#1
|
||||
|
||||
16v KR draait slecht
Hoi,
even een schets van de situatie .. tussen 2000 en 3000 toeren heeft mijn 16v geen power meer, ik hoor veel 'ploffen' in mijn uitlaat, eens boven de 3000 toeren is alles terug normaal dan Wanneer ik boven 3000 rpm ga, valt hij niet terug op stationair toerental, hij valt gewoon uit, of ik moet bij gas geven om hem in leven te houden video's: https://www.youtube.com/watch?v=iONeD_eXeNQ https://www.youtube.com/watch?v=jDse7YlfyE8 iemand ervaring mee ? Mvg
__________________
[Vag Flavour] Last edited by GTDennis : 27-04-2017 at 12:27. |
#2
|
||||
|
||||
up .. niemand ?
__________________
[Vag Flavour] |
#3
|
||||
|
||||
Kan een heleboel oorzaken hebben! Valse lucht, verkeerde brandstofdruk of slechte injectoren zijn de meest voorkomende problemen.
In jou geval zou ik eerst de afstelling eens checken, dan je brandstofdruk en dan het spuitbeeld van de injectoren. Waarschijnlijk loopt hij te rijk. Zit al een jaar met een slecht draaiende PL (bijna identiek aan de KR) en bij mij is het of slechte brandstofdruk of slechte injectoren. Mijn vermoeden gaat naar de injectoren uit maar moet de brandstofdruk nog meten om uitsluitsel te hebben. Lees mijn topic eens na, link vind je wel ergens in mijn profiel. Het is een gecompliceerd systeem dus het loont wel om er niet zomaar in te duiken zoals ik heb gedaan maar eerst wat kennis op te doen van hoe het precies werkt. |
#4
|
|||
|
|||
Kan zoveel zijn , zou eerst benzinefilter vervangen.
Dan brandstof opbrengst meten en dan injectoren controleren. Systeemdruk en regeldruk meten. Ook goed controleren of de motor valse lucht aanzuigt , dat de mijne op meerdere plaatsen. Ik heb met veel geduld mijn KR heel mooi lopend gekregen , koste wel wat... Succes , grt yal |
#5
|
||||
|
||||
Dat is het vooral, je moet geduld hebben! En naar mijn mening ook de bentley publishers manual voor deze auto, alle tests staan daar perfect in beschreven dus dat is wel echt zijn geld waard!
Ruikt de auto rijk? Gezien het geplof in de uitlaat gok ik van wel, maar je moet er eens naar kijken. Je bent al een heel eind verder met te weten of hij rijk of arm draait. |
#6
|
|||
|
|||
Kijk eens naar de kleur v/d bougies , die moeten lichtbruin / grijs van kleur zijn.
Grt yal |
#7
|
|||
|
|||
Vacuum slangetje aan de computer[rechts onder de voorruit]
|
#8
|
|||
|
|||
Nullastschakelaar op gasklephuis die geschakeld blijft.
Warmdraairegeleaar die niet meer werkt. Slechte bougiekabels. Brandstofopbrengst. Ontstekingshuis vol met olie door lekkende oliekeering van de nokkenas. Injectoren die druppelen i.p.v. sproeien.
__________________
|
#9
|
|||
|
|||
Zou eens een compressie test doen of een cilinder lektest
__________________
golf mk1 g40 golf1 cabrio Golf mk7 variant Polo 6r |
#10
|
||||
|
||||
Als ik me niet vergis zou dit ook wel eens de klop sensor kunnen zijn. Die geeft ook problemen rond dit toerental.
Nu weet ik niet zeker of de KR deze ook heeft? |
#11
|
|||
|
|||
KR heeft geen klopsensor , de PL wel.
Grt yal |