![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik heb op dit moment onder mijn Rat-Golfje een schroefset zitten van KW.
Het is een set die verstelbaar is in hoogte (duhh) en in hardheid. Nu heb ik de set op zijn stugst staan en vind hem eigenlijk nog niet erg hard... Heb er 13" verbreed staal onder zitten, met behoorlijk wat ruimte (paar cm) tussen wielkas en band en toch loopt hij al flink aan terwijl hij eigenlijk nog lager zou moeten. Nu zat ik te denken om een Supersport setje aan te schaffen maar heeft dit nut ? Kortom, zal een Supersport setje stugger zijn dan de KW die ik nu heb (die overigens al wel een paar jaartjes oud is, of er in elk geval zo uitziet...) |
#2
|
|||
|
|||
![]() http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33890
niet duur en lekker hard ( als je het laag zet ) |
#3
|
||||
|
||||
![]() ik ken iemand met een KW schroefset en is wel redelijk stug maar nog lang niet zo als een supersport(als hij laag staat geschroeft)
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Had ik al gekeken Alberto, maar volgens zijn eigen zeggen een stuk comfortabeler dan Supersport...
En dat is nou net wat ik niet zoek, het moet echt knetterhard zijn zodat ik toch wat lager kan met mijn 8J staal. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
mijn ervaring is anders jan maar goed reviesie kan ook nog van de kw . |
#6
|
||||
|
||||
![]() Mij lijkt het wijsheid om er een flinke lading bumpstops tussen te leggen dan ben je overal van af.
Een Supersport set is flink stug in de meeste gevallen iig. Maar als je echt hele brede wielen hebt zal je ook met een Supersport set bumpstops moeten gebruiken. Mocht je een Supersport set nemen, neem dan een VR6 set, die zijn net even iets stugger ivm gewicht.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#7
|
||||
|
||||
![]() ik wilde net zeggen, heb nu ook zo'n set (Catec) als op 't forum verkocht wordt voor 298, die is absoluut niet stug.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Die set voor 298 heb ik ook. Heerlijk soepel, tenzij je hem helemaal naar beneden schroeft. Dan stuiter je alle kanten op. Maar is dat niet met elke set zo?
__________________
www.hardleers.net | Photography//design//art//people |
#9
|
||||
|
||||
![]() Er is een verschil!
Als je hem heel laag zet dan staat hij zowiezo op de bumpstops en lig je te stuiteren, met elke set. Een Supersport set is redelijk stug, ook al zit je dan nog niet op de bumpstops
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#10
|
||||
|
||||
![]() Als je stug wil: supersport !
__________________
Golf 8 GTI edition45 Clubsport ‘22 Porsche Macan ‘21 Transporter T6.1 ‘21 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Hoe gedraagt een supersport set zich op hoge snelheden en in bochten op een auto met veel vermogen?? het verschil moet ergens in zitten.
Ik heb nu zelf H&R en heb daarvoor KW gehad,maar ik vindt het 10X beter rijden .zeker nu met de R32 erin blijft de auto comfortabel en in de bochten strak. Ik snap best dat je voor een Ratlook auto hier niet zoveel om geeft maar denk er eens over. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lijkt mij toch duidelijk dat een KW/H&R etc dus de duurdere merken veel beter weggedrag zullen geven aan de auto. Maar in dit geval vermoed ik dat dat niet het belangrijkste is.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#13
|
||||
|
||||
![]() Als je echt laag wil is die set die Split verkoopt eigenlijk prima.
Heb hem er zelf ook onder en bij mij loopt eigenlijk niks aan. De auto schraapt wel als een malle over de grond, maar in de kasten is alles vrij. Niet uit eigen ervaring trouwens, maar wat ik gehoord heb van anderen die wel alle twee de sets hebben uitgeprobeerd, is dat de set van Supersport zoals Erdem die verkoopt, een stuk stugger is, ook als je nog niet helemaal tot beneden draait. Dus als je een beetje wil uitproberen met verschillende hoogtes lijkt me dat misschien een beter alternatief.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale Last edited by breadfan83 : 16-09-2007 at 23:51. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn ervaring is anders met Catec, stuitert prima ![]()
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl |
#15
|
||||
|
||||
![]() ik heb ervaring met zowel v-maxx als supersport en ik kan je vertellen dat supersport toch echt een stuk stugger is, had in de laagste stand vd supersport alleen nog vering in m'n banden
![]()
__________________
Passat 35i 1989 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik vind stuiteren wat anders dan stug.... |
#17
|
||||
|
||||
![]() Zou ook gewoon bumperstops plaatsen, is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
Nieuwe schroefset kun je altijd nog kopen.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#18
|
|||
|
|||
![]() OK is duidelijk dus...
Eerst ff proberen met bumpstops, en mocht ik het resultaat niet helemaal goed vinden een Supersport setje bestellen en daar de bumpstops tussen klikken. Weet ook dat KW in principe "beter" zou moeten zijn, maar mijn voorpoten zijn ook niet helemaal fris meer, die gooien er wel eens wat olie uit langs de bovenkant... |
#19
|
||||
|
||||
![]() Dan zijn je keerringen dus gaar. En is dempingsfactor een stuk minder als hoort. En dus niet stug meer.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() Nadeel van echt op je bumpstops rijden is dat de auto bij het nemen van een aantal kuilen gaat stuiteren. Ik hoef denk ik niet uit te leggen hoe goed je wielen sturen als ze geen kontakt met het wegdek hebben.
Ik zou geen extra risico's gaan lopen om maar laag te kunnen rijden.
__________________
WWW.MIVW.NL |