Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-02-2012, 17:11
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default kachel kapot....

Vandaag leek het of ik in een sauna reed...stoom uit alle roosters.

Na een beetje gezocht te hebben op het forum, moet het wel de kachelradiateur zijn die kapot is. Tenminste dat denk ik.

Heb ook al gevonden hoe die vervangen moet worden (wat een werk). Is het mogelijk bij het vervangen om de slangen dicht te klemmen ergens mee, of toch ergens een bak zoeken om de koelvloeistof op te vangen?

Is die radiateur nog verkrijgbaar of moet ik naar de sloop?
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2012, 17:23
Dutch_Jetta_GT's Avatar
Dutch_Jetta_GT Dutch_Jetta_GT is offline
Forum junkie
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,801
Default

Het is inderdaad een heel werk om deze te vervangen maar ze zijn nog wel gewoon te krijgen bij de automaterialen zaak,..

Kosten iets rond de 4 tientjes

Slangen kun je misschien wel afknijpen of even kunstig omhoog knopen als je ze los neemt...



Veel succes in ieder geval!
__________________

* '91 Jetta MK2 GLI USA
* '91 Jetta MK2 GT 16V
* '85 Jetta MK2 KAMEI X1 Coupe
* '93 Passat 35i "ABT" dailydruif


http://www.dubkreations.hyves.nl/
http://www.dubkreations.forumotion.net
Reply With Quote
  #3  
Old 26-02-2012, 17:24
Chewbacca Chewbacca is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by koenjanssen
Vandaag leek het of ik in een sauna reed...stoom uit alle roosters.

Na een beetje gezocht te hebben op het forum, moet het wel de kachelradiateur zijn die kapot is. Tenminste dat denk ik.

Heb ook al gevonden hoe die vervangen moet worden (wat een werk). Is het mogelijk bij het vervangen om de slangen dicht te klemmen ergens mee, of toch ergens een bak zoeken om de koelvloeistof op te vangen?

Is die radiateur nog verkrijgbaar of moet ik naar de sloop?


Het lijkt heel wat, maar ik vond het goed te doen. Ik was er een dagje mee bezig, en ik heb het rustig aan gedaan.
Dit is ook een mooie gelegenheid om je kachelkleppen even te controleren.

Zo'n kachelradiateur is nog wel nieuw te krijgen via carpartsdirect.nl
daar heb ik mijne ook vandaan.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-02-2012, 17:26
Jeff's Avatar
Jeff Jeff is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 2,202
Default

Hoe oud is de koelvloeistof? Orgineel nog?

Een keertje vervangen kan ook geen kwaad.
__________________
Groeten van Jeff
Golf 1 cabriolet 2.0 8V
www.Golfcabrio.com
Alles voor de Golfcabrioot!
Reply With Quote
  #5  
Old 26-02-2012, 17:27
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Is nou tog al een natte bende beetje water wat er nog uitkomt
Je kan de slangen doorblazen voor je hem uitbouwd
Kachelradiateur is bij de onderdelen handel zo te krijgen
Reply With Quote
  #6  
Old 26-02-2012, 17:28
Spijky's Avatar
Spijky Spijky is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jan 2012
Posts: 443
Default

Even bij de automaterialenzaak een nieuwe kopen van behr/hella.
Slangen loshalen en een kurk in duwen.
2 uurtjes schroeven en dan weer hobbelen.

Zorg er gelijk maar ook voor dat je nieuwe schuim op de kleppen plakt.
Je kunt bijv. ook radiatorfolie erop plakken

Succes
__________________
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest
Golf MKII GTI G60 5drs
Oma's Edition One 16V
__________________________________________
Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration
Volvo V70 classic 2.5T Daily
Reply With Quote
  #7  
Old 26-02-2012, 17:38
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Koelvloeistof zit er nog maar net in ivm het vervangen van een kapotte waterpomp vandaar. Ga maar eens op zoek naar een nieuwe radiateur en als ik de boel dan los heb meteen nieuw schuim plakken als het nodig is.

Bedankt voor de reacties!
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #8  
Old 26-02-2012, 18:27
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

die radiator heb ik kapot gehad toen ik vollop aan het rijden was, al heet water over de benen heen, zag geen meter meer door de voorruit

tegen dat ik stilstond had ik al geen koelvloeistof meer over. het werk valt eigenlijk wel mee hoor
onderste dashboardpanelen eraf, middenconsole eruit en die flexibele aansluitingen lostrekken:


daarna 3 goed verstopte boutjes losmaken onder de motorkap, en de 2 leidingen afkoppelen (deze 2 zijn de rotste om te doen)

heel de unit eruit halen en daar aan de zijkant de radiator uithalen (de motor kan je met een kwartslag eruit draaien)




de bovenste was diegene die ik had, de onderste was ene die ik uit men sloopgolf heb gehaald. de mijne was precies slecht in elkaar gelijmt aan de zijkanten en de roosters waren vele groter. denk dat dit al een namaak was.

op een forum (weet niet of het deze is) heb ik een schone handleiding gevonden hoe het te demonteren. heb deze toen opgeslagen op men pc. is een kleine 5MB maar alles staat met fotos schoon uitgelegd, moest je er interesse in hebben
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/...ngen-GolfII.pdf
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #9  
Old 27-02-2012, 17:45
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Bedankt voor de tips allemaal!

Vandaag rond een uur of 12 begonnen, en rond een uur of 5 klaar. Meteen overal nieuw schuim geplakt, was overal vergaan en op de kleppen zat echt niets meer!

Voor degene die in de toekomst dit klusje moeten klaren, doe voorzichtig met de plastic klemmetjes waar de kachelunit mee in elkaar zit. Zijn er twee gesneuveld.....
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #10  
Old 02-03-2012, 10:00
Djdewit Djdewit is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jul 2010
Posts: 195
Default

Quote:
Voor degene die in de toekomst dit klusje moeten klaren, doe voorzichtig met de plastic klemmetjes waar de kachelunit mee in elkaar zit. Zijn er twee gesneuveld.....


Dat oude/harde/breekbare plastic eerst verwarmen met een goede föhn.
__________________
Cars:
VW Golf V 2.0 TDI '07
VW Golf II 1.8 GTI 8V '89

Past:
VW Golf IV GTI 20VT '99
VW Polo 86c Steilheck 1.0 CL '87
VW Polo 9N 1.9 SDI '04
VW Golf I GL 1.1 '78
Toyota Corolla XLI 1.3 16V '95
Ford Fiesta Flash 1.3 '94

Last edited by Djdewit : 02-03-2012 at 10:02.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum