten klaar en heb je niet snel het idee dat er wat veranderd is. Mark trekt er gerust 2 uur voor uit, net zo lang tot het ECHT goed is.

Maar ja, zelf weten
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #14  
Old 12-04-2005, 21:36
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by serge pot
en je spoor breedte achter en voorverschillen ,hierdoor krijg je ook dat de auto in het spoor van de weg zal gaan zoeken




Er zijn zat auto's die een afwijkende spoorbreedte voor en achter hebben. Een fraai voorbeeld hier van kon je vroeger zien bij de Citroen CX en SM, daar scheeld het bijna 4 cm .....
Reply With Quote
  #15  
Old 12-04-2005, 21:40
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

vaag hoor...
ik heb er helemaal geen last van...
heb een schroefset (H&R) en heb het alleen met een bocht en een helling oprijden tegelijk dat 1 van mijn wielen los komt...
ik heb trouwens ook voor boven voor onder en achter boven een veerpootbrug zitten...
ohja heb ook nog een rolkooi achter...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #16  
Old 12-04-2005, 22:05
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

tis volgens mij ook omdat je auto dusdanig laag staat, dat je triangels omhoog staan zeg maar, en met spoorvorming e.d. verneem je dan de speling in de rubbers van je ophanging extra volgens mij... Had het heel erg toen ik met mijn jetta op 13 inch 175/50 reed, en ik hem zo laag mogelijk had staan.... daarnaast idd ook dat de koets wat ruimte laat voor het dweilen, en de banden op zich een beetje, dus wordt een optelsom. Maar ik snap wat je bedoeld, heb er ook veel last van gehad met mijn vorige auto op 13 inch platte band... momenteel eigenlijk niet zo, maar is ook een andere auto. misschien dat dat nog weer scheelt. (ps. had de auto toen wel uitgelijnd, momenteel nog niet eens)

correct me if I'm wrong...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #17  
Old 13-04-2005, 06:38
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

@ Rene: heb je ook je bouten van je draagarm rubbers opgelost en wanneer de auto ingeveerd staat weer vastgezet???
dit moet je wel doen want als je ze uitgeveerd vast zet en je hem in zijn veren laat zakken staat het rubber als zonder te veren gelijk (altijd) onder spanning...
dus even als je auto inegeveerd staat je bouten oplossen van je rubergelagerde ophangpunten en dan weer vastzetten...
misschien helpt dit...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #18  
Old 13-04-2005, 06:56
Melvin Melvin is offline
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 5,427
Default

je bedoelt dus de bouten voor aan de bovenkant van de shocks (in de motorruimte) en achter ook (in de kofferbak) ??
Reply With Quote
  #19  
Old 13-04-2005, 11:45
johangolf1's Avatar
johangolf1 johangolf1 is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 835
Send a message via MSN to johangolf1
Default

niet die in de kofferbak...
als je de 2 ophangpunten van je achteras heb dan zit ie met 2 bouten aan de bodem...
en vlak onder die 2 bouten zit een bout die de ophangpunten met een bout in een rubber met de achteras zelf verbind...
die 2 bouten 17 meen ik zo uit me hoofd ook oplossen en ingeveerd vastzetten...
en die 2 bouten vooraan je draagarmen...
ook die 4 bouten die aan de achterzijde van de draagarmen zitten das ook een ophangpunt met rubber...
__________________
Golf 1 ls 1.8 8v GTI 1975
Polo 1.0 Classic C 1984
Reply With Quote
  #20  
Old 13-04-2005, 17:24
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by johangolf1
@ Rene: heb je ook je bouten van je draagarm rubbers opgelost en wanneer de auto ingeveerd staat weer vastgezet???
dit moet je wel doen want als je ze uitgeveerd vast zet en je hem in zijn veren laat zakken staat het rubber als zonder te veren gelijk (altijd) onder spanning...
dus even als je auto inegeveerd staat je bouten oplossen van je rubergelagerde ophangpunten en dan weer vastzetten...
misschien helpt dit...


ow, dat doe ik dan altijd fout denk ik? :o
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum