![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik vermoed dat mijn draagarmrubbers van mijn golf 2 1.6ez 3traps automaat uit 1984 versleten zijn, de auto voelt ietswat zweverig aan en ondanks uitlijnen trekt die iets naar links. Ook bij het afremmen en dieper remmen bij het stoplicht trekt die iets naar opzij. Als je op een klinkerweg of ongelijke weg rijdt en dan wat langzamer hoor je geklapper (vermoedelijk linksvoor). Moet ik dan de stabilisatorstang, spoorstang, draagarmrubbers, fuseekogels vervangen of? Stuurkogels? En uiteraard weer uitlijnen. De auto staat op een schroefset! Groeten Mark. Last edited by markhietbrink : 31-03-2015 at 13:47. |
#2
|
||||
|
||||
![]() ja wil je het grondig, alles vervangen.
Maar het is eenvoudiger om even op jacht te gaan naar het versleten onderdeel.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Draagarmrubbers sws, maar volgens mij kost alles samen de kop niet |
#4
|
||||
|
||||
![]() klapperend geluid kan ook de fusee zijn idd. kost niet zoveel en zit er zo onder.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Aangezien alles losligt, is het toch verstandig de draagarmrubbers, fusees, spoor-/stabilisatorstangen ook te vervangen? En stuurkogels is daar nog wat aan te controleren? Meeste lukt me wel en anders wel met een aantal kameraden, maar moet even de juiste info hebben :P |
#6
|
||||
|
||||
![]() Bij Claus von Essen kan je voor 120 euro een complete set inclusief PU rubbers bestellen. Is echt een aanrader.
__________________
Golf MK2 GTI G60 Edition One |
#7
|
||||
|
||||
![]() Idd, zou alles in 1x doen. Als je later toch nog een stuurkogel of fuseekogel stuk hebt moet je ook weer uitlijnen.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik zou je zeker geen PU lagers aanraden.
Neem voor de draagarmen: voorste kleine: origineel achterste grote: Golf mk4 R32 (massief) klapperend geluid kan ook nog je toplager zijn.
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
of die van de audi TT zijn ook massief ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yep correct, zijn ook dezelfde ![]() Quote:
Uit eigen ervaring. En omdat ik vind dat PU lagers, ophangrubbers etc "overgewaardeerd" en vooral ge-hyped wordt, op internet. Een heel stug alternatief is ook nog de vibra-technics insert. Helaas speelt bij veel mensen de prijs de grootste rol bij een dergelijke aanschaf in combinatie met heel veel lezen op internet en zal men op de een of andere manier niet meer voor origineel kiezen. Mijn advies, en ik ben er in een heel ver-, grijs verleden best wel mee bezig geweest, is: Origineel mk4 R32/TT rubber monteren icm met een originele kleine en je draagarm is dusdanig star. Je kent hem niet meer terug als je een versleten originele gewent bent ![]()
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | Last edited by Herm Schreurs : 02-04-2015 at 14:04. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat zijn PU rubbers? ![]() En je hebt het over de kleine, maar neem beide mee. Voorkant zijn 4 rubbers als ik het goed heb? Toplagers zijn net nieuw, had al wel iets geklapper toen ik nog standaard reed op originele poten en oude lagers. |
#14
|
||||
|
||||
![]() ![]() dit zijn PU rubbers grote en kleine zie je nu toch wel ![]() grote links kleine rechts op afbeelding |
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanks Dopue! ![]()
__________________
| just Herm | my website | | just Herm | facebook page | | just Herm | my flickr Photostream | |
#16
|
|||
|
|||
![]() Zijn het er zelfs 3? :P En waar staat PU eigenlijk voor?
Maar gewoon originele erin doen? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nee t zijn er 2.. Links en rechts Die "achterop" de foto in het rood is van je stabilisatorstang. Je kunt gewoon origineel nemen of de update naar massieve r32/tt rubbers voor t grote rubber. Maar zoals zovaak gezegd.. T originele spul is vaak zo oud dat je je auto met origineel nieuw spul ook al niet weer kent
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#18
|
|||
|
|||
![]() PU staat voor polyurethaan, dus een stuk stugger vergeleken met originele rubbers.
|
#19
|
|||
|
|||
![]() Even een vraagje tussendoor.
Ik heb vorige week ook mijn draagarm rubbers vervangen van mijn jetta mk2. Ik heb dus gekozen voor de originele horizontale en de r32 grote ronde. Nou viel mij op dat in de originele ronde van die spanbussen zitten die de draaiarm centreren in het subframe. Het r32 rubber heeft dit niet, maar daar in tegen is het gat wel kleiner en zit de bout er zo goed als pas in.. Toch heb ik het idee dat er nog enigsinds speling op zit.. Iemand hier ervaring mee?
__________________
Daily koekblik: Volkswagen jetta 1.6 8v '90 Fun: Aprillia Dorsoduro 1200 ‘14 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Het r32 rubber valt ruimer om de bout, dat klopt. Ik kijk zelf altijd door het gat of die goed gecentreerd zit. En dan draai ik de bout er op 90nm in.
Dus, wel de bout wel op 90nm aangetrokken.? wat ook kan, rubber is stijver. nu komt er een ander makement aan het licht.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? Last edited by tim_j : 16-04-2015 at 20:17. |