|
||||
|
||||
Wat houdt S-line in?
Wat houdt S-line nu precies in?
Zie op foto's S-line interieur, zwarte hemelbekleding, sport stuur en S-line logo'tje op de voorschermen. Is er nog meer? Kan ik er nu automatisch vanuit gaan dat deze nu ook een sportonderstel heeft? Zijn er nog dingen die in dit pakket vallen? Gaat om een A4 B8 5/2011 |
|
||||
|
||||
Volgens mij niet zomaar vanuit gaan. Dat is het volgens mij allemaal optisch. Mijn vader had altijd Audi sline lease bakken en kon er nooit wat sportiefs aan ontdekken technisch.
|
||||
|
||||
Je hebt bij de meeste audi modellen keuze uit S-Line 1 en 2 (interieur en exterieur) paketten. Daar valt idd optisch in maar bij mijn auto's is ook een sportonderstel van toepassing. Deze kan je er tijdens configureren optioneel ook uit klikken. Je krijgt met meeste s-Line paketten sportstoelen, deze kan je dan weer optioneel upgraden naar schalensitze en/of supersportstoelen.
|
|
||||
|
||||
Dus in het pakket, 1 of 2 zit het sportonderstel. Maar je hebt dan de optie om sportonderstel uit pakket te halen?
Klopt het dat dit sportonderstel een keuze bood tussen 20mm en 30mm verlaging? |
|
|||
|
|||
Volgens mij geeft het 'standaard' sportonderstel 20 mm verlaging en het S-Line sportonderstel 30 mm. Ik had op mijn B7 A4 Avant geen S Line pakketten, maar er zaten wel allerhande opties op zoals sportstoelen, zwarte hemel, 3 spaaks sportstuur met geperforeerd leer, dus kwam aardig in de buurt, qua interieur dan. Auto was ook voorzien van Audi sportonderstel. Toen er een achterveer kapot ging, heb ik er rondom een Eibach Pro Kit onder gezet (kostte nagenoeg hetzelfde als 1 enkele orig Audi veer...) En met die Eibach kit stond ie nog zo'n 1,5 a 2 cm lager t.o.v. het ori sportonderstel. Dus zal af-fabriek wel 20 mm verlaging geweest zijn. Wat mij er verder bij opviel was dat ie vooral aan de voorkant veel mooier lag. Ook vond ik de Eibachs iets minder stug dan de ori veren. Dus waarschijnlijk veerde de auto bij stilstand al iets meer in met die zware 2.0 TDI die erin lag.
S-Line exterieur heeft wat meer of grotere spoilers en skirts en afwijkende bumpers. E.e.a. afhankelijk van type Audi. Bij single frame grille lopen de lamellen dieper door naar beneden. Bij oudere types A4 zie je onder aan de portieren o.a. dikkere strips. |
|
||||
|
||||
Quote:
Juist. Er kan wel verschil per model zijn. Als je de looks met meer comfort wenst kan je deze optie terugdraaien. Bij de r32 audi lig ik een cm lager als een ambition (sport)onderstel. Deze is weer iets lager als de normale uitvoeringen. S is dus 3 cm maar je kon ook 2 cm (ambition) kiezen. De Limo is ook 2x S uitgevoerd, en ik kon optioneel verlaging 'terugdraaien' of 1 extra centimeter lager krijgen. Deze is trouwens erg sportief, zelfs zonder de extra cm is hij veel stugger als de r32. beide op winterset: Zoek maar eens naar bijv a3 Sportback s-Line. 90% heeft enkel interieur pakket zonder bumpers. Last edited by EnVeeZee : 08-05-2015 at 08:40. |
|
||||
|
||||
Kan je het ook zien? Want dit lijkt nog vrij hoog.
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 08-05-2015 at 08:51. |
|
|||
|
|||
Ik zou even navraag doen bij de dealer, die kan het zo vertellen aan de hand van de optiecodes. Dan weet je t zeker.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Die is op een foto moeilijk te zien. Optielijst op chassisnummer of via codes in boekje achterhalen Ps ik had 2011 nog niet goed gelezen. Volgens mij wil je dan graag een pro Line S hebben. Die is net even completer als een ambition met s-Line pakketje |
|
||||
|
||||
Dus de auto op bovenstaande afbeelding is een pro Line S?
Deze auto staat te koop en ben er eergisteren naar gaan kijken. Omdat de voorbumper beschadigd is, en geen zomerbanden er bij zijn, heb ik em voorlopig even laten staan. Maar ik wil nu alsnog een bod uitbrengen. De man kan me zo even niet zeggen of deze nu het sportonderstel had. Heb hem ondertussen een mailtje gestuurd met die vraag. |
|
||||
|
||||
Oke de verkoper weet het niet.
Dit staat op aankoopbewijs: Pro line S Avant 88kw 2Z0 zonder type aanduiding PIH deactivering airbag bijrijder PNW mmi navigatie PQ5 lm velgen pakket SSP sturing navigatie |
|
||||
|
||||
Lijkt mij sportonderstel dan
|
|
|||
|
|||
Quote:
Deze A4 op de afbeelding heeft geen S-Line exterieur pakket. |
|
||||
|
||||
nee dat klopt.
Als ik a.d.h.v. VIN op myaudi.com kijk, staat er Audi A4 Avant Attraction. De afbeelding klopt aan de buiten kant: kleur/velgen/S-line logo. Jammer dat je op die site de opties niet meer kunt achterhalen a.d.h.v. VIN. |
|
||||
|
||||
On hier ook nog even op terug te komen, de auto is in mijn bezit nu.
ik zie optiecode: 1BV 1BV = Sports suspension/shock absorption Ik lees op het internet dat dit S-line onderstel is? Of het klopt weet ik niet.. Dat zou dan 30mm verlaging moeten zijn?
Volkswagen Golf MK1 1.1 Volkswagen Golf MK1 1.6 GTI Volkswagen Golf MK1 2.1 G60 Shortshifter MK1 02A Last edited by Van Limburg : 24-06-2015 at 11:23. |
|
||||
|
||||
1BE is sports suspension (-20mm)
1BV is S Line suspension (-30mm) |
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd, knappe audi hoor
|