![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo ik ben michael en rijd een mk2 1.3i uit 1990.
ik ben ook lid van vwforum maar was opzoek naar een verbreding van de kennis dus een inschrijving op deze plek leek me leuk. ik heb dus ook meteen een vraag. mijn llinker achterwiel staat naar binnen toe aan de bovenkant waardoor mijn band scheef afslijt je ziet het behoorlijk maar echt merkbaar onder het rijden is het niet. ik wou eens vragen wat je hier aan kan doen. met vriendelijke groet michael |
|
||||
|
||||
![]() Dat betekent dat je achterbrug of je astap krom is... Ooit een aanrijding gehad?
Remedie: zoeken wat krom is en dat vervangen, desnoods dus heel de achterbrug.
|
|||
|
|||
![]() is waarschijnlijk de achteras die krom is na een aanrijding
zit verder geen stel mogelijkheid op heb er eventueel nog wel een |
|
||||
|
||||
![]() Negatief camber heet dat, als het tenminste instelbaar is, wat het helaas niet is bij de achteras.
Maar ga een kijken wat er krom is of gebroken is of... |
|
|||
|
|||
![]() ik heb nooit een aanrijding gehad en het rijd ook niet raar ofzo maar ik zou niet weten hoe ik erachter moet komen hoe iets krom is.
het enige wat ik weet is dat als ik rem hij een beetje raar remt dus los vast los vast in de trand van iets harder remmen en weer iets zachter remmen zonder dat ik me pendaal anders indruk. misschien is dit een oorzaak. ik ga morgen wel ff naar euromaster om er ff naar te laten kijken misschien dat hun het weten ik zou namelijk niet weten hoe je zoiets moet zien of vervangen dus laat ik dan ook wel doen. me voorwiel staat aan die kant zag ik trouwens ook wat naar binnen gedraait dus het is niet allleen maar achter. groeten michael |
|
||||
|
||||
![]() Eerst de uitlijning laten controleren. Mijn wielen staan achter ook iets naar binnen.
|
||||
|
||||
![]() dat van de remmen is wsl een "slag" in de remschijven. lijkt me vooraan te zijn bij een mk2 1.3. dat je achterwiel scheef staat komt omdat, zoals al eerder gezegd, er wsl iets krom of gebroken is aan de achteras. heb je de wagen nieuw gekocht? mss de vorige eigenaar die een ongeval heeft gehad of zo
|
|||
|
|||
![]() ik heb de wagen gekocht wat een wat oudere dame die er 121k mee heeft gereden en nooit ongelukken mee heeft gehad.
ik zou dus niet weten hoe er iets krom of afgebroken zou moeten zijn ( dit zou je toch duidelijk moeten merken bij het rijden ??? |
|
||||
|
||||
![]() niet echt noodzakelijk. de rubber bussen die in de achteras zitten, zijn die nog goed? kan ook zijn dat daardoor de wielen een heel klein beetje scheef gaan staan. is ook maar een idee
|
||||
|
||||
![]() krik hem es op, zit er geen speling op je wiellager?
|
|
||||
|
||||
![]() jij, of die oudere dame, hoeft niet eens n aanrijding te hebben gehad.
mn pa reed zijn auto altijd de stoep op, als er in de straat geen parkeerplaats was. door iedere keer diezelfde klap te krijgen is ook de hele zooi ongelijk gaan slijten en verbogen. dit gaat beetje bij beetje, en naar verloop van tijd staat alles scheef! aanrijding kan dus ook een zachte tik tegen de stoep zijn, niet meteen een zwaar ongeval. elke tik is slecht! |
|
|||
|
|||
![]() goed ik heb de uitlijning laten doen.
en de uitslag op mijn rechter achter wiel is 2.06 de marge is van 1.20 tot 2.00 wat die waardes precies inhouden weet ik niet maar ik zat er dus net iets boven. die man van euromaster zei dat dit totaal geen invloed heeft op het verdere rijgedrag de uitljning was perfect btw hoefde niets aan gedaan te worden hij heeft alleen de 2 voorbanden omgewisseld dit om gelijke slijtage te krijgen. nu heb ik gister mijn rial cupvelgen opgehaald ( de ats immitatie zegmaar ) 15 inch en daar ga ik nu ff voor banden sparen want er moeten 4 nieuwe op en die toyo proxes t1 zijn 50 euro nog wat per stuk dus ik koop gewoon per maand 2 banden en dan kan ik van de zomer ( was toch al de planning ) rijden met me nieuwe gepolijste cuppies van rial. me remvoeringen waren trouwens ook nog perfect en me schokbrekers vertoonden een normale slijtage maar geen vervangings gebreken ofzo. dus ben wat dat betreft redelijk uit de test gekomen. nu maar wachten tot de zomer komt en ik met me mooie nieuwe wielen kan showen :P |
|
||||
|
||||
![]() Je achterwiel staat er dus nog steeds scheef onder? En je weet nog steeds niet waarom/waardoor? Ik had dat wel willen weten...
Quote:
Hoe bedoel je dit, gewoon de velgen links en rechts omgewisseld? De banden hebben wel een draaitichting namelijk. Je kan wel voor en achter aan 1 zijde wisselen maar zo even links en rechts op 1 as omdraaien kan niet! |
|
|||
|
|||
![]() die man van euromaster heeft me voorwielen links en rechts gewoon omgewisseld en dat ging prima hoor de draairichting is ook niet veranderd ofzo
tenminste niet dat ik weet. en hij staat idd nog steeds scheef maar ik ga als het weer een beetje beter word me auto toch eens uit elkaar pellen met iemand erbij die er verstand van heb en dan eens goed alles schoonmaken enzo. dus dan zien we dan probleem ook wel opgelost worden denk ik. |