Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 08-07-2009, 21:23
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Inderdaad onhandig, maar begreep echt dat het maar 2mm hoefde te zijn. Liever nog een keer er wat af laten halen dan dat er teveel af was.

Heb helaas geen adres, van de week hier in de buurt maar wat metaal bewerkings bedrijven langs gaan,
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #22  
Old 08-07-2009, 22:14
saus's Avatar
saus saus is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
16V fusee's zijn trouwens toch ook anders als G60 fusee's. Anders zou je immers bij een remmenombouw bij een 16V ook geen G60 fusee's hoeven monteren.


De fusee's zijn gewoon hetzelfde bij de 256 16v remschijven als G60.
Reply With Quote
  #23  
Old 08-07-2009, 22:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Dat zou je kunnen doen inderdaad, gewoon even langs gaan. Of martiepartie van het forum even vragen. Momenteel kan ik zelf helaas ook niks voor je betekenen.
Reply With Quote
  #24  
Old 13-08-2009, 00:18
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

Zijn hier verder nog vorderingen?

Hoe beïnvlieden deze remmen de rempedaal slag? Moet je nu dieper duwen?

mvg,
Reply With Quote
  #25  
Old 13-08-2009, 18:10
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Ik merk weinig verschil, (wel dat hij flink harder remt hoor )
Alleen pakt hij wat directer maar dat kan ook de de staal ommantelde remslangen komen.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #26  
Old 13-08-2009, 18:47
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

je hebt me overtuigd. morgen gaat er een setje in bestelling. Moet het passend maken op mk1 maar dat lukt ook wel. Heb adapters voor G60 remmen... daar zou de tt ankerplaat ook op passen. Indien niet heb ik veel meet en frees werk.
Reply With Quote
  #27  
Old 13-08-2009, 19:45
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Met die g60 fusee adapters hoef je alleen de zelfde aanpassingen aan de remanker te doen als mij. En de schijven omboren natuurlijk. Zorg el voor 16" wielen anders gaat het niet passen.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #28  
Old 18-08-2009, 12:35
ATi's Avatar
ATi ATi is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 29
Default

Mischien een beetje achterhaalde reactie van mij...

waarom TT remmen onder een type 2?

volgens mij had je kunnen volstaan met 288mm van een VR6 > mischien wel een gelijkend probleempje, maar dan had je ook genoeg remkracht gehad!

het leuke is namelijk dat het remoppervlak van de 312 schijven gelijk zijn als die van de 288 schijven! alleen omdat de diameter van de schijf groter is heb je meer vertraging... wat ik wil zeggen is dat de remklauwen van een TT gelijk zijn als die van een 288mm VR6 (95/96) > ik bedoel de grote van de klauwen dan

succes met het project (zal wel bruut lijken onder een type 2)

Last edited by ATi : 18-08-2009 at 12:37.
Reply With Quote
  #29  
Old 19-08-2009, 11:21
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Hoi een beetje een late reactie van mijn kant, maar ik heb inmiddels een setje of 10 van die brackets vermaakt.
Mijn ervaring is dat je er 5 mm af moet frezen en dan past het perfect.
Ik wil dit ook wel voor je doen, geen enkel probleem, want ik heb een freesbank ter beschikking.
Reply With Quote
  #30  
Old 19-08-2009, 20:56
PeanutOne PeanutOne is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2008
Posts: 62
Default

Ik ben ook bezig met Brembo van Seat Leon (niet die Ibiza-Cupra). Ik gebruik de brembo-adapters voor VR6 en ik kom 5mm te kort voor G60 fusee. Waar ik er mee zit zijn het volgende: 5mm frezen van de adapters of de gaten bijvullen(lassen) en dan 5 mm op schuiven.

Het kan best zijn dat je ook 5 mm moeten frezen, maar er blijft als het goed is dan maar 5 mm over om het te bevestegen aan je fusee. En dat vind ik wel beetje gevaarlijk, want als je remt dan hang je hele auto op 5mm staal;(
Reply With Quote
  #31  
Old 05-08-2010, 16:08
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

oakgreen20vt ik heb je even een PB gestuurd
Reply With Quote
  #32  
Old 29-11-2010, 16:27
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

Quote:
Originally Posted by ATi
Mischien een beetje achterhaalde reactie van mij...

waarom TT remmen onder een type 2?

volgens mij had je kunnen volstaan met 288mm van een VR6 > mischien wel een gelijkend probleempje, maar dan had je ook genoeg remkracht gehad!

het leuke is namelijk dat het remoppervlak van de 312 schijven gelijk zijn als die van de 288 schijven! alleen omdat de diameter van de schijf groter is heb je meer vertraging... wat ik wil zeggen is dat de remklauwen van een TT gelijk zijn als die van een 288mm VR6 (95/96) > ik bedoel de grote van de klauwen dan

succes met het project (zal wel bruut lijken onder een type 2)


ff nieuw leven inblazen

Passen de schijven van een tt dan zo op de 288er remmen?

ik wil deze nl. graag op mijn 288er remmerij zetten
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum