Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 23-04-2012, 16:10
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default 2e trap carb slaat niet aan

Hey mensen,

Ben in het bezit van een golf 2 1.6 PN met de beruchte Pierburg 2E-E carburateur... en heb daar een probleem mee!

Na grondig onderzoek en vervangen van de voetpakking + vacuumslangen + benzinefilter + luchtfilter bleek dat de 2e trap van de carburateur niet aan slaat.
De rest van de carburateur (gaspotentiometer, gasklepregelaar etc) is in orde.

Garage zei meteen dat ik hem maar voor een andere carb moest vervangen, maar dat is nogal prijzig.. is er niet een manier om dit te repareren?

Graag zo uitgebreid mogelijk uitleggen als je iets weet
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!

Last edited by Ddrag : 23-04-2012 at 16:14.
Reply With Quote
  #2  
Old 23-04-2012, 16:17
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,376
Default

Repareren kan met een speciaal tooltje:




Een nieuwe Weber (vervangingscarb) kost inderdaad een paar centen, maar scheelt zoveel ellende en rijdt zo fijn dat eigenlijk iedereen de Pierburg moet bewerken met dat speciale tooltje en zich zo`n Weber moet kopen....

Meer kan ik er niet over zeggen..heb ook geen flauw idee hoe die 2E-E`s werken...maar wil ik ook niet
Reply With Quote
  #3  
Old 23-04-2012, 16:27
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

Haha heel begrijpelijk maat! Maar dan moet je dat geld wel hebben, en dat heb ik niet zo 1,2,3 vandaar dat ik nu een tussentijdse oplossing zoek.
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
  #4  
Old 23-04-2012, 17:04
daan 1974's Avatar
daan 1974 daan 1974 is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 72
Default

__________________
mk2 1.8 8 v (weber replacement) alpen wit ' 86

touran tdi 2008. daily hooker.

japje prius 1.8 (black) bj 25-1-2011 140 hp
bijtellings snoepje
Reply With Quote
  #5  
Old 23-04-2012, 18:17
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

bij een 2e3 wordt de 2e klep open gezogen door een vacuumpotje. Als dat potje kapot is, of de vacuumleidingen verkeerd om zitten aangesloten, werkt die ook niet. zou dat dus eerst controleren. Wat zijn de symptomen van de auto? Want anders dan iets te weinig vermogen, zou je niet moeten merken hiervan volgens mij.
Reply With Quote
  #6  
Old 23-04-2012, 18:25
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by casss
bij een 2e3 wordt de 2e klep open gezogen door een vacuumpotje. Als dat potje kapot is, of de vacuumleidingen verkeerd om zitten aangesloten, werkt die ook niet. zou dat dus eerst controleren. Wat zijn de symptomen van de auto? Want anders dan iets te weinig vermogen, zou je niet moeten merken hiervan volgens mij.

iets minder vermogen?zonder 2e trap mis je een krappe derde van je vermogen,lijkt me dat je dat wel doorhebt.ik heb dit al eens gehad,lek membraan van de 2e trap.van een golf tdi smoorklep het vacuumpotje gepakt en pasgebeund,worked like a charm.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #7  
Old 23-04-2012, 18:28
casss casss is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 568
Default

1/3 van weinig is ook weinig.....
Reply With Quote
  #8  
Old 23-04-2012, 18:29
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

Quote:
Originally Posted by casss
1/3 van weinig is ook weinig.....

__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-04-2012, 19:29
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

Het is wel een PN, dus toch 70 pk en op een auto van 845kg is 70 pk best aardig :P

Ehm het is idd zoals beschreven dat in de hogere toeren het vermogen nagenoeg weg is.. fiat cincequento's komen nu nog sneller van z'n plek weg dan ik met de golf haha.

Dat is nu nog de enige klacht, voorheen liep ie stationair onrustig met lage dalen naar 400 tpm, maar dat was verholpen door de bougiekabels te vervangen

En de garage waar ik hem bracht heeft het probleem kunnen isoleren naar de 2e trap van de carb die niet inschakelt. Waar dat aan ligt wisten zij niet te vertellen..

Zou dat dan kunnen dat het unterdruck dose zoals ze het mooi noemen kapot is? want de slangen zitten iig goed aangesloten en bevinden zich in goede conditie (aan de hand van een golf 2 vraagbaak gecontroleerd of t goed zat).
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
  #10  
Old 23-04-2012, 19:31
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

die unterdruckdose is idd het door mij bedoelde apparaat.
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-04-2012, 19:32
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

Die unterdruk dose kunnen ze zo testen met een vacuümpompje, hoort iedere garage wel te hebben
Maar het lijkt er sterk op dat ie stuk is als ik je verhaal zo lees
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #12  
Old 23-04-2012, 19:55
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

~Geen idee...volgens de garage lag het daar aan...Nou zit er in duiven een specialist genaamd Wouter van RevisieNL die zich specialiseert in Pierburg 2E-E en die schijnt nogal wat in goede staat verkerende onderdelen van de carburateuren te hebben.

Misschien maar eens zo'n potje daar van halen.

@ Audi1981: Wat kan er dan nog meer voor oorzaken zijn dat de 2e trap niet aan slaat?
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
  #13  
Old 24-04-2012, 16:41
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

Bestelling is onderweg voor 25 euro zodra hij binnen is maar eens vervangen en kijken of dat geholpen heeft
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
  #14  
Old 01-05-2012, 12:03
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

Vacuumpomp van de 2e trap is vervangen! En het heeft gewerkt
Dus voor nu is de vervloekte pierburg goed voor gebruik!

Nog even een vraag aan de kenners hiero, een maat van mij heeft een carb aangeboden met inlaatspruitstuk van een golf 3 (cabrio) 1.8 75 pk, motorcode als het goed is AAM/ADT, en volgens hem valt deze over te zetten op mijn mk2-blokje..

Nou heb ik daar mijn twijfels over of dat gaat. Iemand hier een idee of dat mogelijk is? En zo ja, kan dat 1 op 1 overgezet of moet er echt een hoop aangepast?
Plus hoe is deze carb geregeld? Gewoon manueel of electronisch met een losse computer, of zit het zelfs op het motormanagement?
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
  #15  
Old 01-05-2012, 20:08
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

Die golf 3 is injectie ( monopoint ) is wel leuk om over te bouwen hoor, maar dan heb je de complete injectie nodig ( pomp, kabelboom, sensors, uitlaat spruitstuk, zekeringenkast eventueel ) Is wel veel werk, maar dan heb je ook wat. Had het spulletje toen ook klaarliggen voor mijn mk2 1.6, maar gezien dit een oude type was was het teveel werk. Auto is kort daarna ook verkocht, dus heb de spullen meeverkocht aan de nieuwe eigenaar.
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #16  
Old 03-05-2012, 11:44
Ddrag's Avatar
Ddrag Ddrag is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2011
Posts: 406
Default

Hm, ja of ik daar de moeite voor wil doen weet ik eerlijk gezegd niet haha.

Bedankt voor de info in ieder geval, geeft me tenminste een duidelijk beeld wat er bij komt kijken!
__________________
Drive safe, drive a Volkswagen!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum