Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-05-2006, 18:31
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default allemaal vraagjes van de gti

Omdat ik ebzig ben met ombouw van 1100 naar 1800 gti heb ik de volgende vraagjes

- Hoe hangt de luchtfilterbak op/vast met de injectieleidingen enzo. Ik heb alleen vaag ding aan de carosserie hangen maar onder aan de luchtfilterbak zie ik wel wat pennetjes uitsteken dus die zal daar wel in hangen?

- Koude startproeier.....daar zit ook een sensor aan...weet alleen niet wat ik ermee moet. iemand enig idee waar dat op aangesloten moet worden?

- Ontsteking...volgens de vraagbaak zit der op dat doosje (waar ik ff de naam van kwijt ben; waar twee van die vacuumslangetjes op zitten) eentje voor "vroeg"en eentje voor "laat. Zelf gebruik ik een ontsteking van een golf 2 (met hallgever) en daar zit dat doosje maar met een slang aansluiting. (lekker vaag verhaal maja... )

- Wou de benzine pompen (!) van een cabrio aansluiten...dus drukpomp in de tank en gewone pomp eronder...iemand die hier een mooie tutorial van. Oftewel hoe slijt ik dat aan ...en dikte van de nieuwe benzineleidingen wat ik moet gaan trekken.

alvast bedankt dan maar voor het lezen
Reply With Quote
  #2  
Old 11-05-2006, 20:42
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Snap niet wat je bedoelt met die luchtfilterbak ! Hij valt met pinnetjes in kuiltjes onderaan...bedoel je dat?

Die ontsteking...bij een Golf II met K-jet zit inderdaad 1 vacuum slangetje op de onsteking, deze loopt naar je gasklephuis waar je ALTIJD vacuum hebt. Die moet dus aangesloten worden net voor de gasklep. Bedoel je dit?

De rest weet ik zo ook niet, heb het wel gelezen !

Suxes!
Reply With Quote
  #3  
Old 11-05-2006, 21:01
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

luchtfilterbak zit met 2 pennen op de zijkant in rubbers in de carosserie vast
en aan de andere kant met een klembeugel
koude startsproeier zitten 2 draden aan en die gaat naar de thermotydschakelaar
ontsteking is wat TD15 zegt
pomp uit de tank naar pomp onder de auto drukaccumulator en naar de brandstofverdeler daarvandaan de retoer terug naar de tank
dikte van de leiding durf ik niet te zeggen
hoop dat je er wat mee kunt
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2006, 22:35
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

rubbers in de carosserie mis ik dus en die klem ook....dus als iemand mij daar blij mee kan maken ?

Gedeelte van de pomp snap ik niet...momenteel zitten in de 1100 cc een vlotter en een mechanische pomp....deze moeten eruit toch? Kom op de plaat van de vlotter niet de drukaccumulator..? Op de drukaccumulator zit toch zo'n filternetje he en een uitgang...dus dat komt in de tank leek mij.
Brandstofverdeler is de spinnenkop ja hè ?

Voor de rest weet ik weer wat...om ff verder te beunen...hoop ik
Reply With Quote
  #5  
Old 12-05-2006, 11:22
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?
Reply With Quote
  #6  
Old 12-05-2006, 11:25
Tapestaartje's Avatar
Tapestaartje Tapestaartje is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 590
Default

Omdat ie zo'n schitterende GTS natuurlijk niet kon laten staan!!!

__________________
Golf GTS '83 SOLD
Reply With Quote
  #7  
Old 12-05-2006, 11:35
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?



je kan ook een kant en klare wagen kopen , maja waar is dan de hobby...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #8  
Old 12-05-2006, 11:43
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?

weet je een mooie te staan voor weinig geld (die wel nog hard is)

besides, zo'n GTS "schijnt" zeeeeer zeldzaam te zijn, he roel
maar het zal wel uiteindelijk allemaal op zijn pootjes terecht komen met de golf, je bent er tenslotte al zo lang mee bezig , anders duw ik je wel daar in "easyfield" de berg af...
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #9  
Old 12-05-2006, 11:47
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
waarom niet meteen een GTI gekocht, of een Golf met de 1500 JB motor?



Waarom wel ...


Wat is je bijdrage nou aan mijn vragen?
Reply With Quote
  #10  
Old 12-05-2006, 12:06
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Roel je moet een Gti tank opscharrelen voor je Gts. Aangezien hier onderling verschil in zit (dus tussen carb en injectieblok).
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #11  
Old 12-05-2006, 13:00
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 3,811
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Waarom wel ...


Wat is je bijdrage nou aan mijn vragen?


waarom wel, omdat je je dan een hoop werk zou hebben bespaard en in het geval van een oorspronkelijke GTI zou je tenminste een echte hebben gehad.....niks tegen GTS overigens, deze gaf het trouwens ook met de 1500 motor.....

maar ik geef toe, mijn bijdrage aan jou vragen is helemaal niks, nada, noppes, maar mag iemand nog niet eens een tegenvraag stellen?

P.s. oh ja, brandstofverdeler is idd de "spinnenkop", toch nog een kleine bijdrage

Last edited by Rene´ : 12-05-2006 at 14:21.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-05-2006, 15:38
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

@moroder....dit moet ook lukken met de gewone tank....

@rene'....ochja heb je vandaag in ieder geval nog wat goeds gedaan (antwoord geven op een semi-retorische vraag).
Alsof het zo raar is om een motor omte leggen van een 1100 naar een 1800...ben toch zeker niet de eerste wat dat doet?

Dus wat nog rest....hoe dat benzinepompen gedoe werkt? Welke dikte van de leidingen?
Enne waar sluit je de warmdraairegelaar op aan?
En iemand die nog zo'n ophanging heeft liggen van de luchtfilterbak/spinnenkop gedoe.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-05-2006, 15:45
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Niet in bezit van de Volkswagenonderdelenbijbel? Neem aan dat je daar wel achter de dikte van de brandstofleidingen kunt komen. En dan kun je gelijk beetje aan de explodedview tekeningen zien hoe alles zo'n beetje in elkaar zit!
Reply With Quote
  #14  
Old 12-05-2006, 16:01
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default




In de sletka zie ik de dikte niet staan....Wel ff exploded view gepakt van de tank van een cabrio met inspuiterT maar daar zie ik nergens de drukpomp staan...alleen nummertje 40 de inspuitpomp dus....

hmmz natuurlijk eerst weer even verkeerd gekeken ...blijft vrijdag he.





Hier stata de drukpomp/accumulator wel op...maar dei zweeft in de luch (exploded view he ) komt die op de plek van de vlotter dan?

Voor de rest hangt er blijkbaar ook nog overal zo'n brandstof (expansie) reservoir bij...Heb je dat nodig ?

Last edited by Golf_1_gts : 12-05-2006 at 16:07.
Reply With Quote
  #15  
Old 12-05-2006, 16:33
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Ik heb ook nog wel een drukpomp en accumulator liggen van een Golf 2 K-jettronic. Misschien dat je dat zou kunnen gebruiken??

En je bent niet de enigste met een motorswap van 1100 naar 1800, heb et zelf ook gedaan .
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #16  
Old 12-05-2006, 16:40
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

joa ik heb zelf de inspuitpomp en de drucaccumulator liggen van een cabrio k-jetronic....maja als die van jou je in de weg liggen...welke bezine leidingen heb jij gebruikt btw?
heb jij gewoon een originele gti pomp gebruikt uiteindelijk?
Reply With Quote
  #17  
Old 12-05-2006, 16:50
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
joa ik heb zelf de inspuitpomp en de drucaccumulator liggen van een cabrio k-jetronic....maja als die van jou je in de weg liggen...welke bezine leidingen heb jij gebruikt btw?
heb jij gewoon een originele gti pomp gebruikt uiteindelijk?


Heb het k-jettronic eraf gegooid voor carbs. Dus die leidingen heb ik niet gebruikt. Maar doe maar een bod en die pomp is van jouw
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #18  
Old 13-05-2006, 09:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

GTI heb de tank aansluiting onder ,dan loopt de brandstof zo de pomp in
een gewone golf heb een zelf aanzuigende pomp en trekt de brandstof zo uit de bovenkant van de tank
een cabrio GLI [en een golf2] hebben een pomp in de tank om de aanvoer van de brandstof te waarborgen,want de aansluiting zit daar ook bovenop de tank
Reply With Quote
  #19  
Old 13-05-2006, 15:56
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

@ golf mkII 16v; dus onder de achterbank......zit op die plek nu een vlotter?


enne waar wordt de warmdraairegelaar op aangesloten

(vind mezelf nu al lastig met al die vragen; trowuens alvast iedereen bedankt zo tussendoor he )

Last edited by Golf_1_gts : 13-05-2006 at 16:00.
Reply With Quote
  #20  
Old 13-05-2006, 17:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
@ golf mkII 16v; dus onder de achterbank......zit op die plek nu een vlotter?


enne waar wordt de warmdraairegelaar op aangesloten

(vind mezelf nu al lastig met al die vragen; trowuens alvast iedereen bedankt zo tussendoor he )



jep onder de achterbank
warmdraairegelaar komt op de luchtweger met brandstofleidingen
en de electradraden op het thermocontact en naar de zekeringkast

en wat betreft vragen :niemand is slim geboren
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum