![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo forummers,
Ben de laatste tijd bezig met wat dingetjes te vervangen op mijn auto. nou kom ik nog op de volgende problemen. Mijn auto: golf mk2 gti 8v uit 1989 de temperatuur meter werkt nog niet goed de ene keer geeft die wel de goede temperatuur aan en soms niet. vanmorgen heb ik ongeveer een uur gereden en alles leek goed te gaan de wijzer steeg naar ongeveer het midden nadat ik een tijdje had gereden en in een keer (in 1 minuut ongeveer) zakt de wijzer weer naar het tweede puntje aan de linker kant. de thermostaat is al vervangen die die werkte (getest met kokend water en ging gewoon open) en de sensoren zijn ook vervangen (de blauwe en de zwarte) waar zou dit nog aan kunnen liggen. heb ik ook nog een ander iets. als de motor gewoon draait en ik ga luisteren onder de kap hoor je bij de motor in de buurt een beetje getik beetje moeilijk om uit te leggen als je gas geeft dan gaat het getik sneller achter elkaar. het is niet heel goed hoorbaar alleen als je redelijk goed luisterd. wat zou dit kunnen zijn? kan dit een injector zijn die niet goed meer is? en hoe zou ik dat kunnen testen? verder loopt die prima stationair blijft die mooi stabiel en tijdens het rijden merk ik ook geen verschil. ik heb al injector reiniger gekocht en dat moest erin bij de volgende tankbeurt volgens de verpakking. de kleppen maken ook een beetje geluid maar dit klinkt volgens mij anders. dat is ook nog een probleem. maar het zijn hydrolische kleppen dus kan ze niet verstellen. ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Groet Nels Last edited by Nels : 25-04-2012 at 08:48. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Temp meter lijkt mij goed, olie al gepeild?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() ja heb olie al gepeild zit netjes tussen de twee streepjes. en heb ook een mfa en daarop staat ook de temp van de olie en die is als ik tijdje gereden heb rond de 90 dus gewoon goed toch?
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Temp is dik in orde, dat de meter terug zakt komt wss door rijwind. Heb ik zelf ook. Olie temp doet het bij m'n huidige (pf) niet maar met m'n vorige (rp) had ik em regelmatig op 120 graden..
Niks om je zorgen over te maken dek ik dan ![]()
__________________
Passat mkIV 1.8 20v 22-01-'98 Golf mkIV TDI Highline 04-11-'98 Sold Golf mkII 1.8 8v GTI Fire&Ice 30-07-'91 Sold Golf mkII 1.8 8v GT 12-07-'90 Sold Last edited by VwJarnoGT : 25-04-2012 at 13:42. |
#5
|
|||
|
|||
![]() oke bedankt
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() niemand een idee?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Injectoren hoor je altijd wel wat tikken
Als je kleppen tikken even een scheutje ATF door de olie |
#8
|
|||
|
|||
![]() oke ja heb er injector reiniger ingegooid en nou tikken ze bijna niet meer dus zal wel gewoon vuil zijn geweest. binnekort ga ik mijn olie verversen en dan hoop ik ook dat daarmee de tikkende kleppen ook niet meer tikken. maar bedankt voor je tip. groet nels
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Als de kleppen tikken, dan zijn de klepdichtingen gewoonlijk aan het verslijten, gaat dus niet weg met olie wisselen
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nu haal je een aantal dingen door elkaar. Als hydraulische klepstoters tikken kan dat komen doordat ze niet meer doen wat ze moeten doen; de klepspeling op 0 houden. Door een beetje ATF door de olie te gooien kan je dat probleem soms verhelpen. Met de klepdichtingen neem ik aan dat je de klepseals bedoeld? Deze ga je niet repareren met een oliewissel nee, Forté heeft er een middeltje voor wat afdichtingen weer soepel moet maken, maar het bestel blijft dan toch seals wisselen ![]()
__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
|
#11
|
|||
|
|||
![]() En dat ATF moet dat door de oude olie of moet dat door de nieuwe olie als ik die ga verversen?En die seals wat zijn dat dan precies? Veel werk om te vervangen?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Had je zelf MFA of metertjes ingebouwd bij de RP? Ik kan m'n olietemp niet aflezen.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#13
|
||||
|
||||
![]() Bij mijn Golf tikten de kleppen ook,had er ook van alles aan gedaan.
Als het tikken blijft klepstoters vervangen? Bij mijn Golf was het meteen over.
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#14
|
|||
|
|||
![]() Ja maar hij heeft maar 112 000 gelopen is dat dan niet wat snel. En ze tikken niet hard ofzo je hoort ze alleen als je met je hoofd boven hét motorblok gaat hangen.
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ooow,ok.Dan valt het wel mee ja!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#16
|
|||
|
|||
![]() Mijn jetta heeft maar 58000 km en daar tikken de kleppen de eerste 5 minuten, heeft bijna 6 jaar stil gestaan in een schuur, toen ik em kocht, dus km's heeft niks te zeggen
__________________
KISS -> Keep It Simple Stupid!! Scratch the surface http://i48.tinypic.com/t0j5as.gif |
#17
|
|||
|
|||
![]() oke maar het lichte getik bij mijn auto zou dat schadelijk zijn voor de auto?
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Misschien heeft de motor ooit (bijna) drooggestaan waardoor het tikken is begonnen?
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#19
|
|||
|
|||
![]() dat zou ik niet weten of hij droog heeft gestaan. maar zou het schadelijk zijn als ze maar een klein beetje tikken?
|
#20
|
|||
|
|||
![]() Als je het hinderlijk vind wat ik al zij een scheutje atf erbij
Kan zomaar gebeuren dat ze gaan tikken Had laatst een volvo T5R en na het vervangen van de olie begonen de stoters te tikken,scheutje atf erbij gedaan en na een paar x starten was het al over Er kan inpricipe niets mis gaan |