#61
|
|||
|
|||
Die op ebay lijkt me ENKEL de inlaat collector te zijn (dus zonder ITB's), als je goed leest zegt hij wel ergens van filter tot kop, maar dat staat tussen " en er staat wel dat het over een inlaat collector gaat waar ITB's van extrudabody op passen
Kan fout geformuleerd zijn, maar toch maar mee oppassen.
__________________
http://www.corrado-database.nl/inde..._corrado&id=855 |
#62
|
||||
|
||||
Nee is complete set. In het eerste stuk staat dat er binnenkort een langer inlaatspruitstuk komt, maar deze set is nog met de korte variant. Ik denk dat je daar een beetje confused over was ?
|
#63
|
||||
|
||||
Leuk setje!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One '10 Audi A4 B8 Avant |
#64
|
||||
|
||||
Quote:
dat komt gewoon puur omdat deze bisnes niet goedkoop is, bij het tunen van motoren praat je niet over 100 euro meer maar eerder 1000 per keer. ga maar is zoeken wat het allemaal kost, en ik weet hoe vaak je mensen heb die heel veel plannen hebben,en van alles willen en als je er dan tijd in gaat steken en een prijs gaat maken en die bijv komt op 5000 euro. dan zeggen ze al gauw pfff daar kan ik een hele auto voor kopen, vandaar zulke reactie's van te voren. ik heb het zelf ook, mensen willen van alles, speciale tandwielen,andere tandwielen,sperren etc, en elke keer steek je er een hoop tijd in en dan hoor je later nooit meer wat,ook niet een afbericht ofzo weet je wel.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! |
#65
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij is een 16 klepper beter omdat je met 2 kleine kleppen naast elkaar een groter oppervlak kan halen als met 1 grote klep, op een gegeven moment heb je gewoon weg geen ruimte meer om je klep te vergroten. Denk je dat je met 2 gaskleppen geen rare wervelingen krijgt op het punt waar deze bij elkaar komen dan? Ik ben het principe van 2 gaskleppen per cillinder nog niet tegen gekomen ook. Niet op hedendaagse supersport motoren(toch wel de ultieme NA machines) etc.etc.
__________________
Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win. |
#66
|
||||
|
||||
2 gaskleppen per cilinder, wel eens van vanos gehoord, van BMW, dat is eigenlijk 2 gaskleppen per cilinder. Dat zijn namelijk 4kleppen per cilinder motoren die helemaal geen gasklep(pen) meer hebben...
En over dat aantal kleppen, daarvan weten ze nog steeds niet precies wat beter is omdat er eigenlijk geen beter bestaat. Alleen is het constructietechnisch gezien zo dat een 16V beter is, dit heeft alleen met de massatraagheid van alle bewegende delen te maken en niet direct met je inlaatklepgaten oppervlakte. Wel is het zo dat je bij een 16V per cilinder een luchkanaal kunt afsluiten om bij deelbelasting een werveling te veroorzaken waardoor de vullingsgraad en de samenstelling van je mengsel (Gemischbildung) beter zullen zijn. Wat het probleem is van een motor met gasklep (valt over te discussieren) de weerstand van de gasklep, als je 4 gaskleppen gebruikt is dit dan minder en als je helemaal geen gasklep(pen) hebt is dat niet nog beter? Enige reden waarom je niet zomaar van ITB's af komt is dat je niet het onmogelijke kan vragen, een custom kop met vanos op je KR blokje |
#67
|
||||
|
||||
Quote:
Veel bmw motoren hebben itb's, vanos is gewoon een soort v-tec
__________________
Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win. |
#68
|
||||
|
||||
Quote:
Vanos is een variabel nokkenassysteem. Het zorgt dus voor het verleggen van de lobecenters tov het BDP van inlaat en tegenwoordig ook uitlaat. Wat Ruben bedoelde is valvetronic en geen vanos. Hier is dus geen gasklep voor nodig vanwege de variabele kleplichthoogte. Je zou hiervan idd kunnen zeggen dat het soortgelijk werkt als v-tec. Voor de verschillen tussen 2 en 4 kleps motoren raad ik het boek Meerkleppen motoren van Gert Hack aan eens te lezen. Btw nog meer boeken over auto's en motorentechniek. Komt er op neer dat het effectieve doorstroom oppervlakte bij het openen van de inlaatkleppen bij 2 en 4 kleps motoren er voor zorgt dat een 2 klepper het beter doet bij relatief lage toeren en een 4 klepper pas gaat werken bij hogere toeren. Even weer on-topic: Zit er verschil in oppervlakte van de inlaatpoort bij ingang van de cilinderkop van een KR en ABF. Hiermee bedoel ik de opening waar het inlaatspruitstuk overloopt in de cilinderkop. Iemand toevallig ook het oppervlakte hiervan? Ben namelijk zelf op zoek naar ITB's voor mijn KR en wil niet al te grote gaan gebruiken.
