Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2007, 21:37
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default Losse veerpoot?

Is het normaal dat wanneer ik mijn golf op assteunen zet en dus de wielen van de grond zijn, er zijdelings speling op mijn wielen zit.
Ik kan mijn wiel dus langs beide kanten naar links en recht kantelen alsof er speling op zit, daarbij beweegt de hele veerpoot mee. Als ik de motorkap open doe en de afdekkapjes van de veerpoot eraf haal, kan ik ook hier gewoon het gedeelte van de veerpoot onder die kapjes heen en weer bewegen. Moet dit niet vast zitten?
Reply With Quote
  #2  
Old 31-08-2007, 22:40
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Is vrij normaal
Is bij iedere golf[die ik tot nu toe heb gehad]
Reply With Quote
  #3  
Old 26-09-2007, 09:48
Bjokkesgti16v Bjokkesgti16v is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 14
Default

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Is het normaal dat wanneer ik mijn golf op assteunen zet en dus de wielen van de grond zijn, er zijdelings speling op mijn wielen zit.
Ik kan mijn wiel dus langs beide kanten naar links en recht kantelen alsof er speling op zit, daarbij beweegt de hele veerpoot mee. Als ik de motorkap open doe en de afdekkapjes van de veerpoot eraf haal, kan ik ook hier gewoon het gedeelte van de veerpoot onder die kapjes heen en weer bewegen. Moet dit niet vast zitten?


Beste,

eerst en vooral zou ik eens checken of het wiel zelf geen speling heeft, dit kan betekenen dat de moer waarmee je de cardanas in de flens vastzet losstaat, zoja moet je deze vast zetten, maar niet te vast anders beschadig je je roulementen. zolang je wiel nog vlot draait is het niet te vast.
als het echt de veerpoot is die speling heeft kan je de montagekit van de veerpoot vervangen (hetgene je ziet wanneer de afdekkapjes verwijderd zijn) dit kost niet zo veel hoor!

mvg bjorn
Reply With Quote
  #4  
Old 26-09-2007, 10:28
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

nou je wielen horen geen speling te hebben hoor!

ze mogen niet van zo \ naar zo / kunnen bewegen (als je vanaf de voor of achterkant naar de auto kijkt) Als dat wel zo is dan gok ik op versleten toplagers. die houden de veerpoot op hun plaats in de carroserie aan de bovenzijde. Afgedekt met die kapjes onder de motorkap.

Als het zo erg is dat je het zooitje makkelijk kan bewegen, dan moet je dat zeker merken met rijden, als je rechtuitrijd en gas geeft, of gas los laat, dan voel je de auto scheef wegtrekken waarschijnlijk.


Ik zou dus de toplagers vervangen!
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #5  
Old 26-09-2007, 11:09
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

wat voor speling is het, links naar rechts of boven - onder?
Ik denk namelijk eerder aan speling op je stuurkogel als ik het zo hoor
Reply With Quote
  #6  
Old 26-09-2007, 14:28
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Als je een Golfje op krikt, gaat hij in zijn schotels hangen. Die zitten boven op je toplager onder de kap bevestigd. Zodat in een geval als dit (opkrikken) je veerpoot niet naar beneden lazert. Draai die bovenste bout maar eens los, dan zul je zien dat je die poot helemaal los heen en weer kunt bewegen!

Het is gewoon normaal. Als je auto netjes op zijn banden staat dan rust hij op zijn toplagers.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-09-2007, 14:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Het is gewoon normaal. Als je auto netjes op zijn banden staat dan rust hij op zijn toplagers.


Of op zijn subframe... verdomme...

Maar het is idd helemaal normaal. Maar hoe zit het dan bij volledig uitveren? Er was toch iets dat ze hier bij de keuring moeilijk om gingen doen als je veren dan los kwamen te zitten?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #8  
Old 26-09-2007, 14:48
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Maar het is idd helemaal normaal. Maar hoe zit het dan bij volledig uitveren? Er was toch iets dat ze hier bij de keuring moeilijk om gingen doen als je veren dan los kwamen te zitten?
Bij volledig uitveren bestaat de kans dat de veer scheef onder de dragende schotel komt te zitten.
Dat mag niet volgens meneer APK
Bij schroefsets zit hier daarom ook meestal een kleine voorspanveer. Alhoewel die bij extreme verlaging ook niet echt volledig helpt.
Sommige pakken die veer ertussen uit maar das volgens mij dan wel weer iets TE ....
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum