![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Zie topictitel. Is dit het einde van het druklager? Of is het wat anders?
Last edited by 86C : 08-03-2015 at 17:32. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Klinkt als een lager geluid in de bak. Doet hij dit in elke versnelling?
Wat voor auto en wat voor bak gaat het om? |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geluid is meer schavend. Best hoorbaar bij terugschakelen en afremmen op motor in 2e versnelling. Ook hoorbaar bij terug naar 1e en 3e versnelling. Bij terug van 5 naar 4 is het minder hoorbaar. Het is een 085 bak van vw met bakcode AHD. Zit onder een VW Polo uit 1990. Betreft een dieselbak, vandaar de 5 versnellingen. Terug van 3 naar 2: koppeling in en geluid treedt op, koppeling opkomen en geluid nog steeds aanwezig, snel even in z'n vrij, geluid is direct weg. Koppeling ingetrapt of koppeling op laten komen maakt dus niet echt uit, uit de versnelling halen dus wel. Bij continue op bepaalde snelheid rijden niet of nauwelijks hoorbaar. Auto schakelt en koppelt overigens soepel en direct. Last edited by 86C : 08-03-2015 at 11:48. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Wellicht het pion as lager?
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Dit heb ik bij mijn auto ook, als ik in de 2 op de motor afrem, hier je een zachte gier.
Maar, dit heeft mijn auto al 3 jaar, en tis nooit erger geworden. Dus tenzij vandaag of morgen je bak uit elkaar knalt, niks aan doen
__________________
Gamer, Geek and Car enthousiast! Driving: 1985 VW Polo 2 86c CL Coupe 1991 VW Polo 2f 86c CL Sedan |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik wou het toch maar repareren. Een kapot lager kan mogelijk voor veel meer schade gaan zorgen in de bak. Dit wil ik liever voor zijn.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Na wikken en wegen maar besloten om koppeling, drukgroep en druklager te gaan vervangen. Hopelijk lost dit het probleem op |
#8
|
|||
|
|||
![]() ahd bak is geen diesel bak, die bak zit achter het 3f blok met 75 pk (dit is een korte bak)
De 8p, die veel achter de aav motor zit, heeft ook een 5 (iets langer) en dan heb je nog de g40 bak, ook uiteraard met een 5. ( nog ietsjes langer) en dan nog de diesel bak, maar daar weet ik niks van. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Zet er dan gelijk een gebruikt bakje achter die goed is. Anders kun je strak 2x.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() .
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 19:58. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Ik kan voordelig aan een goede golf 3 bak komen met bakcode CWM. Dit is een 085 bak dus dat zou moeten passen op een polo 86c. Is deze zo 1 op 1 uit te wisselen met de Ahd bak die er nu onder hangt? En als ik nu tegelijk koppeling, drukgroep en druklager vervang, moet ik dan een koppelingsset voor polo 86c aanschaffen of een set voor de golf 3? Of zijn deze gelijk?
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Je zit met de flenzen voor de aandrijfassen die anders zijn, is bij bakken uit een 6n ook zo. (zelfs late 2fjes hebben andere flenzen)
__________________
Vergeet dat ene boutje niet! |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Volgens mij is bakcode CWM (afkomstig uit golf 3 1.4i met motorcode ABD) 99% gelijk aan een 8P bak. Dan moeten de flenzen van de aandrijfassen haast wel gelijk zijn. Bij de 1.6 motoren is dit wel anders.. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Flenzen kunnen wel degelijk anders zijn, en dan mis je opeens 2 cm ruimte bij je aandrijfas. Maarrrr, de flenzen zijn in principe ook uitwisselbaar, dus je zou de flenzen van je AHD dan over kunnen zetten. Ik durf echter niet te garanderen dat dit in 100% van de gevallen kan.
__________________
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
![]() De rechteraandrijfas bleek wat te lang voor de CWM bak, maar het overzetten van de flens van de AHD did the job
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En is het probleem na vervangen van deze onderdelen opgelost?? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij ook de bak vervangen toch?
__________________
E36 325TDS '96 daily tractor E30 320i cabrio '90 😎 Twingo 1.2 '01 extra daily Twingo 1.2 '08 voor de vrouw Polo 2f steilheck 1.4diesel (1w) is back! ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Ja, bak vervangen. Baklagers bleken gaar. Druklager was nog oke.
|