Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Off Topic > Car Café
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #61  
Old 22-01-2010, 23:52
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Serieus? Dat is super!
Reply With Quote
  #62  
Old 23-01-2010, 10:31
Samurai's Avatar
Samurai Samurai is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,052
Default

Goed bezig man!
Reply With Quote
  #63  
Old 17-03-2010, 00:25
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default RVS Einddemper

Het zat er al een tijdje aan te komen, dat wist ik, maar afgelopen week startte ik de auto en was het in een keer BROEM.

Einddemper was dan toch helemaal door. Origineel kosten die dingen 300 euro. Aftermarket niet te vinden voor een mooi prijsje. Het is immers geen Ibiza maar een Cordoba.

Dus ik had al ff wat rond gekeken voor RVS, mooi prijsje gekregen via het forum (al eerder wat werk door hem laten doen). Maar gezien de financiën zag ik dat nu ff niet zitten.

Via MP.nl in een dorp verder op een cat-back systeem van RVS gevonden wat onder een Audi S3 zat. Verkoper opgebeld: Ja, hij maakt er een beetje veel lawaai mee dus ik heb er een ander systeem onder laten zetten.



Naja, het gaat dus om een freeflow einddemper, dus ik kneep hem eigenlijk wel, maar door het donders zachte prijsje kon ik de lijn niet laten liggen.



Zaterdagmiddag de slijptol gepakt en alles uit elkaar geslepen. Verrot demper onder de auto uit getrokken en passen maar. Beugeltjes gemodificeerd en aan de demper gelast. Perfect, maar toen begon de ellende. Echt helemaal geen plek onder zo'n Polo/Ibiza/Cordoba. Uiteindelijk heb ik de buis van tunnel naar demper van de originele demper maar gebruikt.









Ooit nog maar eens wat nette eindstukjes regelen. Misschien dat ik, als de tijd rijp is, alsnog het buiswerk goed laat lassen. Maar nu is hij weer van voor naar achter gasdicht.

En het mooiste, hij maakt misschien 2% meer geluid aan de achterzijde bij vollast accelereren (onder de kap heb je dan meer gebrul met de 20vt).


Tevens heb ik de secundaire luchtpomp laatst ook verwijderd, het vacuumsysteem maximaal ingekort. Enige wat ik nog moet doen is even een steuntje fabrieken voor de vervangingsweerstanden van de N249 en nog zo eentje (of welke nummers die ook alweer hadden).


Binnenkort de nieuwe lambda erin schroeven (rij nu met de stekker tijdelijk los) en dan kijken of ik de foutmelding van de te hoge peikdruk er ook nog uit kan krijgen!

Verder bevalt hij nog steeds super, ik zou eigenlijk wel willen weten wat voor vermogen hij heeft, hij voelt zoveel sneller als de GTI van mijn moeder

Enige wat nu jammer is, ik heb het handeltje met gewoon draad gelast, ik heb geen RVS draad en gas liggen (nog niet nodig gehad).

Last edited by RubenD : 22-03-2010 at 20:43.
Reply With Quote
  #64  
Old 17-04-2010, 15:39
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ondertussen weer het een en ander gedaan. Het interieur was behoorlijk vies. Ik had er nog niks aan gedaan sinds ik de auto heb.

De stof van de middenstukken is erg gevoelig voor vuiligheid. 170 dkm heeft er voor gezorgt dat de stoelen er zo uit zagen:



Ik had er een hard hoofd in, maar toch maar een tapijtreiniger met opzetstuk voor meubels gehuurd, met dit als resultaat:


Als nieuw dus!

Nu het leer nog een keertje aanpakken.

Verder waren er ook weer een aantal onderdelen binnen gekomen. Antenne, spoorverbreders, carkit.

Onderstaand zijn de 20mm FK spoorverbreders te zien, verlengde wielbouten had ik al. Nu alleen nog even zien dat ik deze ook in zwart kan krijgen, net als de rest van de wielbouten.



Links voor montage, rechts na montage van de spoorverbreder:



Er zat, toen ik de auto kocht, al een setje verbreders op, maar dat was rommel. Daar wilde ik niet mee rondrijden. Maar de 45 euro die ik hier voor kwijt was, is een van de beste "investeringen" geweest. Het Polo chassis staat er om bekend dat het niet zo best op de weg ligt op hoge snelheid en snel uitbreekt aan de achterzijde.

Klaverbladen en rotondes kan ik nu harder nemen

Ook de antenne heb ik vervangen voor een korte, ik denk dat ik deze nog wel matzwart ga spuiten. Normaliter zit er een lange op, zoals op een Golf mk4 ook zit.



Nokia carkit aangesloten, geluid gaat over de speakers van de auto. Microfoon zit bij de verlichtingsunit in het midden van de hemel.




Ook was ik nog bezig geweest met de auto van mijn moeder, daar moest nog cruise-control in (mijn moeder heeft een Mk4 GTI ). En ik moest de telefoonhouder nog aansluit, daarnaast heb ik ook hier een Bluetooth carkit ingebouwd.

Reply With Quote
  #65  
Old 17-04-2010, 20:12
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Mooi werk Ruub! Dat interieur ziet er weer geweldig uit!

Voor de antenne zou ik gewoon weer een nette originele terug zetten, die zijn ook in verschillende lengtes te leveren.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #66  
Old 17-04-2010, 20:13
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Default

netjes! Alleen op de foto's is de 'vieze' stoel de bestuurdersstoel en de 'schone' is de bijrijdersstoel, die meestal al wat schoner blijft...
Is het resultaat bij de andere stoel ook net zo goed?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #67  
Old 18-04-2010, 19:26
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Jij wilde geloof ik zo'n shopje toch?


__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #68  
Old 18-04-2010, 20:09
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ah, inderdaad. Hoeveel is hij verlaagd in bovenstaande afbeelding. Bedankt voor de shop. Nu moet ik mij alleen eens afvragen wat ik van de velgen vind . Valt me toch iets tegen zo.

Wilde dit weekeinde de schroefset monteren, is niet helemaal gelukt (geen tijd).

De bestuurdersstoel is helaas niet helemaal mooi opgedroogt. Deze moet ik nog een keer nat maken en gelijk droogfohnen (had een elektrische kachel in de auto gezet, maar die stond aan de bijrijders kant).

Hij is wel weer net zo blauw gelukkig, zie zelf geen verschil.

Wat de antenne aangaat, kwam tot de ontdekking dat die van een de nieuwe Ibiza wel geschikt is. Ach ja, blijf aan de gang

Wat ik dit weekeinde nog gedaan heb:



Plaatje in elkaar gefabriekt en deze bovenop het kleppendeksel gemonteerd. Hier heb ik twee weerstanden op geplaatst die 2 klepjes van het secundaire luchtsysteem vervangen. Zo is het net weer even wat netter.
Reply With Quote
  #69  
Old 18-04-2010, 20:14
Misha's Avatar
Misha Misha is offline
10k maniac
 
Join Date: Jun 2006
Posts: 10,769
Send a message via MSN to Misha
Default

Hoeveel die verlaagd is durf ik niet te zeggen, heb 'm gewoon mooi op z'n wielen gezet.
Die wielen die er nu onder zitten zijn ook 17ers toch? Ik heb de parabolen exact daarover geplakt.
__________________
www.dubclub-online.nl
Reply With Quote
  #70  
Old 18-04-2010, 20:15
De Pul's Avatar
De Pul De Pul is offline
5 Cylinder Turbo Donateur - Literpul
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 13,624
Default

ik vind het vet staan,beter als nou....
__________________
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway.
Reply With Quote
  #71  
Old 18-04-2010, 21:58
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De hoogte is super, dat is een feit. Zoals ik al zei: schroefset moet nog gemonteerd worden.

Iig bedankt Misha, voor de shop (hoogte zou ik wel terug kunnen rekenen Idd, huidige velgen zijn ook 17".
Reply With Quote
  #72  
Old 28-04-2010, 06:48
desnelders's Avatar
desnelders desnelders is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 967
Default

ja das nog eens een mooie! zoiets vind je hier in belgië nooit
Reply With Quote
  #73  
Old 28-04-2010, 23:21
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dankje, zie ze hier ook niet veel rijden. Zie er af en toe eentje. Geloof echter dat er hier in het dorp nog 2 zijn (tenminste mensen die in Dronten werken).

Maar in deze kleur zie je ze zelden.
Reply With Quote
  #74  
Old 29-04-2010, 07:35
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,176
Default

Vind het een dikke auto Ruben, en mocht je ooit voor een zacht prijsje een s4 uitlaatsysteem tegenkomen hou ik me zeker aanbevolen.
Reply With Quote
  #75  
Old 09-05-2010, 21:44
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Bedankt voor het compliment, als ik zoiets tegen kom zal ik aan je denken
Reply With Quote
  #76  
Old 11-05-2010, 23:07
Wojtek Wojtek is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 260
Default

Mooie Cupra ook de kleur, de fotoshop met de velgen staat super.
Reply With Quote
  #77  
Old 11-05-2010, 23:09
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Mooi Ruub! Zeker met die velgen!
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #78  
Old 17-06-2010, 19:30
Franky B's Avatar
Franky B Franky B is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 520
Send a message via MSN to Franky B
Default

Hey Ruben! kan het wezen dat ik jou gespot heb vanavond op de N50 naar de A28 richting Zwolle? Rond een uur of 7 / 8. Ik reed achter je aan in die bocht van de N50 naar de A28. Jij nam de afslag Zwolle centrum.

Ik reed in een witte facelift volvo c30 met gassprings.eu stickers erop.

Had je kenteken genoteerd maar kon het niet checken. Die staat hier op geen een van de foto's :P

Maar complimenten! erg strakke seat heb je! Groeten frank
__________________
Polo coupe 1.3 Cleaned
Golf 3 TDI 81kw Chipped (Donor)
Golf 2 GTDI project
Audi 80 GLS (Ex)

Last edited by Franky B : 17-06-2010 at 19:44.
Reply With Quote
  #79  
Old 01-07-2010, 23:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Klopt, toen was ik op weg naar Zwolle centrum...

Bedankt voor het compliment.
Reply With Quote
  #80  
Old 08-08-2010, 20:33
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De kofferbak kan ik ook eindelijk weer gebruiken. Het slot was al tijden kapot, nu voor de vakantie toch maar gemaakt. Is het wat makkelijker uitladen.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum