Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Advertenties op MP, eBay of andere sites
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 13-08-2016, 20:00
dukerider dukerider is offline
Volksforum Aandeelhouder

Default Originele mk1 1,6 GTI

'86 GTI 8V Blue SOLD
'84 GTI 8V Red SOLD
'17 Mk7 GTI DSG Clubsport Silver SOLD

Last edited by dukerider : 14-08-2016 at 08:59.
Reply With Quote
Old 13-08-2016, 20:56
NielsDub NielsDub is offline
Volksforum Donateur

Link werkt niet...
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 09:00
dukerider dukerider is offline
Volksforum Aandeelhouder

Aangepast. Hij staat blijkbaar ook op Marktplaats.....
'86 GTI 8V Blue SOLD
'84 GTI 8V Red SOLD
'17 Mk7 GTI DSG Clubsport Silver SOLD
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 09:35
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor

die biedingen gaan ook nergens over...

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 14:33
golf fahrer golf fahrer is offline
VW Guru

de vraag prijs gaat ook nergens meer over...
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 15:13
silbergti silbergti is offline
VW Fanatic

Vanmiddag bij deze GTI wezen kijken; het is een mooie originele en onverprutste auto. Groot onderhoud heeft de wagen gehad na lange tijd stil te hebben gestaan.
Auto heeft her en der wat kleine blessures maar echt een mooie basis. Eigenlijk vind je ze niet vaak meer in deze staat, dwz onverprutst.
Gerestaureerd heeft natuurlijk z'n voordelen maar gebeurt vaak ook niet bepaald "perfect".
Je moet het geld er natuurlijk voor over hebben maar dan betaal je ook voor een stuk originaliteit.

Eigenaar heeft ook nog een diamantsilber exemplaar in ong. dezelfde prijscategorie.
Deze wagen is echter al eens gespoten ( in z'n geheel) en heeft een paar aandachtspunten.
site; Matchingnumbers.nl
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 16:42
oettinger_18's Avatar
oettinger_18 oettinger_18 is offline
Postwhore

Voor dat prijs mag een golf geen "blessures" hebben vind ik! De grill is ook niet compleet mist de rode lijsten onder en boven

Zoals gewoonlijk veelte duur in mijn ogen het blijft een golf.
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 21:11
VW Fanatic

Oettinger; een enkele beschadiging of ies van dien aard vind ik persoonlijk geen probleem. Ik bedoel met originaliteit niet alleen dat de auto met originele details is uitgerust (of evt met nieuwe originele onderdelen en bv geen scherpe replicabumper) maar dat ie nog in originele staat verkeert, dus ongerestaureerd. Voor sommigen, en daar reken ik mezelf ook toe, is dat waardeverhogend. Een minder goed gerestaureerde auto knap ik behoorlijk op af. Of het zoveel geld mag kosten is een tweede, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken. Velen zullen dat voor een Golf niet betalen, ook al is het een GTI. Maar goed, men heeft de keuze....
Reply With Quote
Old 14-08-2016, 22:37
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Snap jou punt ook wel tuurlijk originaliteit staat bij mij ook als eerste keuze maar origineel is mijn eigen golf 1 gti ook niet raar he haha. Maar voor dat prijs mag de rode bies van het grill niet ontbreken vind ik dan moet wel alles kloppen. Ben zelf een golf 1 freak maar voor dat prijs koop je veel mooier speelgoed denk aan amg m3 m5 audi enz enz. Tuurlijk de golf 1 gti is een collecters item geworden als het nu al zo is wat over een paar jaar? Over de 20 ruggen? Nou dan hou ik mijn golf 1 gti nog wel een jaar of 10
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 03:20
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Snap jou punt ook wel tuurlijk originaliteit staat bij mij ook als eerste keuze maar origineel is mijn eigen golf 1 gti ook niet raar he haha. Maar voor dat prijs mag de rode bies van het grill niet ontbreken vind ik dan moet wel alles kloppen. Ben zelf een golf 1 freak maar voor dat prijs koop je veel mooier speelgoed denk aan amg m3 m5 audi enz enz. Tuurlijk de golf 1 gti is een collecters item geworden als het nu al zo is wat over een paar jaar? Over de 20 ruggen? Nou dan hou ik mijn golf 1 gti nog wel een jaar of 10

Ligt eraan welke m3 je bedoeld,de e30 modellen hebben in mooie staat ook de 60.000 gepasseerd
Ik ben van mening dat voor dit geld de koets en dan met name de motorruimte wel wat netter mocht,op zijn minst gereinigd
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 06:34
oettinger_18's Avatar
Postwhore

E30 m3 is niet te betalen zo ook de mercedes evo's na een tijdje beland de golf 1 gti ook wel dat prijs categorie.
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 09:06
VW Fanatic

Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel een soort bovengrens hanteert w.b. de waarde voor een bepaald type auto. Een buurman van mij kan zich niet voorstellen dat een GTI 10 mille kan opbrengen, daar heb je ook een knappe tweedehands C 30 Volvo voor zeg ie... Mij boeit zo'n Volvo niks maar snap zijn redenering wel. Is een Oettinger bv zoveel meer waard dan een gewone GTI? wel enigszins maar voor mij niet onevenredig veel meer. Op de motor en een paar plaatjes na is het een identieke auto. Een GTI vind ik een geweldige auto, om te zien, om te rijden maar vooral ook omdat je er een gevoel bij hebt. Dat mag wat kosten. Wat het mag kosten moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 09:50
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by silbergti
Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel een soort bovengrens hanteert w.b. de waarde voor een bepaald type auto. Een buurman van mij kan zich niet voorstellen dat een GTI 10 mille kan opbrengen, daar heb je ook een knappe tweedehands C 30 Volvo voor zeg ie... Mij boeit zo'n Volvo niks maar snap zijn redenering wel. Is een Oettinger bv zoveel meer waard dan een gewone GTI? wel enigszins maar voor mij niet onevenredig veel meer. Op de motor en een paar plaatjes na is het een identieke auto. Een GTI vind ik een geweldige auto, om te zien, om te rijden maar vooral ook omdat je er een gevoel bij hebt. Dat mag wat kosten. Wat het mag kosten moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

Een golf 1 Oettinger inderdaad het zelfde als een normale golf 1 gti. Maar ik vind dat je een golf 1 gti Oettinger niet kan vergelijken met een normale gti. Het is een stukje jaren 80 nostalgie. Ik ben zelf een oettinger freak. Heb zelf ook een golf 1 gti Pirelli 2000e oettinger 8v (misschien daarom dat het niet te vergelijken is ) Een golf 2 gti kan je ook niet vergelijken met een golf 2 g60 of een rallye of de motorsport edition het is en blijft allemaal een golf 2 maar dan in verschillende categorieën.

Last edited by oettinger_18 : 15-08-2016 at 09:52.
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 10:00
VW Fanatic

Oettinger; je zegt het inderdaad zelf al; het is een stukje nostalgie. Hoewel een Oettinger natuurlijk op het gebied van prestaties meer biedt( hoewel, is dit voor zo'n oude GTI het meest belangrijk?)is het in principe bijna dezelfde auto.
En begrijp me goed, ik vind een Oettinger ook geweldig en zou er graag mee rondrijden maar mijn 82-er met DX motor bezorgde me gister ook weer een leuke dag..@!

Ik heb trouwens wel een Oettinger staan, maar dan in 1:18...
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 21:34
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Quote:
Ben zelf een golf 1 freak maar voor dat prijs koop je veel mooier speelgoed denk aan amg m3 m5 audi enz enz. Tuurlijk de golf 1 gti is een collecters item geworden als het nu al zo is wat over een paar jaar? Over de 20 ruggen? Nou dan hou ik mijn golf 1 gti nog wel een jaar of 10

it's in the eye of the beholder of dat "mooier speelgoed" is, ikzelf zou geen behoefte hebben aan een amg m3 m5 audi etc etc hoeveel sneller en beter uitgerust die dingen ook zijn dan een Golf 1 GTI. Ja ik weet het meer "value for money", maar dat is me te nuchter, hier speelt ook nog (bij sommige, waaronder mijzelf) wat emotie mee.

Verder, dat de rode bies niet compleet is, en de motorruimte wat smerig, vind ik een beetje overdreven daar zo een punt van te maken, peanuts ! Een rood biesje, wat kosten ze compleet(?) 100 pleuros of zoiets bij bv Jeroen Rison. En zelf ff wat tijd besteden om de motorruimte weer helemaal schoon te maken. Door die paar imho onnozele minpuntjes wordt zo een voor de rest wel goede auto geen duizenden pleuros minder waard, buiten beschouwing gelaten over de prijs wat voor deze wordt gevraagd of die wel of niet terecht is.

Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982

Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014

Last edited by Der Typ Siebzehn : 15-08-2016 at 21:42.
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 22:20
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Ik zeg ook niet dat de auto er minder waard van word. Voor dat prijs mag hij toch wel compleet zijn??! Majah wie 18.500 betaald koopt ook wel de rode biesjes inderdaad.
Reply With Quote
Old 15-08-2016, 23:09
skywalker38 skywalker38 is offline
Postwhore

Quote:
E30 m3 is niet te betalen zo ook de mercedes evo's na een tijdje beland de golf 1 gti ook wel dat prijs categorie.

Een golf 1 gti zal nooit de prijzen van een Mercedes evo benaderen daar is de evo te uniek voor,totaal geen vergelijk in Essen was de goedkoopste ik meen rond de 180.000 en oplopend naar 250.000
En dat voor het geld wat ze voor deze type 1 vragen mag je op z'n minst verwachten dat de motorruimte er netjes bijstaat,of je het er nou mee eens bent of niet.
Reply With Quote
Old 16-08-2016, 06:22
oettinger_18's Avatar
Postwhore

Gaan de evo's al zo ver joh?! Gaat lekker hoor neej daar zal de golf 1 gti nooit bijkomen neej!
Reply With Quote
Old 16-08-2016, 06:44
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

De golf 1 gti zal idd nooit zo duur worden (al vind ik 18.000 eigenlijk al 10.000 overpriced ) ... de golf 2 rallye of golf 2 limited daar zie ik de komende jaren de prijzen wel sterk omhoog gaan ( veel unienker dan een golf 1 gti)
Reply With Quote
Old 16-08-2016, 09:03
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
De golf 1 gti zal idd nooit zo duur worden (al vind ik 18.000 eigenlijk al 10.000 overpriced ) ... de golf 2 rallye of golf 2 limited daar zie ik de komende jaren de prijzen wel sterk omhoog gaan ( veel unienker dan een golf 1 gti)

Uiteraard zullen die prijzen stijgen, hoewel die al exorbitant hoog liggen..
Vaak wordt de extra waarde bepaald door afwijkende techniek of een afwijkend model.
Ik heb echter ook nooit de "Pirelli hype"begrepen. Vond de aanpassingen aan de buitenkant niet eens echt bij een oud type Golf passen, gelakte bumpers, spatverbreders in kleur...mwah.. niet mijn ding.

Maar goed, het is aan eenieder om te bepalen wat ie m waard is.!
Reply With Quote
Reply

Posting Rules