Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-04-2005, 13:38
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default blok opbouwen

Heb een setje solexen 40mm die ik wil reviseren, heb er een revisiesetje bij(pakkingen enzo) Maar nu moet ik ze dus nog reviseren enzo... Ze moeten op een 1300 MH kop, die uiteindelijk misschien op een 1600 onderblok komt...

Maar nu vroeg ik me af of ik dan niet gelijk goeie sproeiers er in moet zetten, of dat dit beter kan als ik hem eens af laat stellen?

Sowieso nog tips met het plaatsen van de nieuwe pakkingen?

En ik vroeg me ook af of de kop zo op het 1600 onderblok past? Tis een kop zonder verbrandingsruimte... type MH (meen ik) Past het anders op mijn 1300 onderblok? GF

Daarnaast moet ik nog op zoek naar een andere nokkenas voor de kop met solexen... Maar het moet wel kunnen lopen op de ori veren en stoters...

als laatst nog iemand die uitspraak durft te doen over pk's?







ook al met remmerij bezig...


__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05

Last edited by Tommy : 18-04-2005 at 13:55.
Reply With Quote
  #2  
Old 18-04-2005, 13:39
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

kop heeft bewerkte kanalen trouwens...
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #3  
Old 18-04-2005, 16:48
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

1000 pk!

(leuke uitspraak)

Marcel86c heeft ooit gereden met een 1600 + mh kop + 40'er webers.. Hoeveel pk dat bakkie had: geen idee. Was bloedje snel, dat wel, en dat telt toch? 1600 blok = zowieso lekker veel koppel.

Kan wel gaan roepen: 200 pk, maar daar schiet je niets mee op denk ik. Wees gewoon realistisch, en bedenk dat een atmosferische motor, die redelijk gekieteld is ongeveer net rond de 100pk per liter uit kan komen... ga eerder uit van minder als meer.
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #4  
Old 18-04-2005, 16:53
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ik heb ook nog wel een nokkertje voor je tommy....staat in de zelfde advertentie...is redelijk scherp maar wel standaard geleverd, komt volgens mij uit een GK blok, polo GT in ieder geval..

laat maar weten of je interesse hebt.

100pk per liter is wel enthousiast. denk ik, dat zou betekenen dat je op 160 pk uitkomt... beetje aan de hoge kant, denk eerder aan een pk of 100 a 110
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 18-04-2005, 17:00
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Tom weet niet wat ie wil
Eeerst de sletta te koop en nu dit weer whaha
Reply With Quote
  #6  
Old 18-04-2005, 17:02
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

mmmh, maakt toch niet uit...mijn golfje staat ook te koop maar als het te weinig opplevert ga ik er gewoon een keer mee verder...
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #7  
Old 18-04-2005, 17:12
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
ik heb ook nog wel een nokkertje voor je tommy....staat in de zelfde advertentie...is redelijk scherp maar wel standaard geleverd, komt volgens mij uit een GK blok, polo GT in ieder geval..

laat maar weten of je interesse hebt.

100pk per liter is wel enthousiast. denk ik, dat zou betekenen dat je op 160 pk uitkomt... beetje aan de hoge kant, denk eerder aan een pk of 100 a 110


MH is hydrau, GK is sleeptuimelaar toch?


Maar sjampoo: Kun je meer vertellen over Marcel zijn blok? welke nokker bijvoorbeeld? of hij onderblok aan heeft moeten passen? heb namelijk nu een kop zonder verbrandingsruimte, dus moet wel op het onderblok passen zonder aanpassingen eigenlijk, maar weet niet of dit het geval is??? :o

iets over de 100 pk is mij wel voldoende, en als het koppel erg hoog ligt zou super zijn, maar ik wil er niet een vermogen in investeren, dus verwacht ook geen hoog vermogen... :biggrin:
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 18-04-2005, 17:16
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

Quote:
MH is hydrau, GK is sleeptuimelaar toch?


mmmmja helaas
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum