Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-06-2007, 21:58
pim pim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 40
Default 16v Kr computer vraagje

Loop met een vraag rondt wie kan mij vertellen wat ik in mijn golfje gti voor een komputer heb zitten?Even wat info over de auto:1.8 16v andere nokassen spagetti met een powersprint uitlaat.Maar nu mijn probleem ik heb hem pas gekocht en hij loopt prima maar toen ik hem kocht zat er al geen koud start klep op?Deze hebben ze gewoon afgedopt.Nu is het dus ook dat hij de eerste meters als ie koud is steeds afslaat ook bij plots gas los laten wil hij wel eens afslaan.Nu wilde ik er gewoon weer een stationair stabilizator op zetten...Maar kan nergens een goed schema vinden.Als ik het nummer van de computer google krijg ik dat het een 1.8 16v kr is?Wie heeft er een duidelijk schema voor mij of weet hoe het zit bij deze blokjes?ook is de nullast en vollast schakelaar niet aangesloten?(niet nodig? zit geen lambda in wie ow wie heeft dit meer gezien?


computer met 15 pins


drukverhoger van de koudstart


injectie systeem


Nu heb ik ooit van een andere 16v dit kastje overgehouden en nou staat me iets bij dat dat te maken had met die regel klep wie kan me hier ff verder in helpen of heeft een goed schema?


Reply With Quote
  #2  
Old 13-06-2007, 23:16
DutchRebel DutchRebel is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 380
Default

dit is ontstekings module, en geen computer.. deze regelt alleen de ontsteking.. de injectie wordt geregeld door de luchtweger bij je spinnenkop..
ook heeft deze geen lamda sensor. een kr heeft geen computer nodig, is een mechanische injectie....

er zou een warmloop regelaar op moeten zitten, die regelt het stationair enzo volgens mij, maar daar kan iemand anders je beter mee helpen, want zo veel verstand heb ik er ook niet van..

greetz roger

Last edited by DutchRebel : 13-06-2007 at 23:20.
Reply With Quote
  #3  
Old 14-06-2007, 16:46
pim pim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 40
Default

Wordt al duidelijker maar de laatste foto is toch van zo'n koud start module?Volgens mij moet ik die nog inbouwen heeft er iemand schema's van hoe het moet zitten.
Reply With Quote
  #4  
Old 14-06-2007, 17:29
mk1cabrio's Avatar
mk1cabrio mk1cabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 35
Default

Die laatste foto is de (computer) voor je stationaire systheem,op de eerste foto is het buisje waar je stappen motor opkomt die dit in combinatie met dit kastje regelt is afgedopt,dus is het logisch dat hij niet goed stationair loopt en dus steeds uitslaat.
Verder valt mij ook op dat op je computer van je auto het vacuuëm slangetje voor het vervroegen van je ontsteking niet is aangesloten hij zal dus nu minder goed optrekken.
Nu kan een kr wel zonder computer lopen maar dan zal je een onsteking met vacuuëm vervroeging moeten monteren,+ dat als je geen stappen motor hebt hij constand uit slaat dit is moeilijk zonder goed te krijgen.

Mijn tip koop een setje webers


Greetz QP
Reply With Quote
  #5  
Old 14-06-2007, 17:40
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Op mijn website, www.rubendijkhuis.tk staat wel een elektrisch schema, klik op cars en vervolgens op algemene info. Daar staat een pdf bestand.

Die regelunit hoort volgens mij achter de middenconsule, maar kan me vergissen.

Je mist ook nog die stationair toerental klep STK/warmloopregelaar, geef het beestje een naam.

Die hoort op je kop te zitten, maar neem aan dat je dat wel weet. Een 2-polige heb je nodig.

Die plastic buis die daarop hoort: http://megasquirt.nl/Mambo/images/z...383_(small).jpg op die afgedopte aansluiting van je luchtinlaat (die moet naar je STK) heb ik ook wel liggen, of ik stuur je een RVS buisje op van dezelfde lengte en diameter. Dan kun je die polijsten. Ik heb geen elleboogje voor je, die op de STK hoort.

Misschien heeft Martinus83 die wel voor je, weet het haast wel zeker.

Zo hoort het: http://www.mijnalbum.nl/Foto-6NKU38RO.jpg

Let niet op de roest die is al grotendeels weg.

Succes met het herstel.
Reply With Quote
  #6  
Old 14-06-2007, 20:20
pim pim is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 40
Default

bedankt voor de reactie.....idd vacuum leiding was niet aangesloten,dit kwam omdat ik aan het prutsen was en toen een foto had gemaakt zat er wel op.Maar ik denk dat ik er wel een beetje uit ben.

ik heb de onsteking van een 16v
de koudstart inrichting is van een oude 8v
en de injectie is wel 16v

Dus wat ik kan doen is proberen dat kastje met die stk klep aan de gang te krijgen maar das weer lastig in die oude kabelboom.En anders ga ik denk ik gewoon over op digifant...dat was al het plan.Maar hoopte dat ik die stk klep zo bij kon prikken maar dat gaat niet lukken in die oude kabelboom als ik het zo zie.Hopelijk zaterdag weer mijn wideband lambda er in dan eens meter hoeveel puut hij nu krijgt.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum