Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 03-05-2007, 09:02
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default Benzine druk regelaar!!

Ik ben lekker bezig met de laatste dingen te monteren van m,n MK1 project
Nou vraag ikme af of je een benzine druk regelaar nodig heb als je met webers gaat rijden.
M,n brandstof pomp stopt volgens mij vanzelf als die op druk is .
Ik zie wel eens op meetings fotoows dat er mooie regelaars tussen de brandstofleidingen zitten met druk meters en al , maar is dit nu echt noodzakelijk of is het meer voor de bling bling
Wie O wie kan mij daar antwoord op geven
Reply With Quote
  #2  
Old 03-05-2007, 11:51
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Wat voor pomp zit er nu op je auto?
De druk mag niet hoger zijn als 0,35 a 0,38 bar.
Groeten Jan.
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2007, 13:59
mk1cabrio's Avatar
mk1cabrio mk1cabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 35
Default

Als je een gewone pomp onder je auto hebt hangen geeft deze veel te veel druk en zullen je vlotters meteen overstromen lijkt mij,volgens mij moet er ook altijd een bezine druk regelaar tussen.

Greetz QP
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2007, 17:48
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

De pomp leverd niet meer als 55PSI dus......
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2007, 18:11
mk1cabrio's Avatar
mk1cabrio mk1cabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 35
Default

Dat is 3.79 bar en lijkt me veel te veel

Greetz QP
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2007, 20:10
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Whooowww comma vergeten het moet zijn 5,5 psi
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2007, 20:19
mk1cabrio's Avatar
mk1cabrio mk1cabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 35
Default

Dat is ongeveer 0,37 bar dat moet goed komen
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2007, 21:41
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

0.37 Bar is prima.
Als je een pomp hebt die afslaat/stopt bij 0.37 bar hoeft er geen retourleiding op de webers.


Hier nog even een foto van mijn blok,heb gelezen dat je ook met een
2 liter blok op webers bezig bent.
Veel succes.

Groeten Jan.
Reply With Quote
  #9  
Old 03-05-2007, 21:44
mk1cabrio's Avatar
mk1cabrio mk1cabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 35
Default

Ik heb nog een kr blok liggen en ook nog een setje delorto's 40,heb hier geen ervaring mee maar willen deze net zo mooi lopen dan webers,voor mijn toekomstigge golf 1 project

Greetz QP
Reply With Quote
  #10  
Old 03-05-2007, 21:53
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

40 er delorto's wil kwa maat prima op een 1800 16v.
Het wordt alleen steeds moeilijker om onderdelen voor delorto carbs te
vinden.
Weet je toevallig waar de delorto's oorspronkelijk vanaf komen,want
het kan zijn dat er andere/grotere venturi's in moeten om er voor te zorgen
dat je er wat xtra pk's uit krijgt.
Reply With Quote
  #11  
Old 03-05-2007, 22:53
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default




Dit is mijn Blokkie
Reply With Quote
  #12  
Old 03-05-2007, 22:55
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default




En hier ligt ie in
Reply With Quote
  #13  
Old 04-05-2007, 08:53
mk1cabrio's Avatar
mk1cabrio mk1cabrio is offline
Forum Newbee
 
Join Date: May 2007
Posts: 35
Default

Lekah hoor
Die delorto's zitten nog op een ford 1600 motor die in de vrije standaart klasse is gebruikt ze zien der nog als nieuw uit en alles is er nog bij.


Greetz QP
Reply With Quote
  #14  
Old 04-05-2007, 11:37
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ziet er idd geweldig uit,mijn komplimenten
Reply With Quote
  #15  
Old 04-05-2007, 11:48
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by veerzes
Ik ben lekker bezig met de laatste dingen te monteren van m,n MK1 project
Nou vraag ikme af of je een benzine druk regelaar nodig heb als je met webers gaat rijden.
M,n brandstof pomp stopt volgens mij vanzelf als die op druk is .
Ik zie wel eens op meetings fotoows dat er mooie regelaars tussen de brandstofleidingen zitten met druk meters en al , maar is dit nu echt noodzakelijk of is het meer voor de bling bling
Wie O wie kan mij daar antwoord op geven


Wat voor brandstofpomp heb jij onder de auto hangen dan? 5,5 psi...verder geen drukpomp of accumulator ertussen?

Normaal golf 1 pompen:
Carburateur motoren: Mechanische pomp = +/- 0,35 bar
Injectie motoren: Electrische pomp > 6 bar (zoiets)

Allen hebben retour leidingen erop.
Pomp wat je vaak hoort lopen als je hem op contact zet is de drukpomp. Die stopt idd als het systeem op druk is (injectiedruk dan wel).

Ik weet niet of je die zomaar ertussen uit kan halen. Ik zou gewoon een andere (electrische)pomp kopen (tickerpomp) van Facet of Hardi. Speciaal voor dubbele carbs. Leveren ook voldoende volume > 130L/h
Reply With Quote
  #16  
Old 04-05-2007, 12:04
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Ik weet niet of je die zomaar ertussen uit kan halen. Ik zou gewoon een andere (electrische)pomp kopen (tickerpomp) van Facet of Hardi. Speciaal voor dubbele carbs. Leveren ook voldoende volume > 130L/h
Reply With Quote
  #17  
Old 04-05-2007, 12:53
veerzes veerzes is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 689
Default

Ik heb zoon hardi pomp er tussen zitten speciaal voor Carbs , dus dat moet goed gaan alleen zie ik wel eens op meeting fotoows zoon soortgelijke motorblok met webers en dan zit er een druk regelaar met meter tussen.
Reply With Quote
  #18  
Old 04-05-2007, 13:17
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

@j-9a-n:...???¿¿¿
Reply With Quote
  #19  
Old 04-05-2007, 13:32
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Drukregelaar is niet nodig.
Rij zelf al 3 jaar zonder.(ook met een hardi pomp)
Reply With Quote
  #20  
Old 04-05-2007, 13:35
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
@j-9a-n:...???¿¿¿

Heb je tekst even overgenomen, en het betekend dat ik
het met je eens ben.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum