![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste medeforumers,
Ik heb afgelopen week de thermostaat van mijn 1.3 nz motor vervangen. Echter bleef hij een klein beetje lekken. Ik heb vandaag weer alles gedemonteerd en opnieuw in elkaar gezet. Dit wel 10 keer herhaald, maar krijg hem gewoon niet 100% dicht. Heeft iemand een tip om hem wel dicht te krijgen? Hij drupt echter alleen maar af en toe, maargoed, dit moet dus niet hoeven. Het betreft uiteraard een nieuwe thermostaat + o-ring. Ben een beetje radeloos aan het worden! Alvast bedankt.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#2
|
||||
|
||||
![]() Contactvlakken zijn wel schoon en vlak?
Anders even ontvetten en voorzien van een laagje vloeibare pakking. Dan zit het wel dicht
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#3
|
|||
|
|||
![]() Contactvlakken zijn uiteraard gewoon vlak en schoon. Had al wat vet aan de o-ring gedaan. Maar ook dat was zonder resultaat.
Degene die dat zo bedacht heeft met die o-ring moeten ze ook een trap verkopen. Het is gewoon een kl*te systeem. Dan woensdag maar even wat vloeibare pakking scoren en kijken of het daarmee werkt ![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#4
|
||||
|
||||
![]() o-ring werkt prima als alles schoon en vlak is.
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#5
|
||||
|
||||
![]() thermostaathuis nog wel oke?
willen ook wel eens scheuren en afbrokkelen. van de week ook iemand bij me met een nz motor. had ook lekkage en heeft het huis ook vervangen door een nieuwe en is nu weer lekvrij
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
||||
|
||||
![]() Denk idd dat het thermostaahuis niet goed meer is, of de thermostaat zit verkeerd om.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#7
|
||||
|
||||
![]() Zeker aan te raden om je theromostaathuis te vervangen, en wel hierom:
![]() Links mijn oude thermostaathuis, rechts de nieuwe. Aan de linker zit nog een deel vast, waar de slang naar de radiateur op aangesloten wordt als ik me niet vergis. Dit stukje buis zit met 2 schroeven vast. Ik kon deze er zo van af trekken zonder iets los te schroeven, omdat die kokertjes waar de schroeven in zaten compleet verrot waren. Waarschijnlijk is dat bij jou ook het geval. Nieuw thermostaathuis incl. rubbers, en schroeven kost je rond de 50 eurootjes.
__________________
Daily: Jaguar XF 2.2D Sportbrake '15 Project: VW Golf 1.8t GTI '99 |
#8
|
|||
|
|||
![]() De thermostaat kan er naar mijn weten maar op 1 manier in. En dat is met de lange zijde het huis in. Klopt dat?
Ik ga maar even kijken voor een nieuw huis dan, want dit is ook niks zo ![]()
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar Golf 3 1.6 1997 beunmobiel |
#9
|
||||
|
||||
![]() Nee kan ook andersom idd met de lange kant richting motor
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
|||
|
|||
![]() ik heb nog een nieuw huis liggen,kun je hebben voor 15e zonder verzenden,de pakking zou ik je wel dan opnieuw halen voor de thermostaat,je moet em precies goed en recht erinzetten is idd ff klote om te doen
,groetjes ron ![]() |