Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Luchtgekoeld > Overige (baja, buggy, kitcar, enz)
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 02-01-2007, 18:06
Baldrimmer's Avatar
Baldrimmer Baldrimmer is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 782
Default Turbo je type 1 blok

Met dank aan onze Vortex vriendjes ..

Lekker old skool hier en daar met een draw trough turbo .
Zo zijn die benzineverslindende ratelbakken wel weer leuk .
Alleen die kunstmatig hoog gehouden prijzen voor luchtgekoelde opvoeronderdelen .....

















Reply With Quote
  #2  
Old 02-01-2007, 18:11
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

super !Dat noemen we pas technisch vernuft
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote
  #3  
Old 02-01-2007, 19:14
Timmetje20's Avatar
Timmetje20 Timmetje20 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 452
Send a message via MSN to Timmetje20
Default

Op thesamba.com kun je wel turnkey turboblokken kopen
__________________

Golf 1 GTI '83 Alpinweiss
Golf 1 1100 '83
Reply With Quote
  #4  
Old 02-01-2007, 19:40
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is offline
Volksforum Crew - S2 Racer
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,620
Default

volgens mij hebben ze alleen een enorm turbo-gat als je zulke lange uitlaatspruitstukken voor de turbo hebt zitten.

Maar wel heel mooi om te zien!!
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 02-01-2007, 19:40
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Die laatste

gewoon een dikke weber vlakvoor de turbo gezet
Reply With Quote
  #6  
Old 02-01-2007, 19:41
corrado-usa corrado-usa is offline
6k and counting...
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 6,561
Default

super
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 03-01-2007, 08:49
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Super vet
Ook een degelijk stukje piping werk
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
  #8  
Old 07-01-2007, 19:32
PluRRie's Avatar
PluRRie PluRRie is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 200
Default

Quote:
Originally Posted by Domi
gewoon een dikke weber vlakvoor de turbo gezet


Beter bekent als het een op een emmer effect
Reply With Quote
  #9  
Old 07-01-2007, 20:06
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,761
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

De prijzen blijven inderdaad erg hoog (voor bijvoorbeeld een type1 turbo uitlaatspruitstukje). Zit al tijden te zoeken naar een DCOE <-> turbo spruitstukje, maar die zijn erg prijzig EN niet een van die Yanks antwoordt nog als ze merken dat je vanuit Europa mailt
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #10  
Old 07-01-2007, 20:36
Benji's Avatar
Benji Benji is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 2,327
Send a message via MSN to Benji
Default

Allemachtig wat een blokken, mogen er wel een paar kruiwagens beton in de neus wil je er nog knap mee wegkomen lijkt me.
__________________
T4 1.9TD(i)
Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
  #11  
Old 22-01-2007, 11:58
Toby's Avatar
Toby Toby is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 759
Send a message via MSN to Toby
Default

ik ben ook bezig met een 1641 turbo.
maar dit ligt allemaal stil doordat ik thuis aan het verbouwen ben.
zodra ik klaar ben met verbouwen ga ik gelijk weer verder met dit blok.

dit zal wel mei zijn. ik heb wel zo goed als alle onderdelen al thuis liggen
zoek alleen nog een intercooler...
__________________
www.weedeaters.nl
Reply With Quote
  #12  
Old 22-01-2007, 12:09
polopower polopower is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,284
Default

Kan iemand me even verlichten met betrekking tot het nut van die uitlaattape om het buizentraject vóór de turbo?
Het lijkt me dat het juist geen kwaad kan dat de uitlaatgassen wat extra afkoelen voor ze de turbo bereiken? En met verwijderde kofferkleppies lijkt het me ook sterk dat de temperatuur in de motorbaai dusdanig oploopt dat je problemen krijgt met de temperatuur van de aangezogen lucht (de carb zit nog voor de turbo dus er is sprake van zuigen, terwijl het een geblazen motor betreft, toch?).

En waarom geen IC plaatsen? Is dit puur uit ruimtegebrek?
__________________
Advice is a form of nostalgia, dispensing it is a way of fishing the past from the disposal, wiping it off, painting over the ugly parts and recycling it for more than its worth.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-01-2007, 14:30
Toby's Avatar
Toby Toby is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 759
Send a message via MSN to Toby
Default

vaak geen intercooler ivm ruimtegebrek.
hoe heter de uitlaat gassen hoe minder verlies en snelheid meen ik! haha klinkt raar en stom. maar heeft met snelheid te maken.

en bijna al deze afgebeelde blokken zijn pullthrough.
ik bouw een blowtrough!
__________________
www.weedeaters.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 25-01-2007, 18:13
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

een blowtrough zit toch voor carb.?
zoals die blauwe ovaal. of heb ik het mis?
Reply With Quote
  #15  
Old 26-01-2007, 07:58
Toby's Avatar
Toby Toby is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 759
Send a message via MSN to Toby
Default

klopt als een zwerende vinger!
__________________
www.weedeaters.nl
Reply With Quote
  #16  
Old 26-01-2007, 08:34
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,887
Default

Quote:
Originally Posted by Toby
en bijna al deze afgebeelde blokken zijn pullthrough.

De carburateurs (of throttle bodies) druk bestendig maken is vaak erg lastig,
vandaar dat pull (of suck)through veel wordt toegepast.


Quote:
Originally Posted by Toby
ik bouw een blowtrough!

Zoiets ??


__________________
Alain
Quote:
Originally Posted by Gerson
that's not patina, that's fucking rust man!!!!
Reply With Quote
  #17  
Old 27-01-2007, 19:07
Toby's Avatar
Toby Toby is offline
VW Guru
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 759
Send a message via MSN to Toby
Default

jup,

alleen 30 pk koelhuis ipv porsche.
geen kachel slangen
IC in kattebak.

voor de rest komt t aardig in de buurt..
__________________
www.weedeaters.nl
Reply With Quote
  #18  
Old 27-01-2007, 21:37
lowghia's Avatar
lowghia lowghia is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 765
Default

het heeft meschien niets met turbo's te maken maar wie kan me vertellen wat dit is?
Reply With Quote
  #19  
Old 27-01-2007, 23:34
aartjan aartjan is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 126
Default

Reply With Quote
  #20  
Old 28-01-2007, 12:41
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,598
Default

Quote:
Originally Posted by aartjan


Wa een dik geluid, tijdens het overschakelen
__________________
Grt Frederic.

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum