Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Ice en andere auto electronica
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-03-2008, 21:27
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Question condensator parallel aansluiten?!

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een condensator van B-52, 1 fahrad, tweede-hands gekocht.

Ik heb hem parallel, vlak vóór de versterker tussen m'n + en - kabel aangesloten.

Na 3 dagen, PATS, deed de versterker het opeens niet meer...
Ik heb de condensator er dus maar weer ff tussen weg gehaald!

Er was verder helemaal niks stuk ofzo; ook geen zekeringetje...
De boel deed het weer gewoon, zoals voorheen.

WAT IS HIER GEBEURD??? Moet ik de 'powercap' anders aansluiten?
(ik durf de condensator eigenlijk niet meer aan te sluiten i.v.m. mogelijke blijvende schade )

Laat maar horen!
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #2  
Old 05-03-2008, 23:06
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

De condensator hoor je aan te sluiten tussen de plus kabel.
Dus aan de ene kant plus in en aan de andere kant plus uit naar de versterker.

check even de download bij capacitors onder aan de pagina

Gr Jan
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2008, 23:19
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
De condensator hoor je aan te sluiten tussen de plus kabel.
Dus aan de ene kant plus in en aan de andere kant plus uit naar de versterker.



Een condensator hoor je zo aan te sluiten (bron: www.12vhifi.nl)


__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2008, 23:20
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

op deze site vind je alle info over condensators boeiende theorie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Condensator

grtz.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2008, 06:39
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Wink

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
De condensator hoor je aan te sluiten tussen de plus kabel.
Dus aan de ene kant plus in en aan de andere kant plus uit naar de versterker.

check even de download bij capacitors onder aan de pagina

Gr Jan


Je zegt iets anders, als wat die handleiding vertelt... de handleiding klopt i.d.d...
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #6  
Old 06-03-2008, 12:56
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Sorry voor de verkeerde uitleg.

Gelukkig klopt de link wel,die heb ik er vlug even bij geplakt maar niet gecontroleerd
Reply With Quote
  #7  
Old 06-03-2008, 13:42
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Default

No hard feelings, kan gebeuren, toch?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #8  
Old 06-03-2008, 14:09
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Die condensator zal wel gewoon stuk zijn....Heb je m doorgemeten?
Reply With Quote
  #9  
Old 06-03-2008, 21:13
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,644
Question Tja...

Quote:
Originally Posted by Arne
Die condensator zal wel gewoon stuk zijn....Heb je m doorgemeten?


Nu wel, ben ik bang...

Ik sloot hem gewoon parallel aan en het werkte 3 dagen en toen opeens niet meer...

Als ik de condensator wil doormeten, wat moet de multimeter dan aangeven; en bij welke waardes is-ie stuk?
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #10  
Old 07-03-2008, 10:54
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

je kunt met een goedkope multimeter meestal niet de capaciteit meten van een condensator. zit die functie wel op je meter, dan gewoon aansluiten. geeft die nul aan is deze stuk. geeft die de waarde aan wat op de condensator staat is die goed.

anders even naar een car audio winkel gaan en even laten na meten.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum