![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik ben bezig om mijn remmen van mijn VW Golf MKII 1.8 i motorcode RP ( voor schijfremmen achter trommelremmen ) goed te krijgen, apk afkeur was remsysteem achter werkt niet correct, remverschil.
In eerste instantie werd gezegd dat de oorzaak de hoofdremcilinder was, deze nieuw aangeschaft gemonteerd, geen verschil ![]() ![]() Auto remt weer stuk beter , echter op de remmen test bank bij Kwikfit vandaag komt achter nog steeds een verschil van 70 % naar voren tussen links achter en rechts achter. Dus nog steeds APK afkeur. ![]() Last edited by mschapink : 17-11-2011 at 11:02. |
#2
|
|||
|
|||
![]() hallo
als je achter een remverschil heb dan moet je eerst eens kijken of de diameter van de rem cylinders gelijk zijn want daar heb je verschil in , zo ja dan zou ik gewoon twee nieuwe er op zetten zodat je weet dat ze beide de zelfde zijn Rene |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
We hebben achter al nieuwe rem cylinders opgezet 17 mm, aangezien die aan een kant lekte, ik heb sterk het gevoel dat bij het schoonmaken van de remtrommel er nog rem schoonmaakmiddel op de remschoenen zit. Bij het remmen slipt dan de remschoen enigzins. Volgende week gaan we nog een keer de rem trommels inspecteren of alles aan beide kanten net zo 'droog' eruitziet. Anders komen er ook nieuwe remschoenen op, hoewel de huidige nog meer dan genoeg dikte hebben, circa 6 mm . Bij het spontaan hard remmen op de weg merk ik niet dat de auto naar een kant trekt, ik heb het gevoel dat de meet apparatuur bij kwikfit niet helemaal nauwkeurig is . Hij heeft 3 keer getest met waardeverschil 70 % , 6 % en weer 75 % ![]() Last edited by mschapink : 05-11-2011 at 18:06. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Heb je het remsysteem, wel goed ontlucht ?
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Rem systeem is goed ontlucht, hebben op de ouderwetse manier van remolie doorpompen al het lucht uit de leidingen gekregen. Er kwam geen lucht meer uit. Misschien zit het probleem toch in de remschoen(en) die vettig is geworden door lekkende remolie. Heb de remschoenen zo goed mogelijk schoongemaakt en daarna wat opgeschuurd. Ik denk dat hij aan een kant noch vettig is en niet goed tegen de remtrommel drukt. Oplossing is dan toch maar nieuwe remschoenen erin, deze set heeft al 45.000 km geremd achter. Ze zien er op het eerste gezicht nog goed uit. Volgende week wanneer er weer tijd is gaan aan beide kanten de remtrommels weer open. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hallo was je handrem wel weerskanten gelijk . als die gelijk is .. hoef je niet bij je schoenen te zoeken .. en kijk even als de wig wel heen en weer wil .. voor opstellen van je voering .. als jij beide kanten 17 mm hebt en goed ondlucht moet het wel aardig goed zijn ,,remverdeeler wel los op achterass.. vrgr gooigolf |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Thanks gooigolf voor het advies. Kan een punt zijn om te onderzoeken, keurmeester vond dat de handrem erg ver aangetrokken moest worden ( 4 klikken omhoog ), aan een kant is reeds een doorgeroeste handremkabel vervangen een paar jaar geleden, andere kant is origineel 21 jaar oud, misschien is daardoor de remkracht niet meer gelijk aan beide kanten. Last edited by mschapink : 05-11-2011 at 21:30. |
#8
|
|||
|
|||
![]() en al opgelost of wat kunnen vinden ?
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#9
|
|||
|
|||
![]() Gisteren heb ik het rem systeem alleen verder in geremd door op een rustig stuk weg een aantal keren goed te remmen .
Ten opzichte van eerder vind ik dat bij intrappen van het rempedaal het aangrijp punt goed hoog is. Remkracht voor en achter is meer dan voldoende en de auto gaat niet scheef trekken. Vandaag dinsdag 8/11 na 3 dagen van de reparatie nog een keer getest of de achter remmen goed werken, bij de test met de remmen bank is het verschil tussen rechts achter en links achter toegenomen , is nu 80 %. ![]() Ik heb zoals @gooigolf gezegd heeft de test gedaan met het aantrekken van de handrem, achterwielen blokkeren goed. Remschoenen zijn o.k. Echter met het ingedrukt houden van de voetrem kan ik linksachter het wiel weer doordraaien in de rijrichting , niet goed dus. Heb sterk het vermoeden dat het toch de remdrukverdeler is, deze bouwt geen goede druk op naar linksachter . Alles nogmaals nagelopen geen verandering , nieuwe remkrachtverdeler besteld en gaat aanstaande vrijdag onder de auto. Last edited by mschapink : 09-11-2011 at 14:40. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Remkracht verdeler is alleen om de remkracht tussen voor en achter te verdelen. Als je remt gaat je gewicht naar voren, waardoor de auto aan de achterkant uit de vering wordt getild. Door het bewegen van je achteras wordt dan je remkracht verdeler bediend.
Wat je eens kunt proberen, is met de tang de hevels van de handrem terug te bewegen. Het kan zijn dat 1 van die hevels blijft staan, waardoor je remverschil hebt. Succes!
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V |
#11
|
|||
|
|||
![]() Weet je zeker dat die wielremcilinders goed zijn ?
Als je er niet uitkomt zet je de auto maar bij mij neer. Zo via internet is dat lastig te zeggen wat het probleem is , beter zelf ervaren. Dit is tik werk voor mij ![]()
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik heb samen met mijn broer die behoorlijk technisch is nogmaals de trommelrem intern bekeken. Wielremcilinders zijn nieuw en o.k , de remschoenen zijn ook goed, zelfstellend mechanisme werkt ook goed idem handrem., bij het aantrekken hiervan blokkeren beide wielen goed. Ik ben me bewust na het inlezen op internet dat de lastafhankelijke remkrachtverdeler de remkracht doseert aan de voorremmen en de achterremmen naar gelang het beladen gewicht, echter de remleiding(en) gaan wel via dit stelapparaat, er kan intern iets mis zijn. Indien dit het niet is kan het alleen nog aan een een remleiding naar achteren liggen. Maar deze hebben we ook visueel bekeken en niks ontdekt op lekkage. In iedergeval is het vervangen van de diverse onderdelen nuttig geweest aangezien de auto stukken beter remt, is toch je veiligheid. De remdrukverdeler is reeds besteld en betaald en de auto gaat aanstaande vrijdag op de brug voor verdere reparatie. Hopelijk is het dan opgelost. Last edited by mschapink : 17-11-2011 at 10:39. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Oude remdrukverdeler niet getest dan ?
Leidingen losdraaien en je komt een heel eind. Nooit zomaar dingen vervangen als je niet zeker weet wat eraan mankeerd. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat er 2 verschillende wielremcilinders opzaten. Deze gaven teveel remverschil omdat de ene een bredere/lengte stift had. Ik hoor het wel zodra je hem vervangen hebt. Succes
__________________
Golf Rallye Golf 8 GTI Caddy 2.0TDI |
#14
|
||||
|
||||
![]() Probeer de achterrem maar eerst eens af te stellen.
Er zit een wigje op de brug tussen de 2 remsegmenten. Deze zorgt voor de breedte van de remsegmenten in ruststand en in geremde stand. Je zult de wig aan een kant wel dieper gemonteerd hebben zitten aan een kant dan aan de andere kant. Heb het zelf ook al eens meegemaakt bij het vervangen van de remmen. Cilinders en dergelijke hoef je het echt niet bij te zoeken. Oplossing is heel simpel ![]() Mocht je nou het geheel niet gelijk gesteld krijgen, maar wel dat beide wielen blokkeren zou je naar een bedrijf kunnen gaan dat APK doet keuren, maar geen remmenbank heeft. Ze zijn dit namelijk niet verplicht te hebben. Dan is het remverschil tussen links en rechts ook niet van belang ![]()
__________________
VWClubParkstad |
#15
|
||||
|
||||
![]() hallo .
je zei dat je 1 wiel door je rem kan trekken .. das zoizo al een probleem . zoals hier boven word gezegt .. zit er wigje die zorgt als je remschoenen slijten dat je voering mee na buiten gaan , en dat je kan blijfen remmen wat ik ook wel eens doe , is even 1 wielbout eruit draaien .. even met lampje wigje opzoeken zit veertje aan , en met punt schroefendraaier even zetje na beneden drukken , dan gaan je schoenen even wat meer na de trommel .. probeer dan eens weer te remmen en kijken als je hem er weer door kan trekken , vrgr gooigolf .. ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() FF ter info,
Wanneer je je remmen ontlucht en er zit een remkrachtverdeler op je achter-as dan moet deze bekrachtigd zijn om te ontluchten. Ik maak deze altijd ff los van de achter-as en hou hem bekrachtigd door tie-wraps (trekbandjes) te gebruiken. Anders heb je geen goede doorstroom van je remolie en kan er lucht in je remkrachtverdeler blijven zitten. Ik had er vroeger een foto van maar kan hem niet zo snel vinden. De wig in je trommels kan ook maar deze zakt normaal door middel van een veer naar beneden en is eigenlijk bedoeld om je handrem te stellen. Hoe verder je trommels en remblokken slijten hoe dieper deze wig zakt om de reschoenen mooi tegen je trommel te houden. Kijk ook eens of je mss niet een lekje hebt aan je achterste rempompje en of deze niet vast zit. Hopelijk kom je eruit ![]()
__________________
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Maar door alle remstof, en de kracht van de remsegmenten naar binnen toe, wil dat wigje heel vaak niet uit zichzelf zakken
![]()
__________________
VWClubParkstad |
#18
|
|||
|
|||
![]() Remkrachtverdeler is vernieuwd , bijgevoegd hoewel niet helemaal scherp.
![]() ![]() Nogmaals test gedaan op de remmentest bank, alsnog 53 % remverschil tussen links en rechts achter. Kan dus nog iets in de remleiding zijn of remschoenen. Blijft een raadsel ? Last edited by mschapink : 17-11-2011 at 10:55. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Probeer dat wigje nu maar eens te verstellen
![]()
__________________
VWClubParkstad |
#20
|
||||
|
||||
![]() Dat wigje zou zichzelf moeten stellen, dus mag eigenlijk niet veel uitmaken. Anders gewoon even aan beiden kanten de wigjes omhoog duwen via een boutgat en zo de boel weer zichzelf laten stellen. (wigje wordt door veerkracht en zwaartekracht naar beneden getrokken)
Verder zou ik de boel nog eens goed ontluchten, met de remkrachtregelaar in belaste stand. 70% is namelijk nogal wat... Vooral ook omdat je zegt dat je met de voetrem te weinig remkracht hebt op 1 wiel... Dan gaat het hele verhaal van wigjes etc al niet meer op eigenlijk. (die zijn er voornamelijk voor de handrem)
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl |