Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-09-2006, 21:50
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default Leve de ANWB maar toch wat vragen ..

Ok het is maar een vraag : hoe los ik het op ? Volgens Blikopener Carbfreeze ..
Klinkt plausibel .

Passat rijdt weer . Maandag opgehaald en na een 100 km op de grote weg : inhouden als een lullo met een te krappe voorhuid
60 Op de vluchtstrook dankte ik God op mijn nog steeds in korte broek gestoken blote knietjes dat het 2 kilometer voor de afslag gebeurde waar mijn huis woont...
Van de snelweg af geen probleem meer .

Vandaag na een stuk grote weg weer hetzelfde gepiemel .. aangekomen ( en afgevallen van het angstzweet want 50 op de grote weg is zelfs mij teveel Deathwish part 6 ) op mijn bestemming de ANWB gebeld : binnen 4 minuten
Bleek de benzineslang los te liggen op het punt waar hij nou net vast had horen te zitten : daar waar de v snaar zijn rondetijden probeert te verbeteren . Ook zat daar een nokkesastandwielsnaarmetgroefjes die ook een sonate mee blies . Kortom : slijktplekken in de Durex rubbert en net op tijd want een mm verder en de benzine tiert welig onder de motorkap .
Euvel zou daar aan liggen dus vervangen : kost niet duur want ies gratiz . Dus leve de KNAC / ANWB connection !!
Ook lag er nog een slang los waar een koolstoffilter had moeten zitten ( wat is dat eigenlijk een lurf of een klad zei hij op een Meneer Kaktus toon )
Tering Jantje : ik word oud als ik niet uitkijk . Zal het vast al wel zijn want ik had er nog nooit van gehoord ..
Ook een ieniemienie dun slangetje wat van mijn airbox naar het uitlaatspruitstuk hoor tte gaan dat er niet zat .. voorverwarming zei de man die uit het gele ototje kwam . Is het daar niet te dun voor ?
Dat zou problemen geven als het wat kouder werd ..

Ik ook niet van de pot gerukt lekker binnendoor naar huis en toch op het laatste stukkie de grote boze weg op want hij tufte weer als vanouds ..
Pisrat heeft snelwegfobie want weer inhouden en 60 rijden .. dus ff lekker de praatpaal wat geler gemaakt en mijn territorium afgebakend ..
Weggesleept en daarna heeft de andere ANWBert onder de kap gekeken en m snel weer dichtgedaan : in het donker naar de carb kijken was een slechte combo ..

Carb freeze of moet ik toch dat rare brandstoffilter vervangen die bij mijn achteras zit ?
Ik zit ff met mijn handen in mijn vrijwel afwezige schaamhaar .
Klote techniek in de nog kloterige nieuwe(re) auto's .
Snelweg blijven vermijden is geen optie en als de speld niet naar de hooiberg komt .
Ik ga ff douchen want 3 uur onderweg zijn en al die uitlaatdampen inadmen langs de route 69 .. wat hebben sommigen toch een haast .

Dus als er iemand met de gouden tip komt : graag !!

Last edited by Gert : 27-09-2006 at 21:53.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-09-2006, 22:16
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Brandstoffilter maar even vervangen.
Binnendoor met een rustig gangetje heb de motor iets minder brandstof nodig als met 120+ op de snelweg.
Bij mijn GTI2 wordt voorgeschreven om de 30000km.
Reply With Quote
  #3  
Old 27-09-2006, 22:16
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

ingewikkeld verhaal...

ff destilleren wat nu het probleem is...
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #4  
Old 27-09-2006, 22:20
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Rare is : als ik binnendoor 120 knal .. ja ik weet het dan deed hij het gewoon ..
Reply With Quote
  #5  
Old 27-09-2006, 22:22
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Dat dunne vacuumslangetje bedient de klep die warme lucht naar je filter zou moeten sturen. En een bevroren carburateur zou goed kunnen aangezien je geen voorverwarming hebt.

Heb er zelf ook last van gehad en dan krijg je inderdaad van dit soort snelheden op de snelweg.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #6  
Old 27-09-2006, 22:24
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ik ken de voorverwarming nog uit een Polo : ferme maat in vergelijk bij dat dunne dingetje nu in de Pisrat . Maar het klinkt plausibel ..
Reply With Quote
  #7  
Old 27-09-2006, 22:28
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Oogjes afplakken, dan kan die niet zien waar die rijd. Maar helaas geen idee.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-09-2006, 22:28
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

bij mijn pisrat wel ongeveer t zelfde gesjaak gehad... lag toen aan een missend vaccuumslangetje uiteindelijk
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #9  
Old 27-09-2006, 22:29
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ja dat zou je bijna gaan denken .. raar maar waar
Reply With Quote
  #10  
Old 27-09-2006, 22:44
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by Gert
Ik ken de voorverwarming nog uit een Polo : ferme maat in vergelijk bij dat dunne dingetje nu in de Pisrat . Maar het klinkt plausibel ..


Klopt, alleen dat vacuumslangetje zorgt voor de aansturing van de klep die de koude of warme luchtstroom naar je motor leid, is dus niet zo dat de warme lucht door dat slangetje gaat.

Er zit een thermostaatje tussen.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #11  
Old 27-09-2006, 23:00
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ok .. nu ikke znap
Dacht dat hij daardoor de carb verwarmt .. dan ga ik eens kijken of ik dat aan kan sluiten
Reply With Quote
  #12  
Old 28-09-2006, 19:39
Isard's Avatar
Isard Isard is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 299
Default

Gert: Accepteer nou maar gewoon dat je auto je aan het dissen is...
Reply With Quote
  #13  
Old 28-09-2006, 19:44
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Bend over hellboy Isardus :P

Vandaag wel op de grote weg getuft met 90 in het uur .. begrenzers op een vragtoto mijn conjo !!
Maar hij hield niet in .. te warm ervoor of de snelheid was goed ? Wie het weet mag het zeggen of heeft ID toch gelijk ?
Reply With Quote
  #14  
Old 29-09-2006, 18:53
Isard's Avatar
Isard Isard is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 299
Default

Misschien de 65plus begrenzer?
Reply With Quote
  #15  
Old 02-10-2006, 21:36
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Hoe is't nu?

Met
de regelklep open-getaped

(open tapen, ipv dicht tapen: ja echt het is mogelijk!) en met een koker/lege kitspuit een echte 'powah rohr' ontworpen (richting uitlaatspruitstuk).

En wat denk je?!!

Dondert de uitlaat eronder vandaan

Quote:
If you can't fix it with duct-tape, you haven't used enough
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #16  
Old 08-10-2006, 14:26
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Ja 20 maanden in een schuur stilstaan was teveel voor de uitlaat
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum