Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-05-2012, 20:35
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default Achteruitverwarming doet het niet, wat kapot?

Beste mede forumers,

Zoals de titel zegt, doet mijn acteruitverwarming het niet.
De zekering en de schakelaar zijn goed, wat kan het nog meer zijn?

Alvast vriendelijk bedankt
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2012, 21:37
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

meet je wel 12v op de achterruit bij de stekkers l en r ?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 02-05-2012, 22:07
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Of je moet de weerstand eens meten op de achterruit.
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2012, 14:45
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

eerst 12V moeten, als die niet aankomt, bovenaan je kofferdeksel lopen de electrische draden door een slurfje. daar zal ene kapot zijn (had ik daar ook).

als er wel 12V op komt, is je achteruit kapot
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2012, 15:37
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Meet ook de spanning op de mindraad van de achterruitverwarming: als die niet nul is, is de aardverbinding onderbroken. Zorg wel dat je meter aan een _goed_ massapunt ligt !

PS.: Schakelaar aan én contact aan, uiteraard...
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2012, 15:41
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by fcapri
is je achteruit kapot


Ik zit met een vergelijkbaar verhaal, stel dat het echt de ruit zelf is.
Door bijvoorbeeld de verbinding op de ruit, is dit nog te herstellen ? solderen
Of kom je echt de ruit te wisselen ?
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2012, 15:51
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Nee, solderen is onmogelijk. Wat wel kan is de breuk(en) opzoeken en die overbruggen met een druppeltje elektrisch geleidende lijm. Ik heb daar vroeger goede resultaten mee bereikt.
Als de draad losgegaan is van een van de brede strips moet je die eerst vastzetten (superlijm?), en na droging rondom insmeren met geleidende lijm. Dunne laagjes en tussendoor laten drogen, denk ik: dat heb ik zelf nog niet bij de hand gehad.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2012, 15:54
Audi1981's Avatar
Audi1981 Audi1981 is offline
5 Cylinder Turbo Donateur
 
Join Date: May 2011
Posts: 5,859
Default

__________________
"Surfin' down the avalanche!"
Audi A4 Avant 2.0 20V 2005
VW Lupo 1.4 16V BSO racer
Reply With Quote
  #9  
Old 04-05-2012, 07:12
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by Audi1981


Dat ziet er wel uit als DE oplossing
Ik ga het meteen bestellen, thanks voor de info
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #10  
Old 04-05-2012, 13:19
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Ik denk dat je lokale autoshop of -onderdelenhandelaar het ook wel in voorraad heeft.
Reply With Quote
  #11  
Old 04-05-2012, 13:32
ronaroot's Avatar
ronaroot ronaroot is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 2,288
Default

Quote:
Originally Posted by Erik Baas
Ik denk dat je lokale autoshop of -onderdelenhandelaar het ook wel in voorraad heeft.


op m'n werk zijn we dealer van Loctite, heb dus meteen een bestelling geplaatst
__________________
'85 Golf mk2 1.9 TDI PD "mk2 outside / mk4 inside"

vwclubparkstad https://www.facebook.com/vwclubparkstad
Reply With Quote
  #12  
Old 04-05-2012, 20:04
jorg-maashees jorg-maashees is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,234
Default

De mijne is gemaakt. De kabel was bij de doorvoor naar het dak kapot. Even een paar van die knijp sokjes ertussen en het werkt weer. Meteen maar even de ruitenwisser plat gegooid
__________________
Passat variant 1.8 20vt ABT 2001 familie kar
Golf 3 1.6 1997 beunmobiel
Reply With Quote
  #13  
Old 04-05-2012, 21:02
fcapri's Avatar
fcapri fcapri is offline
Postwhore
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 1,099
Default

goed dat dat ook opgelost is. maar t gaat nog terugkomen.

bij de mijne ging de nr plaat verlichting niet meer, ruitenwisser stopte er ineens mee, achteruitverwarming ging allang nietmeer ...

heb ook die hele rommel uit elkaar gesloopt en kapotte kabel gevonden. die aan elkaar gezet en de volgende kabel beginnen herstellen.
na tijdje solderen ineens gemerkt dat het al aan elkaar gezette kabels waren. die hele boom was in het dak en halfweg de klep af geknipt en nieuwe stukken draad tussen gezet, en die waren dus alweer door.

de volgende keer dat ik die open haal, steek ik er heel flexibele draad in van een aanhangwagenkabel
__________________
Daily drivers: Toyota prius 3 - Ford P100 1.8TD
Oldtimers: Golf2 1.6D '91 - Ford Capri 2.0V6 '79, 3.0V6 '79 - Sierra XR4i 2.8iV6 '83 - Audi 80 Avant 2.6V6 '93
http://www.fordcapri.be
Reply With Quote
  #14  
Old 05-05-2012, 10:34
VW-Smeetske-VW VW-Smeetske-VW is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2012
Posts: 16
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
Of je moet de weerstand eens meten op de achterruit.



moet je wel weten welke weerstand de achterruit verwarming moet hebben...

en voor weerstand te meten , moet je de desbetreffende verbruiker uit het stroomcerquit halen , niet zo makkelijk dus als het om een achterruit gaat
Reply With Quote
  #15  
Old 06-05-2012, 15:11
mark89769's Avatar
mark89769 mark89769 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 714
Default

Quote:
Originally Posted by VW-Smeetske-VW
moet je wel weten welke weerstand de achterruit verwarming moet hebben...

en voor weerstand te meten , moet je de desbetreffende verbruiker uit het stroomcerquit halen , niet zo makkelijk dus als het om een achterruit gaat


Is heel makkelijk gewoon de stekkers los trekken op de achteruit
__________________
Reply With Quote
  #16  
Old 07-05-2012, 17:38
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

idd, en als je geen weerstand meet, dus geen doorgang. Weet je dat hij onderbroken is. En dus stuk is.
Reply With Quote
  #17  
Old 07-05-2012, 17:47
Erik Baas's Avatar
Erik Baas Erik Baas is offline
No personal life
 
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,560
Default

Quote:
Originally Posted by Gino89
idd, en als je geen weerstand meet, dus geen doorgang. Weet je dat hij onderbroken is. En dus stuk is.

Maar nog steeds niet _waar_ hij stuk is, dus kun je 'm ook niet repareren, met bv. geleidende lijm. Je kunt beter op verschillende plekken op de "draden" de _spanning_ meten (tov. een _goede_ massa!), dan vind je de breuk(en) vanzelf.

En plekken die alleen maar slecht zijn zie je heel snel als je de a.verw. aanzet terwijl de ruit van binnen flink beslagen is; ze worden dan heel snel droog. Even markeren met een viltstift, en als de ruit helemaal droog is een drupje geleidende lijm er op.
Reply With Quote
  #18  
Old 08-05-2012, 21:26
Gino89's Avatar
Gino89 Gino89 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 1,129
Default

Dat snap ik ook, dat je het dan nog niet vind. Maar zo merk je wel snel genoeg of er iets met de draden zelf in de ruit aan de hand is.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum