View Full Version : My 57 rag
Audilimburg
05-08-2010, 08:31
Leuk om te lezen dit. Ik heb met hetzelfde probleem geworsteld met mijn Golfje. Donorplaatwerk was ook afwijkend ivm verwchillende bouwjaren.
Alleen hebben ze mij geleerd dat als je in de dakstijlen gaat snijden dat je dan ook een steun tussen het dak en de vloer moet lassen en tussen de beide stijlen in omdat anders het dak gaat verzakken. Die steunen zie ik bij jou niet, wellicht dat dat de reden is dat je de raamstijl naderhand hebt moeten buigen en trekken.
Fahrvergnugen
05-08-2010, 20:06
Ben je lekker mee, krijg je het rubber dan nog wel gemonteerd?
De kraalrand gaat er nog vanaf, en hiervoor in de plaats komt een nieuwe uit één stuk terug ;)
Paul.
Fahrvergnugen
07-08-2010, 13:09
Vandaag weer lekker staan lassen en tot vervelens toe staan slijpen :mad:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96470.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96469.jpg
In de stijl zit een deuk (oude schade) hierdoor zit er een te scherpe hoek in de stijl, maar die deuk trek ik er nog uit an alles zal met tin strak gezet worden.
Before;
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/62698.jpg
And after;
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96471.jpg
een hele verbetering.....toch? nu zit er weer een mooi randje tussen stijl en scherm, en ook de stijl-vouwrand is weer netjes.
Paul.
Fahrvergnugen
11-08-2010, 21:41
De slijptol weer eens aangesligert. Weer een stuk 66er en daarna ook 56er kapot geslepen :wink:
Eerst een stuk uit de donor geslepen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96669.jpg
Hier moet het uiteindelijk weer in komen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96671.jpg
Uitmeten tov. onderkant deur.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96673.jpg
En hij is netjes op maat.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96670.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96674.jpg
Maar voordat het buitenpaneel definitief vast komt te zitten, wilde ik eerst het onderste stukje van de stijl vervangen. Ook hier zat een slecht gerepareerde schade, dit zag er niet uit en daarom ook daar de slijptol in gezet. Had ik het maar niet gedaan :evil: :twisted: Vanwege de oude schade zat hier geen originele vorm meer in, dus het donor deel past niet en de koets neemt het mij niet in dank af dat ik hem op 3 ipv 4 poten laat staan.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96675.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96676.jpg
Paul.
Waarom monteer je er aan de voorzijde geen reumakleppen in ?
Krijg jij tenminste een beetje rijwindkoeling als je op de ring aant knallen bent :tongue:
http://link.marktplaats.nl/367709774
Fahrvergnugen
11-08-2010, 22:16
Waarom monteer je er aan de voorzijde geen reumakleppen in ?
Krijg jij tenminste een beetje rijwindkoeling als je op de ring aant knallen bent :tongue:
http://link.marktplaats.nl/367709774
Mijn laskunsten zijn niet zo best, dus het zal genoeg tochten :D
Fahrvergnugen
14-08-2010, 13:14
Vanochtend met lood in de schoenen weer naar de ovaal gereden :mad:
Ik heb nogal buikpijn gehad van het stukje deurstijl dat ik eruit had geslepen. zoals ik al eerder melde, er zit nergens meer originele vorm in en het stukje van de 66er dat ik erin wilde lassen was natuurlijk behoorlijk anders dan ovaal. :shake:
Uiteindelijk, na veel slijpen buigen en kloppen heb ik van dit;
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96675.jpg
Dit kunnen maken;
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96757.jpg
Natuurlijk heb ik vooraf eerst de carrosserie weer volledig in model gebracht (trekken, duwen en hijsen), gefixeerd en de deur gepast.
Nadat ik tevreden was over de "stijl" reparatie (moet natuurlijk nog worden afgelast en strakgezet) heb ik alle delen, waar je straks niet meer bij komt, behandeld en ben ik begonnen met het buitenpaneel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96755.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96756.jpg
Met het lassen van dit paneel ben ik behoorlijk lang bezig, maar ik wil er zeker niet te veel warmte in stoppen (ik doe er liever iets langer over ;) )
Toen was de sleutelochtend weer om, tijd om naar de vrouw en kids te gaan. :)
Paul.
Nilluske
15-08-2010, 22:23
Petje af...
Fahrvergnugen
16-08-2010, 09:01
Petje af...
Thanks Nil us.
Fahrvergnugen
18-08-2010, 10:29
Omdat zelfs slecht passende repro delen voor deze ovaal delen niet te krijgen zijn, moet ik de oude maar restaureren.
Van mijn ovaal delen en de Tikimadness leftovers :thumbup: samen, kan ik wel weer iets nieuws maken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96983.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96984.jpg
Met deze 2 gaten zit de koets op de torsiebuis gemonteerd Omdat de torsiebuis bij mij zowel links als recht +/- 9cm versmald is, moeten de gaten ook verplaats worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96985.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96986.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96987.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96989.jpg
Hier is het verschil goed te zien;
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96988.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
18-08-2010, 10:30
Dit begint er al weer op te lijken :cool: Nadat dit met tin/lood is strakgezet zie je er niets meer van.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96980.jpg
Paul.
MauSeR35
18-08-2010, 12:12
Wat een werk, vind het knap dat je zo ver doorgaat, vooral als ik de 1e post nog eens lees. :D
de Rooij
18-08-2010, 23:50
Wat een werk, vind het knap dat je zo ver doorgaat, vooral als ik de 1e post nog eens lees. :D
precies wat ik dacht.. Maar wel echt respect!
:thumbup:
(S)Low-Rider
19-08-2010, 02:53
Hee Paulus,
het is nog steeds k*t weer in Italie, dus helaas cancellen die vakaansie.
Je moet er echt wel ff tussenuit in de zomervakaansie ( mijn persoonlijke mening ), maar ga mar wat later met het gezin weg, dan kun je nu nog ff hobby-en aan de kevert.
Als je op deze manier verder gaat, dan hoef je voor volgend jaar geen hotel te boeken, want dan kun je zonder plannen gewoon met de kevert ergens heen blazen en genieten van het rijden. ( voor toertips weet je me te vinden :) )
Gr,
The Sheriff
Fahrvergnugen
19-08-2010, 11:02
precies wat ik dacht.. Maar wel echt respect!
:thumbup:
Wat een werk, vind het knap dat je zo ver doorgaat, vooral als ik de 1e post nog eens lees.
Deze auto gebruik ik dagelijks, ik ga hem dus ook niet restaureren
Het is idd even iets anders gelopen :D
Fahrvergnugen
19-08-2010, 11:09
Hee Paulus,
het is nog steeds k*t weer in Italie, dus helaas cancellen die vakaansie.
Je moet er echt wel ff tussenuit in de zomervakaansie ( mijn persoonlijke mening ), maar ga mar wat later met het gezin weg, dan kun je nu nog ff hobby-en aan de kevert.
Als je op deze manier verder gaat, dan hoef je voor volgend jaar geen hotel te boeken, want dan kun je zonder plannen gewoon met de kevert ergens heen blazen en genieten van het rijden. ( voor toertips weet je me te vinden :) )
Gr,
The Sheriff
Hey Robert,
Helaas kan ik dit op het laatste moment niet meer cancelen (trapt mijn gezin niet in :) ) Ik zit er wel aan te denken om zo nu en dan eens te snipperen, dan gaat het allemaal wat sneller. Volgend jaar Bloazen is wel optimistisch, we zullen zien ;)
Ook mijn auto zal vastlopen op jou parkeerkeuzes, dus ik weet niet zeker of ik jou de routes uit moet laten stippelen.
Cheers, Paul.
Goed bezig Paul, volg je topic nog steeds!
Fahrvergnugen
30-08-2010, 21:04
Projectje stond eventjes stil. even op adem gekomen op het altijd vredige Loago Magiore.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97565.jpg
Nog een leuk shirtje gescoord voor mijn zoon :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97566.jpg
Maar nu weer snel verder met dé ouw stuk ijzer :D
Paul.
(S)Low-Rider
30-08-2010, 21:54
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97565.jpg
Das een mooi stukje plaatwerk. Die had ik toch mooi eraf geschroefd om ergens in men auto te lassen....
Gr,
Rob
ps:
Heb je wel een goeie vakantie gehad in Italie ??
Kogelvrij shirtje hoop ik!?
Fahrvergnugen
08-09-2010, 20:47
Tis lange tijd stil geweest. Dit komt mede door vakantie en een kind dat op mijn sleuteldag jarig was, maar vooral om dat het zo'n ontzettend kl$%&te :mad: hoeken zijn om te restaureren. Dit betekend dat ik het meestal na een half uurtje prullen al weer opgeef.
De originele vorm was al weggerot, dus heb ik een aantal afbeeldingen gedownload om een idee te krijgen hoe het eruit moet zien, welke plaat waar hoort en in welke volgorde.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97971.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97972.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/97973.jpg
Begonnen aan de reparatie, dubbele beplating die netjes op de (niet goed passende repro) kokers moet aansluiten en waar de spatbord bevestigingsrand weer netjes omheen moet vallen. Ik weet het; je ziet er strax niets meer van, maar ik weet het dus het moet goed. ;)
Paul.
Heb je niet af en toe zoiets van,
had ik maar niet zo'n oog voor detail....?
Echt Paul helemaal top, heb het weer een keer van voor naar achter doorgelezen..
Te mooi!
Fahrvergnugen
09-09-2010, 19:48
Heb je niet af en toe zoiets van,
had ik maar niet zo'n oog voor detail....?
Nee hoor, wat er uit mijn handen komt is vaak veel minder dan wat ik in mijn hoofd had. Als ik nu al begin met de kantjes er af te lopen, dan komt het eindresultaat er helemaal niet uit te zien. ;)
Echt Paul helemaal top, heb het weer een keer van voor naar achter doorgelezen..
Te mooi!
Bedankt, ik ben er zelf tot op heden ook wel tevreden over.
Paul.
ziet er goed uit, ben zelf ook een aantal dagen/avonden aan het kleaujowen geweest met die hoeken, waren nog verder weg als bij deze!
welke kokers heb je? Klokkerholm is écht drama, IGP daarentegen hebben geen kachelkanaal maar wel veel betere pasvorm en afwerking.
Klaar voor DDD#8, Paul?
;)
Fahrvergnugen
10-09-2010, 06:57
ziet er goed uit, ben zelf ook een aantal dagen/avonden aan het kleaujowen geweest met die hoeken, waren nog verder weg als bij deze!
welke kokers heb je? Klokkerholm is écht drama, IGP daarentegen hebben geen kachelkanaal maar wel veel betere pasvorm en afwerking.
Ik heb de IGP zonder kachelkanaal, dit zijn de goedkoopste en tevens de mooiste qua pasvorm en afwerking. De beste qua pasvorm wil helaas alleen zeggen dat de anderen heel , heel, heel slecht zijn. Deze kokers zijn krom (lopen aan de achterkant omhoog), aan de voorkant te lang en aan de achterkant te kort. Ik zal dus helaas (doe het niet graag) de gaten in de bodem aan moeten passen.
Paul.
Fahrvergnugen
10-09-2010, 06:58
Klaar voor DDD#8, Paul?
;)
Ik wel, helaas gaat de auto het net niet redden denk ik :screwy:
Fahrvergnugen
11-09-2010, 18:37
Vandaag even doorgebeten en eindelijk het linker hoekje afgewerkt. wanneer ik de koets er weer op heb staan kan ik de buitenkant op de juiste maat afslijpen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98100.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98102.jpg
Het lijkt netjes te passen, nog wat lasjes wegslijpen en met tin/lood strak zetten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98099.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98103.jpg
Tijd voor de rechter kant.
Paul.
Vraagje, waarom laat je de lasnaden niet gewoon zitten? (waarschijnlijk omdat je het niet zo mooi vind?)
Maar ik zou zoiets hebben van een mooie lasnaad kan er net zo strak uitzien als dat je het helemaal vlak slijpt(vaak wordt er dan meer materiaal weggeslepen, ook rondom je lasnaad)...
Mijn mening he...
Fahrvergnugen
13-09-2010, 11:01
Vraagje, waarom laat je de lasnaden niet gewoon zitten? (waarschijnlijk omdat je het niet zo mooi vind?)
Maar ik zou zoiets hebben van een mooie lasnaad kan er net zo strak uitzien als dat je het helemaal vlak slijpt(vaak wordt er dan meer materiaal weggeslepen, ook rondom je lasnaad)...
Mijn mening he...
Op een goed stukje contructiewerk mag idd best een (mooie) las te zien zijn. Op plaatmateriaal heeft dit niet mijn voorkeur;
1) het ziet er niet uit (het zijn er in mijn geval ook nogal veel)
2) de auto moet zoveel mogelijk origineel lijken (vanaf de buitenkant)
3) het ziet er niet uit.
4) Ik wil alles strak in de lak hebben, en er komt ook geen bekleding of iets anders overheen.
5) het ziet er niet uit. :D
Paul.
Dus korte samenvatting,
het ziet er niet uit??? ;)
En ik blijf erbij dat je een paultje precies bent...
Of was het pietje?
... Ga zo door, blijft echt een topproject dit
Fahrvergnugen
14-09-2010, 21:02
En ik blijf erbij dat je een paultje precies bent...
:D :D
Fahrvergnugen
02-10-2010, 13:44
Zo, na 3 weken eindelijk weer eens aan de ovaal gewerkt.
De crosmember aan de rechterkant moest nog in orde gemaakt worden.
Dit is waar ik mee begon.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98621.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98622.jpg
Na wat knippen, slijpen, boren, buigen, kloppen en lassen ziet het er als volgt uit (allemaal dubbel plaatwerk)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98623.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98624.jpg
Nog niet helemaal klaar, maar het eind is in zicht.
Paul.
Gelukkig ben je weer bezig geweest! Ik begon al flinke afkickverschijnselen te vertonen,
Omdat het hier een poosje stil was .....
Fahrvergnugen
02-10-2010, 20:00
Gelukkig ben je weer bezig geweest! Ik begon al flinke afkickverschijnselen te vertonen,
Omdat het hier een poosje stil was .....
:D :D
Ik heb wat vakantie gehad, wat afspraken op mijn vaste sleutel dagen, DDD#8 en ik was er ook wel ff klaar mee.
Wees gerust ik heb er weer zin in, soms heb je even een meeting met veel vette voorbeelden nodig. DDD#8 is what the doctor ordered. :D
Je kan jezelf soms welleens verliezen in een project of wat anders.
Dan zijn andere dingen doen even belangerijker inderdaad!
Maar goed te horen en te zien dat je back on track bent.
En zoals altijd: ben je erg goed bezig!
Fahrvergnugen
09-10-2010, 16:29
Vandaag weer lekker bezig geweest, al zeg ik het zelf.
Eindelijk de L+R crosmember af, wanneer de koets er op staat kan ik de uiteinden afwerken. Ook zal ik dan nog een kritisch naar het bultje kijken, hier ben ik nog niet geheel tevreden over.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98846.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98847.jpg
Omdat het kachelkanaal aan de voorkant te ver doorsteekt en aan de achterkant een stukje te kort was, heb ik deze uit elkaar gehaald.
Ik wil geen sleufgaten in de bodem, je ziet het niet maar ik wil het op een nette manier oplossen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98849.jpg
Ik heb de onderkant van het kanaal losgemaakt, zodat ik deze op de bodem kan schroeven en dan de bovenkant er op de juiste plaats op vastlassen.
Wat is dat spul toch geweldig beschermd tegen roest :shock:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98848.jpg
Nu dat het dan toch open ligt meteen maar even blank maken en een goede bescherming aanbrengen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/98850.jpg
Paul.
(S)Low-Rider
09-10-2010, 20:26
Goed bezig Paul !
Zo te zien viel het nog wel mee om even die 80 puntlassen uit te boren....
En het gele deel ziet er ook weer goed uit.
Gr,
Rob
Fahrvergnugen
09-10-2010, 20:33
Goed bezig Paul !
Zo te zien viel het nog wel mee om even die 80 puntlassen uit te boren....
En het gele deel ziet er ook weer goed uit.
Gr,
Rob
Thx Rob,
Viel idd mee, de kwaliteit was zo goed, toen ik de beitel er voor inzette sprongen de lasjes tot achter allemaal los :( Dat gaat strax natuurlijk wel beter worden. ;)
De golf ook weer in orde?
Fahrvergnugen
13-10-2010, 19:26
Gisteren de onderplaat van de koker aangepast. Hij stak aan de voorkant te ver uit, dus er moest een nieuw zetrandje aankomen.
Daarna begonnen met het schuren van de koker binnenkant. Ook viel mij op dat de moer voor de gordelbevestiging wel heel erg zwakjes zat gemonteerd. Ik weet niet zeker dat ik dit bevestigingspunt ooit ga gebruiken, maar voor de zekerheid heb ik er toch wat extra stevigheid in gelast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99060.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99061.jpg
Ik heb er even aangedacht om de koker aan de binnenkant te polijsten :mrgreen: , toch maar voor ordinaire menie gekozen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99062.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99059.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
13-10-2010, 19:27
...
Fahrvergnugen
16-10-2010, 20:08
Nadat ik de bodem en binnenkant van de koker in de menie had gezet, met tectyl had behandeld en de te lassen delen met inox spray had gespoten, was het tijd om het een en ander eens te passen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99223.jpg
Ik heb de koker meer dan een centimeter verder naar achter op de onderplaat gezet, ik ben er wel tevreden mee.
Achterkant sluit nu mooi aan.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99193.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99194.jpg
Ook de firewall kan weer op de juiste plaats gemonteerd worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99195.jpg
Paul
Fahrvergnugen
20-10-2010, 11:05
schiet eens op kerel ;)
Helaas, wel gewerkt maar niets te melden.
Paul.
hoe is het hier?
nog verder gekomen?
begint er al goed uit te zien hoor..
mooi project!
Fahrvergnugen
24-10-2010, 08:22
Thanx Hajee,
Ik heb zeker niet stilgezeten, ben nog steeds bezig met het op maat maken van de kachelkanalen. is alleen niet echt fotowaardig.
Paul.
Fahrvergnugen
27-10-2010, 20:30
Het kanaal is eindelijk klaar. Nadat ik hem had dichtgelast en alle lasjes weer netjes had weggeslepen, bleek hij behoorlijk getordeerd te zijn :evil:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99461.jpg
Dus heb ik hem goed ingespannen, warmgestookt en door middel van een vastgemaakte hefboom terug gedraaid.
Het kachelkanaal licht waterpas, dus moet de (slecht zichtbare :oops: ) waterpas dit ook gaan aangeven.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99464.jpg
En dat is gelukt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99467.jpg
Ik ben ooit begonnen met het kapot slijpen van een repro firewall en zo met originele en repro delen weer een nieuwe te maken. Gisteren heb ik er weer eens naar gekeken, maar het leek me toch beter om de delen die ik van Tikimadness heb gekregen te repareren en te gebruiken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99471.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99473.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99475.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
30-10-2010, 19:47
Vandaag de firewall schoongemaakt. Dit stukje plaatwerk uit '54 was in het verleden al een keer opnieuw op zijn plaats gelast, helaas niet met puntlasjes maar met kettinglasjes langs de randen.
het is me redelijk gelukt om al het origineel plaatwerk te behouden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99541.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99542.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99543.jpg
Dit deel was uit de koets gezaagd vanwege het gewicht, maar de kokers moesten blijven zitten. Vandaar dat ik wat reparatiewerk had, het was niet rot maar het was rondom de kokers weggezaagd.
Dus moesten de onderhoeken die normaal weggerot zijn okk bij dit hard exemplaar gerep.worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99545.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99547.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99549.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99544.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99546.jpg
Paul.
(S)Low-Rider
31-10-2010, 00:58
Hee Paulus,
volgens mij is de verhouding gereden meters t.o.v. meters lasdraad een beetje scheef aan het lopen................ ( maar het ziet er wederom goed uit. )
Gr,
Rob
Fahrvergnugen
31-10-2010, 08:32
Da's de hobby, meters maken en er lol in hebben. :D
Hobby mag ook geld kosten (ofja heb ik me laten vertellen hahah)
Fahrvergnugen
31-10-2010, 20:47
Hobby mag ook geld kosten (ofja heb ik me laten vertellen hahah)
Zou best iets minder mogen :redface: maar helaas.
rallye g60
01-11-2010, 23:10
goed bezig :thumbup: ga zo door :)
Fahrvergnugen
03-11-2010, 21:32
Ook de linkerkant moest gefixt worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99713.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99714.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99716.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99717.jpg
Nog FF zowel links als rechts aflassen, en ik heb weer een nieuwe firewall :)
Paul.
Ziet er weer TOP uit, begint nu toch echt vorm in de te komen?!
Paul,
Even een vraagje,
(niet dat dit soort details belangrijk zijn voor mij, maar aangezien jij de precieze bent..;) )
Deze "firewall" is die voor jou type (geschikt bouwjaar zullen we maar zeggen)
Ik heb het idee alsof ik wat vormen mis in deze wand?
Fahrvergnugen
04-11-2010, 12:21
Paul,
Even een vraagje,
(niet dat dit soort details belangrijk zijn voor mij, maar aangezien jij de precieze bent..;) )
Deze "firewall" is die voor jou type (geschikt bouwjaar zullen we maar zeggen)
Ik heb het idee alsof ik wat vormen mis in deze wand?
Je zegt het al, ik ben precies.
In eerste instantie had ik een nieuwe firewall, maar die was niet bouwjaar correct, en hier was ik dus niet tevreden mee.
Wat ik nu gebruik is een originele, deze is uit een '54er gesneden. de vormen komen overeen met die van '56 dus wel de juiste.
Paul.
Ah ok,
ik zat inderdaad aan dat knip en plak project van je te denken...
Toch mooier dit zo
Fahrvergnugen
06-11-2010, 14:24
En weer een stukje van de (hele grote) puzzel klaar.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99742.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99743.jpg
Paul.
En weer een ochtend goed besteed! :) Ik wilde nog ff langs komen bij de Boxer voor een bakkie etc, maar gisteren besloten we om vandaag een 02 kever op te halen voor de ombouw naar IRS. :)
Fahrvergnugen
06-11-2010, 20:32
En weer een ochtend goed besteed! :) Ik wilde nog ff langs komen bij de Boxer voor een bakkie etc, maar gisteren besloten we om vandaag een 02 kever op te halen voor de ombouw naar IRS. :)
Hey Gijs,
Die koffie komt nog wel een keer, eerts die kevert maar weer eens in orde maken :thumbup:
Fahrvergnugen
10-11-2010, 21:18
Na wat slijpen, buigen, boren en vooral Slaan, past ook de linker koker er netjes in. Ik ben eindelijk bijna rond.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99903.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99906.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99907.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99905.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/99904.jpg
IK moet zegge,
Retestrak dit... Dit kevertje gaat er strakker uitzien als dat ze affabriek komen..
Ik moet zeggen dat er een hoop mensen zijn die echt zaken van jou kunnen leren.. (waaronder ikzelf) heb besloten om een aantal dingen die ik heb gemaakt over te doen want ik denk als ik jou onder mijn kever heb liggen dan komt er godsgeklaag onder die auto vandaan... Dus bij deze er wordt aan gewerkt ;)
Fahrvergnugen
11-11-2010, 12:03
IK moet zegge,
Retestrak dit... Dit kevertje gaat er strakker uitzien als dat ze affabriek komen..
Ik moet zeggen dat er een hoop mensen zijn die echt zaken van jou kunnen leren.. (waaronder ikzelf) heb besloten om een aantal dingen die ik heb gemaakt over te doen want ik denk als ik jou onder mijn kever heb liggen dan komt er godsgeklaag onder die auto vandaan... Dus bij deze er wordt aan gewerkt ;)
Iedereen werkt volgens zijn eigen standaard, als jij er zelf tevreden over bent is het goed. Je bent toch met deze hobby begonnen omdat je het zelf leuk vind, niet om te kijken wat anderen er van vinden. ;)
Paul.
Nou, tot op zeker hoogte ok..
Maar het voordeel van kijken naar een project als dit is toch wel dat er sommige zaken (in mijn geval dan) die toch ff over moeten.. is alleen maar positief
Fahrvergnugen
11-11-2010, 20:56
Nou, tot op zeker hoogte ok..
Maar het voordeel van kijken naar een project als dit is toch wel dat er sommige zaken (in mijn geval dan) die toch ff over moeten.. is alleen maar positief
Ik bedoel het ook alleen maar positief. Natuurlijk moet en mag je naar anderen kijken om zo ideën op te doen. ik bedoel alleen maar te zeggen dat je niet bang moet zijn dat anderen je werk afkeuren.
Paul.
Fahrvergnugen
27-11-2010, 18:25
Behoorlijk wat gedaan vandaag. Fototoestel vergeten :redface:
Nadat ik vorige week de firewall/schutbord op zijn plaats had gehecht, had ik vanmorgen besloten dat het er toch maar weer uit moest. De linkerkoker staak aan de voorkant iets te ver door, hierdoor zat het schutbord niet naar mijn zin.
Toen het schutbord er weer uitgeslepen was heb ik de slijptol in de koker gezet, en nadat ik er een stuk tussenuit geslepen had heb ik het eindstuk weer op de koker gelast.
Na wat passen en kloppen zit het schutbord netjes op zijn plaats en heb ik het raam (koker links, crossmembers, koker rechts en schutbord) helamaal afgelast.
Nu ben ik bezig met de koker restanten aan de linkerkant uit de koets te boren en slijpen.
Paul.
Waar blijve die foto's Jonguh!! ;)
Succes ermee, luptie al?
Fahrvergnugen
01-12-2010, 21:09
Waar blijve die foto's Jonguh!! ;)
Succes ermee, luptie al?
EEEHJ, rustig oan verrekte mongol :D
OK dan.
Hij staat er netjes bij :wow:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100402.jpg
De kokers zitten rondom vast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100404.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100405.jpg
Ook LA was de onderkant natuurlijk slecht, na wat slijpen kwam ik oud beunwerk tegen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100407.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100408.jpg
Onder het oude plaatwerk zat oud plaatwerk, en dat oude plaatwerk was ooit, ipv. lassen, met een plaatje en boutjes/moertjes gerepareerd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100406.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100409.jpg
Paul.
blijft een mooi topic dit!
Beter oplettuh jonguh!!
Zulk soort reparaties bennik ook tegengekomen ja..
Had er ook eentje met een krant uit '78 in de hoek gepropt, hoop plamuur aan de buitenkant en het oogt weer netjes... mooi werk...
Ga zo door!!
Fahrvergnugen
10-12-2010, 21:17
Zoooo hard gewerkt :oops:
Raakvlakken van de koets en kokers netjes gemaakt, en de koets laten zakken.
Helaas moet er links en rechts wel aan de koets getrokken worden om hem passend te krijgen :evil:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100624.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100625.jpg
Paul.
Nice! Ik kom morgen even langs, moet toch nog iets bij Ron kopen :)
Fahrvergnugen
11-12-2010, 22:17
Nice! Ik kom morgen even langs, moet toch nog iets bij Ron kopen :)
Was weer leuk ff een praatje te maken.
Fahrvergnugen
11-12-2010, 22:18
Vandaag eerst het nieuw aangeschafte repro deel eens op zijn plaats gehouden (deel is voor model tot 8/64).
Zij aanzicht laat zien dat het paneel op de goede hoogte zit en lijkt redelijk te passen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100645.jpg
Maar kijk nu eens nnar de hoogte van het deurslot bevestiging :eek: het paneel zit nog steeds op de juiste hoogte.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100646.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
11-12-2010, 22:22
Na het passen van het paneel, met lood in de schoenen aan het richten van de koets begonnen.
Dit is echt geen leuk werk. Als ik het een en ander aan de achterkant op maat en waterpas heb, dan gaat er ergens ander wel weer iets behoorlijk mis :(
Maar uiteindelijk begonnen de koets met parkers vast te zetten en met spanbanden te tillen en omtrekken, ik moet zeggen dat het nog niet tegenvalt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/100647.jpg
wanneer alles past, een richeltje kit over de schroefkopjes en geen kraai die er naar haant :D
Paul.
(S)Low-Rider
12-12-2010, 06:34
Hee Paulus,
ik lees dat je toch nog een eind in de goede richting bent gekomen. Ik kon je helaas niet voorzien van nuttige tips, dus daarom heb ik je maar alleen gelaten om de chaos in je hersenpan te organiseren richting een oplossing.
( en normaal gesproken kraam ik vaak nogal ongezouten, niet onderbouwde maar toch grappige onzin uit, maar had zo het idee dat je daar op dat moment niet op zat te wachten. )
Gr,
Rob
Fahrvergnugen
12-12-2010, 09:46
Hee Paulus,
ik lees dat je toch nog een eind in de goede richting bent gekomen. Ik kon je helaas niet voorzien van nuttige tips, dus daarom heb ik je maar alleen gelaten om de chaos in je hersenpan te organiseren richting een oplossing.
( en normaal gesproken kraam ik vaak nogal ongezouten, niet onderbouwde maar toch grappige onzin uit, maar had zo het idee dat je daar op dat moment niet op zat te wachten. )
Gr,
Rob
Onzin praat is altijd welkom Rob, volgende keer dus gewoon je onbelangrijke, nergens op gebasseerde, waardeloze mening geven :D
Paul.
Nilluske
18-12-2010, 20:18
Vandaag haalde P zijn vergnugen elders; Demolition van de Shack! geen Ovali vorderingen. Gegroet!
Fahrvergnugen
19-12-2010, 19:12
Vandaag haalde P zijn vergnugen elders; Demolition van de Shack! geen Ovali vorderingen. Gegroet!
Het was gezellig Nilus, die bak roest loopt niet weg.
Fahrvergnugen
12-01-2011, 21:07
Eindelijk weer eens tijd om iets te doen dat ook het melden waard is.
Ook links was de onderkant van de stijl verrot, tijd om die eens aan te pakken.
Een Hoekie van Hooky :tongue:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101713.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101714.jpg
Eerst een stukje inkorten zodat de koets versteviging kan blijven zitten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101715.jpg
FF passen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101716.jpg
Alleen nog een lasapparaatje erbij en weer een stukje verder. :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101719.jpg
Paul.
JIPPIE, eindelijk weer een update!
Wat een werk is dat he plaatwerk?
Zit altijd erg veel voorbereidend werk in.
Fahrvergnugen
13-01-2011, 07:31
JIPPIE, eindelijk weer een update!
Wat een werk is dat he plaatwerk?
Zit altijd erg veel voorbereidend werk in.
Is idd veel werk, helaas ook niet helmaal mijn ding.
Fahrvergnugen
15-01-2011, 14:41
Vanmorgen even verder gegaan met de onderkant van de deurstijl.
Hooky hoekje gelast en geslepen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101822.jpg
Omdat dit dubbel plaatwerk is, ook de binnenkant afgelast. Normaal kom hier niet bij, maar bij mij (nog) wel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101823.jpg
Toen heb ik meteen de deur maar even kaal gemaakt (man wat is zo'n ding zwaar als alles er nog op en aan zit) en getest of de "gap" nog in orde is. Ik moet zeggen :thumbup: :thumbup: :thumbup: Me very happy.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/101824.jpg
Paul.
Top, jij ook weer wat gedaan aan de kever :)
Ben zelf ook weer wat aan het knutselen, de temperatuur is gelukkig een stuk aangenamer
Fahrvergnugen
15-01-2011, 20:17
Top, jij ook weer wat gedaan aan de kever :)
Ben zelf ook weer wat aan het knutselen, de temperatuur is gelukkig een stuk aangenamer
Van het kort zagen/slijpen van die blauwe krijg je het wel warm :tongue:
Fahrvergnugen
12-02-2011, 21:48
Na lang geen tijd en inspiratie gehad te hebben, vanochtend toch (heel rustig) weer eens wat gedaan.
Dit stukje plaatwerk heeft een aantal dunne stukjes, ook de puntlasjes waar het oude paneel mee vast zat komen niet in de buurt van het nieuwe paneel. Dus tijd voor wat reparatiewerk.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102726.jpg
De bovenkant van het schutboard heeft een vers (breder) stukje metaal gekregen, doordat het iets breder is kan ik alle puntlas gaatjes gewoon lekker dicht scheiten. :)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102727.jpg
Paul.
cloontje
12-02-2011, 22:12
respect voor al het werk wat je doet. word een mooi ovaaltje!
Gr
Fahrvergnugen
12-02-2011, 22:23
respect voor al het werk wat je doet. word een mooi ovaaltje!
Gr
Thanx, ik hoop het ;)
Fahrvergnugen
17-02-2011, 20:18
Alle gaatjes zijn weer dicht. Ook dit deel zal nog een dun laagje tin/lood krijgen, als ik de hoekjes heb gerep. kan ik weer aan de volgende klus beginnen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/102880.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
26-02-2011, 20:30
Vandaag verder gegaan met de reparaties in de kofferbak.
Door dit gat gaat normaal een M8 boutje om de tank vast te klemmen, heeft een beetje aandacht nodig.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103184.jpg
Na wat aandacht ziet het er een stuk beter uit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103185.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103186.jpg
Nadat ik de bovenkant weer aan de kokers had vastgelast, kon eindelijk het klimrek eruit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103188.jpg
Dat ziet er alweer een heel stuk opgeruimder uit. :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103189.jpg
En weer los van het onderstel, nu kan ik er weer in gaan staan en alles netjes aflassen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103190.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103191.jpg
Paul.
cloontje
26-02-2011, 22:02
Dat is net even anders! netjes!
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103185.jpg
Nog veel laswerk aan de body?
Succes!
Gr
Fahrvergnugen
26-02-2011, 22:10
Nog veel laswerk aan de body?
Succes!
Gr
Uuhh....ja, ik ben nog wel ff bezig ;)
Denk het ook wel ja.. Zie laatste foto die Paul heeft geplaatst ;)
Fahrvergnugen
16-03-2011, 21:58
Gisteren begonnen aan het instaleren van de Tilton pedalenset.
Even passen zodat het gat op de juiste plaats geslepen kan worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103683.jpg
Gat zit erin en ook heb ik even de stuurkolom gemonteerd, nu kan de juiste plaats gezocht worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103684.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103685.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103686.jpg
De steun (bovenkant) is van dik plaatmateriaal zodat dit sterk is. de zijkanten zijn wat minder dik, dit is alleen afwerking.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103687.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103688.jpg
Paul.
wat een werk wordt hier verzet! Knap staaltje werk.
VWGlassee
17-03-2011, 00:12
Wow, nu ik dit zie ben ik wel serieus benieuwd wat je hiervan gaat maken! :)
Dit projectje zal ik volgen ;)
grtz
zitten ze niet heel hoog of heb je zulke grote poten?
BeetleGrandDad
17-03-2011, 11:03
zitten ze niet heel hoog of heb je zulke grote poten?
Volgens mij staat de carrosserie nog niet op de bodem ;)
Fahrvergnugen
17-03-2011, 11:15
zitten ze niet heel hoog of heb je zulke grote poten?
Ik heb idd grote poten maar ze zitten niet echt te hoog. Zoals keveropa al zegt; hij staat niet op de bodem. Ik ben er met het meten vanuit gegaan dat ze ongeveer op dezelfde hoogte als origineel zitten. (kijk maar naar de grootlicht schakelaar plaats)
Paul.
Fahrvergnugen
19-03-2011, 21:12
Vanmorgen eerts de koets weer even op het onderstel gebout, tijd om de pedaal-stoel-stuur positie te controleren.
Eerst voor de zekerheid even de oude pedaal positie met de nieuwe vergeleken, niets mis mee :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103730.jpg
Stoeltje erin en voor het eerts sinds een paar jaar weer eens achter het stuur gaan zitten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103731.jpg
Wanneer ik met deze pedalen en stoel het stuur +/- 5cm verder naar met toe monteer, heb ik een super fijne positie. 5cm is ook precies de lengte die ik de gehele kolom kan verplaatsen zonder dat ik er iets voor aan hoef te passen, how cool is that.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103732.jpg
Er is zoveel aan de koets veranderd, geslepen, getrokken en gelast, dat ik (voordat ik de kokers definitief vast ging lassen) ook even moest proberen of de kattebak er in de breedte nog inpaste.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103733.jpg
De versnellingsbak en motor worden iets hoger op het onderstel gemonteerd, dit betekend dat de kattebak dus ook hoger teruggeplaatst moet worden, na wat meten blijkt dit 12cm te zijn.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/103734.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
23-03-2011, 21:16
Ooit heb ik hier de slijptol ingezet, man wat heb ik daar een spijt van gehad. :redface: http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/96675.jpg
Na veel buigen, lassen, slijpen en vooral vloeken, is het dit geworden. Het is nog niet klaar maar het begin is gemaakt.
De bedoeling is om dit (redelijk) netjes te lassen zodat de stevigheid er weer in zit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104033.jpg
En daarna ga ik het wegwerken met een voet waar de kooi op vastgelast moet worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104038.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104037.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104036.jpg
Op deze manier kan de achterbank er altijd nog in, zit echter niet in de planning :D . Voordat ik van het kartonnen malletje een stalen exemplaar maak ga ik eerst de regelementen eens doornemen, mocht ik in de toekomst ooit aan die regelementen moeten voldoen, dan ben ik er klaar voor. :wink:
Paul.
Paul, ik ben zelf ook bezig met een pedalenset. Maar ik was eigenlijk van plan een set te bouwen/aanschaffen die op de bodem scharniert.
Jij bent begonnen met een origineel op de bodem scharnierende set en stapt nu over naar bovenscharnierend. Waarom is heb je die keuze gemaakt?
Zoals ik er momenteel tegenaan kijk is dit een rare keuze. De hak van je voet steunt namelijk op de grond, bij bodem scharnierende pedalen, kun je de hak als kantelpunt gebruiken op het moment dat je de pedalen bedient.
Ik zie in dat bovenstaande uitleg niet helemaal klopt aangezien je door de slag van het pedaal ook nog je benen moet bewegen en dat het alleen bewegen van je enkel voor te weinig pedaaldruk zal zorgen.
Maar als je boven scharnierende pedalen hebt zul je hoe dan ook meer met je gehele been moeten bewegen. Dit is ook goed te zien bij praktische alle oudere auto's met een mattenset. De bestuurdersmat heeft zo goed als altijd gaten van de hakken.
Dus ik ben erg benieuwd wat de motivatie van je overstap is geweest!
Verder vond ik het weer erg leuk om de foto's te bekijken!
Fahrvergnugen
24-03-2011, 07:37
Jij bent begonnen met een origineel op de bodem scharnierende set en stapt nu over naar bovenscharnierend. Waarom is heb je die keuze gemaakt?
Zoals ik er momenteel tegenaan kijk is dit een rare keuze. De hak van je voet steunt namelijk op de grond, bij bodem scharnierende pedalen, kun je de hak als kantelpunt gebruiken op het moment dat je de pedalen bedient.
Hoi Ruben,
Heb je wel eens in een kever gereden? geloof me, hangende pedalen zijn een hele verbetering.
Als je een nieuw staande pedalenset koopt van Tilton of een soortgelijk merk is het mss wel prettig, een staand padalen set van een kever betekend dat je steeds je gehele voet moet optillen om het pedaal te bedienen.
Ook heb ik deze keus gemaakt vanwege de 2 hoofdremcilinders en de hydraulische koppeling, maar dat bestaat ook in staande uitvoering.
Suc6 met je keuze en ombouw.
Paul.
echt respect voor je werk.. wat een project zeg..
Fahrvergnugen
24-03-2011, 20:25
echt respect voor je werk.. wat een project zeg..
Thanks HJ,
Het is gaande weg steeds groter geworden, deels omdat de auto behoorlijk slecht was en deels omdat de modificaties steeds heftiger worden.
Paul.
Een door-de-weekse update?! ;)
Pedalen setje is echt een verbetering. Origineel rijdt best vreemd als je voor het eerst in een Kever rijdt :)
Paul,
Ik heb nog nooit in een Kever gereden, maar ik had je antwoord wel verwacht. Ik zal er nog eens goed over nadenken wat ik ga doen met mijn auto.
Wat ik wel weet is dat ook VW nu standaard in de Golf en Passat het gaspedaal op de vloer gescharnierd heeft.
Op het internet zie ik in ieder geval beide alternatieven veel voorbij komen.
Fahrvergnugen
30-03-2011, 20:24
Ik heb er voor gekozen om het plaatwerk niet alleen met puntlassen vast te zetten(uitgeboorde puntlassen dichtlassen) maar geheel af te laasen.
Wel probeer ik dit zo te doen dat het (bijna) niet te zien is.
Linksachter de puntlasgaten dichtgelast, langs de gehele lengte afgelast en met de slijptol al wat bewerkt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104176.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104177.jpg
Ook rechtsachter is een begin gemaakt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104178.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104179.jpg
Paul.
BeetleGrandDad
31-03-2011, 15:22
Ik heb er voor gekozen om het plaatwerk niet alleen met puntlassen vast te zetten(uitgeboorde puntlassen dichtlassen) maar geheel af te laasen.
Paul.
Paul, hou je er goed rekening mee dat je met geheel aflassen enorm veel warmte in de carrosserie stopt. De auto kan dan flink krom trekken. :wow:
Als een rallyauto wordt doorgelast dan worden de verbindingen ook niet in het geheel gelast maar korte stukken las van hooguit 2 cm (uit het blote hoofd)
Ook wordt de carrosserie dan dikwijls in een mal gezet om het kromtrekken te voorkomen.
Het zou zonde zijn als dit mooie projekt straks als een banaan de weg uit gaat.
Fahrvergnugen
31-03-2011, 19:17
Het zou zonde zijn als dit mooie projekt straks als een banaan de weg uit gaat.
Ach...hij heeft de juiste kleur :D
Zonder gekheid, dit houd ik regelmatig in de gaten. Bedankt voor de tip :thumbup:
BeetleGrandDad
31-03-2011, 19:35
Ach...hij heeft de juiste kleur :D
Zonder gekheid, dit houd ik regelmatig in de gaten. Bedankt voor de tip :thumbup:
Graag gedaan ;)
enne.....ik blijf je volgen :D
Fahrvergnugen
02-04-2011, 20:40
Vandaag lekker gewerkt, helaas zijn niet alle uren en inspanning zichtbaar.
Eerst heb ik de pedaal box helemaal exact passen op de pedalen gemaakt, daarna de gaten goed en netjes afgewerkt, de amerikaanse schroefdraad opgeboord en met een metrische tap behandeld en tot slot de zijkanten afgelast en geslepen.
Toen de box helemaal naar mijn zin was heb ik het gat in de auto netjes gemaakt en de box erin gelast, nog een klein stukje lassen, de lassen netjes afwerken en dan is dit ook weer afgewerkt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104235.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104236.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104237.jpg
Paul.
evilnyntje
03-04-2011, 08:24
Gaat lekker Paul!
Fahrvergnugen
03-04-2011, 09:22
Gaat lekker Paul!
Thanx daddy jinx.
evilnyntje
03-04-2011, 10:53
Thanx daddy jinx.
;)
Ik volg je project ook nog steeds, en telkens vindt ik het weer prachtig wat je allemaal presteert in elkaar te lassen!
Goed bezig, en hopelijk heel veel Fahrvernugen straks!
Fahrvergnugen
04-04-2011, 19:40
Ik volg je project ook nog steeds, en telkens vindt ik het weer prachtig wat je allemaal presteert in elkaar te lassen!
Goed bezig, en hopelijk heel veel Fahrvernugen straks!
;)
Fahrvergnugen
06-04-2011, 20:23
En weer zo'n avondje, heel de avond bezig geweest maar (zichtbaar) weinig gedaan :(
In mijn pedalenset zit een balansas, door middel van het verdraaien van deze as (draadeind) kun je de rembalans tussen voor en achter verstellen.
Op deze balansas komt een kabel te zitten zodat de balans via een draaiknop op het dashboard is te verstellen. Dit alles betekend wel dat ik in de padalen box een gat te weinig heb gemaak. :redface: wanneer je het rempedaal intrapt zal de kabel aansluiting bewegen langs een radius, dus moest het gat een radius volgend sleufgat worden.
Netjes uitgedrukt; het zou makkelijker geweest zijn als ik dit vooraf had gedaan :evil:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104407.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104408.jpg
Hierna ben ik begonnen met het afwerken van de linkerdeurstijl, wanneer dit klaar is ga ik weer lekker vloeken op een binnenscherm.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104409.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104410.jpg
Paul.
knarfmk1
06-04-2011, 20:37
had ik ook wel 's, hele avond bezig met lassen en slijpen en geen meter opgeschoten, maar als je lekker die avondjes bezig blijft is het laswerk op een dag opeens klaar! lekker doorgaan dus :thumbup:
ziet er overigens netjes uit!
Fahrvergnugen
06-04-2011, 21:28
had ik ook wel 's, hele avond bezig met lassen en slijpen en geen meter opgeschoten, maar als je lekker die avondjes bezig blijft is het laswerk op een dag opeens klaar! lekker doorgaan dus :thumbup:
ziet er overigens netjes uit!
Thanx,
Die dag zal zeker komen, zal helaas nog ff duren.
Paul.
BeetleGrandDad
06-04-2011, 22:39
En zo leer je iedere keer weer wat bij :screwy:
Maar nog steeds :thumbup:
Fahrvergnugen
09-04-2011, 20:44
Terwijl ik vandaag de linker deurstijl aan het afwerken was, viel mij ineens op de de rechter stijl (uit '66) aan de binnenkant een andere vorm heeft.
Damn...hoeveel verschillen kun je hebben :mad: .
De linker stijl is afgewerkt. (onderste stukje van de boog moet nog een paar tikken met de hamer hebben)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104552.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104554.jpg
Op deze (wazige) foto is te zien dat het plaatwerk van een '66er een behoorlijk scherpe knik heeft, het plaatwerk uit '56 heeft dit niet.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104555.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104556.jpg
Dus na het afwerken van de linker stijl, de rechter losgeslepen (zat al weer op de koker gelast), het binnenscherm losgeboord (dat kleine stukje dat nog aanwezig was) en de stijl met hammer en tas te lijf gegaan.
Resultaat; '66er plaatwerk in de '56er look :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104558.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104561.jpg
Fahrvergnugen
13-04-2011, 20:46
Deze week kwamen mijn remvloeitof potjes vanuit GB binnen. Zwart geanodiseerd (billet) aluminium :cool:
Ik heb er nu 3, één voor de voorremmen, één voor de achterremmen en één voor de koppeling. Nu alleen nog verzinnen hoe en waar ik ze op een nette manier kan/ga plaatsen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104641.jpg
Het lijkt beschadigd, maar het is gewoon een beetje stoffig.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104642.jpg
Verder heb ik een begin gemaakt om het linker scherm passend te maken. Eerst flink met de puntlasboor en slijptol bezig geweest het scherm los te maken van overtollig materiaal, meteen ook en slechte (oude) reparatie eruit geslepen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104643.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104644.jpg
Paul.
Gaaf, die potjes.
Succes met het voorscherm!
Fahrvergnugen
20-04-2011, 19:42
Het (nieuwe:))scherm verder ontdaan van niet bruikbaar metaal, Damn wat zaten er veel puntlasjes in. Er zit nog een stukje bandenbak aan vast maar ik wacht nog even met het weghalen daarvan.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104947.jpg
Dare to go where no man is gone before :eek: (I think)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104950.jpg
Het plan is om de deurstijl van de binnenplaat los te boren, de buitenplaat half over de boorgaatjes losslijpen en een ander (op dezelfde manier bahandeld) scherm terug lassen.
Langs deze lijn wil ik gaan slijpen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/104951.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
22-04-2011, 20:54
Vandaag een dagje vrij, helaas toch nog het grootst gedeelte van de dag bezig geweest met het telefonisch aansturen van een aantal mensen het tevreden houden van klanten :mad:
Gelukkig tussen de bedrijven door ook nog aan de ovaal gewerkt (wel minder dan op de planning stond :( )
De stijl is langs de afgtekende lijn zo doorgeslepen dat de binnenplaat is blijven zitten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105007.jpghttp://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105009.jpg
Ook hierboven zat nog een (vervelend) roestig stukje.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105010.jpg
Dit is de bedoeling, mooi lassen op het vlakke stuk met daarachter nog de binnenplaat.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105011.jpg
Beetje passen en meten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105012.jpg
en en we komen in de buurt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105013.jpg
De binnenschermen zijn wel anders dan originel Ovaal schermen, maar vanwege de 914/911 veerpoten moet het grootste gedeelte er toch weer uit gezaagd worden.
Fahrvergnugen
27-04-2011, 20:29
Sommige klussen duren iets langer dan anderen, de voorschermen zijn van die lange (sub)projectjes. Het moet vaak gemonteerd worden, aftekenen, demonteren, slijpen en wee van voor af aan beginnen. het komt goed..
De puntlasboor gaten zitten niet op de plaats waar straks weer gelast moet worden, dus die moesten dichtgelast worden. Ook was er ooit een noodschakelaar op dit scherm gemonteerd, dus ook dichtlassen.
Nadat alle lassen netjes weggeslepen zijn heb ik het deel, wat straks niet meer bereikbaar is, kaal gemaakt zodat dit goed behandeld kan worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105199.jpg
En toen was de avond weer om.
Paul, mooi werk weer. Er was één ding wat ik me afvroeg: Waarom gebruik je een puntlasboor en geen puntlasfrees.
Ik gebruik zelf een puntlasfrees, bevalt mij erg goed:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/7/puntlasfrees.PNG
1. Met een centerpunt een centreerpunt in het midden v/d puntlas slaan;
2. Plaatdikte instellen in de frees(zit een aanslag in (dreuveltje), tegen te diep frezen);
3. Frees in een boormachine monteren en gaan met die banaan!
Fahrvergnugen
28-04-2011, 06:33
Paul, mooi werk weer. Er was één ding wat ik me afvroeg: Waarom gebruik je een puntlasboor en geen puntlasfrees.
Ik gebruik zelf een puntlasfrees, bevalt mij erg goed:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/5/9/7/puntlasfrees.PNG
1. Met een centerpunt een centreerpunt in het midden v/d puntlas slaan;
2. Plaatdikte instellen in de frees(zit een aanslag in (dreuveltje), tegen te diep frezen);
3. Frees in een boormachine monteren en gaan met die banaan!
Hoi Ruben,
Die boor heb ik en die frees niet, dat is de reden. Uiteindelijk heeft het het zelfde resultaat, ik boor alleen door de bovenste plaat alleen kon ik er in dit geval aan de andere kant niet bij.
Fahrvergnugen
07-05-2011, 14:05
Vandaag even geen zin in plaatwerk.
Ik was niet tevreden over de plaats waar mijn brandstofleidingen naar buiten kwamen. Dus weer de slijptol in de tunnel, en de aansluitingen verplaatst. Op de foto's nog niet te zien, maar ook de leiding voor de hydraulische koppeling komt hier uit de tunnel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105645.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105646.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
07-05-2011, 19:29
Mijn pakketje uit de US of A is binnen. :D
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105664.jpg
Fahrvergnugen
14-05-2011, 20:31
Ook aan de voorkant van het chassis zat nog wat werk. Vanwege de montage van schotkoppelingen voor de brandstofleidingen heb ik ook hier de tunnel weer opengeslepen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106099.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106100.jpg
De gaten waar eerst de leidingen door naar buiten kwamen heb ik opgeboord zodat de koppelingen hierin gemonteerd kunnen worden. Vanmiddag nog even naar Waalwijk gereden om koppelingen te halen, dus dit kan binnenkort weer afgewerkt worden.
Op de kop zit een pijp gelast voor de montage van het stuurhuis en hulpstuurhuis, deze pijp zat zowel in de hoogte als in de lengte een heel klein beetje scheef, elke keer als ik er naar keek stoorde ik me hieraan. vandaag het grootste gedeelte van de pijp losgeslepen en op de juiste manier weer vastgelast.
Op deze foto is te zien dat hij (van L naar R) nog gelast moet worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106101.jpg
Verder ben ik vandaag begonnen met het maken van een stabilisator op de voorwielophanging.
Paul.
Fahrvergnugen
18-05-2011, 20:15
Niet veel te melden vandaag, het was een behoorlijk %&$#@ werkje ok de leidingen op de koppelingen aan te sluiten.
Maar ook aan de voorkant is het nu netjes.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106352.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106353.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
21-05-2011, 19:46
Vandaag een begin gemaakt aan de bevestiging van de stbilisator, deze is afkomstig van een roze "killer Kitty" opel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106422.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106423.jpg
Paul.
knarfmk1
22-05-2011, 10:43
goed bezig, wat is een roze killer kitty opel? :D
Bangers Opel Omega als ik me niet vergis :)
Fahrvergnugen
22-05-2011, 19:38
Met Killer Kitty hebben we gedaan wat met een opel gedaan moet worden :D
Opel Omega Sation,
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/76824_110128209058153_100001829240041_77513_3647300_n.jpg
knarfmk1
23-05-2011, 17:11
nog een wonder dat die stabi er heel uitgekomen is :thumbup:
BeetleGrandDad
24-05-2011, 11:56
nog een wonder dat die stabi er heel uitgekomen is :thumbup:
:D Zitten meestal aan de voorkant :D
Fahrvergnugen
24-05-2011, 12:35
:D Zitten meestal aan de voorkant :D
De stabilisator had ik vooraf al gedemonteerd, had ie toch niet nodig :D
Het is wel de achter stabilisator. ;)
Fahrvergnugen
25-05-2011, 19:52
Eerste test met de stabilisator bevestiging. Omdat de draagarm een circelbeweging en de stabi een op en neer gaande beweging maakt, gaat er ergens iets wringen. Omdit wringen te minimaliseren heb ik het onderste rubber al door een stangkoppeling vervangen, mss dat ik deze nog een kwart slag ga draaien.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106671.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106672.jpg
Paul.
Pers je aan de bovenzijde een PU bus erin of ga je daar voor klassiek rubber?
classic line
25-05-2011, 22:23
ik heb niet zo heel veel verstand van maar ik vindt dat hij best kort op het draaipunt van je draagarm zit
zou je dit niet wat verder naar het midden zetten ?
als je stabilisator dat haalt ?
Fahrvergnugen
26-05-2011, 20:17
Pers je aan de bovenzijde een PU bus erin of ga je daar voor klassiek rubber?
Ik ben er nog niet zeker van, rubber of uniball.
Fahrvergnugen
26-05-2011, 20:26
ik heb niet zo heel veel verstand van maar ik vindt dat hij best kort op het draaipunt van je draagarm zit
zou je dit niet wat verder naar het midden zetten ?
als je stabilisator dat haalt ?
De stabilisator is niet breder, ik wil ook geen bredere omdat ik anders met mijn wieluitslag ed. in de knoop kom.
Wanneer dit punt dichter bij het draaipunt zit, werkt de stabi zwaarder(kracht*arm) dit is een dunne stabi en op deze manier heb ik de werking van een dikkere. (da's mijn theorie). het enige probleem dat ik heb, door het dicht bij het draaipunt plaatsen, is dat dit punt een korte draai wil maken daarom heb ik een uniball gebruikt. die uniball ga ik waarschijnlijk nog een kwartslag draaien. (is het nog te volgen)
Paul.
classic line
26-05-2011, 23:12
ik snap hem :D
ik dacht alleen dat hij krachtiger zou worden als je hem meer naar buiten zou plaatsen :(
misschien een dom idee maar kan je er niet iets van een stuurkogel op monteren
Fahrvergnugen
27-05-2011, 06:39
ik snap hem :D
ik dacht alleen dat hij krachtiger zou worden als je hem meer naar buiten zou plaatsen :(
misschien een dom idee maar kan je er niet iets van een stuurkogel op monteren
Ik heb hier nog eens goed over nagedacht en je hebt wel gelijk :thumbup: , het kracht*arm verhaal betekend dat verder naar buiten plaatsen een zwaardere stabi werking zou geven. helaas heb ik die mogelijkheid niet.
Stuurkogels zou ook kunnen, ik zal eens een paar dingen gaan proberen.
Paul.
Fahrvergnugen
28-05-2011, 20:20
Vandaag weer verder gegaan met de stabilisator montage.
Ik heb de eerder gemaakte steunen aan de bovenbuis van een oude vooras gelast, de buis heb ik op de breedte van de chassiskop afgeslepen en dichtgelast en de (halve) u-profieltjes zijn ook aan de stabilisator steunen gelast. Op deze manier heb ik een stevige stabilisatorbevestiging en nog steed de originele koets bevestigings punten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106758.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106757.jpg
Even een test met de uniball 90 graden gedraaid.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106762.jpg
Omdat het met een 90 graden verdraaide koppeling perfect werkt, heb ik meteen een nieuwe bevestiging gemaakt. Het steuntje moet natuurlijk nog netjes afgelast worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106763.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106764.jpg
Meteen het rubber gemonteerd en de nieuwe bevestiging gestest. De slag die de draagarm (zonder dat de stabilisator iets raakt) kan maken, is veel groter dan de maximale slag van de schokbreker.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106755.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106756.jpg
Paul.
Leipe shit ouwah ;) Ben je niet bang dat dat nieuwe steuntje de grond raakt? Want zoals ik het nu zie is dat je laagste punt van het chassis?
Ik zie dat de typ3 van Ron ook weer op de grond staat (op wielen bedoel ik dan). :)
classic line
28-05-2011, 22:53
dat zal wel mee vallen denk ik want als de auto in veert gaat het mee omhoog
als ik het zo zie zit het toch al gauw 10 cm van de grond als hij op zijn wielen zou staan
Fahrvergnugen
29-05-2011, 08:45
Leipe shit ouwah ;) Ben je niet bang dat dat nieuwe steuntje de grond raakt? Want zoals ik het nu zie is dat je laagste punt van het chassis?
Ik zie dat de typ3 van Ron ook weer op de grond staat (op wielen bedoel ik dan). :)
De wielen zorgen er wel voor dat dit de grond niet raakt.
De Variant staat idd op zijn wielen, op deze manier is de dwang om hem af te werken iets groter (elke dag binnen en buiten duwen)
Hoe is het met oliepomp-gate?
Fahrvergnugen
29-05-2011, 08:46
dat zal wel mee vallen denk ik want als de auto in veert gaat het mee omhoog
als ik het zo zie zit het toch al gauw 10 cm van de grond als hij op zijn wielen zou staan
:thumbup:
Fahrvergnugen
29-05-2011, 18:10
Vandaag een donor voor de ovaal gekocht :cool:
Deze koets komt uit '58 en heeft een hele hoop goede stukken die ik voor mijn ovaal kan gebruiken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/105514.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
03-06-2011, 20:42
De rechterkant van de stabilisator is nu ook afgewerkt. Weer een puntje, van de hele lange lijst, afgewerkt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106933.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106934.jpg
Omdat er wat koppelingen in de tunnel zitten, leek het me verstandig de brandstofleidingen eerst af te persen voordat ik de tunnel weer dichtlas. (het bleek niet overbodig :redface: )
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106932.jpg
Omdat er bij een ovaal speciale vloermatvasthouddingetjes op de bodem horen te zitten, heb ik die er weer op gelast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106935.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106936.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
04-06-2011, 20:54
Vloermat?
Komt er idd niet in. Maar waar mogelijk, moet het origineel lijken ;)
Fahrvergnugen
05-06-2011, 19:19
Vandaag met Tiki Tow Service het donor metaal voor de ovaal opgehaald. een zweedse 58er in redelijk tot goede staat.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106986.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106987.jpg
Parafaan en raamhoeken zien er heel goed uit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106988.jpg
Bandenbak heeft een hele kleine oude reparatie, de rest is origineel en hard.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106989.jpg
Bumpersteun LA.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106990.jpg
Roestvrij achterpaneel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106991.jpg
En nog een bus vol met harde roestvrije delen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/106993.jpg
Bijna zonde om de slijptol in te zetten, maar het gaat wel gebeuren :evil:
Paul.
Fahrvergnugen
15-06-2011, 19:39
Tijd voor de slijptol :eek: , ondanks dat ik het plaatwerk echt nodig heb voor de ovaal was het toch best moeilijk deze auto door te slijpen :(
Nu is er geen weg meer terug.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/107543.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/107544.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/107545.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
19-06-2011, 19:23
Het dashboard is er bijna volledig uit.
K'heb ondertussen de bijnaam "paultje puntlas" gekregen, de fotos spreken voor zich.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/107626.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/107627.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/107628.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
22-06-2011, 20:57
Nog meer puntlasjes boren :screwy:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/108036.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/108037.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/108037.jpg
Paul.
nu ben je zeker paultje puntlas:D:D voor de rest goed bezig;)
Pff, daar krijg je wel een punthoofd van!
Fahrvergnugen
09-07-2011, 21:15
ZOoo, na een super EBI weekend hier ook de draad maar weer eens oppakken.
Het donor deel dat ik wil gaan gebruiken is ondertussen ontdaan van alle niet benodigde delen en slechte reparaties.
Ook heb ik vandaag, onder het motto: nu kan ik er nog bij, de donor onderkant schoon gemaakt.
Dit is en heel mooi roestvrij stukje vw staal.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/108994.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/108995.jpg
Paul.
classic line
09-07-2011, 21:26
ik zit hier gewoon met de laptop op zijn kop foto's te kijken pffff
ik dacht al wat doet die type 3 aan het plafon :( :D
Fahrvergnugen
09-07-2011, 21:37
ik zit hier gewoon met de laptop op zijn kop foto's te kijken pffff
ik dacht al wat doet die type 3 aan het plafon :( :D
dit is de bandenbak, omdat hij tijdelijk op zijn kop ligt dacht ik dat het duidelijker was als ik de foto omdraaide.
Paul.
zuutjes aon
09-07-2011, 22:13
Met Killer Kitty hebben we gedaan wat met een opel gedaan moet worden :D
Opel Omega Sation,
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/76824_110128209058153_100001829240041_77513_3647300_n.jpg
ken jij de pewi,s
family de laat
Fahrvergnugen
10-07-2011, 19:57
ken jij de pewi,s
family de laat
Ken ze niet persoonlijk, maar daar kwam deze auto wel vandaan. Een maat van me had de auto geregeld, hij kent ze wel.
Paul.
zuutjes aon
12-07-2011, 21:59
mark ook wel devensteter genoemt
is mijn achterbuurman
en zijn jongere broer mister dukteep is mijn colega
wat die gasten af en toe voor bangers voor mijn deur zetten :eek: :shake: :screwy:
en dan als ze weer terugkommen dan denk ik
weleens hoe kommen ze daar nog heel uit :shake: :screwy:
maar ieder zo zijn hobby
ps ga zo door een de keef
Fahrvergnugen
16-07-2011, 14:53
Eindelijk weer eens iets gedaan wat ook zichtbaar is.
De complete parafaan van de ovaal heb ik eraf geboord (begint een specialiteit te worden)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109330.jpg
Het heeft wel even geduurt voordat ik voldoende moed had verzameld :shake: , maar uiteindelijk zal de slijptol er toch een keer in moeten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109331.jpg
Beide deurstijlen verwijderd :eek: :eek:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109329.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109332.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
20-07-2011, 19:51
Gaten kaas.
Bij een geheel harde originele nooit gelaste koets, heb ik even af gekeken welke gaten origineel zijn en welke niet. De originele heb ik aangetekend, de overige moeten allemaal dicht gelast worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109503.jpg
Het voorbeeld.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109504.jpg
Na heel wat jaartjes in een droge opslag te hebben gestaan, staat deze geheel originele (op de uitlaat cut-outs na) ovaal ook in de werkplaats. nu kan ik af en toe afkijken (ik mag er niet aankomen :D )
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109505.jpg
Paul.
die ziet er nog goed uit zo te zien..
Fahrvergnugen
21-07-2011, 07:37
die ziet er nog goed uit zo te zien..
Dit is inderdaad een heeeel mooi exemplaar.
Fahrvergnugen
23-07-2011, 19:57
Kleine dingen kunnen vaak zoveel tijd kosten :mad:
Niet alleen de raamstijl, maar ook de luchtuitstroom kanalen waren behoorlijk krokant. Dus ook hier maar weer eens puntlasjes losgeboord.
Zo zag het eruit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109527.jpg
Na wat losboren, slijpen, richten, schoon maken en passen. Ben ik alweer halverwege.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109528.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
28-07-2011, 20:20
Tja, paultje puntlas. Dusssssss..........
Toch maar het complete kanaaltje eraf geboord. Ga in dat hoekje de puntlasjes maar eens zoeken, je kan niet eens zien dat het dubbel plaatwerk is.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109664.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109665.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/109666.jpg
Paul.
heb je inmiddels niet enorm spijt? :lmao:
Is die ovaal carrosserie van Ron? Lijkt wel in Tilburg namelijk.. Die is gaaf! :)
Verder; goed bezig Paultje Puntlas :thumbup:
Fahrvergnugen
04-08-2011, 20:17
heb je inmiddels niet enorm spijt? :lmao:
Nee hoor, zo ben ik eens weg van vrouuw en kinderen :D
Fahrvergnugen
04-08-2011, 20:18
Is die ovaal carrosserie van Ron? Lijkt wel in Tilburg namelijk.. Die is gaaf! :)
Verder; goed bezig Paultje Puntlas :thumbup:
Yep, de ovaal is van Ron.
Fahrvergnugen
18-08-2011, 19:54
Eindelijk weer eens wat gedaan.
Rechter kanaaltje vervangen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/110340.jpg
En Links gerepareerd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/110341.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
27-08-2011, 20:45
Toen deze auto nog in Oost-Duitsland in onderhoud was, zijn ze goed met een boormachine bezig geweest. Vandaag heb ik alle niet originele gaten dicht gemaakt. Omdat ik hier straks slecht bij kan, ben ik ook maar begonnen met kaalmaken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/110727.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/110728.jpg
Paul.
knarfmk1
27-08-2011, 20:54
wat een werk, netjes hoor
Kijk, dit wordt gaaf !!
Een orgineel ogende auto, met details die straks niet iedereen opvallen.
M'n koffie is zeker koud geworden hé :redface:
Fahrvergnugen
28-08-2011, 08:45
Kijk, dit wordt gaaf !!
Een orgineel ogende auto, met details die straks niet iedereen opvallen.
M'n koffie is zeker koud geworden hé :redface:
Je kan wel een nieuwe krijgen hoor. ;)
Fahrvergnugen
01-09-2011, 20:03
En weer een paar uurtjes geschuurd, wat een k&*%t werk.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/110949.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/110950.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
07-09-2011, 20:21
Hij staat alvast te wennen, getting close 8)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/111218.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/111219.jpg
Paul.
Petje af, voor zoveel werk!
Ga zo door :thumbup:
Johan.
Fahrvergnugen
08-09-2011, 19:41
Petje af, voor zoveel werk!
Ga zo door :thumbup:
Johan.
Thanks, ga ik zeker doen.
Paul.
Blijven posten: post niet elke keer, maar ik volg dit project op de voet.
Groot respect voor 't werk.
Blijven posten: post niet elke keer, maar ik volg dit project op de voet.
Groot respect voor 't werk.
x2!
Fahrvergnugen
11-09-2011, 12:00
Thanx guy's,
Het gaat niet snel, maar ik blijf doorgaan. Vanavond heb ik weer een fototje.
Paul.
Fahrvergnugen
11-09-2011, 18:23
Het begint ergens op te lijken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/111244.jpg
Ook de rechter kan zal goed komen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/111245.jpg
Paul.
Nielss__
14-09-2011, 19:00
Wat een project :eek: Proficiat ! Je maakt er echt je werk van, na alle 35 pagina's gelezen te hebben krijg je echt respect voor je :thumbup: Blijven gaan :D
Fahrvergnugen
14-09-2011, 19:58
Praatjes vullen geen gaatjes, dan maar lassen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/111333.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/111334.jpg
Paul.
Hoeveel kilometers lasdraad, en luchtballonnen vol met gas heb je al niet verbruikt
:screwy: :thumbup:
Toppie bezig zoals altijd, lees het nog steeds met veel plezier :redface:
MM Designs MK1
05-10-2011, 20:10
zo jij hebt nog wel even wat te doen ;)
Maar als het straks klaar is kan je er lkkr van genieten :thumbup:
Fahrvergnugen
30-11-2011, 21:52
Zo, deze ook maar weer eens activeren.
Tussen het gezinsleven, drukte op het werk en knutsel uurtjes aan mijn passat door gaat het met de ovaal ook nog (heel langzaam) voorruit.
Uiteindelijk begonnen met het, door middel van boutjes en moertjes, vastzetten van de neus. op deze manier kan ik nog beter bepalen wat er waar nog moet gebeuren.
Rechtsvoor lijkt het aardig te gaan pasen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113087.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113090.jpg
Links heb ik heel wat staan kloppen maar hier kreeg ik het niet passend. Ik denk dat dit te maken heeft met de ingelaste pedalen box, te warm geweest waardoor er te veel krimp en spanning in de plaat is gekomen. Hier heb ik ervoor gekozen het niet passende deel er uit te slijpen en een groter deel terug te lassen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113088.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113089.jpg
Hier moet natuurlijk nog wat gelast, geslepen en strak gezet worden.
Paul.
Fahrvergnugen
10-12-2011, 22:01
Vandaag begonnen met het ombouwen van de parafaan. de 58er moet een 56er worden.
Hier zie je het verschil van de ruitenwisser gaten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113341.jpg
De slijptoler maar weer in.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113343.jpg
Slijpen, passen en meten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113345.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113342.jpg
Het resultaat van een ochtendje.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113346.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
17-12-2011, 21:24
Vandaag met de ruitenwissers verder gegaan.
Eerst voor de zekerheid maar een ovaal mechanisme gemonteerd, het past gelukkig. let maar niet op de kwaliteit van de fotos (phone)
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/56Ruitenwissrs.jpg.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/56Ruitenwissrs.jpg1.jpg
Het steuntje om het mechanisme vast te zetten moest ook over gezet worden.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/56Ruitenwissrs.jpg2.jpg
En toen het mechanisme weer démonteren en de steun aflassen.
http://www.volksforum.com/albums/files/2/2/6/5/56Ruitenwissrs.jpg3.jpg
Paul.
zo langzamerhand begint het weer op een kever te lijken ;)
Fahrvergnugen
18-12-2011, 10:37
zo langzamerhand begint het weer op een kever te lijken ;)
IRL ziet dat er echt anders uit, maar het gaat (heel langzaam) de goede kant op.
Fahrvergnugen
24-12-2011, 22:29
Not much....but it is progress.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113657.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113659.jpg
De plaatjes afgelast en geslepen, rn ook meteen het sproeier gaatje dichtgelast.
Paul.
Fahrvergnugen
29-12-2011, 16:11
Nu de neus er nog af kan, ben ik alvast begonnen met het maken van gaten voor de kooi. (nu kan ik er nog makkelijk bij,)
Na het schuin afsnijden van een kartonnen mal, heb ik het gat afgetekend, nooit gedacht dat het zo'n vreemde vorm zou worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113728.jpg
Passen, vijlen en zagen geven het volgende resultaat.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113729.jpg
De kooi moet tussen de pedalenbox en binnenscherm door richting de bandenbak om daar aan de porsche voorwielophanging vastgelast te kunnen worden, de originele tank moet er nog uit kunnen en de porsche veerpoten moeten er aan bev. worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113730.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113731.jpg
Onder het dashboard komt een dwarsbalk. komt aardig in de buurt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113732.jpg
Meteen ff een malletje gemaakt voor de rechterkant.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113733.jpg
Paul.
Mooi Paul! :) Hoe ga je trouwens je stuur plaatsen? Of kan die er net langs af?
Fahrvergnugen
30-12-2011, 10:28
Mooi Paul! :) Hoe ga je trouwens je stuur plaatsen? Of kan die er net langs af?
De dwarsbalk gaat onder de stuurkolom door. ;)
Fahrvergnugen
06-01-2012, 22:01
Naast het in orde maken van de Twingo van mijn vrouw, heb ik ook nog wat tijd gekregen voor de ovaal.
Het laswerk van de ruitenwisser gaten heb ik ook aan de onderkant netjes afgewerkt en gaten voor de kooi zitten er nu zowel links als rechts in. Toen heb ik de deuren van zolder gehaald en leeg gemaakt, teering wat een gewichtsverschil als alles gedemonteerd is.
Passen en meten met de linker deur, en jawel........de eerste lasjes aan de neus zijn een feit 8)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113906.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/113908.jpg
Het lijkt allemaal heel netjes te passen, ik heb de deur met de juiste naad opening gefixeerd en toen de deurstijl op de koker gehecht. Nu eerst de rechterkant pas maken voordat ik verder ga met lassen.
Paul.
begint zowaar weer op een kever te lijken:thumbup:
diep respect voor je geduld,wat een werk zit erin.
Fahrvergnugen
06-01-2012, 22:24
begint zowaar weer op een kever te lijken:thumbup:
diep respect voor je geduld,wat een werk zit erin.
Thanx. Zo met de deur erin lijkt het idd alweer heel wat, maar die moet er toch weer uit. ;)
Fahrvergnugen
11-01-2012, 21:14
Ook aan de rechter kant lekker opgeschoten. Om een deur recht te hangen bij een koets waarvan alles los is of is geweest valt niet mee, denk je net een probleem opgelost te hebben dan heb je er aan de andere kant weer 3 bij.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114151.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114152.jpg
Paul.
Echt netjes, keurig gemonteerd zo.
Wederom; mooi Paul! :D Je hebt 't weer voor elkaar gekregen. 't Zag er zaterdag nog iets anders uit :thumbup:
pieterveenstra
12-01-2012, 17:20
Behoorlijk krap naatje of lijkt dat zo? Wel hulde dat je het zo aanpakt. Nooit geweten dat ze óók daar kunnen roesten :D
Fahrvergnugen
12-01-2012, 21:20
Wederom; mooi Paul! :D Je hebt 't weer voor elkaar gekregen. 't Zag er zaterdag nog iets anders uit :thumbup:
Yep, zaterdag moest ik er even mee stoppen :mad: , Maar de aanhouder wint en alles komt goed.
Fahrvergnugen
12-01-2012, 21:23
Behoorlijk krap naatje of lijkt dat zo? Wel hulde dat je het zo aanpakt. Nooit geweten dat ze óók daar kunnen roesten :D
Het naadje is 4mm. Je wilt niet weten waar allemaal roest te vinden is. als je puntlasnaadjes loshaalt (op plaatsen die niemand ooit los maakt) zit daar zelfs roest verscholen.
Ik wil je niet ziek maken, maar ook bij jouw kever is nog behoorlijk wat verscholen roest te vinden.
Paul.
pieterveenstra
12-01-2012, 22:57
Het naadje is 4mm. Je wilt niet weten waar allemaal roest te vinden is. als je puntlasnaadjes loshaalt (op plaatsen die niemand ooit los maakt) zit daar zelfs roest verscholen.
Ik wil je niet ziek maken, maar ook bij jouw kever is nog behoorlijk wat verscholen roest te vinden.
Paul.
Ongetwijfeld zal er ergens nog wat verscholen zitten :rolleyes: Maar dat is voor de volgende restaurateur :thumbup:
Keep it up!
Fahrvergnugen
13-01-2012, 20:19
Ongetwijfeld zal er ergens nog wat verscholen zitten :rolleyes: Maar dat is voor de volgende restaurateur :thumbup:
Keep it up!
;)
Fahrvergnugen
21-01-2012, 21:06
Nu dat de deurstijlen zowel links als rechts op de kokers gehecht zitten, was het tijd om aan de raamstijl te biginnen. Dit is een heel gevogel omdat juist in de hoeken de 58er ander is dan de 56er.
Eerst met de slijptol de raamstijl nog wat verder weg geslepen om vervolgens met stuken uit '58 en stukken uit '59 een puzeltje te maken.
Eerts nog een kiekje van een niet echt aansluitende raamstijl.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114399.jpg
een stukje uit '58 op maat gemaakt en er in gehecht zodat hij de raamopening van een '56er volgt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114400.jpg
Van de '56er heb ik nog het een en ander bewaard, dat kwam hier goed van pas.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114401.jpg
Na wat slijpen en hechten, ben ik een tevreden man.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114402.jpg
Paul
Fahrvergnugen
28-01-2012, 20:59
Eindelijk zit ook de raamstijl aan de rechterkant vast. Het lijkt niet veel, maar voordat deze hechtjes een feit waren heb ik het blauwe en gele deel een aantal uurtjes naar elkaar toe staan richten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114620.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114619.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114618.jpg
Paul.
4 hechtlasjes... lijkt ook niet veel werk ;)
:thumbup:
Fahrvergnugen
29-01-2012, 11:24
4 hechtlasjes... lijkt ook niet veel werk ;)
:thumbup:
Jij kent de route die ik met het lasapp. af moet leggen zeker niet?
Fahrvergnugen
11-02-2012, 20:53
Onder het motto "het moet eerst slechter worden voordat het beter wordt" heb ik nog een stukkie weggeslepen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114954.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114956.jpg
Dit is een lastig hoekje om na te maken, ik had nog een stukje bewaard waar helaas de raamrand van weggerot was.
Raamrand erafgeslepen en passen gemaakt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114957.jpg
De raamrand is 90gr. omgezet en dan in een behoorlijk scherpe ronding. Het viel niet mee en het koste me de hele ochtend, maar het is weer gelukt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/114953.jpg
Paul.
GolfMania
13-02-2012, 15:36
geeft toch altijd weer voldoening als het lukt he :)
netjes
Fahrvergnugen
13-02-2012, 19:40
geeft toch altijd weer voldoening als het lukt he :)
netjes
Idd. Wanneer ik zoiets gemaakt heb stop ik voor die dag mee, het volgende karweitje zou wel eens tegen kunnen vallen en dan heb ik een k%&#ten weekend. ;)
Fahrvergnugen
15-02-2012, 21:25
Het begint aardig op elkaar aan te sluiten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115026.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115027.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
07-03-2012, 21:18
Nadat ik de voorruit er eens voor gelegd had kwam ik er al snel achter dat de linker hoek niet helemaal sjuust was.
Dus, de slijptol er maar weer in.
Hier ben ik al weer een eind op weg.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115480.jpg
Voor de raamhoeken heb ik wat materiaal bij Hooky's besteld, omdat dit nog niet binnen is kon ik dus niet verder.
Just 4 fun maar eens een voorpoot opgezocht. :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115481.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115482.jpg
Paul.
mag ik je adveseren om het paswerk van de koets te doen op een chassis..
Anders kan je straks nog een verassing hebben..
Fahrvergnugen
07-03-2012, 21:37
mag ik je adveseren om het paswerk van de koets te doen op een chassis..
Anders kan je straks nog een verassing hebben..
De koets staat volledig gemonteerd op een chassis, het chassis is waterpas uitgevuld. :thumbup:
Fahrvergnugen
08-03-2012, 20:42
De spullen van Hooky zijn binnen :cool:
Om de raamhoeken netjes af te werken heb ik deze rep. delen maar besteld (kost nl. bijna nix)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115496.jpg
Terwijl ik daar toch aan het bestellen was, ook meteen maar een setje weberluiken mee laten komen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115497.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
10-03-2012, 16:54
Het hoekie van Hooky zit er in.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115539.jpg
Tijd om eens te passen (raam is bij demontage gesneuveld :redface: )
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115538.jpg
Hij was er ook :D
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115541.jpg
Fahrvergnugen
21-03-2012, 20:32
17" is zooo 2011 :D
ff een nieuw onderstelletje gemaakt, nu kan ik hem beter verplaatsen en levelen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115800.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
24-03-2012, 19:40
Tijdens de "Auto Week" shoot bij De Boxer, kreeg mijn auto ook wat aandacht. De eerste foto shoot is een feit :D
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115829.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115828.jpg
Paul.
Pff, auto is niet eens af en nu al een fotoshoot..! Wat doe ik verkeerd!? ;)
Fahrvergnugen
25-03-2012, 09:51
Pff, Wat doe ik verkeerd!? ;)
Wit is niet zo mooi op de plaatjes ;)
Fahrvergnugen
28-03-2012, 20:27
Of te weinig puntlassen uitgeboord misschien? :D
:D :D :D
Fahrvergnugen
28-03-2012, 20:28
Gisteren de laatste (voor mij) bruikbare delen uit de '58er geslepen, het restand hangt nu aan het plafond.
Iemand nog een mooi dak met pijlpinkerstijlen en "grote-kleine" achterruit nodig?
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115945.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115946.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115950.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115943.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/115948.jpg
Fahrvergnugen
07-04-2012, 20:54
Gisteren was echt een goede vrijdag, eindelijk weer eens een paar uurtjes door kunnen werken.
Raamhoek links is klaar.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116173.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116172.jpg
Het ziet er een beetje ruw uit, maar in werkelijkheid is het behoorlijk netjes in model en glad.
Ook het dashboard links is geheel afgelast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116171.jpg
Zowel de raamhoek als de dash/deurstijl naad zijn klaar voor een dun laagje lood.
Toen was het tijd om het binnescherm netjes op de koker aan te laten sluiten. Ook moest het binnenscherm aan de onderkant, vanwege oude (slechte) reparaties, gerepareerd worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116174.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
21-04-2012, 20:43
Na wat lassen en regelmatig stoppen voor de nodige koeling, was het tijd voor wat "precisie" slijpen. ;)
Met een doorslijpschijf van een mm of 4 haaks op de lassen, kun je precies zien wat je doet en kun je echt alleen de las wegslijpen. Hierna nog wat kloppen en naslijpen met een klein luchttolletje en er is bijna geen lood meer nodig :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116480.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116481.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116482.jpg
Kost een paar uurtjes, maar dan mag het ook gezien worden.
Paul.
thanx,ik heb weer wat geleerd....:thumbup:
Fahrvergnugen
05-05-2012, 20:57
In de spatbordrand zat nog een reparatie van een van de vorige eigenaren, omdat ik het niet netjes vond heb ik het eruit geslepen. Onder het stukje wat er slordig ingelast was zat ook het weggerotte materiaal. :mad:
Na het uitslijpen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116794.jpg
Stukje plaat op maat gemaakt, moertje er onder gelast en het plaatje in vorm geklopt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116792.jpg
Ff snel een malletje gemaakt zodat het gat op de juiste plek zit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116793.jpg
Alleen nog aflassen en slijpen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/116786.jpg
Paul.
Fahrvergnugen
17-05-2012, 19:23
De vorm zit er al redelijk in.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117230.jpg
Ook de onderkant is weer netjes en volgens originele afmetingen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117231.jpg
Hierna even verder gegaan met het vastlassen van de deurstijl op de koker, na het lassen ben ik de las met slijptol, luchtfrees en old scool vijl te lijf gegaan.
Als hier een beetje lak op zit, zie je er niets meer van.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117232.jpg
Fahrvergnugen
26-05-2012, 21:11
Vandaag het linker zijpaneeltje op maat gemaakt.
Ik kon helaas geen beter materiaal vinden, maar het moet wel origineel lijken.
Eerst de onderkant op maat maken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117428.jpg
Na het opmeten bij een originele '54er, ook hier de afwatering in geklopt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117426.jpg
Nog een beetje masseren.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117427.jpg
Paul.
:thumbup:
[even om aan te geven dat ik het nog steeds volg;)]
Fahrvergnugen
26-05-2012, 21:46
:thumbup:
[even om aan te geven dat ik het nog steeds volg;)]
:cool:
Fahrvergnugen
31-05-2012, 21:12
Passen en meten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117620.jpg
Met passen en meten wordt het meeste tijd versleten.
(oftewel, ook ik check nog elke update ;) )
Hier ook hoor. Een van mijn favo topics
Fahrvergnugen
02-06-2012, 19:52
Thanx guy's. :thumbup:
Fahrvergnugen
02-06-2012, 19:53
Voordat het 1/4 paneeltje gelast kan worden, moet het vervelende hoekje (Xmember) afgewerkt worden.
Deze had ik ergens op internet gevonden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117749.jpg
Ik vind hem wel strak, dus ben ik begonnen dit ook zo te maken. Ik ben nog niet klaar, maar het begint er op te lijken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117750.jpg
P.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.