![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo, mijn project betreft een DKW Schnellaster uit 1959, en wat schijnt is dat deze van de KLM is geweest.
Ik heb al eens een Thread op Volksforum geopend maar dan in de catergorie watergekoelde projecten. Waar deze ook eigenlijk thuis hoort, en aangezien het daar meer over golfjes gaat voel ik me toch hier meer thuis!http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16378 Zie ook hier voor meer foto`s. En ik weet het is geen VW laat staan een luchtgekoelde, maar aangezien zijn leeftijd, vorm en omdat ik niet echt een andere site weet waar ik nog meer informatie kan vanaf halen heb ik het hierop maar geplaatst in de hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. De bus is al grotendeels gestript, en ben al voor heel wat verrassingen komen te staan. Zoals veel plamuur, rottigheid, chassis niet meer origineel en ga zo maar verder. Het id is de bus weer zo origineel mogelijk te maken, dus het liefst met reclame ( als die er al op heeft gezeten ), maar ook daar heb ik nog geen verdere informatie van. Ik heb wel eens met het aviodrome gebeld maar ben ook niet verder gekomen dan dat telefoontje. Ze zouden in de archieven kijken en dan zou ik wel iets horen. En verder ben ik nog op zoek naar een goede plaatwerker ( regio midden-, noord-limburg ) en een straler. en de rest komt vanzelf wel, met de tijd. Ik namelijk geen haast ermee. Dus mochten jullie tips, onderdelen, vragen, enz. hebben dan zijn die altijd van harte welkom. Zal dit topic wel een beetje bijhouden, maar aangezien de bus niet bij mij om de hoek staat ( namelijk 3 kwartiertjes rijden en ook niet super veel tijd heb ) zal dit niet iedere dag zijn. |
|
||||
|
||||
![]() DKW rules
![]()
|
||||
|
||||
![]() Super gaaf project... Helemaal weer terug zoals die was... Mooi hoor
![]()
|
||||
|
||||
![]() Gave auto Nickname!
Ik denk dat je inderdaad beter hier past dan tussen de spoilerboys (no offence ![]() Wil je eens alle specificaties van de wagen geven? Eens een lekker afwijkend topic! Greetz Ron
|
||||
|
||||
![]() waaat een mooie bus veel succes met de restauratie
|
|
||||
|
||||
![]() Verder nog wat meer specificaties;
- Het is een DKW Schnellaster F800/3 of 3=6 ( inhoud 896 cc, 3 cilinders ). - 2-takt, dus zelf mengen. - Hij schijnt van de KLM te zijn geweest en heeft wat jaartjes zijn dienst gedaan op schiphol. - Zou rond 1985 opgeknapt zijn geworden en heeft daarna +/- 10 jaar buitengestaan, wat hem niet veel goeds heeft gedaan! - Is op 31-07-1959 op kenteken gezet geworden. - Topsnelheid 90 km/u ( fabrieksopgave ). - 32 PK bij 4000 omw/min. - 4 stuurversnellingen. - Enz. Kijk op mijn oude thread voor meer info en foto`s. |
|
||||
|
||||
![]() Leuk projectje. Wel een appart karretje moet ik zeggen. Hoe zit dat nu met die meetfout?
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() Kicke ![]() |
|
||||
|
||||
![]() leuk ding, lijkt in goede staat te zijn
|
|
||||
|
||||
![]() Lachuh ding hoor
![]()
|
||||
|
||||
![]() http://www.dkw-schnellaster.de/
Alleen kom ik daar niks tegen over hoe groot of klein de laadruimte is . Kan er overheen lezen .. |
|
||||
|
||||
![]() http://msc-sophienthal.de/aktive/bernd.html
misschien kan hij je met hele specifieke problemen of vragen verder helpen |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
It's not the size that matters ![]() Greetz Ron
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
heej.. in het watergekoelde gedeelte zitten helemaal niet veel spoilerboys ![]() ![]() ![]() mooi project! ik blijf hem volgen! ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() heeft hem de vorige keer opgeknapt ![]() is echt heel slecht gedaan, zijn gewoon platen ingelast, en de lasnaden niet eens bewerkt, nergens uitgedeukt of iets van plaatwerk aan gedaan maar gewoon langs de hele zijwand een cm dik plamuur erop gegooid... je kan er wel leuk mee puzzelen ![]()
|
||||
|
||||
![]() voor een goede straler op het gebied van auto's kan ik je alleen giessen in maastricht aanraden, is niet zo ver van heerlen, en heeft veel ervaring op het gebied van auto's.
je zult misschien nog wel iemand vinden die iets goedkoper is, maar als ze er een golfplaat van maken heb je er niks meer aan! |
|
||||
|
||||
![]() Zo, vrijdag en zaterdag verder gegaan met de bus. Vrijdag is berseker meegegaan en heeft zich ook bezig gehouden met een schroevendraaier en de carroserie ( zie verdere foto`s ). Zaterdag alleen geweest en op de heenweg deze T1 tegengekomen.
Het chassis is nu helemaal kaal op vier bussen na die in de achteras zitten. Ik wil deze er eigenlijk heel uit hebben, omdat de binnenkant van de as een beetje verroest is. En omdat de bussen een beetje speling hebben op de draagarm. Maar gheb nog geen id hoe ik deze bussen er heel kan uit krijgen. Verder heeft berseker zich zoals ik al zei, vrijdag bezig gehouden met een hele grote puzzel. Het begin; En zo is die geeindigd. Dus het stucadoorsbedrijf heeft zich aardig zijn best gedaan. Maarja laat de carroserie toch stralen maar denk wel dat ik eerst de plamuur er afhaal ivm. de warmte wil die alle plamuurt weg stralen. |
|
|||
|
|||
![]() Sow, dat zijn beste lagen plamuur.
![]()
|
||||
|
||||
![]() hehe wat een kop
![]() zoals je op die foto ziet is er een plaat ingelast maar die is ook ingedeukt, en alles is gewoon dichtgesmeerd met plamuur....