Log in

View Full Version : My 57 rag


Pages : 1 2 3 [4] 5

Fahrvergnugen
13-06-2012, 20:08
Nadat ik het paneeltje goed had ingemeten en aangepast, heb ik het op zijn plaats gehecht. Natuurlijk nu ook weer even tussendoor een scherm passen. :mad: :mad: Klopt ineens geen k&%$t meer van.

Uiteindelijk 4 schermen verder en toch weer wat aanpassen, begint het er op te lijken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117982.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/117981.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
23-06-2012, 20:39
Ik denk dat mijn kevertje een beurtje nodig heeft :mrgreen:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118260.jpg

Fahrvergnugen
23-06-2012, 20:41
Vandaag weer eens aan het lassen, slijpen en schuren geweest. Ik ben heel tevreden met het resultaat.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118256.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118258.jpg

Ik had nog steeds twijfels over de zelf gemaakte stuurinrichting, daarom bedacht ik toch maar over te stappen naar "rack n pignion".

Een Peugeot 404 stuurhuis :shock: lijkt een prima optie. De rubber ring die de peugeot ook standaard heeft, heeft ook nog eens de zelfde bev. steekmaat als een kever 8)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118259.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
27-06-2012, 20:24
Het laatste stukje van de puzel aan de linker kant.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118333.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
30-06-2012, 15:08
Het laatste stukje aan de linker kant is ook dicht, nog een paar hechtjes en wat slijpen en de koets kan gedraaid worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118369.jpg

Na veel aanpassen lijkt deze reparatie weer redelijk origineel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118370.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
04-07-2012, 13:33
Zo, het werk aan de linker kant is klaar (op een paar rest puntjes na). tijd voor de rechter kant.
Eerst de werkplek maar weer een opruimen, de koets omdraaien, alles weer waterpas stellen en op de grond markeren. Toen, na het schrikken en contstateren wat een bult werk er eigenlijk nof aan zit :cry:, weer met frisse moed begonnen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118446.jpg

Paul.

Wouter42
04-07-2012, 13:41
Mooi project zeg! Je doet dingen die ik eigenlijk ook graag had gedaan, maar door gebrek aan ervaring en geld maar achterwegen heb gelaten. Is erg mooi geworden dat laswerk. :thumbup:

Fahrvergnugen
14-07-2012, 15:39
Deze hoek had ik al eens gerepareerd. Omdat ik niet tevreden was (ben) de slijptol er maar weer in. :eek:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118754.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118753.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118752.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
19-07-2012, 20:44
Rechts eerst maar eens begonnen met het passen van de deur, zoals verwacht klopt hier geen k&$$*@n van.

Na heel veel meten, nadenken, trekken en duwen, ook de pers maar eens tevoorschijn gehaald. Het heeft me meer dan een dag gekost, maar de deur zit er weer netjes in.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118943.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118944.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/118945.jpg

Paul.

KennyH
19-07-2012, 22:35
nice!

met zwaar gereedschap kom je er ook wel ;)

Fahrvergnugen
20-07-2012, 09:55
nice!

met zwaar gereedschap kom je er ook wel ;)

Meer heb je niet nodig ;)

KennyH
20-07-2012, 11:26
ja dat kan natuurlijk ook :thumbup:

Fahrvergnugen
29-07-2012, 10:06
En weer wat nieuwe delen aangekomen.

4 stuks "race weight" ovaal spatborden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119117.jpg

Geweldig mooie schermen, perfecte pasvorm en na een spuitbeurtje niet van echt te onderscheiden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119118.jpg

Zelfs het ovaal bultje zit er in, helaas niet goed te zien op de foto.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119119.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
29-07-2012, 10:20
Dit stukje deurstijl begint er ook weer op te lijken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119120.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119121.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
15-08-2012, 20:44
En weer wat gewicht bespaard, als ik deze "single skin" klep heb aangepast zal hij niet van echt te onderscheiden zijn :cool:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119351.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119352.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119353.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
25-08-2012, 18:35
Pain in the a... om dit goedkoop plaatwerk passend te maken :evil:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119567.jpg

Fahrvergnugen
06-09-2012, 20:31
Nadat het eerste paneeltje voor de rechter flank mislukt was, is het nu tijd voor poging 2.

Links en rechts al wat op maat geslepen en geklopt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119818.jpg

Ovaal ontwatering er in kloppen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119819.jpg

Begint er al weer aardig op te lijken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119821.jpg

Paul.

DUBbeltje
10-09-2012, 11:06
Keep it up!

knarfmk1
10-09-2012, 11:31
Netjes werk hoor!

Fahrvergnugen
10-09-2012, 20:03
Thanks mannen.

Fahrvergnugen
16-09-2012, 20:08
Nadat het paneeltje voldoende aangepast was, ben ik begonnen met "het bultje"
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119999.jpg

Bultje gemaakt en op zijn plaats gehecht. Lijkt een vreemd ding maar origineel ziet het er ook zo uit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119997.jpg

En meteen het geheel weer even passen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/119998.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
13-10-2012, 13:58
Volgende week kan ik eindelijk weer verder met de ovaal.
De aanhanger staat nu helemaal op zijn plaats en waterpas, de auto staat op de juiste rijhoogte en waterpas vast op de aanhanger.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/120528.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
17-10-2012, 20:13
weer lekker geknetterd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/120711.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/120712.jpg

Paul.

Area51
17-10-2012, 20:42
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/120712.jpg


Gaat goedkomen !!
Even een vraagje tussendoor... als ik het zo zie heb jij de body al op de goede hoogte (stance) gezet... hou je nu ook nog rekening met het inveren, nadat de steunen worden weggehaald ?

Fahrvergnugen
17-10-2012, 21:03
Gaat goedkomen !!
Even een vraagje tussendoor... als ik het zo zie heb jij de body al op de goede hoogte (stance) gezet... hou je nu ook nog rekening met het inveren, nadat de steunen worden weggehaald ?

Thanx Alain.
Goeie opmerking. Ja daar is rekening mee gehouden. Ten eerste staat hij momenteel nog iets te hoog en de 911/914 voorwielophanging is te verstellen, (torsiestaven verdraaien) en de achter coilovers krijgen, om hoogte te verstellen, meerdere bev. punten.

Area51
17-10-2012, 21:15
Mooi, zo dacht ik er ook over om het te gaan doen... de auto een cm of 2 te hoog zetten, alles uitmeten en pasmaken en dan zal door het gewicht de auto op de juiste hoogte uitkomen.
De ovaal staat wel behoorlijk 'rake'... is dat omdat het meeste gewicht dadelijk achterin komt, of wil je hem juist zo rake houden ?

Fahrvergnugen
18-10-2012, 06:53
De ovaal staat wel behoorlijk 'rake'... is dat omdat het meeste gewicht dadelijk achterin komt, of wil je hem juist zo rake houden ?

Nee, een beetje noise down is wel mooi. Dit is idd een beetje veel van het goede. Ik heb wat maten opgenomen bij een auto die hier binnen stond. Best vreemd want de "meetauto" (volledig aangekleed) staat er op zich wel mooi bij. Dus straks moet de "ass" idd nog down.

Fahrvergnugen
27-10-2012, 17:13
Zo, de onderkant van het binnenscherm is ook afgewerkt. Bijna klaar om een stukje naar voren te gaan.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/120976.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
17-11-2012, 20:50
Weinig updates, maar er is wel gewerkt.
Ben met de werkzaamheden verder naar de voorkant verplaatst, dashboard zit weer vast aan de deurstijl en het binnenscherm (voor) is ook al weer voor een groot deel klaar.

Voor de nodige gewichtsbesparing heb ik nu ook voor de achterkant een kunstof kleppie op de kop getikt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121514.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121515.jpg

Omdat de scharnierbevestigingen niet op de koets gemonteerd zitten, hangt de klep er wat lullig bij. In werkelijkheid past het netjes.

Paul.

Fahrvergnugen
28-11-2012, 21:42
Het viel niet mee om het dashboard weer in de buurt van de deur/raamstijl te krijgen. Uiteindelijk is het toch gelukt en ziet het er al aardig uit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121673.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
01-12-2012, 14:34
Het las en slijpwerk aan het rechter binnenscherm is ook bijna klaar. alleen de gemarkeerde stukjes nog.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121705.jpg

Paul.

Golf1__
01-12-2012, 16:17
Zeer netjes wat je er al van gemaakt hebt!
Lijkt me niet zo evident om die twee keverhelften aan elkaar te zetten.
Top gedaan !

Fahrvergnugen
01-12-2012, 21:02
Zeer netjes wat je er al van gemaakt hebt!
Lijkt me niet zo evident om die twee keverhelften aan elkaar te zetten.
Top gedaan !

Bedankt voor het compliment.
Deze Lijkt me niet zo evident om die twee keverhelften aan elkaar te zetten. moet je ff uitleggen.

Paul.

MartinW0527
05-12-2012, 15:15
Heb het hele topic eens doorgelezen, maar wat verzet jij een mooi werk zeg.
Ga zo door :thumbup:

Sjon
05-12-2012, 21:09
.

Fahrvergnugen
05-12-2012, 22:39
Heb het hele topic eens doorgelezen, maar wat verzet jij een mooi werk zeg.
Ga zo door :thumbup:

Thanx ;)

Fahrvergnugen
05-12-2012, 22:40
Heeft men niet zelf verzonnen.
Screenshot van de film 'Bird on a Wire' met o.a. Mel Gibson & Goldie Hawn uit 1990:
http://www.volksforum.com/albums/files/9/6/Paul.jpg
:D

Ben geen watje, ik ben een ONTpuntlasser :D

Fahrvergnugen
05-12-2012, 22:41
De omgezette rand van het binnenscherm is ook weer in orde.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121882.jpg

Ook het onderkantje van de deurstijl is bijna klaar, wanneer de koets weer eens op zijn kop ligt kan ik dit netjes afwerken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121883.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
08-12-2012, 16:11
Harde ongelaste bandenbak, OEPS :oops:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/121969.jpg

Paul.

Golf1__
08-12-2012, 23:16
Bedankt voor het compliment.
Deze Lijkt me niet zo evident om die twee keverhelften aan elkaar te zetten. moet je ff uitleggen.

Paul.

Ik bedoelde de neus en de rest van de body een heel eindje terug.
Ik had je project net helemaal doorgenomen, dus ik loop wat achter met
mijn complimenten ! Veel plezier nog met deze kever, dit gaat echt de goeie kant op !

Fahrvergnugen
12-12-2012, 21:52
Bij de Porsche 914/911 bestaat de voorste bevestiging van de draagarmen uit een stevige plaat met ronde vorm waar de draagarm in valt, deze plaat heb ik destijds uit de donor geslepen. Nu is het zaak om een stevige plaat, in de vorm van de Porsche bevestiging, op de juiste hoogte in de bandenbak te lassen. De Porsche bevestiging zal hier aan de onderkant weer tegen aan gelast worden en voor wat extra stevigheid zal de rolkooi op de platen in de bandenbak afsteunen.

Hier is een Porsche bevestiging onder de bandenbak te zien.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122028.jpg

Ik heb besloten dat, wanneer de auto op zijn wielen staat hij zo goed als level moet staan. Nu staat hij op 3,6deg. vandaar dat ik ook de draagarm op 3,6deg. uitklok.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122027.jpg

Na het zetten en in vorm slijpen van een 3mm plaat, heb ik deze er in gehecht.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122025.jpg
Het plaatwerk is maar minimaal naar binnen gekomen, dit zal een reservewiel niet in de weg zitten. (de kooi waarschijnlijk wel)

Het nieuw stukje plaat komt helaas buiten de bandenbak uit. Hiervoor ga ik het binnenscherm verder naar buiten werken zodat dit netjes weggewerkt is en ook weer wat stevigheid krijgt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122026.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
15-12-2012, 21:55
Omdat de draagarm steun gedeeltelijk naast de bandenbak uitkomt, moest dit netjes en stevig weggewerkt worden.

Eerst maar eens een malletje maken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122088.jpg

Malletje nagemaakt van staal en op zijn plaats gelast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122091.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122092.jpg

Hierna heb ik het Porsche steuntje op zijn plaats vast gehecht en kon ik het niet laten om de schokbreker ff te testen. De koets gaat nog een keer ondersteboven, dan kan ik deze steun netjes definitief aflassen (en nog vele andere puntjes waar ik nu niet bij kan)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122095.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122094.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122096.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
19-12-2012, 22:05
Gisteren maar weer eens verder gegan met de voorwielophanging.

Eerst een gaatje geprikt en toen met de frees aan de gang totdat de waterpas de juiste waarde aangaf. Ik ga voor 6-7gr. caster, -1 camber en 0 toe in/out.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122136.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122134.jpg

Hier de binnenbevestiging (ja hij zit op z'n kop), het binnenscherm moet nog aangepast worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122135.jpg

En natuurlijk ff kijken met een wiel erop.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122137.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122138.jpg

Paul.

Area51
20-12-2012, 08:31
Ga je die veerpoot nog 'afsteunen' op je carrosserie, of komt er een soort van doosconstructie waardoor de veer/demperbelasting niet rechtstreeks op je binnenscherm terecht komt ?
Het lijkt mij namelijk dat bij een kefâh de neus vrij slap is en standaard natuurlijk helemaal niet berekent is op de veerkrachten van een veerpoot...

Misschien had je dan toch beter een 1303 (binnenscherm) kunnen/moeten pakken :tongue:

http://album.partyflock.nl/79003074_2608457088.jpg

Fahrvergnugen
20-12-2012, 20:11
Ga je die veerpoot nog 'afsteunen' op je carrosserie, of komt er een soort van doosconstructie waardoor de veer/demperbelasting niet rechtstreeks op je binnenscherm terecht komt ?
Het lijkt mij namelijk dat bij een kefâh de neus vrij slap is en standaard natuurlijk helemaal niet berekent is op de veerkrachten van een veerpoot...

Misschien had je dan toch beter een 1303 (binnenscherm) kunnen/moeten pakken :tongue:

http://album.partyflock.nl/79003074_2608457088.jpg

Het stuk binnenscherm, waar bij de porsche de poot aan bevestigd is, zal ook in dit scherm gelast worden. Ook worden deze bevesigingspunten nog aan de rolkooi bevestigd. ;)

Fahrvergnugen
22-12-2012, 21:08
Helaas bleek dat ik wel erg weinig ruimte had voor een beertje veerweg. Na wat speurwerk kwam ik erachter dat de schokbreker patronen van een golf1 ook passen, deze zijn echter wel 10cm korter. Laat ik dat nu net nodig hebben. Ik heb meteen een gebruikt setje gekocht om dit eens te proberen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122216.jpg
Als het past kan ik de volledige voorpoot 10cm inkorten.

Paul.

Fahrvergnugen
28-12-2012, 14:00
Point of no return (again)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122296.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122297.jpg

Vanwege plaatsgebrek heb ik minder Porsche metaal kunnen gebruiken dan ik wilde. Alleen de schokbreker dom van de Porsche heb ik gebruikt, deze is met 5 cm verlengt en zal (als ik de juiste positie heb gevonden) in het binnenscherm worden gelast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122294.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122295.jpg

Paul.

triggerfinger
02-01-2013, 13:29
zo dat was het begin van mijn eerste werkdag, "even" 40 pagina's met onverstelbaar veel werk doorgelezen hier.

jij komt er wel.

heb ook al eens een kennis geholpen met en restaureren van een '57er ovaal.
die is nu in concours staat, zelfs de boutjes aan de onderkant mochten niet beschadigd zijn, de mafkees, hier is er volgens mij nog zo 1 aan het werk!
aangezien ik nog wel iets "kan" met TIG lassen heb ik al zijn alu en precisie laswerk gedaan, zie hier ook heel veel punten waar ik aan heb lopen lassen, kloppen en weer losslijpen.

keep us updated en zou dit ding graag een keer in de open lucht willen bewonderen tijdens een meeting!

succes! keep up the good work!

Fahrvergnugen
02-01-2013, 21:16
zo dat was het begin van mijn eerste werkdag, "even" 40 pagina's met onverstelbaar veel werk doorgelezen hier.

jij komt er wel.

heb ook al eens een kennis geholpen met en restaureren van een '57er ovaal.
die is nu in concours staat, zelfs de boutjes aan de onderkant mochten niet beschadigd zijn, de mafkees, hier is er volgens mij nog zo 1 aan het werk!
aangezien ik nog wel iets "kan" met TIG lassen heb ik al zijn alu en precisie laswerk gedaan, zie hier ook heel veel punten waar ik aan heb lopen lassen, kloppen en weer losslijpen.

keep us updated en zou dit ding graag een keer in de open lucht willen bewonderen tijdens een meeting!

succes! keep up the good work!

Fijn dat je je tijdens je eerste werkdag niet hebt hoeven vervelen, bedankt voor het compliment. Hij zal zeker op verschillende meetings te zien zijn.

Paul.

Fahrvergnugen
02-01-2013, 21:17
Mijn huisbaas (meer garage baas; De Boxer) gaat verhuizen. Dus vandaag was mijn ovaal eindelijk, na bijna 4 jaar, weer in de frisse buitenlucht. Natuurlijk met hulp van Tiki-Tow service.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122427.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122428.jpg

En hier gaat het allemaal verder; De Boxer 2.0
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122429.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122432.jpg

De meeste projecten moeten nog hun definitieve plaats krijgen, maar die van mij staat alvast. Lekker ruime hobby hoek.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122431.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122430.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
03-01-2013, 21:24
Nadat ik vele malen naar de schokbrekerschotels met uniball lagers en camberverstelling heb gekeken, had ik eindelijk de knoop doorgehakt. Ik kreeg een mooi passend set (vroege 911) aangeboden en ben gaan kijken of ik er iets mee kon. Het is werkelijk mooi spul (mag ook wel voor €450,- +). maar omdat ik Golf 1 schokbrekers ga gebruiken zou ik ook bij dit dure set de lagers moeten vervangen. Dit bracht me op het idee dat ik dit ook wel zelf kon maken.

Vandaag meteen lasbussen en lagers (passend op Golf 1 schikbrekers) besteld, is +/- €350,-- goedkoper :mrgreen:
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122451.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/122450.jpg
Hier moet het wel mee lukken.

Paul

Ruud
04-01-2013, 16:06
Dat zoldertje heb ik met mijn vader er nog in getimmerd in de jaren 90. :)
Rechts vooraan was een spuitkabine.

Fahrvergnugen
04-01-2013, 20:34
Dat zoldertje heb ik met mijn vader er nog in getimmerd in de jaren 90. :)
Rechts vooraan was een spuitkabine.

Kleine wereld maar weer ;) zat die spuitcabine er nog maar :D

Fahrvergnugen
20-02-2013, 21:07
Eindelijk weer eens een (kleine) update.

Begonnen met het aanpassen van het bovenste schokbreker punt.

Eerst het rubber eruit, stukje in de hoogte ingekort en een plaat gemaakt om de onderkant dicht te lassen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123928.jpg

Even passen of de lagerbus erin past.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123929.jpg

De onderplaat is netjes op maat gemaakt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123927.jpg

Na wat las en schuurwerk, de gekrompen lagerbus opgehoond en het lager gemonteerd. Dit lager past perfect op de Golf 1 schokbrekers.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123931.jpg

De lagerbus steekt aan de onderkant iets uit. Dit zodat hier een stuurkogelrubber gemonteerd kan worden om het lager zuiver te houden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123926.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
22-02-2013, 21:32
Vandaag weer eens lekker heel de dag aan VWrankenstein gewerkt 8)

Nadat ik het toplager voor de 2e veerpoot had gemaakt, was het tijd om de veerpoten aan te passen. Omdat ik met de originele schokbrekers te weinig veerweg had, heb ik Golf1 schokbrekers gekocht.

Zie hier het verschil (5,5cm)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123961.jpg

Om hier nu profeit van te hebben moest natuurlijk de gehele voorpoot ingekort worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123962.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123963.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123964.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123965.jpg

En hierna natuurlijk alles weer eens passen, kwam er helaas later pas achter dat ik een verkeerde (test) wielmaat had gebruikt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123966.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
23-02-2013, 15:43
Vandaag verder gegaan met de binnenschermbevestiging.

Eerst het voorwiel (remschijf) gefixeerd in de juiste camber en caster stand.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123985.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123984.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123988.jpg

Toen de het deel wat in het binnenscherm gelast moest worden op maat gemaakt. het plaatwerk stak nog onder het scherm uit.
Hierna moest alles weer op de juiste stand gefixeerd worden en heb ik het binnenscherm deel vast gehecht.
Het komt allemaal heel mooi uit, al zeg ik het zelf.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123987.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/123986.jpg

Paul.

MauSeR35
23-02-2013, 19:05
Lekker bezig geweest weer zo te zien.

Fahrvergnugen
02-03-2013, 14:21
De claxonsteun zit in de weg, deze dus maar even losgeboord. Wat daar onder zat was eigenlijk geen verassing.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124122.jpg

Meteen maar ff repareren dus.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124121.jpg

Omdat de voorwielophanging rechts voorlopig klaar is, is het tijd om links te beginnen. Eerst maar eens de bandenbak verder slopen. Is ook meteen die oude (slechte) reparatie weg.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124119.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124120.jpg

Paul.

jellehier
02-03-2013, 14:43
Ik vind dat er hier te weinig gereageerd word,

Nog steeds een van de interesantste projecten op dit forum.


Top

Fahrvergnugen
02-03-2013, 15:27
Ik vind dat er hier te weinig gereageerd word,

Nog steeds een van de interesantste projecten op dit forum.


Top

Hoi Jelle,
Niet reageren betekend niet dat de mensen het niet interessant vinden. Er zijn wel veel lezers.

Fahrvergnugen
02-03-2013, 21:05
Nog steeds een van de interesantste projecten op dit forum.

Top

Thanx

jellehier
02-03-2013, 23:31
Hoi Jelle,
Niet reageren betekend niet dat de mensen het niet interessant vinden. Er zijn wel veel lezers.


Mee eens maar ik wou een keer laten horen dat het mooi is mee te lezen

Gewoon echt een tof project

Sjon
02-03-2013, 23:46
.

Gijs
03-03-2013, 00:08
+1, hier ook ;)

De Pul
03-03-2013, 00:33
+2,op een gegeven moment kun je niks anders meer zeggen dan goed bezig,nouja om dat nou steeds te posten ;)

BeetleGrandDad
03-03-2013, 09:16
+2,op een gegeven moment kun je niks anders meer zeggen dan goed bezig,nouja om dat nou steeds te posten ;)

idem +3 :thumbup:

Fahrvergnugen
03-03-2013, 09:24
:D :D
Bedankt allemaal, zolang ik het zelf ook nog leuk vind (en ik denk dat dat nog wel even zo blijft) zal ik blijven posten en eventuele vragen blijven beantwoorden.

Paul.

Fahrvergnugen
09-03-2013, 14:08
Change of plans. Ik was niet tevreden met de voorste bevestigingspunten van de draagarmen, dus vandaag alles eruit geslepen en overnieuwbegonnen.

Stukkie er uit slijpen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124298.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124300.jpg

Hier heb ik een vlakke plaat voor op maat gemaakt. nu kan ik de bevestigingspunten netjes op de plaat lassen. In het midden zal een verzonken accubak komen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124301.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124296.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124297.jpg

Paul.

Tjaap
09-03-2013, 14:14
http://www.volksforum.com/albums/files/7/image_555420.jpg

Fahrvergnugen
13-03-2013, 15:09
Het nieuwe plan begint vorm te krijgen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124369.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
23-03-2013, 13:37
Vandaag het rechter bevestigingspunt aan de linkerkant gecopieeerd. Het is helaa niet te zien, maar hier zitten weer heel wat uurtjes in.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124493.jpg

Nu nog aflassen, slijpen en in de koets lassen.

Paul.

Area51
24-03-2013, 10:23
http://blog.kontera.com/wp-content/uploads/2010/08/like.png

Gijs
24-03-2013, 10:24
http://blog.kontera.com/wp-content/uploads/2010/08/like.png
+1 (wederom..) :)

Fahrvergnugen
24-03-2013, 10:28
Thanx guy's, ben er zelf ook wel tevreden over.

Fahrvergnugen
29-03-2013, 21:16
De nieuwe bandenbak zit op zijn plaats en zit vast. links en rechts nog wat afwerken en dan weer verder met de volgende uitdaging.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124559.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124560.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124561.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124562.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
13-04-2013, 21:23
Tijd om ook de zijkanten (binnenscherm) dicht te maken.

Plaatje op maat maken en dicht pruttelen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124902.jpg

En het geheel weer netjes afwerken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124904.jpg

Tijd om de linker draagarm te montern zodat hier ook het bovenste bevestigingspunt in het binnenscherm gemaakt kan worden. Meteen de originele Porsche "skitplate" (vonkentrekker) gemonteerd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124905.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124907.jpg

Volgende stap is het (weer) aanpassen van de voorpoten. Nu ga ik het bovenste deel van een golf1 poot op de Porsche poot lassen. Op deze manier passen de (kortere) golf1 schokbrekers beter.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124908.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
20-04-2013, 13:45
En weer een stapje verder met de linker voorwielophanging.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124989.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124992.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124991.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/124990.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
27-04-2013, 13:18
Veel rechter zal niet lukken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125174.jpg

Ook de ander veerpoot moest natuurlijk ingekort en van Golf1 bovenkant voorzien worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125176.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125175.jpg

Paul.

knarfmk1
27-04-2013, 15:27
Mooi bezig weer!

Fahrvergnugen
27-04-2013, 20:32
Mooi bezig weer!

Thanx, maandag mag ik heel de dag verder :thumbup:

Fahrvergnugen
29-04-2013, 19:21
Vandaag helaas maar een paar uurtjes tijd voor VWrankenstein gehad.

De buitenkabel voor de klepontgrendeling ligt weer vast.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125228.jpg

Ik heb alle bevestigingen van het oude stuurinrichting plan verwijderd. nadat ik met het R&P stuurhuis wat aan het proberen ben geweest heb ik de voorpoten gewisseld. Achter de veerpoten had ik echt geen ruimte voor het stuurhuis. Plan B is om het voor de veerpoten te monteren, nu dus op zoek naar een engels stuurhuis.
Omdat ik niet verder kon met de stuurinrichting, ben ik wat gaan testen met een set wielen. Het lijkt allemaal aardig te kloppen. Ik wil alles goed uitgemeten hebben voordat ik de schokbreker punten in de voorschermen definitief vast las.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125229.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125230.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125232.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125233.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
10-05-2013, 18:34
Voor het maken van de stuurinrichting ben ik toch maar weer eens in de boeken gedoken. Vanwege ruimte gebrek moest ik de linker en rechter veerpoot omwisselen, op deze manier kon het stuurhuis voor (waar meer ruimte is) de vooras gemonteerd worden. Om het Ackerman princiepe voor elkaar te krijgen moest ik helaas de stuurarmen verplaatsen. Als ik met het stuur linksom draai is het wel fijn als de auto linksaf gaat, hiervoor heb ik een engels stuurhuis aangeschaft.

Ackermann princiepe kloppend maken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125505.jpg

Zo zit het stuurhuis nu gemonteerd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125508.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125507.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125509.jpg

Helaas bleek het stuurhuis in eerste instantie te hoog te zitten, om bumpsteer te minimaliseren moeten de stuurstangen parellel aan de draagarmen lopen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125506.jpg

Stuurhuisophanging weer aangepast (1,5cm lager), bumpsteer zal nu minimaal zijn.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125510.jpg

Telkens als ik aan een "stuurinrichting regeltje" heb voldaan, gaat er op een ander punt wel weer iets fout. Hopelijk voldoe ik nu aan alle regels zodat het goed werkt. Morgen maar weer eens het een en ander testen.

Paul.

knarfmk1
11-05-2013, 16:41
Goed bezig dat je op alle punten als bumpsteer ed. let.
Alleen is lassen aan het fusee niet apk afkeur?

jetta mk1 '82
11-05-2013, 17:37
Man man wat een werk allemaal!! :thumbup:


Goed bezig dat je op alle punten als bumpsteer ed. let.
Alleen is lassen aan het fusee niet apk afkeur?

Moet een '57er nog gekeurd worden!?

knarfmk1
11-05-2013, 17:40
Moet een '57er nog gekeurd worden!?

Zit wat in :D:thumbup:

Fahrvergnugen
11-05-2013, 20:40
Goed bezig dat je op alle punten als bumpsteer ed. let.
Alleen is lassen aan het fusee niet apk afkeur?

Dit zou bij APK wel eens een afkeurpuntje kunnen zijn.
1) deze auto is niet APK plichtig
2) wanneer je het netjes doet, zien ze het niet. :D (wanneer ik het niet zou vertrouwen, zou ik het niet doen)

Waneer hij helemaal klaar is zal hij wel RDW gekeurd worden. Het moet gewoon allemaal legaal zijn zodat ik geen gezeik krijg. ;)

Fahrvergnugen
15-05-2013, 13:14
En toen was het tijd om weer eens naar het achterterrein te kijken. Om de achterwielophanging in orde te maken, moet ik met de kooi beginnen. Om met de kooi te beginnen, moet ik de kattebak geplaatst hebben. Om de kattebak te plaatsen moet ik de juiste plaats van de versnellingsbak weten.
De eerder gemaakte versnellingsbak steun gaat er weer uit, hier ben ik niet tevreden over.
Omdat ik heel graag met dichte klep wil kunnen rijden, is dit de tijd om dit te testen. (je begrijpt dat de spuitbus op de dynamo hoogte en diepte ligt)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125639.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125641.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125640.jpg

Nadat ik de bak verder naar voren had geplaatst (net voorbij de torsiebuis) lijkt nu de klep dicht te kunnen. Nu kan ik beginnen met de nieuwe bak steunen.

Paul.

Fahrvergnugen
18-05-2013, 12:06
Vanwege de benodigde kruiskoppelingen moest het stuurkolom extra ondersteund worden. Vandaag de kolom ingekort, voorzien van splines, lagersteungemaakt, lager gemonteerd en de 1303 kruiskoppelingen gemonteerd. Ik ben er weer heel tevreden mee.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125701.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125702.jpg

Paul.

Tjaap
18-05-2013, 14:06
Wat een werk, Wat een werk

Fahrvergnugen
22-05-2013, 20:21
Wat een werk, Wat een werk

Je bent er mee van de straat Tjaap. ;)

Fahrvergnugen
26-05-2013, 14:14
Omdat de motor iets hoger komt te hangen en omdat de versnellingsbak langer is dan de originele bak, moest te versnellingsbak zo ver mogelijk naar voren komen.
De oude (versie 1.0) opstelling komt helemaal te vervallen, versie 2.0 is een solid mount geworden.

Na veel meten en proberen, heb ik de achterste ophang steunen gemaakt. Deze zitten op de definitieve plaats gehecht.
Hier is goed te zien dat de bal iets verder naar binnen komt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125833.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125834.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
29-05-2013, 12:31
Ik had nog een mooie versnellingsbak steun liggen. Helaas was deze voor montage met rubbers. Dus gisteren de slijptol erin gezet en met de zetbank en lasapp. aan de gang geweest. Nu kan ik de kooi bevestiging gaan bepalen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/125917.jpg

Paul

Fahrvergnugen
01-06-2013, 20:49
Vandaag op Evilbay gewonnen, Spax Coilovers.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126015.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
05-06-2013, 12:58
Ik was niet tevreden, dus begonnen aan Versnellingsbak ophanging 2.0
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126114.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126113.jpg

Paul.

KennyH
05-06-2013, 13:50
ziet er al netjes uit!

Fahrvergnugen
05-06-2013, 20:58
ziet er al netjes uit!

Thanx. ;)

Ferry24
05-06-2013, 21:32
Ik kijk ook iedere keer maar vol verbazing kijken in dit topic ga zo door

Fahrvergnugen
06-06-2013, 21:19
Ik kijk ook iedere keer maar vol verbazing kijken in dit topic ga zo door

Thanx, ik zal zeker doorgaan :D

Fahrvergnugen
08-06-2013, 21:09
De versnellingsbak-vork vervanging is klaar, zodra de koets eraf gaat kan dit verder afgelast worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126176.jpg

De achterste versnellingbak ophanging heb ik breder gemaakt, hier ga ik de kooi aan bevestigen. Hoe breder de bevestiging, hoe meer kracht hij kan verwerken. Ook wilde ik dit breder hebben ivm. "The looks" van de kooi.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126177.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
08-06-2013, 21:10
De eerste beginselen van de kooi in de auto zijn gemaakt. Ik wil de achterbank optie open houden, dus laat ik de steun net onder de bank bevestiging vallen. Het valt overigens niet mee om 3,3mm staal te verwerken (ik probeer zoveel mogelijk de regels te volgen)

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126178.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126179.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
12-06-2013, 13:16
De nieuwe (gebruikte) coilovers waren binnen gekomen, dus meteen ff proberen.
Hier moet nog wat aangepast worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126224.jpg

Ook weer ff verder gegaan met de rolkooi. De kooi komt volledig in de koets, dus hij kan altijd nog van het onderstel af.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126225.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126226.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126227.jpg

Paul.

Ruud
12-06-2013, 13:54
Ik zou zelf de volgende keer zorgen dat de kooi uit de caroserie kan, aangezien dit voor het strakzetten en spuiten veel makkelijker is. Als hij op de bodem vast zit kun je hem misschien ook makkelijker met de achterwielophanging verbinden. En als je hem in de neus ook door wilt bouwen zou ik dat gedeelte waarschijnlijk onder het dash schroefbaar maken.

Gr ruud

Fahrvergnugen
12-06-2013, 19:58
Ik zou zelf de volgende keer zorgen dat de kooi uit de caroserie kan, aangezien dit voor het strakzetten en spuiten veel makkelijker is. Als hij op de bodem vast zit kun je hem misschien ook makkelijker met de achterwielophanging verbinden. En als je hem in de neus ook door wilt bouwen zou ik dat gedeelte waarschijnlijk onder het dash schroefbaar maken.

Gr ruud

Hey Ruud,

Ik doe niet iets omdat het makkelijker te maken is, ik denk dat dat zeker ook bij jou van toepassing is ;) Ik heb hiervoor gekozen omdat ik de koets nog makkelijk van het onderstel wil kunnen halen en omdat ik zoveel mogelijk binnen ruimte wil. Wanneer ik hem op de bodem maak, moet hij (vooral onder) behoorlijk ver naar binnen vallen en zal de koets altijd klemmen bij het eraf tillen. In dit geval zal hij een vaste verbinding naar de voorwielophanging hebben en een schroefbare verbinding aan de achterkant.

Het meedenken stel ik zeer op prijs, maar dit is een wel overwogen keuze. :thumbup:

Paul.

Fahrvergnugen
15-06-2013, 21:45
Ik zie er al een tijdje tegenop, maar het moet nu toch gebeuren.
De fire wall/kattebakmoet er weer in, maar wel iets hoger.

De fire wall/kattebak komt 6 cm hoger te zitten. dus aan de boven kant maar eens inkorten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126273.jpg

Passen en meten. Aan de onderkant komt een opvulling van 6cm. Helaas lopen de binnenschermen wat rond, dit betekend dat de kattebak ook breder moet worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126272.jpg

Hij zit al redelijk op zijn plaats.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126271.jpg

Paul.

DÁ-BRT
18-06-2013, 19:05
Lekker bezig Paul, mijn complimenten over dit mooie project. Ik vol het al sinds het begin en moet toch eindelijk maar eens laten weten dat je mooi werk levert!

Fahrvergnugen
19-06-2013, 20:19
Lekker bezig Paul, mijn complimenten over dit mooie project. Ik vol het al sinds het begin en moet toch eindelijk maar eens laten weten dat je mooi werk levert!

Thanx Bert.

Fahrvergnugen
19-06-2013, 20:20
Oeps, gaatje.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126375.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126376.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
06-07-2013, 20:31
De regels voor een gekeurde rolkooi schrijven ook de afstand van kooiboog tot bestuurders helm e.d. voor. Dus leek het me verstandig maar eens aan de stoelen te beginnen.

Eerst moest het stoelframe behoorlijk geslammed en gekanteld worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126665.jpg

Hierna het 914 stoelframe er op.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126666.jpg

En toen de stoel erin.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126667.jpg

Door zowel het keverframe als het porscheframe te gebruiken, heb ik meer dan voldoende verstelmogelijkheden. Ook het Porsche 914 kantelsysteem komt er nog in.

Achterin stappen moet zelfs nog lukken. Op deze foto kan het keverframe nog naar voren.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126664.jpg

Paul.

VwGolfMK2VW
06-07-2013, 23:59
Vakwerk en keurig bijgehouden topic..

Zo zie ik ze gaag:)

BeetleGrandDad
07-07-2013, 07:35
Paul,

Let er op dat je stuur nu niet te hoog staat (het is nu nog makkelijk te veranderen ;) )

Fahrvergnugen
07-07-2013, 09:10
Vakwerk en keurig bijgehouden topic..

Zo zie ik ze gaag:)

;)

Fahrvergnugen
07-07-2013, 09:12
Paul,

Let er op dat je stuur nu niet te hoog staat (het is nu nog makkelijk te veranderen ;) )

Daar ben ik idd al mee bezig. het stuur staat al verder richting de stoel. (stoel, handrem en versnellingspook staan verder naar achteren). De hoogte moet nog goed bekeken worden, dit lijkt al redelijk goed te zijn.

Bedankt voor het meedenken :thumbup:

Paul.

Fahrvergnugen
13-07-2013, 20:19
Alle 2 de stoelen zitten er in. Het lijkt niet veel maar hier zitten toch weer wat uurtjes in.
De originele stoelframes zijn versmald, verlaagd, gekanteld en ingekort. Omdat het oog ook wat wil, heb ik de zijkant van het onderste frame netjes dichtgemaakt. Natuurlijk heb ik even achter het stuur plaats genomen. Deze stoelen zitten echt heeel comfotabel.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126822.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126821.jpg

Paul.

Sjon
13-07-2013, 20:44
.

Fahrvergnugen
13-07-2013, 20:49
Incl. koffie of ander soort drankje?

Incl. broemgeluidjes :D

BeetleGrandDad
13-07-2013, 21:29
Incl. broemgeluidjes :D

Maar goed dat de ruiten er niet in zitten dan......... ;)

Mavista
19-07-2013, 12:50
Even een paar uurtjes gespendeerd aan het grondig doorlezen van je topic.
Kan niet anders zeggen dan respect :thumbup:

Al het proces alleen al zo mooi is om te volgen, dan ben ik benieuwd naar het resultaat :)

Fahrvergnugen
19-07-2013, 21:48
Even een paar uurtjes gespendeerd aan het grondig doorlezen van je topic.
Kan niet anders zeggen dan respect :thumbup:

Al het proces alleen al zo mooi is om te volgen, dan ben ik benieuwd naar het resultaat :)

Thanx. Ik zou ook het eindresultaat wel eens willen zien, maar haasten is nergens goed voor en het bouwen is het grootste deel van de hobby.

Paul.

Fahrvergnugen
20-07-2013, 21:28
Om grote stappen te maken heb ik materiaal nodig om aan de rolkooi te beginnen, Helaas komt dit na de Bouwvak pas binnen. Daarom loop ik rondjes om de auto en doe van allerlei kleine afwerk puntjes, ook dat moet gebeuren dus komt wel mooi uit.
Nadat ik de stoelen zo heb aangepast dat ik ze tov elkaar kan uitleinen (ik kan er niet tegen als ze scheef tov elkaar staan), liep ik weer ens een rondje. De linkerkant heeft in het verleden ooit schade gehad, hierdoor is de stijl op de plaats van het deurslot naar achter geduwd. Nadat ik hier het reparatie lod had weggeslepen bleek d naad tussen deur en scherm ter hoogte van het slot wel heel ver open te staan. Vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken.

De slijptol erin.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126953.jpg

En de lijn terug erin kloppen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/126954.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
07-08-2013, 16:51
De rolkooi is binnen, nu alleen nog "even"monteren. :D
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127159.jpg

Of er toch maar een grijs keteken uitvoering van maken?
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127160.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
10-08-2013, 20:17
De binnenkant wil ik volledig strak en gespoten hebben, alleen vanwege de ragtop wil ik een spaar hemeltje monteren. Dit betekend dat alle bekleding kammen eruit moeten. Vanwege de kooi zal ik hier straks slecht bij kunnen. Ook had ik een lichtelijke kater, dus dit was het juiste klusje voor deze ochtend.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127223.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127224.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
17-08-2013, 16:22
Vandaag maar eens begonnen aan de rolkooi.

Eerst gaten geboord, op deze manier kan ik de boog wat langer houden en past hij aan de onderkant altijd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127333.jpg

Toen begonnen met buigen. Het buigen gaat op zich goed, maar het uitmeten, waterpassen en vanuit de buigmal terug rekenen is een PITA.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127334.jpg

Om de hoeken goed te krijgen had ik een degelijke zwaaihaak gekocht. Op de 2e foto zie je mijn geavenceerd gereedschap liggen dat ik in de plaats van de zwaaihaak gebruik. :-)

Paul.

Gijs
18-08-2013, 09:54
Nog steeds lekker bezig! Het moeilijkste zal de plaats bepalen zijn met het buigen..
Laatst heb ik btw je oude T2a G60 in Oisterwijk zien staan..! :)

Fahrvergnugen
18-08-2013, 10:02
Nog steeds lekker bezig! Het moeilijkste zal de plaats bepalen zijn met het buigen..
Laatst heb ik btw je oude T2a G60 in Oisterwijk zien staan..! :)

We gaan gewoon door Gijs. plaats van bochten bepalen is idd het moeilijkste, maar ik heb het redelijk onder de knie.

Mijn oude G60T2a is inderdaad weer in deze omgeving, ik heb hem laatst bij Ron zien staan. Helaas is hij helemaal beige, maar de eigenaar mag er mee doen wat hij wil.

Fahrvergnugen
21-08-2013, 13:07
De eerste boog van de kooi is klaar. Aan de onderkant heb ik hem 2 kleine hechtjes gegeven zodat ik ze makkelijk weer kan verwijderen. Ik wil hem nl. zo lang mogelijk los laten zitten zodat ik wat kan bewegen en de bovenkant kan lassen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127393.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127394.jpg

Met plakband heb ik de verbinding naar de versnellingsbaksteun gemaakt. Op deze manier kan ik de hoek opmeten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127395.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127396.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
28-08-2013, 20:53
weer lekker met de kooi bezig geweest. de aansluitingen uitmeten en dan goed aan laten sluiten valt niet mee. Na verschillende proef (gatzaag) boringen, is het toch gelukt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127469.jpg

Ook aan de onderkant sluit het goed aan. De verticale buisjes zijn op de baksteun geschroefd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127470.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127472.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127473.jpg

Paul.

DÁ-BRT
28-08-2013, 20:54
Je maakt er weer mooi werk van!

Fahrvergnugen
28-08-2013, 21:01
Je maakt er weer mooi werk van!

Thanx

Fahrvergnugen
08-09-2013, 11:03
DAMN, waarom heb ik dit nu niet eerder gezien. Nadat ik de kooi richting de versnellingsbak had gebracht, heb ik de buizen tov. van de carrosserie nog eens nagemeten. Helaas kwam ik er toen pas achter dat mijn bak niet in het midden lag.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127625.jpg

Dus, alles er weer uit, bevestigingspunten afgeslepen, en de bak er opnieuw in. Maar wel eerst goed uitlijnen. Omdat ik geen goeie referentiepunten heb (de koets vertouw ik niet) ben ik van het midden van de bodem uitgegaan.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127627.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127626.jpg

Paul.

jetta mk1 '82
08-09-2013, 11:08
Mooi stukje pijp buig werk!!

Gijs
08-09-2013, 16:16
Wederom weer mooi werk! Over 2 wkn ook in Bitburg aanwezig? :)

Fahrvergnugen
08-09-2013, 20:13
Over 2 wkn ook in Bitburg aanwezig? :)

Houd de paus van kleine jongetjes. ;)

hajee
08-09-2013, 20:20
Houd de paus van kleine jongetjes. ;)
ja dus! :thumbup: :D :D

Gijs
08-09-2013, 22:33
LOL! :D Ik had ff bedenk tijd nodig, maar tof! Mooi weekendje benzine en rubber dampen inademen :drive:

Fahrvergnugen
09-09-2013, 21:57
LOL! :D Ik had ff bedenk tijd nodig, maar tof! Mooi weekendje benzine en rubber dampen inademen :drive:

Ik heb er zin an.

Fahrvergnugen
11-09-2013, 20:11
Hij ligt er weer in, dit keer ben ik wel tevreden. De bak is wel weer een paar cm meer naar binnen gekomen. Dus zowel de kooi als vorkvervangers moesten weer ingekort worden.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/127716.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
18-09-2013, 21:02
Voordat ik verder kan met de kattebak, moest ik er zeker van zijn dat alles een beetje uitgelijnd is. Omdat ik nagenoeg geen referentiepunten meer heb, heb ik maar wat schermen en oude wielen gemonteerd. Op deze manier kon ik de wielen tov. de schermen meten. It was a perfect match.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128021.jpg

Hierna heb ik een malletje gemaakt om de kooigaten op de juiste plaats af te tekenen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128023.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
25-09-2013, 21:14
Niet veel te melden. Ik heb helaas weinig tijd om aan de auto te werken. Gisteren wel nog een paar steuntjes gemaakt om de kooi aan de koets vast te zetten.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128119.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
12-10-2013, 21:10
Omdat de motor en versnellingsbal hoger komen te liggen, moet ook de kattebak omhoog. Helaas zijn de binnenschermen niet rechthoekig, dit betekend dat het plaatwerk van de kattebak breder moet worden. Ik had nog een kattebak uit een '54er liggen, dus het plan was van 2 stukken 1 te maken. Wat ik niet wist; de kattebak van een '54er en een '56er zijn niet hetzelfde. de '56er loopt wat schuiner naar voren en de binnenschermen van een '54er zijn wat ruimer. Na wat aanpassen begint het er toch aardig op te lijken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128422.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
16-10-2013, 21:30
8 cm hoger, t'is een kort wandje geworden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128482.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128481.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
23-10-2013, 20:32
De kattebak is wat breder gemaakt met donormateriaal, tijd om weer eens te passen.

Breder zijstuk erin gehecht.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128616.jpg

Het verschil.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128614.jpg

Past al aardig.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128615.jpg

Paul.

Tjaap
23-10-2013, 21:56
Netjes

Fahrvergnugen
24-10-2013, 20:03
Netjes

Dank u.

Fahrvergnugen
06-11-2013, 13:42
Zo, het project "kattebak" begint nu eindelijk goede vormen te krijgen. Hij is ondertussen goed passend en de eerste lasjes zijn al weer een feit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128833.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128832.jpg

Paul.

DÁ-BRT
06-11-2013, 15:39
Ziet er goed uit Paul!

Waar ga je hier na mee bezig?

Fahrvergnugen
06-11-2013, 21:13
Ziet er goed uit Paul!

Waar ga je hier na mee bezig?

Thanx Bert.
Nog een paar kleine dingen doen en dan gaat de koets er af. Als de koets er af is heb ik nog wat afwerk dingen aan het onderstel. Dan gaat het onderstel en kar aan de kant zodat de koets ondersteboven op schragen kan. Dan kan ik alle dingen aflassen waar ik nu niet goed bij kan. Daarna gaat het langzaam tijd worden voor de straler in de hoop dat ik nog wat meer mag gaan lassen :D

Wanneer krijgen we weer een update van jou project.

Paul.

DÁ-BRT
06-11-2013, 22:54
Grote plannen, mooi. Fijn dat je het lassen leuk vindt, vroeg me ook al af waarom je daar toch zo veel mee bezig was ;-) haha...

Ik ben op de achtergrond druk bezig met onderhandelingen met de sponsor in verband met de CNG (Compressed Natural Gas) als brandstof en daarnaast onderdelen in aan het kopen, FIA / KNAF regelementen aan het doornemen en het leukste 3D ontwerpen.

Fahrvergnugen
07-11-2013, 21:01
Grote plannen, mooi. Fijn dat je het lassen leuk vindt, vroeg me ook al af waarom je daar toch zo veel mee bezig was ;-) haha...

Ik ben op de achtergrond druk bezig met onderhandelingen met de sponsor in verband met de CNG (Compressed Natural Gas) als brandstof en daarnaast onderdelen in aan het kopen, FIA / KNAF regelementen aan het doornemen en het leukste 3D ontwerpen.

Ik ben benieuwd Bert. middenmotor is en blijft een vette ombouw.

Fahrvergnugen
13-11-2013, 21:28
Now we're flying.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/128972.jpg

Tijd voor de restpunten van het onderstel.

sikke aant
14-11-2013, 20:48
Zo, net ff je topic doorgebladerd, maar wat een project man, echt RESPECT hiervoor!!!!

Fahrvergnugen
14-11-2013, 20:54
Zo, net ff je topic doorgebladerd, maar wat een project man, echt RESPECT hiervoor!!!!

Bedankt, het duurt ff maar het bouwen en verzinnen is juist de hobby.

sikke aant
14-11-2013, 20:58
Ben ik helemaal met je eens!!!

Dat vind ik ook het mooist van de hobby :thumbup:

Fahrvergnugen
15-11-2013, 21:23
Het stuurhuis had ik met een paar hechtjes, toen de koets er op zat, tijdelijk gemonteerd. Helaas moest toen ook de stabilisator construktie wijken.

Vandaag het stuurhuis opnieuw, definitief, gemonteerd en ook de stabilisator zit er weer op. Nu alleen de draadeind verbinding van de stabi nog vervangen en dan is de voorkant klaar. Ook heb ik steunen gemaakt zodat de koets in de bandenbak weer op het onderstel vastgezet kan worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129003.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129004.jpg

Paul.

hajee
15-11-2013, 21:58
mooi hoor.
wat een gepuzzel he?

Fahrvergnugen
15-11-2013, 22:04
mooi hoor.
wat een gepuzzel he?

Ik denk dat ze daarom tegenwoordig zoveel ingenieurs in dienst hebben. Wat de fabrikanten met veel geleerden, computer animaties na duizende testen op de markt brengen, denken wij in een avondje met een slijptol beter te kunnen :D

Fahrvergnugen
15-11-2013, 22:16
Omdat het voorterein klaar is, ben ik begonnen met het controleren van de achterkant.

De uilijning komt (gelukkig) heel goed in de richting.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129005.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
20-11-2013, 21:53
De luiken die ik lang geleden in de tunnel had geslepen, heb ik nu voorzien van een mooi kader zodat ik ze blijvend uitneembaar kan maken. sorry voor de wazige foto's.

Chassiskop
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129121.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129122.jpg

Net voor de V-bak.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129123.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129120.jpg

Paul.

DÁ-BRT
20-11-2013, 23:54
Hoe ga je die luiken afdichten? Het lijkt namelijk alsof je alu tape hebt gebruikt, of je hebt wel hele mooie kaders gebruikt ;)

Fahrvergnugen
21-11-2013, 21:14
Hoe ga je die luiken afdichten? Het lijkt namelijk alsof je alu tape hebt gebruikt, of je hebt wel hele mooie kaders gebruikt ;)

Alu-tape whahahah.
Nee Bert, ondertussen weet je toch wel beter ;)
Ik heb van stroken plaatstaal een soort schilderijlijstje gemaakt. Dit lijstje ligt voor de helft op het luikje, waar het met proplasjes is vastgelast, en voor de helft op de middenkoker/balk. uiteindelijk komt er schroefdraad in de middenkoker/balk en worden deze luikjes vastgeschroefd.

Paul.

DÁ-BRT
24-11-2013, 16:54
Alu-tape whahahah.

Zie er goed uit, dat staat vast.

Fahrvergnugen
04-12-2013, 13:56
Weinig te melden de laatste tijd. Mijn zoon zit op voetballen dus sta ik langs de lijn en niet langs de keef.

Gisteren 2 gaten in de tunnel gezaagd om de kooibevestiging in te lassen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129316.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129317.jpg

Toen nog even de koets weer laten zakken en een proefpassing met de buizen richting de versnellingsbak (door de kattebak) gedaan. Als dit straks netjes past kan ik de schokbrekerbev. gaan maken.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129314.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129315.jpg

De pijpen lijken scheef tov elkaar te zitten, en dat is ook zo. Dit komt doordat de versnellingsbak niet in het midden ligt (kan ook niet).

Paul.

Fahrvergnugen
18-12-2013, 21:42
Niet veel te melden helaas. meer denkwerk dan uitvoerend.

De versnellingsbak is behoorlijk naar binnen gekomen. Om de kattebak nu zo veel mogelijk origineel er uit te laten zien, ben ik bezig de bocht boven op de tunnel net andersom te laten lopen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129495.jpg

Paul.

DÁ-BRT
18-12-2013, 21:44
Geen problemen dan met je chassis nr.?

Fahrvergnugen
18-12-2013, 21:58
Geen problemen dan met je chassis nr.?

Het nummer staat onder de rode streep en blijft dus volledig zichtbaar. Geen probleem ;)

Fahrvergnugen
23-12-2013, 21:44
Om de versnellingsbak wat vrijheid te geven moest er een puist op de kattebak komen. Een "recht toe, recht aan" bakje lassen is de makkelijke oplossing. Ik heb er voor gekozen om de kattebak verhoging en het versnellingsbak bultje te maken van zoveel mogelijk origineel materiaal. Dit is K%# werk, maar ik hoop dat, wanneer het klaar is, het de extra uren waard is.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129552.jpg

Paul.

DÁ-BRT
25-12-2013, 10:42
Zo mooi om elke update weer originaliteit met een Paul twist te zien!

Fahrvergnugen
25-12-2013, 17:16
Zo mooi om elke update weer originaliteit met een Paul twist te zien!

;)

Fahrvergnugen
25-12-2013, 17:17
Kerstavond, ff geen plaatwerk.
De eerste coilover zit op zijn plaats. Als ik dit zo bekijk moet er nog heel wat afgelast worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129581.jpg

Paul.

DÁ-BRT
25-12-2013, 18:43
Kan je de coilover boven nog verder naar buiten zetten, dan klopt de hoek met de aansluiting ook beter.

Fahrvergnugen
25-12-2013, 21:20
Kan je de coilover boven nog verder naar buiten zetten, dan klopt de hoek met de aansluiting ook beter.

Bedoel je dat de bovenste bevestiging dan recht onder de pijp komt te zitten?

Ivm. de lengte van de coilover, de rijhoogte en de ruimte tussen draagarm en aandrijfas gaat dat helaas niet.

Fahrvergnugen
08-01-2014, 16:34
En weer een stukje gebogen pijp erin. Nog een klein beetje richten en dan lijkt het goed te komen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/129892.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
08-01-2014, 16:36
Kan je de coilover boven nog verder naar buiten zetten, dan klopt de hoek met de aansluiting ook beter.

Ik heb het geheel weer aangepast door een nieuwe buis hoger in de kooi te lassen. Nu zit de schokbreker recht onder de buis en zit het onderste kogelgewricht ok netjes recht. :thumbup:

DÁ-BRT
08-01-2014, 20:15
Ik moet toch mezelf maar eens een keertje uitnodigen om het project in het echt te aanschouwen... Mooie stap vooruit!

Ik zag trouwens op the Samba vandaag iemand die een rolkooi ongelast op z'n plek hield met magneten die je onder een hoek kon verstellen. Leek me handig en goed zelf te maken. Zal even zoeken naar een foto

BeetleGrandDad
08-01-2014, 20:57
Deze ?

http://www.powerplustools.nl/c/120-category/magnetisch-gereedschap.jpg

Zijn in het 'laswereldje' ;) wel bekend

jellehier
08-01-2014, 21:13
Die zijn niet verstelbaar lijkt me

sikke aant
08-01-2014, 21:18
Je hebt de snelheid er weer aardig in zitten!!!

@BeetleGrandDad, dezen zijn niet verstelbaar.

Fahrvergnugen
08-01-2014, 21:32
Die magneten (niet verstelbaar) gebruik ik ook wel, alleen voor de kooi is dit niet werkbaar. De ene buis grijpt als het ware om de andere, daar waar gelast moet worden maak ik de kooi op maat met de juiste maat gatzaag (speciaal tooltje), hierdoor blijft hij vanzelf op zijn plaats zitten. Daar waar de kooi niet vanzelf op zijn plaats wil blijven zitten geef ik hem een klein tijdelijk hechtje.

Fahrvergnugen
08-01-2014, 21:34
Ik moet toch mezelf maar eens een keertje uitnodigen om het project in het echt te aanschouwen... Mooie stap vooruit!


Hoi Bert,

Je bent altijd welkom. De Boxer (waar ik sleutel) is hele dagen geopend en de koffie staat altijd klaar.

Fahrvergnugen
19-01-2014, 14:22
Weer een dagje met pijpen aan het stoeien geweest. De linkerkant overnieuw gedaan en de rechterkant is nu ook klaar.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130103.jpg

Opde achtergrond nog wat missers.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130104.jpg

Paul.

Tjaap
19-01-2014, 14:25
Netjes!

DÁ-BRT
20-01-2014, 10:38
Ziet er goed uit Paul!

Als ik jouw ontwerp van de beugels zie versus mijn idee dan ziet het er logischer uit om een beugel per kant te maken en die van links naar rechts te verbinden. Dan kom je veel mooier bij het dashboard langs. Moet toch binnenkort de rest afmaken, daarnaa zal ik het ontwerp met Dutchbuild bespreken.

http://zwalve.eu/d/8818-2/Isometric-view-2_060114.jpg

Fahrvergnugen
20-01-2014, 21:17
Ha die Bert,

Ik heb aan de bovenkant behoorlijk lopen kloten met mijn ontwerp. 2 bochten kort op elkaar waarvan 1 bocht zowel naar onder als naar buiten moest draaien. Eerlijk gezegt heb ik op het punt gestaan om het ontwerp aan te paasen naar een boog voor de voorruit langs, zoals jou plaatje. ik denk namelijk dat dat juist makkelijker is.

DÁ-BRT
20-01-2014, 21:25
Goede terugkoppeling. Die van jou lijkt namelijk veel vlakker dan mijn ontwerp. Zal nog even kijken wat ik doe.

Fahrvergnugen
20-01-2014, 21:44
Boven de voorruit zit een behoorlijk dik stuk plaatwerk (precies in de hoek waar mijn kooi loopt). Omdat ik de kooi zo hoog mogelijk wilde hebben, ivm instappen, moest ik hier omheen buigen. Dat laatste is a PITA.

Fahrvergnugen
22-01-2014, 22:02
De kooi begint aardig vorm te krijgen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130200.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130201.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
25-01-2014, 21:19
Na wat buigen, slijpen, boren en lassen. Weer een pijpje erbij.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130242.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130243.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
29-01-2014, 14:01
Weer een pijp update (niet erotisch)

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130270.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/130271.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
15-03-2014, 14:50
Vandaag begonnen aan het kooi gedeelte in de bandenbak. eerst maar even van PVC een malletje gemaakt, dit is met de fohn makkelijk te buigen.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131148.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131149.jpg

Hierna de mal namaken van staal.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131151.jpg

En de bevestiging aan de kooi binnen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131150.jpg

Nu nog eentje in spiegelbeeld.

Paul.

DÁ-BRT
15-03-2014, 15:32
Paul, wat is de toegevoegde waarde van deze balk? Heb je hem aan de vooras gemaakt?

Fahrvergnugen
16-03-2014, 20:19
Paul, wat is de toegevoegde waarde van deze balk? Heb je hem aan de vooras gemaakt?

Mijn Porsche voorwielophanging heeft voor in de neus 2 bevestigingspunten, en ook de schokbrekers zitten in het neusplaatwerk gemonteerd. Omdat de neus van dit type kever veel te zwak is om een voorwielophanging in te verwerken trek ik de kooi door naar voren. De schokbrekerpunten komen er aan vast te zitten en de pijp eindigt onder in de bandenbak boven op de steun waar de draagarmen een bev.punt hebben. de linker en rechter pijp zal thv de schokbrekers nog verbonden worden. Op deze manier maak ik de neusconstructie geschikt voor deze voorwielophanging.

Paul.

Fahrvergnugen
19-03-2014, 21:02
Ook de rechterkant zit er in. Nog even goed op maat maken en vastlassen. Hierna nog een verbinding van veerpoot naar veerpoot en de kooi is klaar om afgelast te worden.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131245.jpg

Paul.

Gijs
19-03-2014, 23:26
Ik had al even niet gekeken, maar de gang zit er nog steeds in! Mooie kooi :cool:

Fahrvergnugen
20-03-2014, 20:35
Ik had al even niet gekeken, maar de gang zit er nog steeds in! Mooie kooi :cool:

Thanx Gijs. Jij zit tegenwoordig tussen het petjes volk natuurlijk :-)

Gijs
20-03-2014, 23:24
Thanx Gijs. Jij zit tegenwoordig tussen het petjes volk natuurlijk :-)
Ja, klopt... geen kevers meer, alleen maar petjes-golfjes :D

Fahrvergnugen
21-03-2014, 21:19
Ja, klopt... geen kevers meer, alleen maar petjes-golfjes :D

;)

Fahrvergnugen
22-03-2014, 22:52
Op school heb ik geleerd dat een driehoek zorgt voor stevigheid. dus nog maar een buisje toegevoegd.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131309.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131308.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131305.jpg

Paul.

Gijs
23-03-2014, 10:27
Op school heb ik geleerd
:eek: Bel de krant!

Fahrvergnugen
23-03-2014, 14:16
:eek: Bel de krant!

LOL

Tjaap
23-03-2014, 15:38
Hahahhaa

Fahrvergnugen
26-03-2014, 21:00
Nu kan de tank er ook weer uit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131388.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131387.jpg

Paul

Fahrvergnugen
03-04-2014, 19:53
Omdat het versmallen van een vooras zo 2011 is, ben ik maar aan de tank begonnen. Dit is Tha Bomb voor het 2014 seizoen. :mrgreen:

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131476.jpg

Paul.

DÁ-BRT
04-04-2014, 06:59
haha....

Je hebt wel de brandstof eruit gehaald en dat is ook wel heel erg 1997.... :D

Tjaap
04-04-2014, 07:03
Ja maar dat is omdat je werkplaats affikken weer heel 2001 is.

Barn171
04-04-2014, 16:49
:lmao: whahaha grapjassen :thumbup:

Mooi werk Paul!

Fahrvergnugen
04-04-2014, 20:34
:tounge:

Ach, rijden met zo'n ding is waarschijnlijk iets van 2016 :D

Fahrvergnugen
16-04-2014, 18:13
Weer ff tijd gehad voor VWrankenstein.

De kooi in de kofferbak is helemaal op maat, waterpas en vastgehecht. Ook de tank gaat er nu makkelijk in en uit.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131687.jpg

Ook aan deze kant een extra versteviging aangebracht.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131690.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131689.jpg

Ook begonnen met de steunen voor de veerpootbrug. als dit klaar is is de kooi, op aflassen na, helemaal klaar.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131688.jpg

Paul.

KennyH
16-04-2014, 21:36
Goed bezig alweer!!

Fahrvergnugen
18-04-2014, 18:36
Het was een goede vrijdag. Ik heb de kooi helemaal af kunnen werken, nu moet hij alleen nog afgelast worden.
Ik heb ook eindelijk de rommel eens geruimd en de koets weer gescheiden van het onderstel.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131722.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131723.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131724.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131725.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131726.jpg

Paul.

DÁ-BRT
18-04-2014, 19:04
Het schiet echt lekker op Paul en mijn complimenten het ziet er echt professioneel uit!

Fahrvergnugen
18-04-2014, 20:19
Het schiet echt lekker op Paul en mijn complimenten het ziet er echt professioneel uit!

Thanx Bert.
Ik ben ook heel blij met de resultaten tot nu toe. En dat voor een kantoorpikkie. :D

DÁ-BRT
18-04-2014, 21:12
Juist die hebben een hobby nodig waar ze lekker mee bezig kunnen zijn aldus dit kantoorpikkie :D

Gijs
19-04-2014, 10:06
Heel mooi werk Paul! Dat was inderdaad een goede vrijdag :)

Fahrvergnugen
19-04-2014, 21:01
Juist die hebben een hobby nodig waar ze lekker mee bezig kunnen zijn aldus dit kantoorpikkie :D

;)

Fahrvergnugen
23-04-2014, 20:44
Nu ik toch met de afwerking van de bodem bezig ben, heb ik toch maar besloten wat voorasversteviging aan te brengen.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131839.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
05-05-2014, 20:48
Vandaag een paar uurtjes bezig geweest om een werkend schakelmechanisme te maken. In het verleden had ik al een paar probeersels gemaakt, maar was nooit tevreden. Nu lijk ik alle versnellingen te kunnen pakken maar blijft moeilijk met een droge bak, zonder draaiende motor.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131977.jpg

Ook bij de achterwiel ophanging weer een nieuw idee. In plaats van veerplaten gebruik ik uniball's. In mijn eerste idee was de schroefdraad voor de unieball bout nog met urethaan bevestigd. Omdat urethaan nog steeds beweging toelaat heb ik het nu maar massief gemaakt.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/131975.jpg
Gr, Paul.

DÁ-BRT
05-05-2014, 21:06
Zou je die achteras uni-ball aansluiting niet excentrisch kunnen maken om de verstelling van het wiel te realiseren?

Je zou dit in combinatie met de bevestigingsplaat die je erop schroeft.

Fahrvergnugen
05-05-2014, 21:09
Zou je die achteras uni-ball aansluiting niet excentrisch kunnen maken om de verstelling van het wiel te realiseren?

Je zou dit in combinatie met de bevestigingsplaat die je erop schroeft.

Dat zou inderdaad nog idealer zijn maar ik denk dat ik de wielen zo wel in de juiste stand krijg. een plaat komt er nog wel overheen zodat de uniball opgesloten zit.

DÁ-BRT
05-05-2014, 21:21
Je wilt het dus opvangen in de bout verbinding tussen de uni-ball en schetsplaat en de schetsplaat en de draagarm?

Toch ook alu Porsche armen?

Fahrvergnugen
07-05-2014, 21:09
Je wilt het dus opvangen in de bout verbinding tussen de uni-ball en schetsplaat en de schetsplaat en de draagarm?

Toch ook alu Porsche armen?

Daar verstel ik de toe in en out. maar ik heb ook excentrische draagarmbouten. (ja alu draagarmen)

Paul.

Fahrvergnugen
09-05-2014, 20:02
Omdat ik straks ook lachgas wil gaan gebruiken moet het brandstofsysteem aangepast worden.
De motor heeft een brandstofpomp voor de benzine injectie nodig en hiervoor heeft hij een aanvoer en retourleiding nodig. Maar ook voor het NOS systeem raden ze me aan om een brandstofpomp een toevoer en retourleiding te gebruiken.

Dus om het chassis af te kunnen werken heb ik nog wat leiding en nippels aangeschaft. in de tunnel liggen straks 4 brandstofleidingen.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132021.jpg

Paul.

DÁ-BRT
10-05-2014, 08:25
Slim om dit nu al mee te nemen. En leidingen voor een oliekoeler ook misschien en idee?

Fahrvergnugen
10-05-2014, 13:39
Oliekoeler komt aan de achterkant onder de auto, hiervoor heb ik de vloer achter de bestuurdersstoel verhoogd. is dus al rekening mee gehouden. :thumbup:

DÁ-BRT
10-05-2014, 13:40
Klopt, wist ik eigenlijk ook wel...

Fahrvergnugen
10-05-2014, 13:43
Brandstofleiding nr. 3 en 4 liggen op zijn plaats.

4 aansluitingen in de chassiskop.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132028.jpg

En 4 aansluitingen aan de achterkant.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132029.jpg

Paul.

Audi1981
11-05-2014, 17:37
Pfff net allemaal eens doorgelezen, maar respect voor je doorzettingsvermogen :thumbup:

KennyH
11-05-2014, 18:30
Zeer netjes gedaan met die brandstofleidingen!

BeetleGrandDad
11-05-2014, 18:38
Pfff net allemaal eens doorgelezen, maar respect voor je doorzettingsvermogen :thumbup:

:D Het doorlezen verdiend al respect ;)

Fahrvergnugen
11-05-2014, 20:41
Pfff net allemaal eens doorgelezen, maar respect voor je doorzettingsvermogen :thumbup:

Thanx

Fahrvergnugen
11-05-2014, 20:42
:D Het doorlezen verdiend al respect ;)

:D

Fahrvergnugen
17-05-2014, 12:48
Getting closer with the coilover set-up 3.0
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132102.jpg

Paul.

Audi1981
20-05-2014, 21:36
It sure looks nice :D

VwGolfMK2VW
21-05-2014, 19:30
Dat met die benzineleidingen heb je netjes gedaan!

Fahrvergnugen
21-05-2014, 20:14
It sure looks nice :D

Dat met die benzineleidingen heb je netjes gedaan!

Thanx.

Fahrvergnugen
24-05-2014, 20:02
Als de verstellers klaar zijn kan ik ze erin lassen en is de nieuwe set-up klaar.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132174.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132173.jpg

De schokbrekertoren zat in de weg, die hebben we toch niet meer nodig.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132177.jpg

Ook de 944S stabilisator past bijna.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132176.jpg

Paul.

ErikvanBilsen
24-05-2014, 22:24
Goed bezig.
Nog steeds zwaar respect voor dit project.

Fahrvergnugen
04-06-2014, 14:02
De achterkant van de auto is in hoogte verstelbaar gemaakt. Coilover set-up 3.0 is hiermee afgerond.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132434.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132433.jpg

Paul.

Fahrvergnugen
18-06-2014, 20:16
Vandaag een nieuwe mijlpaal. het chassis gaat naar de straler om te stralen, scooperen en in de epoxy te spuiten.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132598.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132600.jpg

Paul.

hajee
18-06-2014, 20:24
goedbezig!

DÁ-BRT
19-06-2014, 04:33
Dat is een mooie stap richting voltooing!

Fahrvergnugen
19-06-2014, 21:08
Dat is een mooie stap richting voltooing!

Yep, ben er ook blij mee.

Fahrvergnugen
10-07-2014, 20:55
De bodem is weer terug.

Gestraald, geschoopeerd en in de epoxy.
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/132899.jpg

DÁ-BRT
11-07-2014, 05:13
Dat ziet er mooi uit!

Tjaap
11-07-2014, 06:53
Gaaf!

Gijs
12-07-2014, 09:23
Erg mooi geworden Paul! Nu eerst het chassis opbouwen, of verder met de koets?

Fahrvergnugen
12-07-2014, 20:48
Erg mooi geworden Paul! Nu eerst het chassis opbouwen, of verder met de koets?

Voorlopig ff chassis aan de kant en verder met de koets. maar tussendoor ook de einser nog afwerken.

Fahrvergnugen
10-01-2015, 15:33
Lang niets meer gemeld maar niet volledig stil gezeten.
De kattebak is op hoogte gebracht en de beplating rondom de kooi is aangepast. (nog aflassen)
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135261.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135259.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135260.jpg

Paul

Fahrvergnugen
17-01-2015, 16:21
Vandaag gestart met het lassen van de kooi.

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135410.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135411.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135412.jpg
http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/135413.jpg

racecees
17-01-2015, 17:53
Ziet er netjes uit! :thumbup:

Gr. Cees

Fahrvergnugen
17-01-2015, 20:14
Ziet er netjes uit! :thumbup:

Gr. Cees

Thanx Cees,

jones
17-01-2015, 23:01
Mooi laswerk! Heel gaaf project!!