![]() |
|
||||
|
||||
![]() benzinedruk/injectiedruk van een 1.4spi is veel lager dan bij een 1.3mpi.
Als je aan de pompzijde maar 0.09V meet zit daar het probleem. Los dat eerst op, dan weet je dat het daar niet meer zit.
|
|||
|
|||
![]() Zal ik straks doen
![]() Thanks ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Op de foto de leiding die los ligt is de aanvoer
De rode is de retoer[zit de brandstofdrukregelaar tussen |
|
|||
|
|||
![]() Heeft er iemand een bedradingsschema voor de benzinepomp?
Begrijp dat hier een opvoerpomp in de tank zit, maar ook nog een apparte pomp voor de benzinetank. Een schematje zou wel handig zijn... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Als je een email adres geeft, kan ik hem wel sturen.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Beide pompen:
rood/geel = +12V bruin = massa
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mag doorgestuurt worden naar nick_mattheus@hotmail.com ... Thanks ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Thanks Johan, heb de mail net ontvangen.
![]() Zal dit weekend er nog eens naar zien, hopelijk draait die dan want heb er zelfs al velgen voor bijgekocht... ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Zo, heb een tijdje niets kunnen doen...
Gistere heb ik nog eens gekeken naar de Golf. Kwam tot de conclusie dat de drukpomp het nog wel deed, de opvoerpomp heb ik nog niet horen draaien, ook niet met het doorverbinden van de batterij tot aan de pomp. Nu is dus de vraag, als je opvoerpomp niet werkt, werkt de drukpomp dan ook niet? Kan het misschien zijn dat een relais verslijt, nog wel tikken maar contactpunten versleten zodat deze niet goed meer doorgeven? Ik hoor het wel... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() als het aan de zekering ligt dan werken ze volgens mij allebei niet meer.
Ik heb ook een gelijkaardig probleem gehad en bleek dat mijn opvoerpomp (degene die IN de tank zit) gewoon kapot was. De drukpomp aan het achterwiel deed het wel normaal. Opvoerpomp vervangen en alles was OK ![]() Grtz Jel ![]()
|
|||
|
|||
![]() Ok, de zekering is nog ok!
Zal heel misschien dus aan de opvoerpomp liggen... Zal er een van deze dagen eens op de sloop 1'tje gaan halen. Thanx ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Opvoerpomp voor in de tank heb ik wel liggen
Je kan ook proberen door de tank vol met brandstof te doen De pomp onder de auto krijgt dan de brandstof door de druk van de benzine in de tank |
|
|||
|
|||
![]() Kan nu moeilijk naar het tankstation rijden, en met bidon's van 5L de bak vullen zie ik ook niet echt zitten...
![]() ![]() Ik woon in België en hier een beetje verder is een sloop die redelijk wat onderdelen heeft voor een NZ... Denk dat ik die pomp daar ga halen. Toch thanx ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ben daarstraks bij de sloop geweest.
Kom ik daaraan, vraag achter die onderdelen (waarvan ze zeiden dat ze die met hopen liggen hadden) en ze konden mij niets geven. ![]() Nu is de vraag hoeveel zo'n opvoerpomp kost als je deze in een autoshop gaat halen? (als deze zelfs nog te krijgen is?) Ofwel dat een Belg deze nog liggen heeft... ![]() Ook zoek ik relais nummer 32 nog. |
|
|||
|
|||
![]() Ik woon 25 minuten van af Hazeldonk
Pompje zal nieuw rond de 100 euro kosten Relais 30 en 31 doen ook het zelfde als 32 Heb ik ook liggen |
|
|||
|
|||
![]() Hazeldonk weet ik niet liggen.
mappy.be trouwens ook niet... ![]() Ikzelf woon nabij Aarschot. Misschien bekend bij jou? Pompje heb je dus nog liggen? Dan kan ik dat ineens komen halen. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hazeldonk:grensovergang bij Breda
Pomp en relais heb ik liggen |
|
|||
|
|||
![]() Dat is niet zo ver...
Misschien kunnen we eens afspreken? Als je nog redelijk wat onderdelen hebt liggen kan het zijn dat ik nog wat meeneem... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ook nog eens een vraagje...
De opvoerpomp zal denk ik sowieso kapot zijn (aangezien deze niet meer draait door er een constante stroom op te zetten) maar dan krijg ik ook niet genoeg voltage aan de pomp zelf. Wat zou hier de oorzaak van kunnen zijn? Zelf lig ik te denken aan een kapotte hall-gever. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat als de hall-gever kapot is, de benzinepomp ook niet meer werkt. Klopt dit? De fiche aan de hall-gever zit al wel vast met een spanbandje, hier misschien redelijk wat vocht binnengekregen? |
|
|||
|
|||
![]() Hoeveel spanning krijg je aan de pomp?
Deze spanning wordt iig niet beinvloedt door de hall-sensor.