![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik moet de remschijven en remblokken vanachter aan mijn GTI vervangen, maar ik weet niet welke maten ik nodig heb.
Vanvoor heb ik schijven met diameter 239mm, dikte 20mm, wielnaafdoorsnee 65mm en geventileerd. Als ik op winparts een filter selecteer voor remschijven achteraan krijg ik maar 1 resultaat. http://www.winparts.nl/remsysteem/r...enautospecifiek Totaal andere maten dan de schijven voor de voorkant, klopt het dat vanachter de schijven andere maten hebben? De blokjes die ik vanvoor heb zijn deze: http://www.winparts.nl/remsysteem/r...en/p120962.html Maar weer, als ik een filter voor achteraan instel dan geeft hij verschillende resultaten maar van een totaal ander type blokje: http://www.winparts.nl/remsysteem/r...-492-12556.html Wie kan me helpen hiermee?? Mijn golf is een GTI 16v van '88, dus nog het oude type remklauwen. Ik ga ook mijn koppeling moeten vervangen, welke maten heeft die? Alvast bedankt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Als het goed is heb je voor achterzijde een diameter van 226mm, en remblokken met een veertje erop (Ferodo FDB541), als het goed is.
De schijven hebben nr 08.5005.14 van het merk Brembo. Hiermee moet het denk ik lukken.
|
||||
|
||||
![]() Koppeling heb je 2 verschillende maten, 210mm en 228mm.
Maar hoe je het verschil kan zien zonder demontage ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dus het klopt dat de achterzijde andere maat is en andere blokjes heeft? Ok dan ga ik eens zoeken
![]() Heb je voor een 16V twee maten koppeling? Weet iemand of dit jaartal gerelateerd is of hoe je te weten komt welke je nodig hebt? Ik ben nu niet echt in de mogelijkheid om alles te demonteren, maar zou wel graag de stukken al hebben op voorhand. Project moet klaar zijn tegen 17 mei en ik moet de auto nog verder opschuren, herspuiten, de koppeling vervangen, schokbrekers vervangen, remmen nakijken en al de kleine brol zoals logos en interieurdelen enz nog monteren. Dus nog wel wat werk, daarmee wil ik niet zitten wachten op stukken ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Achter remmen zijn altijd kleiner van op de voor-as.
KR en PL hebben altijd een 210mm koppeling, 228mm is pas bij de G60, TDI en ABF motoren gekomen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, als jij een 2Y bak hebt dan heb je de dikke prizeas en de daarbijhorende 210mm koppeling. misschien is het handig om eerst even te kijken of de juiste bak erachter zit. dan weet je het zeker ![]() |
|
||||
|
||||
![]() En alweer bijna opgelost
![]()
|
||||
|
||||
![]() Waar kan je dat ergens vinden? staat ergens op de bak gegraveerd ofzo? Ik heb eigenlijk nog geen ervaring met de mechaniek van een auto.. :/
|
|
||||
|
||||
![]() Onder op je bak heb je een vlak kantje en daar staat de bak code.
Zit aan de zijde van je vliegwiel uitsparing dacht ik. En ik weet niet hoe het bij een MK2 zit maar bij mij in de kofferbak van me MK1 zat ook een sticker waar de motorcode op stond maar ook de bakcode
Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs Last edited by Style : 06-03-2014 at 20:19. |
|
||||
|
||||
![]() Ok dan ga ik morgen eens kijken! Ja heb ook zo'n sticker of plaatje ergens zitten met alle codes, alleen is er ooit een nieuwe motor en bak gestoken in de auto dus check ik toch graag eens op de bak zelf
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Idd zou ik ook doen. Het is niet de eerste keer dat ik een 16v voorbij zie komen waar gewoon een AUG bak van een gti achter gezet is.
|
|
||||
|
||||
![]() Ok 't is wel degelijk een 2Y bak die erachter zit, heb vandaag gekeken
![]() Dus 210mm koppeling, 226mm schijven en remblokje met veertje. Vielen dank iedereen! ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Voor de koppeling, Valeo, Kawe of Quinten Hazell, wat is het meest performante merk?
|
|
||||
|
||||
![]() Ik heb met quinten en valeo beide goede ervaringen. Kawe ken ik niet maar t kan heel goed zijn dat t gewoon prima spul is..
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ok dankjewel! Voor een 2Y bak is het toch 28 tanden he? |
|
||||
|
||||
![]() Ik geloof inderdaad 24 om 28 splines.
|
|
||||
|
||||
![]() Ok bedankt, onderdelen besteld, ik kijk al uit naar de dag dat ik thuis kom van school en al die pakjes daar liggen. Beter dan kerstmis
![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Is idd altyd leuk. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb zelf ook een 16V van '88. In mijn topic vind je wel wat technische tips en onderdeelnummers
![]() http://www.volksforum.com/forum/sho...09&page=9&pp=20 |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Jouw topic is inderdaad super handig met al die onderdeelnr's!! Weet jij toevallig wat het onderdeelnr. van de achterste wiellagers is? http://www.winparts.nl/onderstel/aa...tml#artikelinfo Wil weten of deze gaat passen, heb de schijven nog niet kunnen loshalen want heb inbussleutel maat 7 niet en die heb je nodig om de houders van de remblokjes te demonteren. Dus ik kan het niet nameten wat de afmetingen zijn ![]() Nog een vraagje over de achterste veerpoten. Als je die demonteerd heb je eerst die twee rubberen schoteltjes, dan een moer, een soort spacer en dan je bovenste veerschotel. Tussen die veerschotel en de veer zelf zit nog een soort rubber, een ronde, waarvan 1 vlak de spiraalvorm van de veer volgt, de veer valt in deze rubber. In mijn werklpaatsboek wordt het beschreven als een 'support rubber'. Iemand enig idee waar ik dat kan krijgen??? ![]() Ik probeer zo snel mogelijk een foto te uploaden. |