![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Bij deze stel ik me eigen ook even voor, lees al jaren mee voor interesante projecten maar nooit echt voorgesteld.
Aangezien ik wat vragen heb ivm een 16V kr blok stel ik me eerst maar even netjes voor. Ben Henri kom uit brabant en heb eigenlijk nooit wat met volkswagen of vag gehad... begonnen met een mustang en een kadett gsi.. Een jaar of 4/5 bij de volkswagen gewerkt, in de tijd met div opels gereden ![]() (en de opels ? als klassiekers en circuit auto voor erbij naast de andere oldtimers). Mijn hobby en passie ? Motoren bouwen liefst zo uniek mogelijk, en daarom zit ik hier nu de motor van mijn andere auto klaar is ben ik iets voor mijn vader aan het bouwen. Een Simca rallye waarop ik een 16V KR kop aan het bouwen ben. Van onderliggende nokkenas met stoterstangen naar dubbel bovenliggend 16V met compressor. |
#2
|
||||
|
||||
![]() welkom , heb je ook foto's
![]()
__________________
Daily : geen VAG .... ![]() Project : Kever 1200 1983 |
#3
|
||||
|
||||
![]() welkom,mooi man simca. heeft die van je pa dan de motor achterin? En idd een paar kiekjes kunnen nooit kwaad.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Welkom, die simca ben ik ook erg benieuwd naar!
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Inderdaad heeft de motor achterin zitten ! Heb hier wel enkele fotos, is nog niet klaar hoor
![]() ![]() Zo zijn we hem wezen halen vlak bij oostenrijk (komt oorspronkelijk uit italie) ![]() Inmiddels is hij zo: ![]() ![]() De motor: ![]() En het huidige project, toepassen van een 16V kr kop, dubbele webers en Aisan twin screw compressor. ![]() zijn heel wat aanpassingen aan de kop gedaan, olie kanalen, koelwater kanalen, boutgaten omzetten om de kop op het onderblok tebevestigen enz.. ![]() Custom made verstelbare poulie ![]() Kop is ook verbreed omdat het onderblok van de simca breder is. Hebben alles dubbel zodat als er wat misgaat we het zo van de plank kunnen pakken. aandrijving naar distributie riem ivp de originele ketting, eigenlijk is alles van het motorblok aangepast om dit tekunnen maken. Doel is 200+ pk uit een 1.3 halen. |
#6
|
||||
|
||||
![]() super vet! hou ons op de hoogte!
zoeen heeft een maat van me nog doormidden geslepen. flink stuk er tussenuit en aan elkaar gelast baby blauw gespoten en toen is hij er in getrouwd! Last edited by golf1bart : 19-01-2011 at 23:23. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Een soort limo van gemaakt ? Is denk ik een simca 1000 geweest, teminste hoop ik voor hem
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nee juist een stuk korter (sturen op de achterbank ![]() En idd was een 1000 en behoorlijk rot. gr |
#9
|
||||
|
||||
![]() cool, carrosserie is nog aardig hard zeker? blok wordt ook erg leuk zo te horen. word dat wel vaker gedaan een kr kop op een simca blok?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Haha, moet wel een leuk ding zijn geweest om mee testuren ![]() |
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Carrosserie is voor een simca nog aardig hard, achterste C stylen en voor wat bij de bodem moet vervangen worden. Maar al met al wordt alles gewoon vervangen, Rondom alle schermen en alle 4 de portieren worden door NOS exemplaren vervangen. Hebben bijna alle onderdelen wel NOS liggen. Moet gewoon een nieuwe auto worden. Kleur wordt oranje overigens (zou had m'n vader hem destijds ook). KR kop op een simca onderblok ? nee eigenlijk niet ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Welkom, die Simca is echt gaaf
![]()
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
|||
|
|||
![]() Dankzij informatie en onderdelen via dit forum het onderstaande resultaat tot nu toe
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Dat krijg je als je een KR 16V mengt met een simca rallye/matra murena motor ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Super vet!!! ben benieuwd,dat moet toch echt goed gaan. hoeveel paardjes verwacht je er uit te halen?
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
moet je even alles goed lezen ![]() hij wil rond de 200 paardjes uitkomen. ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() is er nog vooruitgang????
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Heel leuk project dit , super gave auto ook .
Ben alleen heel benieuwd hoe je de dynamo wil aandrijven ... Hij zit zover ik kan zien in het midden van het onderblok . |
#18
|
||||
|
||||
![]() Waarschijnlijk via de doorlopende as in de waterpomp.
__________________
Oliecrisis....?? Gelukkig rijden onze auto's op accijns! ------------------------------------------- Weber Society Drenthe ® |