![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ok het is maar een vraag : hoe los ik het op ? Volgens Blikopener Carbfreeze ..
Klinkt plausibel . Passat rijdt weer . Maandag opgehaald en na een 100 km op de grote weg : inhouden als een lullo met een te krappe voorhuid ![]() 60 Op de vluchtstrook dankte ik God op mijn nog steeds in korte broek gestoken blote knietjes dat het 2 kilometer voor de afslag gebeurde waar mijn huis woont... Van de snelweg af geen probleem meer . Vandaag na een stuk grote weg weer hetzelfde gepiemel .. aangekomen ( en afgevallen van het angstzweet want 50 op de grote weg is zelfs mij teveel Deathwish part 6 ) op mijn bestemming de ANWB gebeld : binnen 4 minuten ![]() Bleek de benzineslang los te liggen op het punt waar hij nou net vast had horen te zitten : daar waar de v snaar zijn rondetijden probeert te verbeteren . Ook zat daar een nokkesastandwielsnaarmetgroefjes die ook een sonate mee blies . Kortom : slijktplekken in de Durex rubbert en net op tijd want een mm verder en de benzine tiert welig onder de motorkap . Euvel zou daar aan liggen dus vervangen : kost niet duur want ies gratiz . Dus leve de KNAC / ANWB connection !! Ook lag er nog een slang los waar een koolstoffilter had moeten zitten ( wat is dat eigenlijk een lurf of een klad zei hij op een Meneer Kaktus toon ) Tering Jantje : ik word oud als ik niet uitkijk . Zal het vast al wel zijn want ik had er nog nooit van gehoord .. Ook een ieniemienie dun slangetje wat van mijn airbox naar het uitlaatspruitstuk hoor tte gaan dat er niet zat .. voorverwarming zei de man die uit het gele ototje kwam . Is het daar niet te dun voor ? Dat zou problemen geven als het wat kouder werd .. Ik ook niet van de pot gerukt lekker binnendoor naar huis en toch op het laatste stukkie de grote boze weg op want hij tufte weer als vanouds .. Pisrat heeft snelwegfobie want weer inhouden en 60 rijden .. dus ff lekker de praatpaal wat geler gemaakt en mijn territorium afgebakend .. Weggesleept en daarna heeft de andere ANWBert onder de kap gekeken en m snel weer dichtgedaan : in het donker naar de carb kijken was een slechte combo .. Carb freeze of moet ik toch dat rare brandstoffilter vervangen die bij mijn achteras zit ? Ik zit ff met mijn handen in mijn vrijwel afwezige schaamhaar . Klote techniek in de nog kloterige nieuwe(re) auto's . Snelweg blijven vermijden is geen optie en als de speld niet naar de hooiberg komt . Ik ga ff douchen want 3 uur onderweg zijn en al die uitlaatdampen inadmen langs de route 69 .. wat hebben sommigen toch een haast . Dus als er iemand met de gouden tip komt : graag !! Last edited by Gert : 27-09-2006 at 21:53. |
|
|||
|
|||
![]() Brandstoffilter maar even vervangen.
Binnendoor met een rustig gangetje heb de motor iets minder brandstof nodig als met 120+ op de snelweg. Bij mijn GTI2 wordt voorgeschreven om de 30000km. |
|
||||
|
||||
![]() ingewikkeld verhaal...
ff destilleren wat nu het probleem is...
|
||||
|
||||
![]() Rare is : als ik binnendoor 120 knal .. ja ik weet het
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Dat dunne vacuumslangetje bedient de klep die warme lucht naar je filter zou moeten sturen. En een bevroren carburateur zou goed kunnen aangezien je geen voorverwarming hebt.
Heb er zelf ook last van gehad en dan krijg je inderdaad van dit soort snelheden op de snelweg.
|
||||
|
||||
![]() Ik ken de voorverwarming nog uit een Polo : ferme maat in vergelijk bij dat dunne dingetje nu in de Pisrat . Maar het klinkt plausibel ..
|
|
||||
|
||||
![]() Oogjes afplakken, dan kan die niet zien waar die rijd. Maar helaas geen idee.
|
|
||||
|
||||
![]() bij mijn pisrat wel ongeveer t zelfde gesjaak gehad... lag toen aan een missend vaccuumslangetje uiteindelijk
|
||||
|
||||
![]() Ja dat zou je bijna gaan denken .. raar maar waar
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Klopt, alleen dat vacuumslangetje zorgt voor de aansturing van de klep die de koude of warme luchtstroom naar je motor leid, is dus niet zo dat de warme lucht door dat slangetje gaat. Er zit een thermostaatje tussen.
|
||||
|
||||
![]() Ok .. nu ikke znap
Dacht dat hij daardoor de carb verwarmt .. dan ga ik eens kijken of ik dat aan kan sluiten ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Gert: Accepteer nou maar gewoon dat je auto je aan het dissen is...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Bend over hellboy Isardus :P
Vandaag wel op de grote weg getuft met 90 in het uur .. begrenzers op een vragtoto mijn conjo !! Maar hij hield niet in .. te warm ervoor of de snelheid was goed ? Wie het weet mag het zeggen of heeft ID toch gelijk ? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Misschien de 65plus begrenzer?
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hoe is't nu?
Met ![]() de regelklep open-getaped (open tapen, ipv dicht tapen: ja echt het is mogelijk!) en met een koker/lege kitspuit een echte 'powah rohr' ontworpen (richting uitlaatspruitstuk). En wat denk je?!! Dondert de uitlaat eronder vandaan ![]() Quote:
|
|
||||
|
||||
![]() Ja 20 maanden in een schuur stilstaan was teveel voor de uitlaat
![]() |