__________________
The best way is a VW Golf S16 Last edited by oergolf : 09-01-2009 at 00:13. |
#69
|
||||
|
||||
Quote:
Hoezo weten ze niet wat beter is? Ga jij die grote uitlaatklep koelen dan?
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#70
|
||||
|
||||
@ oergolf.
Voor autoboeken kan je ook terrecht op bol.com Ik heb 2 boeken over turbo's aangeschaft bij bol, wat ik zo zie voor de helft van de prijs als op de site die jij gaf
__________________
Turbolag: the number of seconds that the driver of the car next to you thinks he can win. |
#71
|
||||
|
||||
Quote:
Nee, bij de ingang van de kop is er geen verschil tussen de KR en de ABF. Vanaf daar begint het verschil, de dam tussen de beide instroomopeningen per cilinder is bij de ABF dikker. De doorlaat wordt kleiner om zo de gassnelheid te verhogen. Dit is bij de uitlaat ook zo, ze hebben zelfs bij de ABF de uitlaatklepdiameter 1mm kleiner gemaakt. Pakking natekenen in een 2D CAD programma, die geeft je zo de oppervlakte ervan...
__________________
Finished: 2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost I hope that Syncro can handle some torque... |
#72
|
||||
|
||||
Even dit topic omhoog halen.
Bij mijn kr motor zitten in de kop kanalen waar de injectoren in komen (zoals wss alle vw16v motoren). Bij inlaatspruitstukken voor webers/itb`s zit dit er niet in en is de overgang dus totaal anders tov een origineel inlaatspruitstuk. Icm het weber/itb inlaatspruitstuk zal daar een vreemde werveling ontstaan. Heb wel eens gezien dat ze die stukken in de cilinderkop opvullen. Hoe wordt dit meestal gedaan ? |
#73
|
||||
|
||||
@ Lieuwe, dit wordt of gewoon opgelast en afgeslepen, of je kunt een pasplaat ervoor aanschaffen of zelf maken.
Wij laten onze 16v kop voor motorfiets casrb's ook oplassen en aanpassen voor de juiste stroming van de lucht en brandstof. Gr Ronnie
__________________
Future project: Mk2 APY 210Ps S3 02M 2Wheel Racecar look. |
#74
|
|||
|
|||
Zijn ook gewoon stoppen voor te krijgen voor injector houders voor elektronische injectie die de juiste vorm van de inlaatpoort hebben zodat je nagenoeg geen vreemde rand hebt en evt kun je ze zelf nog wat bijwerken Veel simpeler als oplassen en je kunt altijd weer terug naar of k-jet of elektronische injectie. Bij een k-jet motor kun je zo de injectorhouders uitwisselen voor elketronische injectrohouders.
|
#75
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je er toevallig ook een site bij of de gegevens van waar je ze kunt kopen?
__________________
The best way is a VW Golf S16 |
#76
|
||||
|
||||
|
#77
|
||||
|
||||
Iemand nog wat nuttige info mbt onderwerp hierboven (opvullen injectoruitsparingen).
Bij oplassen geen kans op het kromtrekken van de cilinderkop ? |