#1
|
|||
|
|||
Problemen na heropbouw Mk2 16v
Hey,
Ik ben sinds vorige week mijn 16v terug aan het opbouwen, kabelboom etc overgeplaatst, Motor draait al rond maar de benzinepomp krijgt geen spanning? Wat zijn de mogelijkheden hier? (Pomp zelf is zeker nog goed) Er vertrekt achteraan een roodd-gele van de pomp, die gaat naar de zekeringskast, dan vertrekt er weer een rood-witte naar ergens vooraan denk ik? heb het maar snel gezien.. Moet deze rood witte ergens op een sensor op het blok? Verder brandt ook het lichtje van de accu niet.. Kan daar iemand wat tips over geven? Alvast bedankt Mvg |
#2
|
||||
|
||||
brandstofpomp: Relais?
accu: bedrading/zekeringkast? in beide gevallen, de spanning doormeten |
#3
|
|||
|
|||
Quote:
Hey tim, De relais hoor ik aantrekken als ik het contact aanzet, dus ik denk dat dat wel nog goed is.. maar naar waar gaat die rood witte draad in het motorcompartiment? want deze stuurt de pomp toch aan in principe? Alvast bedankt voor de reactie. mVG |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
heb je dat kabeltje op je dynamo wel aan gesloten?
__________________
in het weekend neem ik een halve viagra om te voorkomen dat ik over me schoenen pis -------------- mk2 gti 8v 84 overleden. mk2 gti 8v 88 sold. mk2 1300 90 sold. mk2 gti 16v 88 current. |
#5
|
|||
|
|||
Quote:
Ja tuurlijk, alles is aangesloten aan het motorblok, buiten de sensoren op het blok,omdat ik nog niet precies weet wat waar hoort.. Alvast bedankt,; Mvg |
#6
|
||||
|
||||
Heb je wel een goeie massa? Je bent aan het opbouwen ik weet niet of je de auto nieuw heb gespoten? niet dat er ergens nog lak onder een massa aansluiting zit ofzo. Heeft het management wel een goede massa? Ik weet niet precies maar mij lijkt eigenlijk dat de brandstofpomp van uit het management de spanning krijgt. Heb je wel al eens gemeten op de contacten van de brandstofpomp of hij wel spanning krijgt?
|
#7
|
||||
|
||||
Is het een KR of PL? Ik heb laatst de motor gewisseld en voor de zekerheid van elke stekker een foto genomen...
Ik had de foto's niet nodig maar ik kan ze hier anders wel uploaden voor je (gaat om een KR in mijn geval). |
#8
|
||||
|
||||
draadje wat naar de motorruimte toegaat(roodgeel als het goed is) gaat naar je computer toe. die moet een plusje geven zodra je het contact aanzet.
|
#9
|
|||
|
|||
Quote:
Hey ruben, Het is een KR, Het zou handig zijn moest je dit willen uploaden ja @Gino, Ja ik heb al gemeten aan de pomp zelf en hier krijg ik geen spanning, heb wl al geprobeert om er in de zekeringskast constant 12v op te zetten en dan draait ze wel rond.. Het moet dus iets zijn met de sturing denk ik.. Massa zal ik nog eens nakijken maar normaal gezien moet alles goed zijn.. Alvast bedankt Mvg |
#10
|
|||
|
|||
lijkt idd een massa of een +15 (geschakelde 12V spanning) probleem.
Ontsteking en bobine ook al aangesloten? |
#11
|
|||
|
|||
Zekering 5 nog goed?
Rood/wit wordt gesplitst naar rood/geel voor beide pompen Die komt van de zekeringkast na de zekering Als de motor niet draaid[ontsteking ]dan doet de pomp het ook niet Is een veiligheid |
#12
|
|||
|
|||
Hallo allemaal,
Bedankt voor de reacties, Probleem is inmiddels opgellost, er was een draadje van de ontsteking niet goed aangesloten.. Weet er verder iemand welke zekeringswaarden er op welke plaats moeten? heeft iemand hier een bestand van? Want bij mij zit op plaats 5 een zekering van 30A en ik weet niet of dit wel kan kloppen.. Daarom graag een overzicht van alle zekeringen, voor de zekerheid?? Alvast bedankt, Mvg |
#13
|
|||
|
|||
Oud of nieuw model?
|
#14
|
|||
|
|||
Quote:
Het is een GTI van 1989, Ik denk dat dit het nieuw model is?? Mvg |