![]() |
|
|||
|
|||
![]() ik heb mijn 84er golf 2 1.8 8v 60/60 verlaagt maar nu begint de rechter aandrijfas de kraken.
nu mijn vragen:kan er verschil zitten kwa lengte in rechter aandrijfassen van een golf 2? zoja kan ik dan een minder lange monteren want ik heb het idee dat hij nogal krap zit na de 60/60 verlaging. of kan er een andere oorzaak/oplossing zijn? |
|
|||
|
|||
![]() Waarschijnlijk zit er een balans gewicht op die rechter aandrijfas die tegen de carrossorie aankomt. Ding eraf slijpen en het moet opgelost zijn. Ik zelf rij al jaren met extreme verlaging ( denk aan 12+ cm ) en nog nooit problemen mee gehad dat assen te lang zijn o.i.d. Wel kan het zijn als je erg laag gaat, de aandrijfas zelf ook tegen de carrosorie gaat lopen, maar dan praat je eht over serieuze verlaging.
![]()
|
|||
|
|||
![]() het balansgewicht is het niet dat had ik al bekeken,de aandrijfashoes bij de naaf zit ook redelijk samengedrukt en er was ook wat vet uitgedrukt+het gekraak komt daar ook weg.
|
|
||||
|
||||
![]() Homokineet naar de knoppen?
|
|||
|
|||
![]() Denk inderdaad dan de homokineet, maar dat staat denk ik los van de verlaging. Zal wel gewoon toeval zijn
![]()
|
||||
|
||||
![]() Er zit verschil in lengte en in dikte van de L en R as.
Als de auto standaard is, dan verneem je dat er iets speling op de as zit. Maar zet je de auto lager dan wordt de speling ook minder. ![]() Zit de as klem dan fuseekogel 3xboutjes los draaien,en iets verzetten. Gaat maar om een paar mm volgens mij..., Ik zou dit zeker eerst is checken,en zorg dan dat de auto gewoon op zn wielen staat. (dus zonder krik o.i.d.) Laat het ff weten. Succes!
|
|||
|
|||
![]() kijk daar zit ik dus ook aan te denken want de speling word inderdaad minder op de aandrijfas.
het zou ook kunnen zijn dat de homokineet altijd in de standaart veer stand heeft gestaan (ingesleten) en nu de auto verlaagd is staat de homokineet ook in een totaal andere stand waardoor ie stuk kan gaan. |
|
||||
|
||||
![]() Het is zeker weten precies dat wat je zelf als laatste beschrijft.
De homokineet is in de jaren al flink versleten maar heb je nooit veel van gemerkt. Nu staat de homokineet in een andere stand en gaat hij das anders (en erger) inslijten en dat is wat je hoort. Gewoon nieuwe homokineet steken. En mocht je dat willen proberen wat Biezelwerks aangeeft, vergeet dan niet dat je auto weer uitgelijnd dient te worden naderhand.
|
||||
|
||||
![]() @. joostvw : Bedankt, vergeten te vermelden.
Uitlijnen moet je zeker altyd doen. Ja met die homokineet en hetzelfde gebeurd met de dempers ook. Wat betreft de speling van de as is zeker erg belangrijk om te checken. Goed voorbeeld zie je bij het laten uitlijnen. Want 9 van de 10 x moet de stuurstang versteld worden, dit omdat die te lang is na het verlagen. Dit gebeurd dus met die as net zo...,Succes! ![]()