![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Idd, als je alles omzet zou het helemaal geen probleem zijn. Ik weet alleen dat hij er WEL een TDi in heeft liggen maar die draait op een mechanische pomp. Het hoe en wat is mij onbekend. Gezien hij hier in de buurt woont / werkt issut mss voor Benji handig hem ff op te zoeken ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Die golf is omgebouwd door Turbo Johan uit Lutjegast ,inderdaad een mechanische pomp op een tdi motor . Maar bedenk wel Benji dat als de motor zonder olie heeft gelopen ,je nokken as van de oude kop ook zonder olie heeft gelopen !!!! Dus bekijk die lagerschalen dan ook even goed ,voor je die kop gaat overbouwen ,anders zou ik eerst maart eens op zoek gaan naar een goede kop van een 1,9 D.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Quote:
|
||||
|
||||
![]() Jurgen, of die raamslingers identiek zijn weet ik eigenlijk niet.
Die Golf1 TDI draait inderdaad op een mechanische pomp, maar dat werkt denk ik alleen met andere verstuivers. En de tdi verstuivers zijn niet te plaatsen in een 1900 kop. Andersom ook niet. Wytze, vanavond of morgen de kop er maar af ![]()
T4 1.9TD(i) Arosa 1.4MPI Last edited by Benji : 09-10-2007 at 16:35. |
|
|||
|
|||
![]() is het een blauwe golf 1 met kleine achterlampen??
|
|
||||
|
||||
![]() Nee, een groene Domi
![]() ![]() Weer een update, het valt tegen! Na de reactie van Sikke Aant over wat zijn collega had gezegt, nog meer gaan twijvelen, en beide cilinderkoppen verwijdert. En wat blijkt, totaal anders! Zuigers zijn heel anders, drijfstangen, en natuurlijk de kop. Overigens is de kop van het oude blok nog heel! Toen besproken wat we zouden doen, en dat was eerst de zuigers en drijfstangen uit het oude blok trekken en die bekijken. Deze zagen er goed uit, op 1 drijfstang na, die zat muurvast, en de schalen zater er gewoon in gesmolten.. Toen de zuigers en drijfstangen uit de nieuwe getrokken, en het verschil bekeken. Cilinders zijn verder wel gelijk, krukas ook, maar de zuigers van de SDI zijn iets langer, en de drijfstangen korter. Dus wat ik nu, morgen dus, ga doen is een nieuwe drijfstang bestellen met kap en nieuwe lagerschalen. Deze komen dan in de SDI, de oude IDI cilinderkop erop, dan moet het draaien! Ik houd jullie op de hoogte.
|
||||
|
||||
![]() Indd die jongen met die groene golf 1 TDI (ongeveer 130pk
![]() Als je echt goeie info wilt vraag dan turbo johan ff, die weet alles over diesels, die heeft ook dat blok voor die groene golf 1 klaar gemaakt ![]() EDIT: oeps had de 4de pagina nog niet gelezen ![]() ![]() maar als ik je laatste bericht zo lees zou ik eerst turbo johan ff bellen, die kan je zo zeggen wat je wel en niet moet doen voor deze ombouw. Heb je zijn nummer ff ge pb`t
Mijn caddy type 1 pompvertuiver TDI project topic Mijn 85er golf 2 GTD daily topic 58er Spijlbus project topic Last edited by sikke aant : 09-10-2007 at 21:21. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik denk het wel, en ik heb ze een tijd terug nog nieuw besteld. Als ik er aan denk zal ik ff kijken op werk.
|
||||
|
||||
![]() Is goed Jurgen, en anders heeft Split ook nog wel ergens een paar liggen. Alleen is het maar de vraag of die ze nog kan vinden
![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Je bent in ieder geval goed bezig
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit is het nummer, 321 837 581 A 90V Pon had ze niet liggen zag ik, maar bestellen is te proberen. Kost rond de twaalf euro. Golf 1, Passat 32B, Scirocco etc is allemaal hetzelfde.
|
||||
|
||||
![]() Ah kijk, dan weet ik ook meteen waar ik ze nog meer van kan hebben. Volgens mij zijn er wel meer dingen gelijk met een Golf mk1, onder andere de klapramen.
In ieder geval bedankt ![]() Vandaag contact gehad met Turbo Johan, hij vertelde dat het wel moet lopen met de standaart pomp op de SDI, misschien dat de pomp dan wel wat opgedraait moet worden. Ook vandaag bij LMR, Leeuwarden Motoren Revisie, geweest voor een drijfstang. Deze kan je alleen per 4 kopen! Kosten 500 euro.. Daar moeten dan nog lagerschalen bij, en nieuwe boutjes (volgens mij). Ook even gekeken wat een krukas kost, die kost €550. En gekeken wat een compleet nieuw onderblok kost met alles erin, deze kost rond de 1350 euro incl korting, BTW en transportkosten. Ben nu dus aan het nadenken wat te gaan doen, nieuw blok, of nieuwe drijfstangen en de hele rattaplan, of weer opbouwen zoals hij er gisteren eerst ingelepeld zou worden. Wat is raadzaam? Iemand een idee? Of nog beter, iemand toevallig een drijfstang liggen? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik zou als ik jou was zou ik eerst eens zoeken om een 1,9 d motor ,of nog beter een 1,9 td motor ,maar die zijn schaars !
Want voor 1350 euro (en dan nog een koppakkingset erbij) kan je ook een goede td of zelfs tdi motor kopen met de aanbouwdelen erbij! Of zoals johan zei ,gewoon proberen met het sdi blok en de oude pomp van de 1,9d erop ! Proberen kan altijd ! Anders moeten we het weekend maar even brainstormen tijdens de BBQ ![]() Want ,ja ,het blijft natuurlijk ook nog een beetje 'mijn 'passat ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ja Wytze, voor 1350 euro heb je ook wat anders, maar dit is wel splinternieuw. Alleen is het me ook wat te duur. Ik houd me er deze week maar niet meer mee bezig, zal wat dingen nakijken/zoeken op het internet, en dan hebben we het er zaterdag even over. Denk dat ik inderdaad de SDI weer in elkaar zet, en het probeer. Werkt het niet, of nét niet, dan moet Johan er maar even naar kijken en de pomp afstellen.
|
||||
|
||||
![]() Koop nou gewoon mijn oude motor, goedkopere en veel geschiktere oplossing als je het mij vraagt!
![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() ^^ ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik gooi er geen blok in die de wereld al 15x is rond geweest Arnaud. Wil niet zeggen dat het blok slecht is, maar meer het idee. Het lijkt me leuk een mechanisch SDI aan de loop te krijgen, ziet er netjes uit, en bovendien niet zo oud. En van binnen lijkt het blok als nieuw! Je kan de hoonlijnen er nog in zien. Later kan er altijd nog een turbo opgebouwd worden
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() mijn collega had het er v/d week over dat een ruilmotor tussen de 1000 en 1200 euro zat, maar wat je er dan allemaal op en aan hebt weet ik zo niet, maar dat ga ik morgen wel ff na vragen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat is prima Sikke Aant, alleen probeer ik het eerst zo. Ruilmotor is opzich niet verkeerd, die zijn eigenlijk nog beter dan nieuw. Maar is die dan compleet met kop?
|
||||
|
||||
![]() Mark heeft de passat van Arnoud gekocht ,hij is reeds geheel overgespoten en ontroest.hij is wel weer wit maar nu in blanke lak,er staat nu een donor cordoba klaar waar van we de motor gaan overbouwen.wordt wel een dikke bak.
|