Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Vento MK III
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-06-2015, 13:36
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,167
Default Losse carburatuer Golf mk3 Variant 1.8

Ik rijd een ´96 MK3 Variant met een standaard 1.8´je erin.

Ik kwam er net tijdens een routinecheckje achter dat de flens(?) die de carburateur verbind met het inlaatstuk naar de cilinders, compleet vergaan is, in zovere dat ik de carburateur er zo af kan tillen.

De motor loopt verder nog wel prima, stationair zonder bokken en constant toerental, pakt snel op en loopt gewoon soepel door.

Nu vroeg ik mij af hoe lastig het is om deze flens te vervangen, aangezien, desondanks dat ik vrij handig ben, ik nog geen twee maanden 18 ben, en wel de kennis van maar niet de ervaring met motoren heb.
Reply With Quote
  #2  
Old 16-06-2015, 10:25
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2010
Posts: 331
Default

Stelt echt niks voor...

Is echt een kwestie van gewoon "logische volgende stap".

Stekkers eraf, daarna zijn alle boutjes/schroeven die je moet lossen duidelijk zichtbaar...

Omgekeerde volgorde weer monteren, en rijden...

Prima te doen voor iemand met kennis maar met weinig ervaring.
__________________
***Proud member of VAG_Konzept***

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...
Reply With Quote
  #3  
Old 16-06-2015, 10:27
asjemenoudje asjemenoudje is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2011
Posts: 70
Default

de 'zwarte hoed' van de luchtinlaat verwijderen door middel van 3 boutjes vanaf de bovenkant te verwijderen (er kunnen dopjes overheen zitten; in dit geval deze eerst verwijderen). Vervolgens de 4 boutjes rondom de luchtdoorlaat van de 'carb' (injector) losdraaien --> de 'carb' verwijderen van de voetpakking (de 'flens'). Als laatste de 4 boutjes van de voetpakking losdraaien en de voetpakking verwijderen. Daarna met nieuwe voetpakking opbouwen en alles weer netjes vastdraaien! Al met al, met schoonmaken erbij, klein half uurtje werk!
__________________
Present:
- 1985 Volkswagen Scirocco GTX 1.8 8V DX aka 'Zorro'
- 2007 Volkswagen Polo TDI Trendline 1.9 8V BMT aka 'Smurf'
Past:
- 1996 Volkswagen Golf III 1.6 8V AFT(later 1.8 8v ABS) (autocross) aka 'Kaetel 1'
Reply With Quote
  #4  
Old 16-06-2015, 13:41
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,167
Default

Kijk aan daar kunnen we wat mee!

Zo te horen valt het allemaal hartstikke mee inderdaad, ik ga een nieuwe pakking regelen en dan zal 't wel goedkomen verder!

Bedankt beiden!
Reply With Quote
  #5  
Old 16-06-2015, 19:31
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar
 
Join Date: May 2015
Posts: 1,167
Default

Nieuwe voetpakking zit er ondertussen al in, vriend had er nog eentje liggen!

Stelde inderdaad echt niks voor.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum