![]() |
|
|||
|
|||
![]() Als ik me auto start blijft mijn lampje van me koelvloeistof knipperen.
nu heb ik de sensor van me radiateur al vervangen en die van me expansievaatje. Voor de rest doet hij normaal. Ik heb de stekkersgoed schoongemaakt. Wie weet het??? ![]() Het gaat om een GTI 16V PL 1989. |
|
|||
|
|||
![]() Vloeistofpijl te laag.
![]() Motor te warm. Of een storing en de teller bak. |
|
||||
|
||||
![]() waterpomp lek? bij mij knipperde het ledje ook toen mijn waterpomp lekte.
|
|||
|
|||
![]() Het vloeistofpijl is prima.
En alles is droog. Ik heb nog wel het tutje naast me cilinderkop vervangen omdat hij daar lekte. |
|
||||
|
||||
![]() Maar hij word dus verder niet te heet?
|
|||
|
|||
![]() slaat jefan aan?
|
|
|||
|
|||
![]() mijn fan slaat wel aan en hij word niet echt heet?
|
|
||||
|
||||
![]() Hoelang blijft die verder knipperen?
Moet er niet nog ergens een sensor zitten? In het thermostaat huis zit er vaak 1, en deze is voor je instrumenten paneel. Themoschakelaar= Voor het aanslaan van de fan Thermovoeler in rersevoir= Voor het KVS peil. Weet niet precies hoe dit bij een 16V zit, maar probeer je KVS slangen even te volgen, dan vind je hem, als die er op zit natuurlijk, vanzelf.
|
|||
|
|||
![]() volgens mij zit het sensoortjes dat ie gaat knipperen, in het expansie vat / resevoir. In de thermostaat zitten er 2 naar mijn idee 1 naar de fan, en een naar de pomp. maar dat zeg ik zo uit mijn gedachten
suc6 er mee groeten carel |
|
||||
|
||||
![]() Een sensor die naar de pomp gaat? Volgens mij niet hoor...
En hij gaat knipperen als de KVS te heet word, of er te weinig in zit. Aangezien hij de sensor in het reservoir al heeft vervangen, lijkt het mij sterk dat daar het probleem zit. Enne.... ik heb nog nooit een thermostaat gezien waar 2 sensoren inzitten ![]()
|
||||
|
||||
![]() Kan ook duiden op een slechte massa in je cockpitje.
Sensoren hebben de massa in het cockpitje. De printfolie wil nogwel eens problemen geven.
|
|||
|
|||
![]() t was ook zo maar uit mijn gedachten hoor .. heb nl geen tijd gehad om te kijken hoe het bij mij zat
|
|
|||
|
|||
![]() De ene keer gaat hij knipperen gelijk als ik hem heb gestart en de andere keer helemaal niet.
Het lijkt wel een slecht contact of een draadbreuk maar waar of wat? De pomp word altijd aangedreven door je v-riem en er zit een klep in/voor die open gaat bij een bepaalde temperatuur. De radiateur sensor heeft bij mij 3-contacten. de massa-punten die bij mij aan de cilinderkop vastzitten zitten nog allemaal goed en ik heb voor de rest geen storingen? |
|
||||
|
||||
![]() Misschien wel de printfolie, zoals hiervoor al werd gezegd. De radiateur sensor zal het zeker niet zijn, die is alleen voor het aansturen van de fan.
|
||||
|
||||
![]() gare massa in je teller is heel waarschijnlijk, de mijne heeft er ook constant last van..
|
||||
|
||||
![]() Start je motor, trek de kabel van de sensor en tik deze tegen het blok aan. Metertje moet dan volledig uitslaan. Weet je iig dat die niet stuk is. Dan verder werken.
|
|
||||
|
||||
![]() Bij sommige eerdere modellen zit er een relais tussen (nummer 43) en deze wil nog wel eens raar doen. Dit relais werkt met een vertraging zodat het lampje niet konstant gaat branden als je door de bocht heen gaat met een iets te laag peil. Verder inderdaad een massa probleem in de tellerbak of het metertje zelf. Hierin zit ook wat elektronica die de geest kan geven.
|
|||
|
|||
![]() ik ga hem dan zaterdag even demonteren en door meten.
|
|
|||
|
|||
![]() Ik heb niets kunnen vinden dus heb ik maar een andere cockpit bestelt.
Ik hoop dat dit het is. Dat relais zit er bij mij niet in? |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb het gevonden het is de massa van me cockpit.
Dit vond ik toen ik er een andere in had gezet en het grootlicht ledje begon te branden als ik me lampen aan deed. Ook branden er andere ledjes als je aan de dimmer van de cockpit verlichting draad. En de verbruiks meter deed raar. Nu wil ik alleen nog weten welke de massa is van de twee stekkers van me cockpit |