![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik en mijn passat zijn zaterdagavond thuis gebracht door de anwb.
Vandaag maar eens bij de garage langs geweest en even gevraagd of ze al iets wisten, bleek het massavliegwiel te zijn. Maar dit had ik nooit verwacht, iemand van hier dit wel eens meegemaakt? ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Laatst een van een audi a4 170pk tdi in vergelijkbare staat.
|
|
||||
|
||||
![]() Heb ik pas geleden ook gehad, zag er ook zo uit maar was bij een kia sportage diesel.
Deze auto had een paar duizend kilometer daarvoor een kapotte verstuiver gehad en liep zeer onregelmatig. Hierdoor is bij die auto ook het vliegwiel beschadigd geraakt en behoorlijk lang daar mee doorgereden. Tip: zet er een vast vliegwiel in met een koppelingsplaat met tangintiaal veertjes in, als die beschikbaar zijn voor jou auto ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Darksidediesel in de uk
![]() Zou ik alleen doen als je een 5 bak hebt trouwens, de 6 bakken houden hier niet zo van. Ik zou een kit van een 130/150 pk motor steken, veel comfort en blijft langer heel. Kost je voor een sachs kit daar net geen €500 geloof ik, hier meer als het dubbele ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dan zal ik die ook wel kapot hebben, want ik had ook het gevoel dat hij op 3 poten liep. Er komt weer een gewoon vliegwiel in.
|
||||
|
||||
![]() Een pompverstuiver TDI zonder 2 massa vliegwiel is gewoon geen goed idee, alles rammelt los
![]() Ik denk dat je met een goeie vliegwiel/koppeling set van Sachs weer 2 á 3 ton onder de pannen bent zonder rammelende auto ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Een PD met gewoon vliegwiel gaat prima hoor,op het passatforum rijden er diverse rond.
En als je het idee hebt dat je Passat op 3 cilinders loopt zou ik hem even (laten)uitlezen met vag com. Bijna zeker de draadboom in de cilinderkop kapot. Deze kost ongeveer €70,00 en is zelf in anderhalf uur te vervangen. |
|
||||
|
||||
![]() Wij hebben een paar jaar geleden iets gelijkaardig voorgehad met onze t5 uit 2003, ook een 1.9 TDI. Al waren bij ons de veertjes er nog niet uit gekomen, we waren er juist op tijd bij! Misschien een foutje van VW in een bepaalde serie vliegwiel/koppeling sets?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik zou gewoon maar weer een dubbel massa vliegwiel monteren. Deze vangen veel meer trillingen op vanwege de verdraaiing die er aanwezig is. Dit werkt weer door in de levensduur van de constructie van je bak en motor.
Verdiep je maar eens in het principe van het dubbel massa vliegwiel ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nieuw massavliegwiel, nieuwe koppeling en een "nieuwe" startmotor (40.000km) zijn er in gekomen en hij loopt nu weer als een zonnetje. Dus misschien toch geen verstopte/kapotte verstuiver. Of zouden jullie de verstuivers toch nog laten reinigen of vervangen??
Cars. Golf 7 tdi. Seat mii Golf 2 GTI 84' (origineel ned) Last edited by Tiefleger : 10-11-2013 at 11:38. |
|
||||
|
||||
![]() Zou lekker zo rijden hoor, als er een verstuiver niet mee doet merk je dat snel genoeg...
Wat voor set is er in gegaan? Sachs of (bad) Luk? ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() 2 massa vliegwielen gaan nu eenmaal een keer kapot.
De een slaat geheel defect zoals bij jou. Andere gaan rammelen en zijn vroegtijdig te vervangen. Gewoon weer monteren wat erin hoort. Maar dat heb je al gedaan. Als de motor verder goed loopt hoef je niet verder te zoeken. Je kunt voor een beter gevoel hooguit de meetwaardeblokken van de verstuivers uitlezen. Dan kan je zien of een verstuiver meer inspuit/lagere openingstijd heeft.
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest ![]() Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
|
|||
|
|||
![]() Bij deze motoren gaan de verstuivers nagenoeg nooit kapot maar de draadboom in de kop wel. Deze wordt hard en broos en dan gaat de motor onregelmatig lopen maar dit is uit te lezen.
|
|
||||
|
||||
![]() Had je ook last van bokken met lage toeren in bv. ze 2de versnelling als je rollen weer optrok bij het stoplicht? Ik heb namelijk het vermoede dat dit bij mij ook wel eens het euvel kan zijn, zelf heb ik een 2.0 TDI 170 pk maar het idee blijft natuurlijk het zelfde. Mij. Auto valt nog onder de garantie van de dealer dus ik ga een dezer dagen een bezoekje brengen.
Ook ga ik vragen wat dan de staat van de koppelingsplaat is wellicht raadzaam om deze ook te vervangen (170.000 km)?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Geen appels met peren vergelijken. ![]() Een 1.9 TDI is geen 2.0 TDI 170 pk
Dirigent van een geföhnd 4 cil. orkest ![]() Golf MKII GTI G60 5drs Oma's Edition One 16V __________________________________________ Golf GTI 8V MKI Waiting for Restauration Volvo V70 classic 2.5T Daily |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Oke thanks, ga wel ff een bakkie halen bij de dealer ![]()
|
||||
|
||||
![]() Bokken deed hij niet, hij liep af en toe niet helemaal lekker, zeg maar op 3 poten en dan was het ook even weg. Maar toen de startmotor het niet meer deed kwam dit tevoorschijn.