Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 12-11-2014, 16:09
Tammoh Tammoh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 266
Default LVS Carparts Limburg

Beste mede leden,
graag wil ik jullie waarschuwen voor de handel van LVS Carparts in Limburg. Ik zelf had daar een armsteun gekocht en had vantevoren nadrukkelijk gevraagd of deze volledig schade vrij zou zijn. De reactie was; "De armsteun verkeerd in zeer nette staat zonder op of aanmerkingen."
Zo heb ik dus op goede vertrouwen de armsteun besteld, maar bij binnenkomst bleek hij helemaal niet zo in nette staat zonder aanmerkingen. De bekerhouder veer was lam, er zaten schroevendraaier putjes in en deuken en krassen op het plastic.
Helaas trekt deze verkoper voor de verkoop zijn verantwoordelijkheid al weg door dit te melden bij betaling: "Zodra het bedrag is voldaan gaat u als consument akkoord met onze voorwaarden."

Voorwaarden:
"Verzending vindt plaats per pakketdienst in opdracht van de consument.
Ook kunt u de goederen zelf ophalen tijdens openingstijden van ons bedrijf.
Er wordt geprobeerd zo spoedig mogelijk te leveren.
Indien levering niet mogelijk is wordt u hiervan op de hoogte gesteld.
Wij zijn nooit aansprakelijk voor schade of vermissing van verzendopdrachten na inname van pakketdienst.
Verzending is in opdracht van de consument deze draagt ook het risico van verzending van het product.
Bij foutieve bestelling of retourzending zijn de verzendkosten voor rekening van de consument.
Op gebruikte onderdelen wordt geen garantie gegeven. Ook nemen wij geen onderdelen retour."

Wees dus bedacht op je aankoop bij deze partij, zoals boven genoemd gaven ze geen gehoor meer op mijn klacht. Laat staan dat ze met een passende oplossing kwamen.

Dit wou ik graag even met jullie delen. Dit om verdere teleurstellingen te voorkomen.

Gr. Tammoh
Reply With Quote
  #2  
Old 12-11-2014, 20:34
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,968
Send a message via MSN to The_Maxx
Default

2e hands spul is altijd een risico om te laten verzenden. Niet alleen bij bedrijven, ook particulieren. Je weet nooit of ze wel eerlijk zijn.

Anderzijds: die voorwaarden stellen juridisch gezien weinig voor. Als het een erg prijzige aankoop was, zou ik er wel achteraan gaan.
__________________
Vergeet dat ene boutje niet!
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2014, 21:14
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Ja gewoon achteraan gaan. Aarzel ook niet om te zeggen dat als er geen gehoor wordt gegeven aan je klacht je nog steeds een stukje kan schrijven op facebook en verschillende autoforums. Veel bedrijven luisteren daar wel naar.

Juridisch gezien stellen hun voorwaarden niets voor, gezien het duidelijk is dat de schade die er is niet kan veroorzaakt zijn door verzending. (schroevendraaierputjes enz). Stel er wordt geen gehoor gegeven aan je klacht zou ik eens met je advocaat samen zitten en horen wat je kansen zijn hierin. Want ik neem aan dat het je wel wat meer gekost zal hebben dan 20€?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 12-11-2014, 22:16
MILV-mobiel MILV-mobiel is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2012
Posts: 149
Default

Ben regelmatig bij Loek van Sebillen geweest en heb over hun niks te klagen.. het leer met alcantara interieur van mijn ouwe passat kwam daar vandaan.
Probleem is natuurlijk wel dat het voor jou een pokke eind rijden is en je dat niet doet voor een armsteuntje
__________________
'04 *koda Superb 1.9 TDI
'09 Seat Ibiza 1.9TDI
'99 Volkswagen Polo Harlekin 1.6
Reply With Quote
  #5  
Old 12-11-2014, 23:41
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Eerst even een vraag: heb je al contact opgenomen met LVS en je onvrede geuit? Misschien is er wel helemaal geen man overboord en lossen ze t gewoon netjes op.

Lijkt mij dat daar alle aanleiding voor is. Ze hebben immers niet geleverd wat jij op basis van de beschrijving mocht verwachten. Dan kun je wel van alles in voorwaarden zetten, maar het product zal m.i. gewoon moeten worden teruggenomen en jij kan het aankoopbedrag terug ontvangen. En als t een net bedrijf is en een beetje meezit, betalen ze ook netjes de door jouw gemaakte verzendkosten.
Reply With Quote
  #6  
Old 13-11-2014, 06:30
golfje_295.000's Avatar
golfje_295.000 golfje_295.000 is offline
No personal life
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 2,363
Default

Ik heb precies dezelfde ervaring met lvs, ik zocht een schade,roest en krasvrij voorscherm voor mn caddy. In de mailwisseling,en telefonisch nog benoemd, is hij niet schadevrij,hoef ik m niet! Nee ding was zonder op of aanmerkkngen. (Letterlijke woorden)

Vervolgens krijg ik een perfect verpakt,zwaar gehavend spatbord binnen met 8 parkeerdeukemn,roest aan onderzijde en zware lakschade. mailtje gestuurd,en nooit geen reactie gekregen.

t was geloof ik 40 euro ofzo,heb spatbordje zelf opnieuw gespoten,maar is iig laatste keer bij lvs...
__________________
Quote:
Originally Posted by Vladi
"Origineel NL" krijg ik altijd zo'n slappe van.

't is niet dat een Duitse import een misdadig oorlogsverleden heeft of een Franse import van binnen naar Paturain ruikt ofzo.

Last edited by golfje_295.000 : 13-11-2014 at 11:03.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-11-2014, 21:06
Tammoh Tammoh is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2009
Posts: 266
Default

Dit is de laatste mail die ik heb gestuurd heb. Er zijn daarvoor alle vele mailtjes vestuurd.

Aan

LvsCarParts
Karreweg-noord 43
5995MG Kessel

Betreft: Vernietiging overeenkomst wegens dwaling

Surhuisterveen, 29 oktober 2014

Geachte heer/mevrouw,

op 21 oktober 2014 sloten wij een overeenkomst voor armsteun midden console vw polo 6r 09 5-drs‏.

Op grond van de door u verstrekte informatie meende ik een overeenkomst te zijn aangegaan voor een armsteun zonder beschadigingen. Ik had immers contact gehad met Sander Bonger, die mij als antwoord gaf op de vraag of de armsteun ook beschadigd is; "De armsteun verkeerd in zeer nette staat zonder op of aanmerkingen.
De bevestigingsbouten zijn niet meer aanwezig dit zijn normale boutjes M8".

Als ik had geweten wat de situatie werkelijk betrof, had ik geen overeenkomst gesloten. Ik beroep mij dan ook op dwaling en vernietig de gesloten overeenkomst.

Ik verzoek u vriendelijk mijn schrijven binnen twee weken te bevestigen.

Met vriendelijke groet.
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2014, 08:55
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik zou maar eens beginnen met aangetekende brieven te sturen.
Dan bouw je een dossier op en kun je bewijzen dat de desbetreffende persoon jou bericht in ontvangst heeft genomen.
Foto's maken, alle mail wisselingen vooraf moet je bewaren.

Ik weet niet of je voor de kosten van zo'n steun de stap wil nemen om het voor de rechter te brengen. Maar als je zelf al het een en ander aan bewijs hebt verzameld sta je sterker dandat je dat niet doet.
Reply With Quote
  #9  
Old 15-11-2014, 12:17
Pro FM's Avatar
Pro FM Pro FM is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 508
Default

Het is toch gewoon wettelijk geregeld? Iedereen kan zijn aankoop binnen 14 dagen ontbinden..punt. Ze hebben dus geen poot om op te staan.
__________________
Daily /Work: Caddy Highline TDI 2.0 2018 | Fun: Golf Cabrio MK1 1991 G60
Pro FM 24/7 Nonstop Danceclassics & Dancehits
Reply With Quote
  #10  
Old 15-11-2014, 13:34
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,944
Default

Maar als de verkoper niet thuis geeft, zul je toch echt zelf stappen moeten ondernemen. Hoe unfair dat ook lijkt/is.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum