Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-08-2015, 12:26
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default Water lekkage linksachter 5-deurs GTD

Ik heb bij mijn '85-er 5-deurs GTD een waterlekkage. Hij loopt bij flinke regenbuien (die nogal eens voorkomen in ons landje) steeds vol links achter. De voetenbak achter de bestuurdersstoel wordt dan een zwembad gelijk. Het deurpaneel linksachter wordt ook zeiknat en er lopen watersporen over het tapijt naar de bodem. Vandaag heb ik het deurpaneel eraf gehad om een vermoedelijke verstopping van de deur te verhelpen.
Helaas mocht dit niet baten, goede kant van het verhaal is dat mijn deur nog maagdelijk netjes is van binnen. Deurrubbers zijn ook nog keurig netjes. Het plastic daarentegen is wel behoorlijk schimmelig aan de binnenkant. Ik volg het probleem momenteel even niet, het water komt blijkbaar uit de deur, maar waar vandaan... Iemand hier met goede tips of ideeën?
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #2  
Old 09-08-2015, 13:36
remie's Avatar
remie remie is offline
Forum Regular
 
Join Date: Sep 2010
Posts: 179
Default

Misschien kan je iemand vragen om met een tuinslang op de deur te spuiten? terwijl je zelf in de auto zit om te kijken waar het water naar binnenloopt, al dan niet zonder deurpaneel.

Ik heb zo bij mijn vorige golfje bijna alle lekkages opgelost.

Succes!
__________________
86'er Golf 2 AFN 160pk/350nm
85'er Golf 2 1.6TD (R.I.P.)
Reply With Quote
  #3  
Old 09-08-2015, 14:52
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

+1 wat remie zegt! Kan zijn dat de plastic niet meer goed afsluit, of dat een raamrubber lekt.

Nog iets, heb je toevallig een dakraam?
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #4  
Old 09-08-2015, 20:23
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

ik heb inderdaad een origineel stalen schuifdak. Het water loopt vanaf de instap de bak in, dat was reeds duidelijk zichtbaar. Deurrubbers zijn nog super en sluiten keurig aan. Open dak heeft toch de afvoer naar voren, of heb ik me daar vergist?
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #5  
Old 09-08-2015, 21:10
ar1g3's Avatar
ar1g3 ar1g3 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2012
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Mister Cool
ik heb inderdaad een origineel stalen schuifdak. Het water loopt vanaf de instap de bak in, dat was reeds duidelijk zichtbaar. Deurrubbers zijn nog super en sluiten keurig aan. Open dak heeft toch de afvoer naar voren, of heb ik me daar vergist?

Origineel schuifdak heeft afvoer langs voor en langs achter. Twee buisjes vooraan en twee buisjes achteraan.

Ik zou eerst eens de truuk met de tuinslang proberen. Met het deurpaneel eraf natuurlijk. Stel dat er dan geen water binnenkomt kan het ook aan de afvoer van het dakraam liggen.
__________________
'88 Golf 2 1.8 GTI 16v PL(project)
'01 Passat B5.5 1.9TDI PD
'95 Passat b4 1.9 TD (RIP)

"Cornering perfectly is like bringing a woman to climax.” - Jackie Stewart
Reply With Quote
  #6  
Old 10-08-2015, 18:39
reinder 1979's Avatar
reinder 1979 reinder 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 57
Default

Je hebt grote kans dat het deurpaneel toch het deurrubber wegdrukt, dit was bij mij wel het geval. Na zeker een jaar experimenteren met nieuw plastic op de deur etc. En gieters vol water vol over de deur legen. Ik kwam erachter nadat ik de achterbank had verwijderd, en het deurpaneel had laten zitten. Toen zag ik dat het deurrubber net iets werd opengedrukt. Dit heb ik toen verholpen en sindsdien kurkdroog.

Veel succes!
__________________
Niet goed is opnieuw.
Reply With Quote
  #7  
Old 01-01-2016, 14:19
Mister Cool's Avatar
Mister Cool Mister Cool is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
Send a message via MSN to Mister Cool
Default

zoiets vermoedde ik ook eigenlijk, maar ik krijg hem nog steeds niet droog. Water afvoer van het dak is ook in orde...
Heb jij het deurrubber of het paneel aangepast reinder?
__________________

'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
Reply With Quote
  #8  
Old 01-01-2016, 15:43
Broer Konijn's Avatar
Broer Konijn Broer Konijn is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 803
Send a message via MSN to Broer Konijn
Default

Ik heb laatst hetzelfde gehad in mijn Golf 2 en daar waren de water afvoerkanaaltjes links en rechts onder het parafanplastic (tussen motorkap en voor ruit) verstopt met bladeren enzo. Dat heb ik toen schoongemaakt en de kanaaltjes met perslucht doorgeblazen. Sindsdien is het droog gebleven in de auto.
Reply With Quote
  #9  
Old 01-01-2016, 18:20
durneet's Avatar
durneet durneet is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2010
Posts: 385
Default

ook eens voor haden bleek gewoon de rubbers van de achterlichten te zijn die niet meer aansloten, mss eens controleren,
__________________
golf 1 1975 project
golf 1 1974
1975 ls 20vt
Reply With Quote
  #10  
Old 02-01-2016, 18:31
reinder 1979's Avatar
reinder 1979 reinder 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 57
Default

@mistercool,

Ik heb de sponning aangepast, de opstaande rand waar je het deurrubber op moet drukken , was in de hoek aan de onderzijde van de deur niet overal evenwijdig ( waarschijnlijk kwam het in 1986 tijdens de productie niet zo nauw) de radius klopte niet zeg maar.
Met in fine liner heb ik er een evenwijdige lijn opgetekend ( eerst afplaktape erop geplakt uiteraard ) daarna heb ik met een Dremel het overtollige eraf geslepen. Het geheel heb in de hammerite gezet en het deurrubber weer teruggeplaatst.
Nu kwam ca. 1 cm tekort van het deurrubber hier heb ik van een stuk reserve deurrubber ca. 1 cm afgesneden en met rubberlijm er tussen geplakt ( hier komt grotendeels de instaplijst weer overheen, dus daar zie je niet zoveel meer van ).
Dit is ondertussen 2 jaar geleden gedaan en sindsdien geen lekkages meer gehad !

Mvg,

Reinder
__________________
Niet goed is opnieuw.
Reply With Quote
  #11  
Old 02-01-2016, 18:36
reinder 1979's Avatar
reinder 1979 reinder 1979 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2011
Posts: 57
Default

Bij mij gaat het om een 5 deurs 1.6 TD Jetta uit `86 ( even ter info )

Gr.
Reinder
__________________
Niet goed is opnieuw.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum