Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #41  
Old 10-12-2009, 09:15
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

benzinedruk/injectiedruk van een 1.4spi is veel lager dan bij een 1.3mpi.

Als je aan de pompzijde maar 0.09V meet zit daar het probleem. Los dat eerst op, dan weet je dat het daar niet meer zit.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #42  
Old 10-12-2009, 11:31
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Zal ik straks doen
Thanks
Reply With Quote
  #43  
Old 12-12-2009, 08:51
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Op de foto de leiding die los ligt is de aanvoer
De rode is de retoer[zit de brandstofdrukregelaar tussen
Reply With Quote
  #44  
Old 14-12-2009, 23:33
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Heeft er iemand een bedradingsschema voor de benzinepomp?
Begrijp dat hier een opvoerpomp in de tank zit, maar ook nog een apparte pomp voor de benzinetank.

Een schematje zou wel handig zijn...
Reply With Quote
  #45  
Old 15-12-2009, 00:33
JohanV JohanV is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 415
Default

Als je een email adres geeft, kan ik hem wel sturen.
Reply With Quote
  #46  
Old 15-12-2009, 10:00
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Beide pompen:

rood/geel = +12V
bruin = massa
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #47  
Old 15-12-2009, 11:24
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Quote:
Originally Posted by JohanV
Als je een email adres geeft, kan ik hem wel sturen.


Mag doorgestuurt worden naar nick_mattheus@hotmail.com ...

Thanks
Reply With Quote
  #48  
Old 15-12-2009, 15:05
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Thanks Johan, heb de mail net ontvangen.
Zal dit weekend er nog eens naar zien, hopelijk draait die dan want heb er zelfs al velgen voor bijgekocht...
Reply With Quote
  #49  
Old 26-12-2009, 12:45
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Zo, heb een tijdje niets kunnen doen...
Gistere heb ik nog eens gekeken naar de Golf.
Kwam tot de conclusie dat de drukpomp het nog wel deed, de opvoerpomp heb ik nog niet horen draaien, ook niet met het doorverbinden van de batterij tot aan de pomp.

Nu is dus de vraag, als je opvoerpomp niet werkt, werkt de drukpomp dan ook niet?
Kan het misschien zijn dat een relais verslijt, nog wel tikken maar contactpunten versleten zodat deze niet goed meer doorgeven?

Ik hoor het wel...
Reply With Quote
  #50  
Old 26-12-2009, 13:03
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

als het aan de zekering ligt dan werken ze volgens mij allebei niet meer.

Ik heb ook een gelijkaardig probleem gehad en bleek dat mijn opvoerpomp (degene die IN de tank zit) gewoon kapot was.

De drukpomp aan het achterwiel deed het wel normaal.

Opvoerpomp vervangen en alles was OK

Grtz Jel
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #51  
Old 26-12-2009, 13:32
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Ok, de zekering is nog ok!
Zal heel misschien dus aan de opvoerpomp liggen...
Zal er een van deze dagen eens op de sloop 1'tje gaan halen.

Thanx
Reply With Quote
  #52  
Old 26-12-2009, 18:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Opvoerpomp voor in de tank heb ik wel liggen
Je kan ook proberen door de tank vol met brandstof te doen
De pomp onder de auto krijgt dan de brandstof door de druk van de benzine in de tank
Reply With Quote
  #53  
Old 27-12-2009, 23:33
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Kan nu moeilijk naar het tankstation rijden, en met bidon's van 5L de bak vullen zie ik ook niet echt zitten...

Ik woon in België en hier een beetje verder is een sloop die redelijk wat onderdelen heeft voor een NZ...
Denk dat ik die pomp daar ga halen.

Toch thanx
Reply With Quote
  #54  
Old 31-12-2009, 01:45
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Ben daarstraks bij de sloop geweest.
Kom ik daaraan, vraag achter die onderdelen (waarvan ze zeiden dat ze die met hopen liggen hadden) en ze konden mij niets geven.

Nu is de vraag hoeveel zo'n opvoerpomp kost als je deze in een autoshop gaat halen? (als deze zelfs nog te krijgen is?)

Ofwel dat een Belg deze nog liggen heeft...

Ook zoek ik relais nummer 32 nog.
Reply With Quote
  #55  
Old 31-12-2009, 08:44
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Ik woon 25 minuten van af Hazeldonk
Pompje zal nieuw rond de 100 euro kosten
Relais 30 en 31 doen ook het zelfde als 32
Heb ik ook liggen
Reply With Quote
  #56  
Old 31-12-2009, 09:12
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Hazeldonk weet ik niet liggen.
mappy.be trouwens ook niet...

Ikzelf woon nabij Aarschot. Misschien bekend bij jou?

Pompje heb je dus nog liggen? Dan kan ik dat ineens komen halen.
Reply With Quote
  #57  
Old 31-12-2009, 11:17
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Hazeldonk:grensovergang bij Breda

Pomp en relais heb ik liggen
Reply With Quote
  #58  
Old 31-12-2009, 11:24
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Dat is niet zo ver...

Misschien kunnen we eens afspreken?
Als je nog redelijk wat onderdelen hebt liggen kan het zijn dat ik nog wat meeneem...
Reply With Quote
  #59  
Old 03-01-2010, 22:33
Nick Mattheus Nick Mattheus is offline
Forum regular
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 77
Default

Ook nog eens een vraagje...
De opvoerpomp zal denk ik sowieso kapot zijn (aangezien deze niet meer draait door er een constante stroom op te zetten) maar dan krijg ik ook niet genoeg voltage aan de pomp zelf.

Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Zelf lig ik te denken aan een kapotte hall-gever. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat als de hall-gever kapot is, de benzinepomp ook niet meer werkt. Klopt dit?

De fiche aan de hall-gever zit al wel vast met een spanbandje, hier misschien redelijk wat vocht binnengekregen?
Reply With Quote
  #60  
Old 04-01-2010, 15:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Hoeveel spanning krijg je aan de pomp?
Deze spanning wordt iig niet beinvloedt door de hall-sensor.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum