Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 05-11-2011, 17:00
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default Remkrachtverschil VW Golf 2 achter

Ik ben bezig om mijn remmen van mijn VW Golf MKII 1.8 i motorcode RP ( voor schijfremmen achter trommelremmen ) goed te krijgen, apk afkeur was remsysteem achter werkt niet correct, remverschil.

In eerste instantie werd gezegd dat de oorzaak de hoofdremcilinder was, deze nieuw aangeschaft gemonteerd, geen verschil , toen de remcilinders vervangen in de remtrommels achter ( remschoenen schoongemaakt en licht opgeschuurd). Zie foto:




Auto remt weer stuk beter , echter op de remmen test bank bij Kwikfit vandaag komt achter nog steeds een verschil van 70 % naar voren tussen links achter en rechts achter. Dus nog steeds APK afkeur.

Last edited by mschapink : 17-11-2011 at 11:02.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-11-2011, 17:47
redsyncro redsyncro is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 87
Default remmen

hallo
als je achter een remverschil heb dan moet je eerst eens kijken of de diameter van de rem cylinders gelijk zijn want daar heb je verschil in , zo ja dan zou ik gewoon twee nieuwe er op zetten zodat je weet dat ze beide de zelfde zijn

Rene
Reply With Quote
  #3  
Old 05-11-2011, 18:03
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Quote:
Originally Posted by redsyncro
hallo
als je achter een remverschil heb dan moet je eerst eens kijken of de diameter van de rem cylinders gelijk zijn want daar heb je verschil in , zo ja dan zou ik gewoon twee nieuwe er op zetten zodat je weet dat ze beide de zelfde zijn

Rene


We hebben achter al nieuwe rem cylinders opgezet 17 mm, aangezien die aan een kant lekte, ik heb sterk het gevoel dat bij het schoonmaken van de remtrommel er nog rem schoonmaakmiddel op de remschoenen zit.

Bij het remmen slipt dan de remschoen enigzins.

Volgende week gaan we nog een keer de rem trommels inspecteren of alles aan beide kanten net zo 'droog' eruitziet.
Anders komen er ook nieuwe remschoenen op, hoewel de huidige nog meer dan genoeg dikte hebben, circa 6 mm .

Bij het spontaan hard remmen op de weg merk ik niet dat de auto naar een kant trekt, ik heb het gevoel dat de meet apparatuur bij kwikfit niet helemaal nauwkeurig is . Hij heeft 3 keer getest met waardeverschil 70 % , 6 % en weer 75 %

Last edited by mschapink : 05-11-2011 at 18:06.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-11-2011, 19:00
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Heb je het remsysteem, wel goed ontlucht ?
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #5  
Old 05-11-2011, 19:16
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Heb je het remsysteem, wel goed ontlucht ?


Rem systeem is goed ontlucht, hebben op de ouderwetse manier van remolie doorpompen al het lucht uit de leidingen gekregen. Er kwam geen lucht meer uit.

Misschien zit het probleem toch in de remschoen(en) die vettig is geworden door lekkende remolie. Heb de remschoenen zo goed mogelijk schoongemaakt en daarna wat opgeschuurd. Ik denk dat hij aan een kant noch vettig is en niet goed tegen de remtrommel drukt.

Oplossing is dan toch maar nieuwe remschoenen erin, deze set heeft al 45.000 km geremd achter. Ze zien er op het eerste gezicht nog goed uit.

Volgende week wanneer er weer tijd is gaan aan beide kanten de remtrommels weer open.
Reply With Quote
  #6  
Old 05-11-2011, 20:34
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

Quote:
Originally Posted by mschapink
Rem systeem is goed ontlucht, hebben op de ouderwetse manier van remolie doorpompen al het lucht uit de leidingen gekregen. Er kwam geen lucht meer uit.

Misschien zit het probleem toch in de remschoen(en) die vettig is geworden door lekkende remolie. Heb de remschoenen zo goed mogelijk schoongemaakt en daarna wat opgeschuurd. Ik denk dat hij aan een kant noch vettig is en niet goed tegen de remtrommel drukt.

Oplossing is dan toch maar nieuwe remschoenen erin, deze set heeft al 45.000 km geremd achter. Ze zien er op het eerste gezicht nog goed uit.

Volgende week wanneer er weer tijd is gaan aan beide kanten de remtrommels weer open.



hallo
was je handrem wel weerskanten gelijk .
als die gelijk is .. hoef je niet bij je schoenen te zoeken ..
en kijk even als de wig wel heen en weer wil ..
voor opstellen van je voering ..
als jij beide kanten 17 mm hebt en goed ondlucht moet het wel aardig goed zijn ,,remverdeeler wel los op achterass..
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #7  
Old 05-11-2011, 21:18
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Quote:
Originally Posted by gooigolf
hallo
was je handrem wel weerskanten gelijk .
als die gelijk is .. hoef je niet bij je schoenen te zoeken ..
en kijk even als de wig wel heen en weer wil ..
voor opstellen van je voering ..
als jij beide kanten 17 mm hebt en goed ondlucht moet het wel aardig goed zijn ,,remverdeeler wel los op achterass..
vrgr gooigolf


Thanks gooigolf voor het advies.

Kan een punt zijn om te onderzoeken, keurmeester vond dat de handrem erg ver aangetrokken moest worden ( 4 klikken omhoog ), aan een kant is reeds een doorgeroeste handremkabel vervangen een paar jaar geleden, andere kant is origineel 21 jaar oud, misschien is daardoor de remkracht niet meer gelijk aan beide kanten.

Last edited by mschapink : 05-11-2011 at 21:30.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-11-2011, 11:29
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

en al opgelost of wat kunnen vinden ?
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #9  
Old 07-11-2011, 11:58
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Gisteren heb ik het rem systeem alleen verder in geremd door op een rustig stuk weg een aantal keren goed te remmen .
Ten opzichte van eerder vind ik dat bij intrappen van het rempedaal het aangrijp punt goed hoog is. Remkracht voor en achter is meer dan voldoende en de auto gaat niet scheef trekken.

Vandaag dinsdag 8/11 na 3 dagen van de reparatie nog een keer getest of de achter remmen goed werken, bij de test met de remmen bank is het verschil tussen rechts achter en links achter toegenomen , is nu 80 %.

Ik heb zoals @gooigolf gezegd heeft de test gedaan met het aantrekken van de handrem, achterwielen blokkeren goed. Remschoenen zijn o.k. Echter met het ingedrukt houden van de voetrem kan ik linksachter het wiel weer doordraaien in de rijrichting , niet goed dus.

Heb sterk het vermoeden dat het toch de remdrukverdeler is, deze bouwt geen goede druk op naar linksachter .
Alles nogmaals nagelopen geen verandering , nieuwe remkrachtverdeler besteld en gaat aanstaande vrijdag onder de auto.

Last edited by mschapink : 09-11-2011 at 14:40.
Reply With Quote
  #10  
Old 09-11-2011, 19:25
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Remkracht verdeler is alleen om de remkracht tussen voor en achter te verdelen. Als je remt gaat je gewicht naar voren, waardoor de auto aan de achterkant uit de vering wordt getild. Door het bewegen van je achteras wordt dan je remkracht verdeler bediend.

Wat je eens kunt proberen, is met de tang de hevels van de handrem terug te bewegen. Het kan zijn dat 1 van die hevels blijft staan, waardoor je remverschil hebt.
Succes!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote
  #11  
Old 09-11-2011, 19:38
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Weet je zeker dat die wielremcilinders goed zijn ?
Als je er niet uitkomt zet je de auto maar bij mij neer.
Zo via internet is dat lastig te zeggen wat het probleem is , beter zelf ervaren.
Dit is tik werk voor mij
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #12  
Old 09-11-2011, 19:58
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Quote:
Originally Posted by Rallye
Weet je zeker dat die wielremcilinders goed zijn ?
Als je er niet uitkomt zet je de auto maar bij mij neer.
Zo via internet is dat lastig te zeggen wat het probleem is , beter zelf ervaren.
Dit is tik werk voor mij


Ik heb samen met mijn broer die behoorlijk technisch is nogmaals de trommelrem intern bekeken. Wielremcilinders zijn nieuw en o.k , de remschoenen zijn ook goed, zelfstellend mechanisme werkt ook goed idem handrem., bij het aantrekken hiervan blokkeren beide wielen goed.

Ik ben me bewust na het inlezen op internet dat de lastafhankelijke remkrachtverdeler de remkracht doseert aan de voorremmen en de achterremmen naar gelang het beladen gewicht, echter de remleiding(en) gaan wel via dit stelapparaat, er kan intern iets mis zijn.
Indien dit het niet is kan het alleen nog aan een een remleiding naar achteren liggen. Maar deze hebben we ook visueel bekeken en niks ontdekt op lekkage.

In iedergeval is het vervangen van de diverse onderdelen nuttig geweest aangezien de auto stukken beter remt, is toch je veiligheid.

De remdrukverdeler is reeds besteld en betaald en de auto gaat aanstaande vrijdag op de brug voor verdere reparatie. Hopelijk is het dan opgelost.

Last edited by mschapink : 17-11-2011 at 10:39.
Reply With Quote
  #13  
Old 09-11-2011, 20:24
Rallye Rallye is offline
Postwhore
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 1,187
Default

Oude remdrukverdeler niet getest dan ?
Leidingen losdraaien en je komt een heel eind.
Nooit zomaar dingen vervangen als je niet zeker weet wat eraan mankeerd.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er 2 verschillende wielremcilinders opzaten.
Deze gaven teveel remverschil omdat de ene een bredere/lengte stift had.

Ik hoor het wel zodra je hem vervangen hebt.

Succes
__________________
Audi S3
Golf 6 GTI
Reply With Quote
  #14  
Old 10-11-2011, 10:34
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Probeer de achterrem maar eerst eens af te stellen.

Er zit een wigje op de brug tussen de 2 remsegmenten. Deze zorgt voor de breedte van de remsegmenten in ruststand en in geremde stand.
Je zult de wig aan een kant wel dieper gemonteerd hebben zitten aan een kant dan aan de andere kant.

Heb het zelf ook al eens meegemaakt bij het vervangen van de remmen.

Cilinders en dergelijke hoef je het echt niet bij te zoeken. Oplossing is heel simpel

Mocht je nou het geheel niet gelijk gesteld krijgen, maar wel dat beide wielen blokkeren zou je naar een bedrijf kunnen gaan dat APK doet keuren, maar geen remmenbank heeft.
Ze zijn dit namelijk niet verplicht te hebben. Dan is het remverschil tussen links en rechts ook niet van belang
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #15  
Old 10-11-2011, 10:55
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,830
Default

hallo .


je zei dat je 1 wiel door je rem kan trekken ..
das zoizo al een probleem .
zoals hier boven word gezegt .. zit er wigje die zorgt als je remschoenen slijten dat je voering mee na buiten gaan , en dat je kan blijfen remmen
wat ik ook wel eens doe , is even 1 wielbout eruit draaien ..
even met lampje wigje opzoeken zit veertje aan ,
en met punt schroefendraaier even zetje na beneden drukken ,
dan gaan je schoenen even wat meer na de trommel ..
probeer dan eens weer te remmen en kijken als je hem er weer door kan trekken ,

vrgr gooigolf ..
Reply With Quote
  #16  
Old 10-11-2011, 11:09
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

FF ter info,

Wanneer je je remmen ontlucht en er zit een remkrachtverdeler op je achter-as dan moet deze bekrachtigd zijn om te ontluchten.

Ik maak deze altijd ff los van de achter-as en hou hem bekrachtigd door tie-wraps (trekbandjes) te gebruiken.

Anders heb je geen goede doorstroom van je remolie en kan er lucht in je remkrachtverdeler blijven zitten.

Ik had er vroeger een foto van maar kan hem niet zo snel vinden.

De wig in je trommels kan ook maar deze zakt normaal door middel van een veer naar beneden en is eigenlijk bedoeld om je handrem te stellen. Hoe verder je trommels en remblokken slijten hoe dieper deze wig zakt om de reschoenen mooi tegen je trommel te houden.

Kijk ook eens of je mss niet een lekje hebt aan je achterste rempompje en of deze niet vast zit.

Hopelijk kom je eruit
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #17  
Old 10-11-2011, 11:14
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Maar door alle remstof, en de kracht van de remsegmenten naar binnen toe, wil dat wigje heel vaak niet uit zichzelf zakken
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #18  
Old 17-11-2011, 10:45
mschapink mschapink is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 83
Default

Remkrachtverdeler is vernieuwd , bijgevoegd hoewel niet helemaal scherp.







Nogmaals test gedaan op de remmentest bank, alsnog 53 % remverschil tussen links en rechts achter.

Kan dus nog iets in de remleiding zijn of remschoenen. Blijft een raadsel ?

Last edited by mschapink : 17-11-2011 at 10:55.
Reply With Quote
  #19  
Old 17-11-2011, 12:16
Chriskee.'s Avatar
Chriskee. Chriskee. is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 660
Send a message via MSN to Chriskee.
Default

Probeer dat wigje nu maar eens te verstellen
__________________
VWClubParkstad
Reply With Quote
  #20  
Old 17-11-2011, 13:29
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Dat wigje zou zichzelf moeten stellen, dus mag eigenlijk niet veel uitmaken. Anders gewoon even aan beiden kanten de wigjes omhoog duwen via een boutgat en zo de boel weer zichzelf laten stellen. (wigje wordt door veerkracht en zwaartekracht naar beneden getrokken)

Verder zou ik de boel nog eens goed ontluchten, met de remkrachtregelaar in belaste stand. 70% is namelijk nogal wat...
Vooral ook omdat je zegt dat je met de voetrem te weinig remkracht hebt op 1 wiel... Dan gaat het hele verhaal van wigjes etc al niet meer op eigenlijk. (die zijn er voornamelijk voor de handrem)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum