Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-12-2006, 23:16
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default Rubbers van wielophanging gaar ?

Ik rij wel vrij veel in een Golf4 TDi rond van het bouwjaar 2001. De auto heeft nu bijna 180.000 kilometer gereden. Mijn rijstijl is nogal vrij sportief te noemen dus de auto krijgt af en toe goed op zen flikker Nu is het zo dat de laatste tijd de auto steeds meer last begint te krijgen van allemaal piepjes en vreemde geluiden. Bij nare kleine hobbels klinkt het ook net alsof er iets klappert bij de achterwielophanging (geluid is wat moeilijk uit te leggen). Kan dit iets zijn met gare rubbers in de wielophanging ? Heb wel gehoord dat dit vaak voorkomt bij de Passat.
Reply With Quote
  #2  
Old 06-12-2006, 23:26
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Bij de Golf 4 zijn het heel vaak de stabilisator rubbers voor, de koppelstangen voor, af en toe de draagarmrubbers voor en af en toe de achterasrubbers.

Alles aan rubbers dus
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 06-12-2006, 23:28
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Tering dat wordt in de vakantie dus een scheepslading rubber vervangen
Reply With Quote
  #4  
Old 06-12-2006, 23:34
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Zou eerst de stabilisatorstang voor goed controleren. Dit is tevens de makkelijkste en goedkoopste reparatie.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #5  
Old 07-12-2006, 01:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Je rijdt toch wel eerst netjes warm, de eerst 15 minuten (minimaal) en je laat de turbo toch wel goed tot rust komen!? Zodat deze niet zonder olie komt te staan!?

Over die kraakjes, leuk man alle rubbers vervangen...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum